Menen huomenna rintojen ultraan kivun takia....
Sanokaa mulle jotain rohkaisevaa.... Pelkään oikeesti, et mulla on rintasyöpä. 2 eri lääkäriä on ny rinnat kokeillu ja ei kyhmyjä, mutta selkeästi paikannettava kipeä kohta joka säteilee välillä nänniin ja kylkeen...
Lääkäri sanoi, että älä panikoi, koska mulla on ikää vasta 25vuotta....
En pysty aatteleen mitään muuta nyt. :(
Kommentit (30)
Lääkäri sanoi jotain, että mammoa ei "turhaan" määrä koska säteily. Että aloitetaan ultralla ja sitten mietitään jatkoa. Itse olen kuullut, että joillekin naisille ultra on ainoa vaihtoehto, koska rintakudosta on niin vähän, ettei sitä saada sinne levyjen väliin. Olen ilmeisesti ollut väärässä....?
Olin mastopatian takia sekä mammografiassa että heti perään ultrassa kun lääkäri oli katsonut kuvat. Vasta ultrassa erottui, että kyseessä oli kysta. Se erottuu kuvassa tasaisen mustana eli nestetäyteisenä. Eli ultra on tarkka. Kaikkea hyvää ap t. -17-
Kiitos. Tässä muutaman tunnin päästä on mun ultra... pelolla ja jännityksellä odotan.
Mulla on toisessa rinnassa myös kipeä kohta, joka säteilee joskus kainaloonkin. Olen käynyt tarkistuttamassa rinnan (tai siis molemmat) useamman kerran eri lääkäreillä ja aina esim. kierukan laiton tms. yhteydessä pyydän tutkimaan rinnatkin. Rinta on mastopaattinen (eli tiivistä rintakudosta on isompana muhkurana siellä), mutta mitään muuta kummepaa ei ole löytynyt. Huomasin kesällä pienen kuopan rinnan alapuolella ja kävin näyttämässä sitä yksityisellä puolella. Kuoppa ei ollut hälyttävä, ehkä jopa raskausarpi, ja pääsin ultaääneen yksityisellä (oli muuten aika kallis keissi, lääkäri + uä maksoi noin 250 €), missä ei löytynyt mitään erityistä kummastakaan rinnasta, eikä kuopan kohdaltakaan. Tällä olen sitten rauhoittunut. Vieläkin tutkin rintoja kyllä tosi usein, mikä sitten taas kipeyttää niitä entisestään kun niitä painelee ja ronkkii. Mutta pakko jossain vaiheessa rauhoittua ja uskoa, että ei siellä mitään ole. Ja jatkaa tarkkailua terveissä määrin.
Muistathan palata kertomaan tänne, mitä ultraäänessä selvisi.
Kiitos viestistäsi! Hyvä, että mielesi on rauhoittunut ultrakäynnin jälkeen. Itse olen nyt käynyt kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja päässäni läpi moneen kertaan. Toivottavasti tänään selviää kaikki. Tulen sitten kertomaan miten kävi.
Kaikki oli ok. Toisen rinnan kudos on kuulemma hieman tiiviimpää ja siksi se on altis kivuille ja hormoonivaihtelulle. Ei ollut kasvaimia eikä kystia. Kylläpä helpotti! Parhaiten ikinä käyttämäni 200e! :)
Nanao kirjoitti:
Kaikki oli ok. Toisen rinnan kudos on kuulemma hieman tiiviimpää ja siksi se on altis kivuille ja hormoonivaihtelulle. Ei ollut kasvaimia eikä kystia. Kylläpä helpotti! Parhaiten ikinä käyttämäni 200e! :)
Todella kiva kuulla. :) Se odotusvaihe tuntuu monesti NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN pitkältä, vaikka se olisi ollut vain 1 vrk, mutta nyt se on sinun osaltasi ohi.
Mammografiassa ja ultrassa näkyy eri asioita ja tutkimukset täydentävät toisiaan, eivät ole vaihtoehtoja. Mammo onnistuu pienirintaisellekin, miehillekin niitä tehdään. Onneksi pääset jo pian tutkimukseen. Vaikka jotain löytyisikin, niin muista, etteivät ksiki löydökset ole pahanlaatuisia.