*** Luontonimen metsästys - käänteinen visa ***
Heips kaikki palstalaiset sekä satunnaiset ohikulkijat ;o)
Aurinko alkaa jo sulatella lumia ja kevät tekee tuloaan. Kohta luonto puhkeaa taas eloon. Tosin minua miellyttää myös pakkasviimat ja leijailevat hiutaleet.
Minä pidän luontoon liittyvistä nimistä kovasti paljon, ja ajattelinkin nyt pystyttää hieman erilaisen etsinnän.
Ihania luontonimiä löytyy väestörekisteristä aikamoinen joukko, mutta tällä kertaa haluankin metsästää nimeä, joka _ EI_ löydy rekisteristä.
Siis mikä olisi luontoon tai sen ilmiöihin liittyvä sana, joka sinun mielestäsi sopisi hyvin myös etunimeksi ?
Laittakaa yksi ehdotus yhteen otsikkokenttään ja kootut selitykset viesti-ikkunaan.
Minulla on tietty mielessäni yksi oma suosikki, katsotaan putkahtaako se ilmoille, ja palkintojakin lupaan jakaa...
Tässäkin visassa siis kannattaa seikkailla vrk:ssa ja saatatte jopa yllättyä ;o)) Iloa matkaan.
:: hassutellen perenna
Kommentit (70)
Ajattelin niin, että olisi aika perennamaista laittaa joku piilovinkki, ja käänteinen visa olisi savi... Mutta eipä ole se haettu, koska vrk:sta löytyy 3 Savi-nimen saanutta poikaa.
vaikka kiva nimi onkin.
Taidan kuitenkin jättää kommentit huomiselle, mutta sanon vielä että ajattelemani nimi liittyy veteen tavalla tahi toisella.
Öitä
:: perenna
Aaltojen pauhua ja välkehdintää... Välke siis jo olemassa oleva nimi.
Tää on ihana, oli pakko laittaa mukaan!
Yksi Vihma (nainen) jo löytyykin.
Yllättävän paljon muuten on Maininki-nimisiä, 16 m/19n.
en tiiä voisko tää olla ikinä kenenkään nimi?
Kaksi kaunista nimeä yhdistettynä.
Tämä oli v.2001 yksi vahva nimivaihtoehdoista meillä...
tää oli yllättävän haastavaa, vaikka aluks luuli ihan piis of keikiltä.
Yritetään tarjota muutamaa vielä aamun ratoksi.
vesinoro eli sellanen valuva/virtaava pikkupikkupuro
tiedättekö, se ihanin valo syksyisen, öisen, tyynen järven pinnalla...
Miksei Auringonsiltakin?
Ja tietty Pihlan sisko =)