Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menen huomenna rintojen ultraan kivun takia....

03.01.2017 |

Sanokaa mulle jotain rohkaisevaa.... Pelkään oikeesti, et mulla on rintasyöpä. 2 eri lääkäriä on ny rinnat kokeillu ja ei kyhmyjä, mutta selkeästi paikannettava kipeä kohta joka säteilee välillä nänniin ja kylkeen...
Lääkäri sanoi, että älä panikoi, koska mulla on ikää vasta 25vuotta....
En pysty aatteleen mitään muuta nyt. :(

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se rintasyöpäkään kuolemantuomio todennäköisesti ole.

2/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelu/2745687/mika-ihme-mulla-nyt-oikein-onko-paikalla-laakaria-tai-hoitajaa

Tässä edellinen keskusteluni aiheesta. Nyt lääkäri totesi, että kipeä kurkkuni johtuu jostain ihan muusta ja selkä on kipeä sen takia kun se on todella kova ja jumissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se rintasyöpäkään kuolemantuomio todennäköisesti ole.

No ei välttämättä niin. Mutta sitten jo siitä selviäis niin miettis loppuikänäs paniikissa milloin se tulee takaisin. Ja ymmärtääkseeni alle 30-vuotiaiden rintasyövät ovat kaikkein ärhäkkäimpiä

Vierailija
4/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kyhmyä ole löytynyt luulisi olevan epätodennäköistä. On kuitenkin todella hienoa että asia tarkistetaan ultralla; sitten voit olla varma.

Paljon tsemppiä. ❤ Huomenna olet jo viisaampi.

Vierailija
5/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti suuri todennäköisyys, että mitään vakavaa ei löydy. Huolissasi olet tietysti, niin minäkin olisin, mutta tällä lailla kauempaa näkee selvemmin: älä stressaa turhaan etukäteen! Voimahali ❤️

Vierailija
6/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kipuilevista rinnoista iät ajat kärsineenä: todennäköisimmin ei ole syöpää.

Itse asiassa rintojen kipuihin syöpä taitaa olla aika lailla harvinainen syy. Ja myös sinänsä ihan harmiton (ei syöpä) kasvain voi oireilla kipuna.

Mutta hyvä se on tutkia kuitenkin. Älä pelkää!

Vierailija
7/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule ainakin huomisen jälkeen tai tulosten saamisen jälkeen tähän kertomaan, miten kävi.

Kuvaukset ovat nykyään niin tarkkoja, että jos niissä ei mitään näy, niin sunkin turhat murehtimiset ovat sitten ohi.

8/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä. <3 Tulen kyllä kertomaan sitten mikä oli tulos. Lääkäri oli ihana ja lohdutteli mua että on epätodennäköistä, että se on vakavaa. 

9/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toinen rinta kipeä, ja koska kipu oli välillä todella häiritsevää, esim. esti sillä kyljellä nukkumista, rinta ultrattiin ja sukurasitteen ja aiemman vuosien takaisen rintasyöpäepäillyn (silloin samassa rinnassa patti) takia otettiin myös mammografia. Olen siis sua jonkun verran vanhempi kyllä,mutta alle nelikymppinen.  Ei mitään syöpää löytynyt mutta helpottihan se kun tutkittiin kunnolla. Itsekin sitä syövän mahdollisuutta toki mietin silloin ja pelkäsinkin mutta ilmeisesti kipu ei mikään tyypillisin oire edes ole. Ja lohdutin itseäni sillä, että rintasyöpä on hyvin hoidettavissa jos jotain löytyy. Tsemppiä!

Vierailija
11/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi se ultra on jo huomenna. Itsekin olen käynyt läpi ne pelot, joten myötätunnolla sinua ajattelin. Epätietoisuus on helposti se pahin vaihe.

Minäkin kuulisin mielelläni, mitä ultran perusteella sanovat.

12/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on toinen rinta kipeä, ja koska kipu oli välillä todella häiritsevää, esim. esti sillä kyljellä nukkumista, rinta ultrattiin ja sukurasitteen ja aiemman vuosien takaisen rintasyöpäepäillyn (silloin samassa rinnassa patti) takia otettiin myös mammografia. Olen siis sua jonkun verran vanhempi kyllä,mutta alle nelikymppinen.  Ei mitään syöpää löytynyt mutta helpottihan se kun tutkittiin kunnolla. Itsekin sitä syövän mahdollisuutta toki mietin silloin ja pelkäsinkin mutta ilmeisesti kipu ei mikään tyypillisin oire edes ole. Ja lohdutin itseäni sillä, että rintasyöpä on hyvin hoidettavissa jos jotain löytyy. Tsemppiä!

Mua sattuu kanssa kyljellä nukkuminen ja toinen paha on esim sängystä ylös nousu (silloin tuntuu välillä painetta). Itsellä ei ole sukurasittetta edes (yhdellä yli 70v isotädillä on kyllä todettu rintasyöpä tänä vuonna) mutta kyllä silti karmii. :/

Kiitos tsempeistä ja hyvä, että sinun kipusi ei ollut syöpää. :)

13/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there kirjoitti:

Onneksi se ultra on jo huomenna. Itsekin olen käynyt läpi ne pelot, joten myötätunnolla sinua ajattelin. Epätietoisuus on helposti se pahin vaihe.

Minäkin kuulisin mielelläni, mitä ultran perusteella sanovat.

Kiitos. Joo, tämä epätietoisuus (+ google) ovat kyllä pahinta mitä on. 

Vierailija
14/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on mahdollisesti  mastopatiaa.Ei siis syöpää.

15/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on mahdollisesti  mastopatiaa.Ei siis syöpää.

Lääkäri kirjasi "rintakudos itsessään varsin tiivistä, mastopaattista" mutta selitti sit mulle et tämä ei tarkoita mitään vakavaa. Mutta siis sekin voi olla kivun takana?

Vierailija
16/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Mulla on ollut useasti tosi kipeä toinen rinta. Ja on otettu mammo Kaks kertaa ja ultrattu kolme kertaa. Mulla juuri toi mastopatia ja kipu johtuu siitä.

Pari kystaa myös ollut ja otettu koepalat, eivät kuitenkaan ole olleet kivun aiheuttajia.

Viime ultrassa lääkäri sanoi että kivun syy ei yleensä ole syöpä.

Mulla on tissit täynnä pientä pahkuraa juuri tuon mastopatian takia.

Vierailija
17/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kipeä kysta mastopaattisessa rintakudoksessa, löytyi ultrassa, sanottiin että voi häipyä itsestään mutta joskus joudutaan tyhjentämään. Häipyi itsestään. Tsemppiä.

18/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Tuo mastopatia jäi vähän epäselväksi itselle. Kiitos kertomuksista! Toivon todella, että kaikki on ok. On vähän parempi mieli jo :)

Vierailija
19/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammografia pitäisi tehdä, uä ei ole yhtä tarkka. 

t. radiologi

20/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammografia pitäisi tehdä, uä ei ole yhtä tarkka. 

t. radiologi

Sillä nyt aloitetaan. Rinnat ovat erittäin pienet joten epäilen, että onnistuuko mammo