Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?
Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.
Kommentit (2134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me emme ole saitoja vaikka muut saattavat luulla.
Kukaan meistä ei vaan jaksa käydä kaupassa.
Syödään näkkäriä ja mennään pakon edessä kauppaan. Lapsetkin syövät onneissaan koulussa ja päiväkodissa.
Meistä ei kukaan jaksa töiden jälkeen käydä kaupassa tai tehdä mitään ja sillä selvä.
Eipä ole ylipaino-ongelmia tai muitakaan. Yleensä on vain jatkuva nälkä, mutta ei jaksa, niin ei jaksa mennä sinne kauppaan.
Jos kauppaan taas sitten menisi, niin ei keksisi mitä ostaisi ja sekös vasta ärsyttää ja tuntuu turhauttavalta.
Yleensä sitten ottaa leipäpussin ja maitoa ja lähtee pois, kun on niin vastenmielistä miettiä mitä ostaisi.
Näin meillä ja vanhin tytär on samalainen kun sanoo että käy ostamassa satasella meille kaikille ruokaa, niin tokaisee ettei muka jaksa. Ja enhän minäkään jaksa tai ukkokaan jaksa.
Meillä on sama meininki. Kukaan ei jaksa käydä kaupassa.
Säästyypä rahat vaikka kyllä sitä löytyisi kun kaikki käydään töissä. Myös perheen vanhin poika on nyt töissä, mutta kukapa jaksaisi ylitöiden jälkeen seiskalta vielä lähteä minnekään?
Ei kukaan.
Siksi meillä käydään ehkä kahdesti kuukaudessa kaupassa. Ruokakassitilausta ollaan mietitty, mutta kun ei jaksa ottaa selvää ja tutkia. Sitten nähdään nälkää ja haetaan ruokkiksella jotain nopeaa tai ravintolassa. Työnteko on niin väsyttävää touhua.
En tiedä oliko tämä satiiria, mutta te ette jaksa, koska te ette syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat matkailee aina pihisti. Voivat maksaa 1500 euroa/hlö viikon risteilystä, mutta ei euroakaan lisää, että saisi edes ikkunallisen hytin, saati parvekkeen. Harrastavat myös kaukomatkoja samassa hintaluokassa, mutta lentokentällä ei voi yöpyä hotellissa, lentokentälle ei voi mennä taksilla (vaan minun pitää aina aamuyöllä tai pahimpaan ruuhka-aikaan kuskata), lentokentällä ei voi juoda kahviakaan vaan eväät otetaan minun luotani mukaan ja syödään kentällä. Mun on vaikea kestää tätä. Silti loukkaantuisivat suuresti, jos ehdotan lentokenttähotellia tai taksia minun piikkiini, koska nukkuisin mieluummin, jotta jaksaisin töissä. Argh.
Ei Vantaan kentällä kyllä syö eikä juo kukaan täysijärkinen yhtään mitään. Ei tarvitse olla edes pihi ymmärtääkseen, että hinnoittelu on aivan posketonta. Ainoastaan se aulassa oleva Alepa on kelvollinen paikka välipalaostoksille, mutta kaikki muut voi unohtaa heti. (enkä pidä 1500 euron viikon kestävää risteilyä kitsasteluna muutenkaan)
Aina syön ja juon ennen lentoa ravintolassa. Lento ilman skumppalasia ei ole lento ollenkaan.
Mitä väliä, jos lennät esim 4xvuodessa jonnekin on yhdellä ravintolalaskulla!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat matkailee aina pihisti. Voivat maksaa 1500 euroa/hlö viikon risteilystä, mutta ei euroakaan lisää, että saisi edes ikkunallisen hytin, saati parvekkeen. Harrastavat myös kaukomatkoja samassa hintaluokassa, mutta lentokentällä ei voi yöpyä hotellissa, lentokentälle ei voi mennä taksilla (vaan minun pitää aina aamuyöllä tai pahimpaan ruuhka-aikaan kuskata), lentokentällä ei voi juoda kahviakaan vaan eväät otetaan minun luotani mukaan ja syödään kentällä. Mun on vaikea kestää tätä. Silti loukkaantuisivat suuresti, jos ehdotan lentokenttähotellia tai taksia minun piikkiini, koska nukkuisin mieluummin, jotta jaksaisin töissä. Argh.
Ei Vantaan kentällä kyllä syö eikä juo kukaan täysijärkinen yhtään mitään. Ei tarvitse olla edes pihi ymmärtääkseen, että hinnoittelu on aivan posketonta. Ainoastaan se aulassa oleva Alepa on kelvollinen paikka välipalaostoksille, mutta kaikki muut voi unohtaa heti. (enkä pidä 1500 euron viikon kestävää risteilyä kitsasteluna muutenkaan)
Aina syön ja juon ennen lentoa ravintolassa. Lento ilman skumppalasia ei ole lento ollenkaan.
Mitä väliä, jos lennät esim 4xvuodessa jonnekin on yhdellä ravintolalaskulla!?
Samaa mieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavaperheen isä vahti, että vieraatkin käyttävät vessapaperia "yksi ruutu pienellä tai kolme ruutua isolla hädällä". Tätä mantraa hoki vessan oven käydessä.
Kolme ruutua on sairaus.
Niin on, Sairaalloista tuhlaamista. Yksi ruutu riittää. Reikä keskelle ja pala talteen. Etusormi reiästä läpi ja sormella putsataan perärööri, sen jälkeen vedetään sormi paperista pyyhkien samalla sormi. Pienellä palalla puhdistetaan lopuksi kynnenaluset. Eli yksi pala riittää yhteen vessareissuun. Idea vapaasti käytettävissä.
Heh heh heh... ei ole uusi idea ollenkaan! Sodankäynyt isäni kertoili tätä meille kun oltiin lapsia, että se on r y s s ien tapa pyyhkiä pylly. Siinä maassa kun paperia ei varmasti riittänyt ihan mihin vaan. Toinen vaihtoehto oli tikku.
Mut parempihan sekin kuin se, mitä yksi tuttu kertoi nähneensä afrikan mailla, siellä joku kyykkäsi pensaan juurella ja teki sen käteensä, sitten heitti menemään.
Minkä heitti menemään, kädenkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sekin selvisi miksi lennoilla on aina itkuisia lapsia. Heidät on tietenkin herätetty keskellä yötä, matkustettu satoja kilometrejä ja lentälläkin on tietenkin jouduttu odottamaan kauan, koska ei pitkästä matkasta voi jättää lähtöä niin tiukalle. Eikö oikeasti olisi kaikkien kannalta parempi ottaa se hotellihuone ja matkustaa levänneenä?
Noin meillä aina toimittiin, kun olin lapsi ja aion toimia mahdollisen tulevan perheeni kanssa samoin. Siis varata hotellihuoneen lentokentän läheltä, jos lento on aamulla. Mielestäni se on niin järkevä ratkaisu, ettei tulisi mieleenkään toimia toisin.
Tosi piittaamatonta vanhemmilta lapsia kohtaan, jos vain piheyden vuoksi jätetään nukkumatta kunnolla ja ajellaan vaan autolla koko yö. Ja kiva niille kanssamatkustajienkin kuunnella parkuvia lapsia monen tunnin lennon ajan! En edes tajua mikä järki on lähteä pitkille matkoille pienten lasten kanssa, vauvoista puhumattakaan. Itse vannhempana odottaisin, että kaikki ovat vähintään viiden - helpompaa ja mukavampaa kaikille.
Noiden lentokenttähotellien hinnat ovat niin poskettomia, ettei kukaan järjissään oleva normaalivarainen ihminen niissä yövy. Aina on menty kentälle siihen aikaan, kun lento on lähdössä, oli sitten yö tai päivä. Ja näin tehdään jatkossakin.
Tämä on kyllä uskomattoman tiukassa tämä käsitys. Eivät ole kalliita. Olen ottanut huoneen itselleni ja kolmelle lapsellemme muutaman kerran kun lento on aamulla. Asumme siis ulkomailla. Ensinnäkin lisävuode on järjestynyt ilman ongelmia ja suurempia kuluja. Toisekseen aamiainen on ollut runsas ja tarjoilu alku on huomioitu niin, että aika aikaisella lennollakin ennättää aamiaiselle. Ja joku järjestely oli käsittääkseni myös niille, joiden lento lähtee vielä aikaisemmin.
Ja mikä parasta, hotellista on kuljetus kentälle. Ei tarvitse erikseen maksaa. Ja jos tästä ilosta maksan neljältä hengeltä 100 euron kieppeillä, niin koen tehneeni hyvän hankinnan.
Minä matkustan yksin, ja joutunen maksamaan tuon ihan saman hinnan. On sikamaisen kallista. Jos huoneen saisi n. 30-40 eurolla ja hinta sisältäisi aamiaisen, olisin ehkä valmis maksamaan.
Kannattaa katsoa. Yhden hengen huone oli mielestäni kohtuullinen, kun sitä katselin. Ei nyt ihan 30-40, mutta ei missään nimessä sama kuin yksi aikuinen ja kolme lasta.
Ja vielä sekin ihana juttu, että saa läksiäissaunat! On mukava saunotella viimeisenä iltana Suomen kamaralla.
Kävin Airport Cumuluksen sivuilla ja viikolla hinta (random viikonpäivä, yksi yö) oli ennakkohintana 80 yhden hengen huone. 1 aikuinen ja kolme lasta oli kalleimmilllaan 98 euroa. Ja en katsonut edes mitä hinta olisi Cumuluksen etukortilla.
Nämä on vain niin sitkeitä uskomuksia, että ihmiset eivät viitsi edes tarkistaa mitä maksaa.
Kalliita hintoja yhdestä yöstä yhdelle hengelle. En maksaisi missään tapauksessa.
Tycke och smack är oliga. Tuo on pikkuhinta siitä, että saa jatkaa matkaa hyvin levänneenä, vatsa täynnä ja vielä kuskataan oikeaan terminaaliinkin. Minä taas jätän muutaman oluen juomatta ja karkin mässyttämättä jotta voin näin toimia. Tai eihän kyse ole todellinen: en muutenkaan juo olutta enkä syö karkkia :)
Tycke och smak är olika, kirjotetaan ainakin täällä ruotsissa. Oliko tuo kirjottamasi muumipeikkoa?
Sisaruksen perhe. Perheeseen kuuluu myös lapsia. Eivät koskaan osta esim uusia huonekaluja itse, vaan käyttävät jotain täysin ränsistynyttä köpöä siihen asti, että joku sukulainen tarjoutuu antamaan jonkun oman vanhan tai ostamaan heille uuden. Eräs sukulainen antoi heille rahaa uuteen sänkyyn, niin kiitoksena tämä perhe pyysi lisää rahaa, että saisivat paremman sängyn. Kyseessä siis työssäkäyvät ihmiset, että varmaan sen erotuksen olisi voinut maksaa ihan omastakin pussista. Heidän kodissaan on siis täysin hajonneita lastensänkyjä ja lapsuudenkodista kannettuja rikkinäisiä kirjahyllyjä tms, mutta kun ei vaan itse voi ostaa uutta. Itsekin olen heille yhden hyllyn kantanut kun ostin itse uuden. Auton saivat ilmaiseksi yhdeltä sukulaiselta kun tarpeeksi pitkään lainasivat sitä.
Rahaa ei voi käyttää näihin asioihin itse, koska rahaa ei ole. Toisiin asioihin sitä rahaa sitten kuitenkin kummasti löytyy.
Eivät osta muille kunnollisia lahjoja merkkipäivänä, mutta odottavat, että heille nämä vanhemmat sukulaiset oikein kilvan tarjoavat ravintolaruokia ja ostavat kaikkea. Ei ole vastavuoroista. Kiertelevät sukulaisia täyden ylläpidon perässä. Kutsuvat vanhemman sukulaisen ravintolaan ja olettavat, että tämä kutsuttu tietenkin maksaa laskun ja vielä nauttii siitä.
Ikä alkaa jo lähestyä neljääkymppiä, mutta omassa elämässä ei pärjätä. Ollaan edelleen siinä lapsen roolissa, että joku muu maksaa kivat jutut ja huolehtii kodin ylläpidosta.
Jatkan vielä: eräs vanhempi sukulainen puhui ihan tosissaan, että meidän pitäisi sukuna kerätä tälle perheelle kolehti, ettei heidän tarvitsisi asua vuokralla, vaan saisivat ostettua oman asunnon. Meinasin tukehtua kahviin. Että oikein pitäisi porukalla rahaa antaa lisää työssä käyville ihmisille, jotka käyttävät kaiken rahan itseensä ja loisivat sitten muilta kaiken mitä kehtaa.
Itse en tunne ketään joka olisi järjettömän pihi, mutta silloin kun iskä oli lapsi 70-luvulla, joku tyyppi tunkeutui heille ilmaiselle joulu lounaalle. Aivan kuten Roope Ankkakin kyläilee "sattumalta" ruoka-aikaan Akun luona
Vaihdetaan saituuden tilalle ekologisuus, niin kaikki yläpeukuttaa villisti, koska kaikki ovat mielellään ekologisia.
Ei peseydytä, kun menee vettä, ei välttämättä kuukauteen. Jos peseydytään, ei juurikaan käytetä shampoota. Käsiä ei koskaan pestä.
Käydään hakemassa jostain köyhäinavusta ilmaisia ruokakasseja, vaikka pankkitilillä on mukava rahasumma. Jos jotain ostetaan kaupasta, ostetaan aina punalaputettuja. Wc- ja käsipaperia varastetaan julkisista tiloista.
Ei malteta käyttää kaikkia tarvittavia lääkkeitä, tai esim. ostaa särkylääkkeitä, kun ne maksavat. Useimmat vaatteet ja kengät on aikuisten lasten vanhoja, väärän kokoisia tietysti. Mitään ei osteta, kinutaan sukulaisten ja tutttavien kirpparille menevistä kasseista armopaloja.
Ei kyläillä juurikaan sukulaisten tai ystävien luona, kun menee bensaa. Ei käytetä talvellakaan sähkövaloja, vaan avataan verhot ja sinnitellään katuvalojen armoilla. Ei käytetä koskaan sähköliettä. Sähköpatterit on pois päältä, eikä kylpyhuoneessa pidetä lattialämmitystä koskaan päällä (kosteusvaurion riski tietenkään ei ole mahdottoman suuri kun vettä ei juuri käytetå).
Pahinta on se, että tämä on aivan totta, eikä liioittelua tai provoilua. Kyse on ihmisistä, jotka eivät ole erityisen vauraita, mutta eläkkeet kyllä riittäisivät normaaliin elämään.
Mun appivanhemmat ovat aika pihejä. Eivät he rikkaita ole, mutta tulevat ihan hyvin toimeen. Me taas lapsiperheenä olemme aika tiukoilla. Omat vanhempani antavat aina vähästäänkin kun vaan suinkin voivat, jos apua tarvitaan. Itse ole tottunut siihen ja niin toimin omien lastenikin kanssa varmasti. Appivanhemmat vaativat, että mies käy heitä aina silloin tällöin auttamassa. Sinne on tuntien ajomatka. Kun saavumme perille, ovat juuri syöneet, ja meille tarjotaan vain kahvia. Siitäkin huolimatta, että olemme lähteneet aamuvarhain ja saavumme sinne ruoka-aikaan. Sama sitten kun lähdemme takaisinpäin, alkavat laittaa ruokaa kun olemme lähteneet pois. Hommia siellä kyllä riittää. Mies on joskus hirveällä kinuamisella saanut puolet bensarahoista, kun ajelee sinne auttamaan. Eivät he mitään superpihejä varmasti ole, itselleen ostelevat ainakin kaikenlaista. Omasta vinkkelistäni vaan näyttäytyy kummalliselta, kun eivät osta mitään synttärilahjoja tms. lapsenlapsilleen. Näistä kinutuista bensarahoistakin yrittävät aina pyöristää mahdollisimman paljon alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta näkökulmastasi vanhempasi ovat aivan normaaleja, mutta itse olet ehkä aavistuksen höveli rahan kanssa, jos ehdotat esim. taksin ja lentokenttähotellin käyttöä. Olen aina ajatellut, että kukaan ei noissa lentokenttähotelleissa ole tai esim. syö kentällä omalla rahallaan, vaan ainoastaan silloin jos firma maksaa.
No mun mielestäni 1500 euroa risteilystä on höveliä, mutta samalla idioottimaista, jos ei raaski parveketta (tai edes ikkunaa!) maksaa viikon risteilylle. Esimerkiksi Helsinki-Vantaalla, kuten Suomessa yleisesti muutenkin, on hotelleissa erikseen viikonloppu ja arkihinnat ja viikonloppuhinta on noin 50% arkihinnasta, koska viikonloppuisin matkustetaan omalla rahalla. En todellakaan jaksa käsittää myöskään perhettä, joka esim. lähtee puolen yön jälkeen lasten kanssa jostain landelta ajamaan kentälle, kun voisi ajaa edellisenä päivänä ja nukkua sen yön lentokenttähotellissa. Ehkä itselläni on trauma lapsuudesta asti siitä, että joka paikassa syötiin aina omia eväitä (puu ja penkki -parkissa tien varressa) eikä tullut kuuloonkaan, että olis pysähdytty huoltoasemalla tai ravintolassa ja syöty siellä.
Mulla sama lapsuustrauma. Jos lähden matkalle, niin se ei todellakaan saa olla kiinni siitä, etten voisi juoda kuppia kahvia lentokentällä, jos haluan, ja en todellakaan pakkaa termaria sitä varten mukaan. Toisaalta miehen perheessä ollut sama käytäntö ja mies ei kestä yhtään tuhlailua missään kohteessa. Aina pitäisi olla omat eväät (ja hänen perheellään kaikilla sama käytäntö eli lentokentälle on aina omat eväät mukana ja omat kahvit) tai sitten ainakin se halvin mahdollinen paikka eli huoltoasema. Ravintolassa ei voi syödä, kun se on liian kallista ja jos syödään, niin pitää ottaa aina jokin tarjous. Mies pitää minua kauheana tuhlaajana, ja tavallaan kai olenkin, kun olen sitä mieltä, että lomalla ei eletä pihistellen tai se ei ole lomaa. Ja en tarkoita mitään holtitonta shoppailua vaan ihan normaalia kahvilakäyntiä ilman eväitä tai pääsylipun ostamista ilman, että kurkitaan ilmaiseksi vain pihalta tms. Sitä lajia sain tarpeeksi lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs kollega, joka ei tuo koskaan työpaikalle mitään tarjottavia, kerää itselleen kotiinviemisiksi työajan lähestyessä loppua muiden tuomia tarjottavia. Kerää muiden tuomia karkkeja taskuihinsa Hän ei kuulu kahviporukkaan, mutta on jäänyt kiinni kahvin salajuomisesta. Perui illanviettoon tulonsa, kun ilmeni, että omavastuu täydestä juhlaruoasta ja viineistä onkin peräti 10 euroa.
Sellaisia työpaikkoja, missä ei tarjota firman puolesta kahvia, ei pitäisi olla edes olemassa. En ymmärrä miten joku voi halveksia työntekijöitään niin paljon, ettei viitsi edes kahvihuoneeseen kahvia ostaa. Tällaiset pomot ovat psykopaattinarsisteja, jotka pitäisi lukita pöpilään, eikä heidän pitäisi olla johtamassa minkäänlaista firmaa.
Juu tätä en kanssa tajua. Olen monesti naureskellut ja hämmästellyt kavereideni työpaikkoja, kun ovat kertoneet juurikin tällaisesta kahvikassasta. Kuinka saita saa työnantaja olla, jos ei edes kahvia viitsi tarjota työntekijöilleen, vaan täytyy pitää jotain kahvikassaa? Koko idea kuulostaa jo ihan hullulta, sillä ainakin meillä on töissä (vakuutusyhtiö) kahvia ihan niin paljon tarjolla kuin jaksaa juoda. Ja monesti on pullaa ja voileipääkin firman puolesta.
Julkisella puolella naisvaltaisilla aloilla (sairaalat ja koulut) kaikki rahat säästetty niin ettei henkilökunnalle ole mitään tarjottavaa, ei pikkujouluja eikä kahveja. Miesvaltaisella puolella samaan aikaan, samassa kapungissa (tekninen osasto, katu ja kunnossapito) taas kahvihuoneessa tarjoilu pelaa ja pikkujouluja juhlitaan kaupungin pikkiin hotellissa, jonne bussikuljetus järjestetty.
Ihan kaupungilla ( ja suuressa sellaisessa) päiväkodissa töissä ja ihan itse täällä ostellaan kahvipaketit jos juoda meinataan.
Tuttava on varakkaasta perheestä, velatonta kiinteistöomaisuutta löytyy ja säästötilillä kymmeniä ellei satoja tuhansia euroja. Yhdessä kokkailutarvikkeita ostaessamme oli hyvin tärkeää että ostimme perunoiksi halvinta lajiketta. Grillailun jälkeen rohmutaan kaikki jämät mukaan yksin.
Saituus liittyy myös muistisairauksiin. Parkinsson varsinkin tekee ihmisen saidaksi... En tiedä miksi
Yks kaveri on miljonääri ja sitä ei kyllä kukaan ulkopuolinen uskois ikinä. Kyllä nauratti huvipuistossa kun täti osti hiluilla lapselleen irtokarkkeja huikeet 8 kpl ja niistäkin paimensi lastaan tarjoamaan aikuisille... kyllä harmitti lapsen puolesta, enkä tietenkään ottanut. Päässään tädillä oli liian pieni lasten lippis kun ei ilmeisesti raaski edes kunnollista hattua itselleen ostaa. Ulkopuolinen varmasti kattois säälien että voi noita köyhäläisperheitä ja totuus on se että tilillä makaa miljoona poikineen. Kyllä saituus on sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sekin selvisi miksi lennoilla on aina itkuisia lapsia. Heidät on tietenkin herätetty keskellä yötä, matkustettu satoja kilometrejä ja lentälläkin on tietenkin jouduttu odottamaan kauan, koska ei pitkästä matkasta voi jättää lähtöä niin tiukalle. Eikö oikeasti olisi kaikkien kannalta parempi ottaa se hotellihuone ja matkustaa levänneenä?
Noin meillä aina toimittiin, kun olin lapsi ja aion toimia mahdollisen tulevan perheeni kanssa samoin. Siis varata hotellihuoneen lentokentän läheltä, jos lento on aamulla. Mielestäni se on niin järkevä ratkaisu, ettei tulisi mieleenkään toimia toisin.
Tosi piittaamatonta vanhemmilta lapsia kohtaan, jos vain piheyden vuoksi jätetään nukkumatta kunnolla ja ajellaan vaan autolla koko yö. Ja kiva niille kanssamatkustajienkin kuunnella parkuvia lapsia monen tunnin lennon ajan! En edes tajua mikä järki on lähteä pitkille matkoille pienten lasten kanssa, vauvoista puhumattakaan. Itse vannhempana odottaisin, että kaikki ovat vähintään viiden - helpompaa ja mukavampaa kaikille.
Noiden lentokenttähotellien hinnat ovat niin poskettomia, ettei kukaan järjissään oleva normaalivarainen ihminen niissä yövy. Aina on menty kentälle siihen aikaan, kun lento on lähdössä, oli sitten yö tai päivä. Ja näin tehdään jatkossakin.
Tämä on kyllä uskomattoman tiukassa tämä käsitys. Eivät ole kalliita. Olen ottanut huoneen itselleni ja kolmelle lapsellemme muutaman kerran kun lento on aamulla. Asumme siis ulkomailla. Ensinnäkin lisävuode on järjestynyt ilman ongelmia ja suurempia kuluja. Toisekseen aamiainen on ollut runsas ja tarjoilu alku on huomioitu niin, että aika aikaisella lennollakin ennättää aamiaiselle. Ja joku järjestely oli käsittääkseni myös niille, joiden lento lähtee vielä aikaisemmin.
Ja mikä parasta, hotellista on kuljetus kentälle. Ei tarvitse erikseen maksaa. Ja jos tästä ilosta maksan neljältä hengeltä 100 euron kieppeillä, niin koen tehneeni hyvän hankinnan.
Minä matkustan yksin, ja joutunen maksamaan tuon ihan saman hinnan. On sikamaisen kallista. Jos huoneen saisi n. 30-40 eurolla ja hinta sisältäisi aamiaisen, olisin ehkä valmis maksamaan.
Kannattaa katsoa. Yhden hengen huone oli mielestäni kohtuullinen, kun sitä katselin. Ei nyt ihan 30-40, mutta ei missään nimessä sama kuin yksi aikuinen ja kolme lasta.
Ja vielä sekin ihana juttu, että saa läksiäissaunat! On mukava saunotella viimeisenä iltana Suomen kamaralla.
Kävin Airport Cumuluksen sivuilla ja viikolla hinta (random viikonpäivä, yksi yö) oli ennakkohintana 80 yhden hengen huone. 1 aikuinen ja kolme lasta oli kalleimmilllaan 98 euroa. Ja en katsonut edes mitä hinta olisi Cumuluksen etukortilla.
Nämä on vain niin sitkeitä uskomuksia, että ihmiset eivät viitsi edes tarkistaa mitä maksaa.
Kalliita hintoja yhdestä yöstä yhdelle hengelle. En maksaisi missään tapauksessa.
Tycke och smack är oliga. Tuo on pikkuhinta siitä, että saa jatkaa matkaa hyvin levänneenä, vatsa täynnä ja vielä kuskataan oikeaan terminaaliinkin. Minä taas jätän muutaman oluen juomatta ja karkin mässyttämättä jotta voin näin toimia. Tai eihän kyse ole todellinen: en muutenkaan juo olutta enkä syö karkkia :)
Tycke och smak är olika, kirjotetaan ainakin täällä ruotsissa. Oliko tuo kirjottamasi muumipeikkoa?
Täällä taas kirjoitetaan maan nimi isolla kirjaimella, eli Ruotsi. Onko tuo muumipeikkomaa?
Vierailija kirjoitti:
Tässä tuntuu olevan kahden sortin pihejä. Toiset nuukailee itsekseen, korjaa vaatteensa moneen kertaan, sammuttelevat valoja, laskevat sisälämpötilaa jne.
Sit on toinen porukka, jotka lokkeilevat ja yrittävät saada toiset maksamaan omia juttujaan.
Edelliset ovat mielestäni harmittomia, ehkä joskus vähän kummallisia, mutta jälkimmäiset ovat lievästi sanoen harmillisia.
Rikkaita lokkeilijoita vihaan sydämeni pohjasta. Ei ole mitään halpamaisempaa kuin rikas ihminen joka pyrkii hyötymään itseään köyhemmästä. Se on mielestäni erittäin halveksittava luonteenpiirre.
Koittaa saada muut maksamaan kulunsa viimeiseen asti, vaikka on rahaa n. 1M€. Ilmeisesti se 1.5-2M€ perhe on sitten vaan niin "etuoikeutettu".. Toisaalta minussakin on vikoja, joten turha kritisoida.
Tapasin vuosikausien jälkeen peruskouluaikaisen kaverini kahvilassa. Heti huomasin, että hän oli entisensä: hän ei voinut ostaa edes kupillista teetä, koska se oli niin kallista.
Minulle ei ole koskaan selvinnyt, mihin hänen rahansa menevät.