Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sähkömies ym. Pamahtaa asuntooni ilman etukäteen ilmoittamista?

Vierailija
03.01.2017 |

Mulla siis on tiedossa, että sähkömies on tulossa lähiaikoina ja nyt inhottaa ajatus siitä jos hän pamahtaa tänne yhtäkkiä tai käy sillä välin kun olen poissa..

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä. Ei edes jaksa. Ilmoita ( jos omistat asunnon siis) taloyhtiölle, että asuntoasi ei tulla koskaan korjaamaan ja korvaat mahdolliset sähkötulipalojen aiheuttamat vahingot täysimääräisesti.

Kuinka helvetin foliohattuisia ja ihmis/miesvihasia ihmisiä tällä palstalla oikein pyörii?

Kulta pieni, tässä nyt oli kysymys vain siitä, että saako se sähkömies tulla etukäteen ilmoittamatta. Vastaus on, että ei saa.

Kyllä näistä taloyhtiön korjauksista tiedotetaan aina etukäteen, ja joka ikinen kerta remppamiehet ovat myös soittaneet ovikelloani ensin. Kyse on aina koko taloyhtiön edusta.

Mistä sinun ovellesi ilmestyy tilaamattomia sähkömiehiä?

Ja mikä tässä normaalissa arkipäivän elämässä tapahtuvassa asiassa teitä niin ahdistaa?

Mikäpä pitäisi ahdistaa? Kotirauha on turvattu lailla. Tunkeutujaa ilman asunnonomistajan lupaa pitää ahdistaa ja paljon.

Vierailija
22/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulle oli parvekekaide katselmuksesta jaettu tieto ja ne ukot ei olis saaneet tutkia parveketta asunnosta käsin vai?

Milläs ne sen kunnon kattoo?

Kristallipallosta vai?

Pitää osata ottaa puhelin käteen, sopia aikataulut yksiin ja ilmoittaa lemmikeistä!

Mitä ihmeen vatipäitä nykyihmiset oikeasti ovat?

Mä oon monasti ihmetellyt, että miten joillain ihmisillä voi ylipäätään olla omistusasunto? Niin ääliöitä osakkeen omistajia on, sitten selvis...että perintönähän se...

Sitten on nää vuokralaiset.

Kaupungin vuokra asunnoissa asuvat nyt ymmärtää, että sinne asuntoihin mennään....tarpeen niin vaatiessa.

Yksityisiltä vuokraajat kuvittelevat, että heillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Esim lattiakaivoa ei saada siivottua, kun. Se on niin oksettavaa puhaa ja jos vaikka huolto hoitais sen, kun oon kodin putkimiestäkin kaatanut sinne jo 2 pulloo....

Meillä maksatetaan noi laskut sitten sillä teettäjällä. Yhtäkään huollon laskua ei makseta taloyhtiön tilistä, jos kysessä on laiska ihminen.

Jos siellä lattiakaivossa on sitten oikeasti vikaa, tää tyyppi on putsannut tunnollisesti..niin sitten tutkitaan missä se vika on. Onko rakenteellinen vai mikä.

Ikkunoiden välisalpoja rikotaan ihan jatkuvasti ja sitten vingutaan, kun ei saada ikkunoita kiinni...jälleen lasku sille ilmoittajalle. Ihan on vastuujakotaulukonkin mukaan....

Pää sauhuaa kyllä usein, kun näiden ääliöasukkaiden kanssa on tekemisissä ja kyllä...sanon sen niillekin ihan päin naamaa, että mitä jos fundeeraisit ensin ihan itse, mitä kannattaisi tehdä....

Laiskoja ollaa niin älyttömän monessa asiassa myös ja mitään yhteishyvää ei tehdä.

Varikset repineet esim roskapussin avonaisesta laatikosta, niin ohi vaan mennään eikä nosteta takaisin, saati laitettais kantta kiinni....

Ulko oven edustalta ei saada lumia pois saati kynnykseltä, sitten ihmetellään kun on ovi auki ja vetää alimpiin kerroksiin.....

Kaikki vaan tuumaa, ettei kuulu mulle.....

Arghhhhhhh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma Abdi. Ma tulla vaihta sulakke. Paasta ma sisan?

Vierailija
24/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistänoitakeksitään? kirjoitti:

Eli sulle oli parvekekaide katselmuksesta jaettu tieto ja ne ukot ei olis saaneet tutkia parveketta asunnosta käsin vai?

Milläs ne sen kunnon kattoo?

Kristallipallosta vai?

Pitää osata ottaa puhelin käteen, sopia aikataulut yksiin ja ilmoittaa lemmikeistä!

Mitä ihmeen vatipäitä nykyihmiset oikeasti ovat?

Mä oon monasti ihmetellyt, että miten joillain ihmisillä voi ylipäätään olla omistusasunto? Niin ääliöitä osakkeen omistajia on, sitten selvis...että perintönähän se...

Sitten on nää vuokralaiset.

Kaupungin vuokra asunnoissa asuvat nyt ymmärtää, että sinne asuntoihin mennään....tarpeen niin vaatiessa.

Yksityisiltä vuokraajat kuvittelevat, että heillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Esim lattiakaivoa ei saada siivottua, kun. Se on niin oksettavaa puhaa ja jos vaikka huolto hoitais sen, kun oon kodin putkimiestäkin kaatanut sinne jo 2 pulloo....

Meillä maksatetaan noi laskut sitten sillä teettäjällä. Yhtäkään huollon laskua ei makseta taloyhtiön tilistä, jos kysessä on laiska ihminen.

Jos siellä lattiakaivossa on sitten oikeasti vikaa, tää tyyppi on putsannut tunnollisesti..niin sitten tutkitaan missä se vika on. Onko rakenteellinen vai mikä.

Ikkunoiden välisalpoja rikotaan ihan jatkuvasti ja sitten vingutaan, kun ei saada ikkunoita kiinni...jälleen lasku sille ilmoittajalle. Ihan on vastuujakotaulukonkin mukaan....

Pää sauhuaa kyllä usein, kun näiden ääliöasukkaiden kanssa on tekemisissä ja kyllä...sanon sen niillekin ihan päin naamaa, että mitä jos fundeeraisit ensin ihan itse, mitä kannattaisi tehdä....

Laiskoja ollaa niin älyttömän monessa asiassa myös ja mitään yhteishyvää ei tehdä.

Varikset repineet esim roskapussin avonaisesta laatikosta, niin ohi vaan mennään eikä nosteta takaisin, saati laitettais kantta kiinni....

Ulko oven edustalta ei saada lumia pois saati kynnykseltä, sitten ihmetellään kun on ovi auki ja vetää alimpiin kerroksiin.....

Kaikki vaan tuumaa, ettei kuulu mulle.....

Arghhhhhhh

Juuri näin!!!! Ollaan niin v*tun laiskoja ettei mitään rajaa. Mutku oksettaa ja ahdistaa :D ja aina näillä perseen raahaajilla on se saatanan karkaileva kissa! Ja suurin pelkohan on että pitää herätä ennen klo 14.30

Vierailija
25/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parveketyyppi tässä. Jos asuntoihin on jaettu vasta alustava tieto, että joskus puolen vuoden päästä alkaa parvekeremppa, niin mistä olisin osannut odottaa tarkastajia ilman tarkempaa tietoa? Tottakai saavat tulla tarkastamaan, jos ilmoitetaan tarkastuspäivä ennalta. Olisin osannut varautua sulkemalla kissan vaikka eri huoneeseen. 

Ja ei ne kaupungin asuntojen vuokralaisetkaan ole mitään kakkosluokan kansalaisia, joiden kotiin saa mennä ilmoittamatta. Heilläkin on aivan sama oikeus saada tieto mahdollisista tarkastuksista.

Vierailija
26/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin niillekin ilmoitetaan, siellä vuokrakommuuneissa että tarkastukset tehdään x-x päivinä klo 8-15 aikana, niin jos se duuni kestää esim viikon, niin on paree odottaa, että ne todellakin tupsahtaa minä päivänä vaan sen viikon aikana, noiden kellonaikojen sisällä. Toinen asia on nyt se, että löytyykö tältä ja muiltakin valittajilta edes sen verran älliä, että sopii ihan oman ajan niiden ukkojen kans, ilmoittaa elukoista ja huolehtii, ettei ne pääse karkaamaan...

Mutta tuntuu että ei ole taas hattuhyllyllä kukaan kotona....

Ei täällä ole kukaan mistään kakkosluokasta puhunut. Siellä tajutaan huomattavasti paremmin, että ilmoitetaan ja tullaan katsomaan....ja nyt puhun heka vuosaaresta....olkoonki vaikka kuinka mogadishu, niin homma ainakin toimii siellä.

Vierailija
27/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisi sellainen ärsyyntynyt kiinteistömies itsekin säikähtää ja ärsyyntyä, jos olisi aamulla vaikka sairaslomalla nukkumassa ja heräisi siihen, kun joku kävelee asunnossaan. Päästäisi vielä lemmikinkin karkuun... 

Vierailija
28/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parveketyyppi tässä. Jos asuntoihin on jaettu vasta alustava tieto, että joskus puolen vuoden päästä alkaa parvekeremppa, niin mistä olisin osannut odottaa tarkastajia ilman tarkempaa tietoa? Tottakai saavat tulla tarkastamaan, jos ilmoitetaan tarkastuspäivä ennalta. Olisin osannut varautua sulkemalla kissan vaikka eri huoneeseen. ....endquote.

Mä en anteeksi vaan nyt usko tuota lappujuttua. Eli ilmoitetaan puolenvuoden päästä tulevasta parvekerempasta, muttei sanota, että ne parvekkeet tsekataan?

Ihan oikeasti. Sä olet huolimattomasti lukenut nyt sen tiedotteen....

JOS olet oikeassa, niin sitten soittelet sinne tarkastaville hepuille, että jatkossa ilmoitatte minulle henk koht. Tarkastukset, ettei kissa karkaa taas. Huoltoon voi ilmoitta kans, että siinä ja siinä asunnossa on arka kissa ja extra varovaisuutta. Kai niillä joku excel taulukko siellä on, jonka mukaan pysyvät kärryillä...ainakin meidän huollolla on. Sinne merkataan käynti ja käynnin syyt....

Apteekeissa on muuten jaettu sellaisia punaisia tarroja, joissa kerrotaan lemmikeistä. Sellainen sinne saranan kohdalle tai postiluukun yläpuolelle, niin osaavat varoa.

Vierailija
29/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin niillekin ilmoitetaan, siellä vuokrakommuuneissa että tarkastukset tehdään x-x päivinä klo 8-15 aikana, niin jos se duuni kestää esim viikon, niin on paree odottaa, että ne todellakin tupsahtaa minä päivänä vaan sen viikon aikana, noiden kellonaikojen sisällä. Toinen asia on nyt se, että löytyykö tältä ja muiltakin valittajilta edes sen verran älliä, että sopii ihan oman ajan niiden ukkojen kans, ilmoittaa elukoista ja huolehtii, ettei ne pääse karkaamaan...

Ei täällä ole kukaan mistään kakkosluokasta puhunut. Siellä tajutaan huomattavasti paremmin, että ilmoitetaan ja tullaan katsomaan....ja nyt puhun heka vuosaaresta....olkoonki vaikka kuinka mogadishu, niin homma ainakin toimii siellä.

Sinä et taida ymmärtää lukemaasi. Ja kehtaat vielä muiden älykkyyden kyseenalaistaa :D

Vierailija
30/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kuulkaa usko, miten ihmiset eivät tajua omia velvollisuuksiaan olivat sitten vuokralla tai omistusasunnossa....

Kermaperseitä löytyy, just näillä oksennuskohtauksillaan...

Sitten on niitä, jotka haluavat ihan kaiken ilmaiseksi. Asunto siis vuokrattu jollekkin sossutapaukselle ja sitten sen aiheuttamat hävitykset pitäis taloyhtiön maksaa...just. Eipä mene sekään läpi. Ihan sama vaikka sinne puhelimeen kuinka huudetaan ja rähjätään.

Kuvitellaan että esim huolto on sun henk.koht.palvelijoita, kun taloyhtiö maksaa palkkion.

Joo, eivät ole....

Jätetään ilmoittamatta huollolle vuotavista vesikalusteista jne. Sitten kun vahinko tapahtuu tuollaisen laiminlyönnin vuoksi, niin tullaan poraamaan kustannuksista.

Näitä löytyy sekä vuokrapuolelta, että yksityisiltä.....

Remontteja teetetään niin, ettei niistä ilmoiteta, kuten laki määrää....taas kerran, kun jotain tapahtuu, niin kaikkien muiden syy, paitsi sen "pimeen" remontin teettäjän...

Tiskari, pyykkikone,jääpalakone jääkaapin kiinnitykset esim.AINA AMMATTILAISELLA ja siitä vielä paperi. Jos vahinko sattuu, niin on kotivakuutukseenkin hyvä antaa läpyskä, että ammattilainen kiinnittänyt, eikä naapurin pena ja väärin....

On nimittäin jätetty noitakin korvaamatta, just kiinnittäjään vedoten, ettei ollut ammattilainen.

Jälleen kerran ulistu kustannuksista, jotka todellakin jäävät sen kämpän omistajan/vuokralaisen maksettavaksi, jos vakuutuskaan ei korvaa....

AirBnBt on vihoviimeisiä virityksiä......niiden aiheuttamat kustannukset esim osaketalossa on järkyt, jos hissi hajoitetaan kerran viikkoon ja seinät hakattu lommoille matkalaukuilla....kiinni pitäis saada rysänpäältä, että sais korvaukset, vaikka kaikki tietää...kuka sen hissin rikkoo, jos se jää siihen kerrokseen missä se hotellikämppä on.

Veroja ei makseta ja olenkin käräyttänyt noi ihan kylmästi verottajalle.

Harmaata taloutta toi on ja oikeastikin niin paljon häiriöitä...vesimaksua ei makseta kuin yhdestä ja kämppään silti tuodaan jopa 7 yöpyjää....sitten ihmetellään kun vesimaksut on 25€/hlö kuussa.....

Omat tienestit vaan on tärkeimmät, ei mikään muu......

Asuintalo ei ole hotelli, eikä sellaiseksi myöskään sovi.

Opiskelijakämppiäkin kuulemma valjastetaan tuohon ja käräyttäisin nekin kelaan ja verottajalle.....Suomi muka mallimaa?

Harmaata taloutta täällä on ihan sikana, piilossa ja naamioituneena.

Vierailija
31/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et taida ymmärtää lukemaasi. Ja kehtaat vielä muiden älykkyyden kyseenalaistaa :D

Saitko sen kissas jo kiinni, vai onko mirri edelleen kateissa:D

??

Vierailija
32/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen pitämään ovea aina turvalukossa.

Vierailija
33/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä saa toisten asuntoihin mennä luvatta kuin pakottavasta syystä ja sekin syy voidaan viimekädessä punnita oikeudessa.

Oveen lukko, johon ei ole muilla avainta, sillä se homma hoituu. Itse hoisin asian aikoinaan niin että lisäsin oveen turvalukon ja turvaketju. Jos poistuin asunnosta käytin turvalukkoa ja jos olin kotona käytin aina turvaketjua. Kukaan ei silloin päässyt asuntooni omilla avaimillaan tietämättäni.

Vierailija
34/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina asuin vuokralla. Postiluukusta oli tullut lappu, että ikkunoiden kunto tarkistetaan. En jotenkin ollut huomioinut että siinä olisi lukenut jotain ajankohtaa, jolloin tämän olisi pitänyt tapahtua. Eräänä aamupäivänä joskus 10 aikaan olin kotona vielä nukkumassa, kun ovi vaan avattiin ilman mitään pimpotteluja. Ovelta oli suora näköyhteys yksiöni sänkyyn, jossa olin nukkumassa tapani mukaan alasti. Hieman järkytyin, mutta remppamiehet meni ihan asiallisesti ulos odottamaan että sain päälleni. Kannattaa siis lukea laput hyvin :)

Vierailija
35/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli kerran joku huoltomies joka ei soittanut edes ovikelloa vaan tuli vaan kylmän viileesti avaimella sisään. Olin alusvaatteissa sängyssä nukkumassa, yksiössä...

Vierailija
36/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo nämä ovat inhottavia ukkoja joskus . Minä soitin kerran isännöitsijälle näistä pamahteluista ja muistutin että on laitonta touhua joka kerran on ilmoitettava jos asuntoon on tulossa ulkopuolisia. Se on ehdoton kotirauha Suomessa vetoa tähän. Jopa poliisi tarvitsee kotietsintäluvan oikeudesta ennenkuin voi alkaa roplaamaan koteja. Asian voi riitauttaa ja sen voittaa aina .

Sitä on taas katsottu vähän ameerikkailisa elokuvai. Suomessa kotietsintäluvan antaa poliisin vuorossa olevan kenttäjohtaja, jos tilanne on kiireellinen niin kotietsintäpäätöksen voi tehdä yksittäinen poliisimie.

Mutta joo, toisen asuntoon ei luvatta mene kuin just poliisi, palomies tai joku muu jolla on oikesti kiireellinen syy mennä asuntoon, kuten vaikka huoltomies sulkemaan hana haljenneesta wc pöntöstä tms.

Vierailija
37/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei saa tulla ilmoittamatta. Hyvä juttu. :)

Ap

Ei saisi tulla, mutta aika usein tulee jos sinne yleisavaimella pääsee.

Vierailija
38/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä. Ei edes jaksa. Ilmoita ( jos omistat asunnon siis) taloyhtiölle, että asuntoasi ei tulla koskaan korjaamaan ja korvaat mahdolliset sähkötulipalojen aiheuttamat vahingot täysimääräisesti.

Kuinka helvetin foliohattuisia ja ihmis/miesvihasia ihmisiä tällä palstalla oikein pyörii?

Haista vittu!

Tietysti saa tulla korjaamaan vikoja sovittuna ajankohtana.

Vierailija
39/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä yleisavaimella ainakaan saa tulla. Mullakin on koiria, huonosti kävisi sähkömiehelle jos omin luvin tulisi, ku itse olen poissa.

Mutta voi kyllä pamahtaa yllättäen oven taakse ovikelloa soittelemaan.

Vierailija
40/72 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo nämä ovat inhottavia ukkoja joskus . Minä soitin kerran isännöitsijälle näistä pamahteluista ja muistutin että on laitonta touhua joka kerran on ilmoitettava jos asuntoon on tulossa ulkopuolisia. Se on ehdoton kotirauha Suomessa vetoa tähän. Jopa poliisi tarvitsee kotietsintäluvan oikeudesta ennenkuin voi alkaa roplaamaan koteja. Asian voi riitauttaa ja sen voittaa aina .

Äläpä jauha pashaa...

Poliisi saa tulla himaan ilman mitään kotietsinälupia, jos tarve vaatii...ootsä kattonut liikaa jenkkisarjoja.....

Jos huolto ilmoittaa, että sinä ja sinä päivänä tulevat stekkaamaan jotain, niin silloin ne tulee. Ihan turhaa vääntää asiasta oikeuskeissiä.

Asuntoon saa tulla ilman lupaa ihan heti, jos esim olet niin idiootti, että jätät hanan auki vesikatkon aikana ja se sitten on aiheuttamassa vesivahinkoa.....kun vesi kytkeytyy takaisin päälle.

Siitä pitää huollon/talkkarin/ isännöitsijän vaan jättää lappu pöydälle, että ollaan käyty. Jos siellä olis oikeasti tullut vesivahinko, niin olisit vielä maksumiehenäkin, ja ihan ilman käräjäoikeutta.....

Siinä sulle oikeuskeissejä.....

Toi vesijuttu tapahtui meidän taloyhtiössä ja se tyyppi lähti veks, kun sopimusta ei enää jatkettu...täys vatipää koko jätkä...repi vessastakin suihkusta vesiputket irti kännissä, kun ne oli pintavetona....pidettiin se niinkauan vuokralla, että maksoi vahingot ja sitten ulos....jonkun toisen kiusaksi...

Mutta mielenkiintoista pashaa täällä jauhetaan, kun ei tunneta mitään lakia....as oy laki olis yks, joka kannattaisi lukea läpi....olis sitten vähän ehkä viisaampi, ennenkuin rupeaa mitään väittelemään...totena.

Itse jauhat paskaa. Huolto sopii käynnit asunnoissa, se ei ole mikään ilmoitusasia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän