Emilia Koivumäki osti vanhan talon, josta löytyi vesivahinko. Sitten nuori nainen aloitti remontin, jonka aikana vanhan talon ilme muuttui täysin.
Just näitä, mä tein itse... Niin varmaan katsoin vierestä, kun iskä teki.
Kommentit (19)
Mun nuori tuttu osti talon joka jo haisi aivan järkyttävälle mutta tollo nainen ei sitä haistanut.
Sähköasentaja, myös maalarin ja timpurin töitä tehnyt nainen. Miksi ei itse pystyisi remonttia tekemään?
Remontoi = maalasi talon vaaleanpunaiseksi
Isä asuu sadan kilometrin päässä ja on itse työelämässä. Ei varmaankaan jatkuvasti päässyt auttamaan. Paljon tuo nainen teki ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Sähköasentaja, myös maalarin ja timpurin töitä tehnyt nainen. Miksi ei itse pystyisi remonttia tekemään?
Jep. Ja tästä taas voi päätellä sen faktan, ettei tuommoista vanhaa taloa kannata eikä uskalla ostaa, jos ei ole itsellä ammattitaito kunnossa ja saa lähipiiriltä apuja. Tässäkin tapauksessa myös isä oli raksa-alalla ja auttoi. Jos olisi teettänyt hommat ulkopuolisilla urakoitsijoilla, olisi se varmaan tullut kalliimmaksi kuin kokonaan uusi talo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ja tästä taas voi päätellä sen faktan, ettei tuommoista vanhaa taloa kannata eikä uskalla ostaa, jos ei ole itsellä ammattitaito kunnossa ja saa lähipiiriltä apuja. Tässäkin tapauksessa myös isä oli raksa-alalla ja auttoi. Jos olisi teettänyt hommat ulkopuolisilla urakoitsijoilla, olisi se varmaan tullut kalliimmaksi kuin kokonaan uusi talo.
No ei tuossa nyt kummoista päättelyä tarvita, itsestään selvässä asiassa.
En tiedä, kuka tämä Emilia on, mutta miksei se olisi voinut remontoida itse?
Minä tiedän yhdenkin pariskunnan, jossa parturi-kampaajarouva remontoi koko talon, koska miehensä on aivan uskomattoman täydellisen kädetön. Nyttemmin myös ex.
Samoin tunnen erään naisen, sattuu olemaan ihan sukua, joka näyttää täydellisen tyhjäpäiseltä pissikseltä mutta osaa tehdä kaikkia niitä rakennustöitä mitä ilman lupaa saa -ja tekeekin, rakennekynnet ja tekoripset tiukasti tanassa. Osaisi se varmaan sähköjäkin vetää tai vesieristeitä, mutta kun niihin tarvitaan luvat.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, kuka tämä Emilia on, mutta miksei se olisi voinut remontoida itse?
Minä tiedän yhdenkin pariskunnan, jossa parturi-kampaajarouva remontoi koko talon, koska miehensä on aivan uskomattoman täydellisen kädetön. Nyttemmin myös ex.
Samoin tunnen erään naisen, sattuu olemaan ihan sukua, joka näyttää täydellisen tyhjäpäiseltä pissikseltä mutta osaa tehdä kaikkia niitä rakennustöitä mitä ilman lupaa saa -ja tekeekin, rakennekynnet ja tekoripset tiukasti tanassa. Osaisi se varmaan sähköjäkin vetää tai vesieristeitä, mutta kun niihin tarvitaan luvat.
Niin, miksi naisesta joka remontoi talon tehdään juttuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuossa nyt kummoista päättelyä tarvita, itsestään selvässä asiassa.
Joo mutta iltapäivälehdet jatkuvalla syötöllä tuuttaa näitä, ostin vanhan talon ja kunnostin sen juttuja. Aina sieltä jutusta selviää, että henkilö on joko itse rakas-alalla, puoliso on, tai isä on. Vähän aikaa sitten oli juttu naisesta, jonka isä käytännössä rakensi talon hänelle sisältä uusiksi. Mikä on näiden tarinoiden uutisarvo tavalliselle tallaajalle? Valtaosa ihmisistä olisi kusessa tuossa tilanteessa, että koko talon alapohja märkä. Kallis remontti tiedossa.
Juu, ihan ensimmäiseksihän vanhassa talossa aletaan tekemään pintaremonttia, facepalm.
Se mitä eniten ihmettelin, eikö taloon tehty kuntotutkimusta enne kaupantekoa. Luulisi noin ison vian siitä selvinneen.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta. :D Heitin ihan läpällä tuon, että talo on vaaleanpunainen. :D Anteeksi, ruusun sävyinen. :D
Vierailija kirjoitti:
Se mitä eniten ihmettelin, eikö taloon tehty kuntotutkimusta enne kaupantekoa. Luulisi noin ison vian siitä selvinneen.
Sitä eniten ihmettelen, mitä joku vieläkin luulee kuntokartoituksen olevan joku juttu, jossa virheet tulee esille. Ei siinä mitään rakenteita aleta purkamaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan riippuu paljon kuntatarkastuksesta, sen laajuudesta ja tekijästä. Monesti se on aika pintapuolinen homma eikä rakenteita avata. Sen takia niissä raporteissakin lukee että voi olla piileviä vikoja. Tuollakin putki oli vuotanut lattian sisällä ja alapohjaan. Jos on vaan kosteusmittarilla otettu pinta-arvoja sisällä lattian pinnasta, niin ei se siitä ole välttämättä käynyt ilmi.
Vanha homelätti. Tämä Emilia tuskin teki itse mitään vaativaa, vaikka oli että tiukan paikan tullen. Just joo. Ja nyt elämä hymyilee. Velkaa maksaessa hymyilee vielä enemmän. Höpöhöpötarina taas.
Kateus se vie kalatkin vedestä. Kun oman elämän katastrofi on 10% vuokrannousu nyt vuoden alussa, nousee kova tarve talloa alas ihmisiä, jotka selviävät kaikesta pää pystyssä ja omilla rahoillaan tehden.
Ei teitäkään mikään estäisi, taidatte vaan viihtyä vuokrakuutiossa. Ja se on okei, jos ette dissaisi rikkaampia jotka itse ovat nousseet sieltä köyhyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä eniten ihmettelen, mitä joku vieläkin luulee kuntokartoituksen olevan joku juttu, jossa virheet tulee esille. Ei siinä mitään rakenteita aleta purkamaan.
Olisi nyt tuommoisen luullut jo haisevan. En ole ammattilainen, mutta kyllä niitä kosteuksia voi mitata ilman rakenteisiin kajoamistakin. Vai toimiiko vain tietyissä materiaaleissa tuommoinen, en tiedä.
Voi halvattu sentään. Jos sinä et osaa, ei pidä kuvitella etteikö joku nuori nainen osaisi. Hemmetti, että voit olla ääliö, ap.