Naisen kanssa pussailu - ystävyyttä vaiko enemmänkin?
Minulla on hyvä läheinen ystävä. Olemme mielellämme lähekkäin tavatessamme, nykyisin myös pussailemme, aika paljonkin. Ihan selvinpäin. Tuntuu että olen vähän ihastunut, mutta hän ei kai ole...onko tälläinen oikeasti normaalia ystävien välillä?
Kommentit (25)
Itse teen yhen ystäväni kanssa samaa :D meitä luullaan usein pariskunnaksi, vaikkei olla.
Jokainen tekee mitä haluaa... Seksuaalisuus, ihastuminen, vetovoima, rakkaus on kirjavaa ja monipuolista. Mikä tässä on ongelma? Mielestäni ei mikään. Nauti omasta itsestäsi. -Omalla kohdallani en ole ikinä tajunnut pussailua muun kuin oman rakkaan kanssa. Tässä tapauksessa rakas on aviomieheni. Osa naiskavereistani saattoi bileillan aikana pussailla "kaveripohjalta" mieskavereitaan tai naiskavereitaan. En tajunnut sitä alkuunkaan. Mutta nykyään ei väliä, kuka kenenkin kanssa pussailee, tai menee sopivassa tilanteessa itse asiaan. Minulle ei sovi kuitenkaan.
Nainen pussailee naista.. ei ihan yleistä, mutta silti normaalia ;)
Mikä tässä on ongelma. No se että mä ihastuin. En tajunnut että joka kerta nähdessä jatkuva läheisyys ja pusuttelu oli ihan vain ja ainoastaan kaverillista.
Siksi kysyin onko ihan yleistä.
Ollaan ihan aikuisia, ei mitään kakskymppisiä.
ap
Ap kuule- mene tunteiden mukaan tai uskalla jutella siitä hänen kanssa. Mikä on normaalia yhdelle on ihan outoa toiselle. Olen yli 40v, ja uusi ystävä astui mun elämään keväällä vuosi sitten. Meillä alkoi myös vähän liikaa läheisyyttä olemaan, koskettelua ym. Kesällä päädyttiin sänkyyn ja nyt ollaan jo pari vaikka kukaan ei tiedä tästä. Vielä.
En koe tuollaisen olevan normaalia ystävien välillä. Jos siis jomman kumman kotona kahdestaan ollessa sylitellään ja pussaillaan. Normaalia ystävyyttä on tyttökavereiden väliset suukot vaikka yökerhossa tai mökkibileissä. Itsekin pussasin tyttökaveriani uuden vuoden pusuna kun miehemme olivat eri paikassa.
Sun kannattaa kertoa ihastuksesta ystävälle ja keskustella asiasta. Itseäsi sinä vaan satutat jos et selvitä asiaa.
Ja yritin nyt tunkea tuonne noi ystävä-sanat väliin ettei tule kuvitelmaa siitä, että ettei olisi normaalia jos kaksi naista pussailevat. Onhan se. Mutta en ole koskaan törmännyt tuollaiseen ystävien välillä vaikka olenkin elänyt melko vapaamielistä elämää ja luokittelen itseni biseksuaaliksi. Olen pussaillut paljon kavereita, yleensä kännissä. Kahden keskisen halailun ja pussailun miellän jonkinmoiseksi ihastukseksi. Deittailuksi? Asiaksi jolla on mahdollisuus johtaa parisuhteeseen? Ja sukupuolilla/sukupuolettomuudella ei ole tuossa asiassa mitään merkitystä.
Kiitos vastauksista.
Kyllä ystäväni tietää että mulla on tunteita. Itekin myöntää jonkinlaiset tunteet mutta pitää tätä kuulemma hyvänä ystävyytenä.
Ja juu, ite oon bi, ja mulla on ollu ystäviä joiden kanssa-lähinnä kännissä-pusuja vaihdettu, mutta tämä tuntuu niin erilaiselta. Sellaiselta että oikeasti on niin hyvä olla sen toisen lähellä-erilailla kuin pelkän ystävän kanssa.
ap
Parisuhteessa pussailen ainoastaan mieheni kanssa, kavereita ei pussailla, todellakaan. Mutta sinkkuna olen saattanut halailla, olla sylikkäin ja kahden kesken ollessa pussaillakin joidenkin vastakkaista sukupuolta olevien kavereiden kanssa. Sinkkunakin kaipaa lämpöä ja läheisyyttä. Joskus nämä kaverit vaan ovat ymmärtäneet asian väärin, vaikka kuinka olen koettanut tehdä selväksi, että me pussaillaan, koska se on kivaa, eikä koska haluan että ollaan pariskunta.
Ystäviä en pussaile, koska ystävyys kestää vielä sittenkin kun seurustelukumppani ja oma rakas löytyy. Pussailu- ja syleilykaverit jäävät taakse, koska mielestäni ystävien kanssa ei lähtökohtaisesti kuulu olla sukupuolista historiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Kyllä ystäväni tietää että mulla on tunteita. Itekin myöntää jonkinlaiset tunteet mutta pitää tätä kuulemma hyvänä ystävyytenä.
Ja juu, ite oon bi, ja mulla on ollu ystäviä joiden kanssa-lähinnä kännissä-pusuja vaihdettu, mutta tämä tuntuu niin erilaiselta. Sellaiselta että oikeasti on niin hyvä olla sen toisen lähellä-erilailla kuin pelkän ystävän kanssa.
ap
No kaipa teidän olisi hyvä jutella asiasta vielä. Jos sinä haluaisit parisuhteen ystäväsi kanssa ja hän fyysisellä läheisyydellä maustetun ystävyyssuhteen, asiasta on hyvä olla tietoinen. Fyysinen läheisyys myös usein vahvistaa romanttisia tuntemuksia, joten saatat saada sydänsuruja, mikäli jatkatte tähän malliin, eikä ystäväsi halua seurustella kanssasi. Siinä tapauksessa kehottaisin vetämään jossain kohtaa rajat sille, millä tasolla ilmennätte läheisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
ap
No kaipa teidän olisi hyvä jutella asiasta vielä. Jos sinä haluaisit parisuhteen ystäväsi kanssa ja hän fyysisellä läheisyydellä maustetun ystävyyssuhteen, asiasta on hyvä olla tietoinen. Fyysinen läheisyys myös usein vahvistaa romanttisia tuntemuksia, joten saatat saada sydänsuruja, mikäli jatkatte tähän malliin, eikä ystäväsi halua seurustella kanssasi. Siinä tapauksessa kehottaisin vetämään jossain kohtaa rajat sille, millä tasolla ilmennätte läheisyyttä.
Kiitos. En tiedä haluanko varsinaista parisuhdetta, haluaisin vaan ylipäätään tuntea että tässä on jotain sellaista tunteiden paloa, että tekee mieli olla toisen lähellä. Eikä pelkkä ystävä vaikkei se mihinkään johtaisikaan.
ap
Jos pussaillaan julkisesti, niin se on näyttämisenhalua, jos pussailette keskenänne yksityisesti niin kai siellä jotain ihastumista on oltava.
Ota seuraavalla kerralla tissistä kiinni pussatessa.
Keskenään, yksityisesti, ei todellakaan ole tarve näyttää mitään kellekään.
Mutta esim. ulkoillaan aina käsi kädessä.
ap
Miksi kukaan pussailisi toistuvasti jos ei tunnetta?
Mitä väliä sillä on, onko se normaalia? Vaikuttaako se toimintaasi, jos muutkin tekevät samaa?