Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

keskustassa asuminen lapsiperheenä

Vierailija
03.01.2017 |

Te, ketkä asutte/olette asuneet, mitä pidätte/piditte?
Minkä ikäiset lapset?

Itse harkitsen muuttoa keskustaan. Nuorimmatkin kouluikäisiä. Eniten ehkä pohdituttaa koulumatkat ja itsenäinen ulkoilu. Minkä ikäisenä keskustassa asuvat lapset alkoivat ulkoilemaan itsekseen?
Meillä saattaisi olla mahdollisuus pienimmille koulukyytiin ja keskustassa on oikein kivoja puistoja lapsille pienen matkan päässä. Harrastuksiin pääsisi helpommin itse kukin perheestä.
Niin moni asia helpottuisi, joten puistoon meno yhdessä ei ole negatiivinen asia vaan positiivinen. Sille jäisi jopa aikaa enemmän kun lähiössä, kaukana palveluista.

Asia on meillä siis päätetty juttu, mutta silti olisi kiva kuulla muiden kokemuksia keskusta-asumisesta. :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä iässä voi päästää lapset itsekseen ulos, jos ihan ydinkeskustassa asuu. Itse olen asunut lasten kanssa monta vuotta 1km säteellä ydinkeskustasta, eli keskustan "liepeillä". Itsekseen ovat kulkeneet aina kouluun ja 9-vuotiaana ensimmäisen kerran saanut käydä koulusta tullessa kaverin kanssa ostoskeskuksessa kahdestaan. Muuten en ole antanut vielä ydinkeskustassa itsekseen pyöriä, vaikka kyllähän noita lapsia jokapäivä näkee koulumatkallaan ihan ytimessä. Hurjan kätevää ja mahdollistaa ex-tempore lähdöt minne vaan, leffaan, kahvilaan,puistoon,mitä vaan.. Nyt on kuitenkin tullut mitta täyteen ainaista pakokaasun käryä ja tungosta, ikävä luontoon. Aiomme muuttaa useamman vuoden keskusta-asumisen jälkeen melkein "maalle".

Vierailija
2/3 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta missä kaupungissa? Helsingin keskusta on vähän eri asia kuin vaikka Kouvolan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme aina asuneet keskisuuren kaupungin keskustassa.

Mutta asumme pienkerrostalossa jossa on kiva sisäpiha niin lapset ovat voineet leikkiä omassa pihassa 4+ lähtien ja me asumme 1.kerroksessa ja keittiön ja olkkarin ikkunasta näkee pihalla leikkivät lapset.

Molemmat lapset olivat/ovat rauhallisia ja luotettavia niin ikinä eivät lähteneet ilman lupaa pois omasta pihasta edes naapurien pihaan.

Leikkipuisto oli kadun toisella puolella joten sinne sai mennä yksin vasta ekaluokkalaisena.

Päiväkoti ja eskari oli viereisessä korttelissa...helppoa.

Kouluun oli matkaa 1km ja reitti oli aika turvallinen. Mutta yksin kulkivat vasta 3.luokasta lähtien.

Tyttö meni kouluun 1. ja 2.luokalla kavereidensa ja heidän äitinsä kanssa kun menivät meidän kodin ohi.

Pojan isä vei ja minä hain. Moni kulki kyllä alusta asti yksin koulumatkat mutta me nyt teimme näin kun se oli mahdollista.