Käräytänkö varatun, puhunko asiat selväksi vai annanko mennä?
Mulla on ollut pari vuotta seksisuhde varatun miehen kanssa. Ollaan vietetty hauskoja iltoja yhdessä. Nyt hän haluaa lopettaa suhteen omatuntonsa takia ja keskittyä parisuhteeseensa. Mun on vaikea hyväksyä, että hän haluaa yksin päättää tämän meidän jutun menettämättä mitään. Miten menettelisit minuna tässä tilanteessa?
Kommentit (303)
Mies kyllästyi sinuun, kun muutuit tutuksi siinä parin vuoden aikana! Ei saa enää kanssasi seksistä samanlaisia kiksejä, kun alun huumassa. Etkö muka arvannut, että näin käy? Luulitko, että suhteenne jatkuu vuosia?
Voit käräyttää miehen vaimolleen toki. Voi kuitenkin olla, että kostosi jää saamatta. Kaikki eivät pettämistä pidä niin isona loukkauksena, että erota haluaisivat. Parisuhde on niin paljon muutakin kuin seksiä. Vaimo voi olla tyytyväinen, että olet toiminut "ilmaisena" ilolintuna ja terapeuttina ja mies on tullut hyväntuulisena kotiin ja on jaksanut arkea. Sinäkin hyödyt kun sait suhteesta sitä mitä halusit. Nyt sun pitää vain luopua siitä. Jos haluat jatkossa välttää tunnetilat, joita nyt koet, niin suojaa itseäsi ja älä lähde tuollaiseen mukaan. Ota opiksi nyt tuosta tilanteesta ihan omaksi parhaaksesi!
Vierailija kirjoitti:
Mun olisi helpompi jatkaa elämääni, jos asiat puhuttaisiin selviksi. 2 vuodessa ehtii kuitenkin tulla tutuksi. Mies ja tapaamiset olivat osa mun elämääni. Mä en halua, että keneenkään sattuu. Nyt muhun kuitenkin sattuu. Tämä ei ollutkaan tasapuolinen suhde, jossa päätetään yhdessä käänteistä.
Ap
Missä ihmeen satumaailmassa sä elät jos kuvittelet tuon olevan parisuhteen perusasia? :D
Yleensä parisuhde päättyy vain toisen osapuolen tahdosta. Harvassa on ne tapaukset että yhteistuumin sovitaan erosta.
Käräytät miehen. Ajattele jos sua ois petetty. Sillä vaimolla on oikeus saada tietää. Vaikka on vähän ihme et oot roikkunu varatussa miehessä alkuunkaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kerrot miehen ykkösnaiselle! Itse ainakin haluaisin hänenä tietää jotta voisin heittää miehen pihalle ja etsiä paremman...
Mutta onko oikein, että avovaimo kärsii miehensä suhteilujen takia?
ApTuo huoli avovaimon kärsimyksestä on sun sanomana jotenkin kornia.
Ehkä. Kun me tavattiin, mä sanoin ensimmäisenä, että en halua, että keneenkään sattuu tämän takia. Tunsin myötätuntoa avovaimoa kohtaan, mutta olin itsekäs. Oman elämäntilanteeni vuoksi en ajatellut kovin paljon oman napani ulkopuolelle.
Ap
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun olisi helpompi jatkaa elämääni, jos asiat puhuttaisiin selviksi. 2 vuodessa ehtii kuitenkin tulla tutuksi. Mies ja tapaamiset olivat osa mun elämääni. Mä en halua, että keneenkään sattuu. Nyt muhun kuitenkin sattuu. Tämä ei ollutkaan tasapuolinen suhde, jossa päätetään yhdessä käänteistä.
Ap
Helvetin itsekäs kakara.
Kuten kakkoset yleensäkin.
Naurettvaa että nyt kahden vuoden jälkeen heräät siihen että mies SAA KAIKEN? Eihän hän enää saa kuin "vain" parisuhteensa, mutta kuluneen kahden vuoden aikana hän tosiaan sai kaiken. Sinä et vain tätä silloin ruusunpunaisten lasiesi takaa nähnyt.
Ja jos kerran väität että teillä oli vain seksisuhde, et ole rakastunut etkä halua miestä itsellesi niin en käsitä miksi nyt haluat puhua ja vatvoa ja itkeä? Kun tuskin on mitään puhuttavaa. Mies ei halua enää seksiä sinulta, haluaa olla vaan puolisonsa kanssa. Sinä ehkä haluaisit mutta aina ei saa mitä haluaa, hyvää seksiä saat kyllä muualtakin. Jos asia tosiaan on niin että et ole rakastunut tähän mieheen niin tietenkin jatkat pystypäin matkaa silmääkään räpäyttämättä kuten kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kerrot miehen ykkösnaiselle! Itse ainakin haluaisin hänenä tietää jotta voisin heittää miehen pihalle ja etsiä paremman...
Ap
Ja mietit tätä nyt, monen vuoden jälkeen, kun mies on lopettamassa suhdettanne?
Pässi!
Vahingon iloa on iloa puhtaimmillaan, joten lällätystä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMissä ihmeen satumaailmassa sä elät jos kuvittelet tuon olevan parisuhteen perusasia? :D
Yleensä parisuhde päättyy vain toisen osapuolen tahdosta. Harvassa on ne tapaukset että yhteistuumin sovitaan erosta.
Tämä ei ollut parisuhde. Ja parisuhde-eroissa iso osa surua on nimenomaan pettymys ja epäreiluuden tunne, kun toinen päättää molempien puolesta, että suhde päättyy.
Ap
Olit paikka, johon mies tyhjensi kassinsa. Nyt mies haluaa panostaa elämänkumppaniinsa. Ottaahan se varmaan koville olla vain kassientyhjennyspaikka, tuntuisi itsestänikin pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa mietit tätä nyt, monen vuoden jälkeen, kun mies on lopettamassa suhdettanne?
Pässi!
Kyllä. Tilanne on muuttunut. Uudet ajatukset. Kun suhde oli voimassa, avovaimoa ei ollut. Hän ei käynyt mielessäni kuin alussa. Nyt mä olen itse vahvempi ihminen.
Ap
Heh, kuvittelitko tosissaan, että "salasuhde" olisi tasa-arvoinen suhde ja että pettävä mies olisi reilu sinua kohtaan? Että yhdessä päättäisivät suhteen käänteistä? Miksi hän ajattelisi sinun tunteitasi sen enempää kuin vaimonsa tunteita? Luulitko olevasi jotenki erityisempi kuin vaimo? Jos ihminen pettää niin ei hän silloin ajattele kuin itseään. Näillä pettäjillä on usein empatiakyvyn vajetta ja pulmia asettua toisen ihmisen asemaan. Jos haluat tasa-arvoisen suhteen, jossa suhteen käänteistä päätetään yhdessä ja sinunkin tunteet huomioidaan niin etsi vapaa mies, ja kokeile onneasi! Vapaalta mieheltä saat todennäköisemmin ja pitkäaikaisemmin toivomaasi kohtelua kuin vaimoaan pettävällä mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Olit paikka, johon mies tyhjensi kassinsa. Nyt mies haluaa panostaa elämänkumppaniinsa. Ottaahan se varmaan koville olla vain kassientyhjennyspaikka, tuntuisi itsestänikin pahalta.
No ei näinkään. Mies tuli kun pyysin. Hän halusi suhteen, minä määräsin tahdin. Olen koko ajan tapaillut muitakin.
Ap
Siis pitäisikö miehen kysyä sulta lupaa, saako hän lopettaa teidän seksisuhteenne? Vai mitä ajat takaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kakkosnainen tajuaa olleensa vain kakkonen, alkaa lapsellinen kostaminen. Kanna vastuusi viimeistään nyt. Niele tappiosi ja ole hiljaa.
Mulla ei ole mitään tajuttavaa. Näin sovittiin alusta asti. En missään vaiheessa halunnut miestä itselleni. Olen tapaillut muitakin. En vain pidä oikeana, että minä olen ainoa, joka ns. kantaa vastuun eli menettää jotain. Mies on se, joka petti ja hän saa kaiken.
Ap
Mä jättäisin kertomatta jos ainoa motiivi on kostaa. Et voi päättää sitä että toinen menettä jotakin vaikka kertoisit, voi hyvin käydä myös niin että he haluavat jatkaa suhdetta kaikesta huolimatta. Oletko edes varma että nainen ei tietäisi miehen sivusuhteista jo nyt.
Jos motiivi on kertoa totuus jotta nainen saa sen tietää ja pariskunta tehdä itse ratkaisunsa kertoisin.
Vierailija kirjoitti:
Ken leikkii lähtee, leikin kestäköön!
Koskeeko tämä sitä pettäjämiestäkin?
Mitä väliä sillä on, että AP:n motiivi on kosto? Lopputulos on silti oikein. Petturimiehen naisen kuuluu tietää, että on elänyt valheessa. Käräytä se sika, AP! Teet sille naiselle palveluksen. Katkerat jätetyt setämiehet täällä vaan ulisee.
Vierailija kirjoitti:
Mies kyllästyi sinuun, kun muutuit tutuksi siinä parin vuoden aikana! Ei saa enää kanssasi seksistä samanlaisia kiksejä, kun alun huumassa. Etkö muka arvannut, että näin käy? Luulitko, että suhteenne jatkuu vuosia?
Voit käräyttää miehen vaimolleen toki. Voi kuitenkin olla, että kostosi jää saamatta. Kaikki eivät pettämistä pidä niin isona loukkauksena, että erota haluaisivat. Parisuhde on niin paljon muutakin kuin seksiä. Vaimo voi olla tyytyväinen, että olet toiminut "ilmaisena" ilolintuna ja terapeuttina ja mies on tullut hyväntuulisena kotiin ja on jaksanut arkea. Sinäkin hyödyt kun sait suhteesta sitä mitä halusit. Nyt sun pitää vain luopua siitä. Jos haluat jatkossa välttää tunnetilat, joita nyt koet, niin suojaa itseäsi ja älä lähde tuollaiseen mukaan. Ota opiksi nyt tuosta tilanteesta ihan omaksi parhaaksesi!
Parisuhteessakin molemmilla on oikeus seksuaaliseen vapauteen ja minulle on ihan sama runkkaako mies vessapaperiin vai käyttääkö tähän jotain naista, kun itse en seksiä halua.
Ap, nyt on kyseisen miehen kulli pyyhitty ja paperi vedetty vessasta alas. Hyväksy, että et ollut minkään arvoinen ja sait sitä mitä ansaisit. Kasva aikuiseski ja ota sitä todellista vastuuta teoistasi äläkä typistä itseäsi viattoman lapsen tasolle! Omilla arvioilla, valinnoilla ja päätöksilläsi paskoit ihan itse housuisisi ja on ihan turha parkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ai nytkö alat miettimään avovaimon tunteita, kun sinut jätetään? Tajuatko kuinka säälittävältä kuulostat?
Ken leikkii lähtee, leikin kestäköön!