Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhät lapsiperheet ei ikinä osta kasviksia

Vierailija
03.01.2017 |

Aina on jotain einesnakkia, laatikoita, limsaakin, vaaleaa leipää niin vitusti. Tuurilla voi löytyä joku kurkku ostosten seasta. Sitten jännästi sitä tupakkia kuitenkin pitää ostaa ja siihen on varaa.. jos laittais myrkkykääryleisiin menevät massit kasviksiin ym niin sais se lapsikin terveellistä ruokaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tästä tutkimustulostakin jossain? Vai ihan itse päättelit?

Vierailija
2/16 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tunnistaa ihmisen köyhyyden?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole köyhä perhe mutta emme osta kasviksia sen takia, että ne menevät roskiin. Lapsien ollessa pieniä opettelin itse niitä syömään ja yritin tarjota ja opettaa mutta eivät kelpaa. Osaan tehdä onneksi ravinteikasta ruokaa jolloin ei kukaan meillä kärsi puutoksista tai liikalihavuudesta.

Vierailija
4/16 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole köyhä perhe mutta emme osta kasviksia sen takia, että ne menevät roskiin. Lapsien ollessa pieniä opettelin itse niitä syömään ja yritin tarjota ja opettaa mutta eivät kelpaa. Osaan tehdä onneksi ravinteikasta ruokaa jolloin ei kukaan meillä kärsi puutoksista tai liikalihavuudesta.

Miten korvaat kasvisten ravinteet?

Vierailija
5/16 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yleistämisestäsi. Me olemme ns köyhä lapsiperhe, minä opiskelen ja olen 24v, mies 26v ja tekee pätkätöitä sekä lapsi on 5v. Ja todella panostamme kunnolliseen ja ravitsevaan ruokaan, limsoja saatika mehuja ei juoda ja lasta ei eineksillä ja sokerilla täytetä. :)

Vierailija
6/16 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä yleistämisestäsi. Me olemme ns köyhä lapsiperhe, minä opiskelen ja olen 24v, mies 26v ja tekee pätkätöitä sekä lapsi on 5v. Ja todella panostamme kunnolliseen ja ravitsevaan ruokaan, limsoja saatika mehuja ei juoda ja lasta ei eineksillä ja sokerilla täytetä. :)

Niin ja unohdin sanoa, että tupakointi on lopetettu jo vuosia sitten ja alkoholia kuluu ehkäpä 4-6 lasillista vuodessa.

Vierailija
7/16 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn.

Vierailija
8/16 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi ainakaan hinnasta olla kiinni.  Ostin kaksi kiloa porkkanoita ja maksoi 89 senttiä.

Vierailija
9/16 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämäntakia pitäisi tiettyihin yhteiskunnan tukiin (esim. toimeentulotuki) kuulua pakollisena osana kodinhoidon ja ruoanlaiton opetusta. Sen suorittaminen hyväksytysti olisi ehto tukien jatkumiselle. Jos ei läpäise, ei tule tukiakaan. Asumiseen voi silloin muuttaa yhteismajoitukseen oman asunnon sijasta. Jos haluaa veronmaksajilta vastikkeetonta rahaa, tulee jotain sen eteen tehdäkin.

Vierailija
10/16 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tietää, etten olekaan köyhä. Tupakkaa en ole koskaan polttanut,enkä osta sitä myöskään muille. kauppakorista ei kyllä näy se kasvisten määrä: mennään kesät talvet torille lauantaisin hieman ennen sulkemisaikaa, ja ostetaan ns. euron säkkejä. viimeksikin sain 3kg kotimaista tomaattia eurolla, 2,4kg parsakaalia sekä kukkakaalia eurolla. 5kg porkkanaa, 5kg perunaa, 5 kg punajuurta, 3 kg punakaalia, 2,1kg kurkkua, 3 isoa salaatinkerää eurolla, kesäkurpitsaa 2,2kg eurolla. Minulla on tapana punnita nuo kotona.

Hedelmiä ostan harvemmin. Kerättiin kesällä ja syksyllä lapseni kanssa 150litraa erilaisia luonnon marjoja: mustikoita, puolukoita, karpaloita, variksenmarjaa, pihlajanmarjaa, vadelmaa. Noin puolet pakastettiin, puolet kuivattiin. Lisäksi säilöttiin ns. vesipuolukoita. Lisäksi vanhempien tontilta saatiin kerätä 30 litraa eri värisiä viinimarjoja ja 20 litraa mansikoita. Omenasato oli myös hyvä: soseutettiin omenasosetta, kuivattiin omenansiivuja.

Sieniä on tällä hetkellä kuivattuna 8 kg. Noin puolet on mennyt noista kuivatuista. Valitettavasti ei voi kaikkea poimia, mitä poimisi, kun ei säilytystilat riitä.

Vierailija
11/16 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo käytöshän on juuri se syy, miksi nämä ihmiset valittavat köyhyyttä. Heiltä puuttuu elämän hallinnan taitoja hyvin paljon. Esim. kokkaustaidot ovat puutteelliset tai olemattomat. Päihteiden käyttö on säännöllistä ja tulotaso on pieni. Siihen vielä muutama lapsi lyhyellä aikajaksolla niin monen sukupolven köyhyys on taattu.

Vierailija
12/16 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan limsaa ehkä 3-4 kertaa vuodessa, vaaleaa leipää noin 3 kertaa vuodessa, makkaraa ehkä 2 kertaa vuodessa (tosin viimekesänä söimme useamman paketin kun kävimme pari kertaa patikoimassa ja teimme nuotion laavulle). Eineslaatikot on jotain mitä en voi käsittää....

No, mies tosin polttaa.

Äiti,isä ja kolme lasta, tulot noin 2000€/kk

Vierailija
13/16 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten korvaat kasvisten ravinteet?

Mm. Mausteilla, yrteillä ja luuliemellä.

Vierailija
14/16 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaanpas. Joka päivä meillä syödään vihanneksia ja hedelmiä, mutta yleensä sitä edullista perussettiä: banaaneita, omenoita, päärynöitä, mandariineja, kurkkua, tomaattia... En tunne yhtään köyhää, joka EI söisi kasviksia. Muistutan lapsia ottamaan reilusti salaattia myös koulussa ja rohkaisen kokeilemaan uusia vihanneksia.

T: korkeasti koulutettu köyhä

Vierailija
15/16 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kahden tyyppisiä köyhiä lapsiperheitä. Valitettavasti suurin osa niistä on ap:n kuvailemia tapauksia. Surullista katsoa, kun koko perhe syö pelkkää huonolaatuista hiilaria, eikä ymmärrä, että kokonaisuudessaan kasvisten lisääminen ja vaikka omien lihapullien teko tulee halvemmaksi, kun ei olisi nälkä koko ajan.

Kerran jopa perheen äiti kielsi lasta täyttämästä vatsaansa salaatilla, koska se ei ole oikeaa ruokaa!?!!!!?? Ja silloin oli grilliruokaa tarjolla, lapsesta huomasi, että hänellä todellakin teki mieli syödä jotain tuoretta.

Toiset lapsiperheet todellakin miettivät ja haluavat antaa lapselleen parasta, mitä voi siinä taloudessa antaa. Mutta näillä perheillä elämäntavatkin ovat paremmassa kantimissa.

Vierailija
16/16 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on aina kasviksia kaapissa, lapset ei niitä vaan kerta kaikkiaan suostu syömään. Yritetty on vaikla kuinka monta kertaa.

Tianaan 2500 bruttolantulona.