Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
1001/2134 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämähän on aivan verrattomia! Hyvää aineistoa myös kulttuuriantropologeille ja lehtien toimittelijoille!

Vierailija
1002/2134 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saita sukulainen toi ikivanhan kahvipaketin tullessaa ( ei tuo koskaan mitään tuoretta) ja oli mustalla tussilla vetänyt päivämäärän yli.

Harmi kun en ehtinyt keittää sille kahvit siitä koska toinen sukulainen ehti heittää sen roskiin.

Olis saanu maistaa myrkkyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/2134 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkun käyttöajan rajoittaminen, valojen sammuttelu (vaikkakin ledejä), kilohintojen vertailu, vanhimman leivän syöminen ensin jne. eivät ole nuukuutta vaan järkevyyttä. Kaikessa voi toki mennä äärimmäisyyksin, jolloin lähestytään sitä tarpeetonta nuukuutta. Myös asian esitystapa ja kyttäämisen paljastuminen vaikuttavat asiaan.

Monessa kohtaa näinkin, joskin joskus on myös hyvä pysähtyä ja miettiä oikeasti sitä säästöpotentiaalia. Esimerkiksi vesi on sellainen, jota moni pihi tuntuu pitävän kultaa kalliimpana, mutta jos viitsii hieman laskea niin se säästön mahdollisuus on aika olematon, versus se, paljonko elämismukavuus voi siinä nuukaillessa laskea.

Vaikka esimerkkinä nämä tollot, jotka ei malta valuttaa hanasta hiukan ensin vettä, että saisi hetken päästä kylmää/kuumaa vettä. Laskee vaikka esilorotuksille muutaman litran vettä per päivä "haaskuuseen" tekee n. 1000 litraa vuodessa ja ainakin meilläpäin vesi kustantaa kaikkinensa n. 3-4 euroa/1000 litraa. Sorry vaan, mutta minusta se on nuppivian oire, jos esim. ennemmin juo hevosen peräsuolen makuista ja lämpöistä vettä, kuin maksaa 3-4 euroa VUODESSA ylimääräistä.

Vierailija
1004/2134 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs kollega, joka ei tuo koskaan työpaikalle mitään tarjottavia, kerää itselleen kotiinviemisiksi työajan lähestyessä loppua muiden tuomia tarjottavia. Kerää muiden tuomia karkkeja taskuihinsa Hän ei kuulu kahviporukkaan, mutta on jäänyt kiinni kahvin salajuomisesta. Perui illanviettoon tulonsa, kun ilmeni, että omavastuu täydestä juhlaruoasta ja viineistä onkin peräti 10 euroa.

Sellaisia työpaikkoja, missä ei tarjota firman puolesta kahvia, ei pitäisi olla edes olemassa. En ymmärrä miten joku voi halveksia työntekijöitään niin paljon, ettei viitsi edes kahvihuoneeseen kahvia ostaa. Tällaiset pomot ovat psykopaattinarsisteja, jotka pitäisi lukita pöpilään, eikä heidän pitäisi olla johtamassa minkäänlaista firmaa.

Juu tätä en kanssa tajua. Olen monesti naureskellut ja hämmästellyt kavereideni työpaikkoja, kun ovat kertoneet juurikin tällaisesta kahvikassasta. Kuinka saita saa työnantaja olla, jos ei edes kahvia viitsi tarjota työntekijöilleen, vaan täytyy pitää jotain kahvikassaa? Koko idea kuulostaa jo ihan hullulta, sillä ainakin meillä on töissä (vakuutusyhtiö) kahvia ihan niin paljon tarjolla kuin jaksaa juoda. Ja monesti on pullaa ja voileipääkin firman puolesta.

Julkisella puolella naisvaltaisilla aloilla (sairaalat ja koulut) kaikki rahat säästetty niin ettei henkilökunnalle ole mitään tarjottavaa, ei pikkujouluja eikä kahveja. Miesvaltaisella puolella samaan aikaan, samassa kapungissa (tekninen osasto, katu ja kunnossapito) taas kahvihuoneessa tarjoilu pelaa ja pikkujouluja juhlitaan kaupungin pikkiin hotellissa, jonne bussikuljetus järjestetty.

Olin aikaisemmin valtiolla töissä virastossa jossa sukupuolijakauma oli pitkälti 50-50 ja kyllä siellä oli myös samanlainen kahvirinki, itse työntekijät kävivät vuorottain ostamassa kahvia ja jos jotain känttyä halusi kylkeen niin se oli itse ostettava. Jos joku oli eläköitymässä tai muuten vain lähdössä niin kerättiin kolehti kakkuun ja läksiäislahjaan. Tykytoiminnasta tai pikkujouluista ei tietoakaan.

Eipä ole ikävä, yksityisellä kahvit tuodaan tilauksesta kaappiin ja kaikkea mukavaa tehdään työkavereiden kesken firman laskuun. Älytöntä kitsastelua, ymmärrän että verorahoista ne julkisen puolen tarjoilut menevät mutta kyllä nyt luulisi varaa olevan muutamaan kahvipakettiin. Mielestäni kohtuullinen työsuhde-etu on saada edes kahvit työpaikan tarjoamana. 

Joo ei ole ikävä tuota julkisen puolen kitsastelua. Ihan naurettavaa "säästöä" kun ei voi maksaa kahvipaketteja työntekijöille tai eläköityvälle kollegalle kakkua, itsekin hankin salaa oman kahvinkeittimen sekä kahvit kun kahvirinki ei kiinnostanut. Sumppia olisi joutunut toimiston kulutuksella tuomaan kassikaupalla. Kun siirryin yksityiselle puolelle teki mieli huutaa hallelujaa kun kahvihuoneessa riitti aina tuoreista pavuista jauhettua kahvia maitoineen ja juhlapäivinä jopa leivonnaista firman piikkiin.

Vierailija
1005/2134 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista.

Vierailija
1006/2134 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs kollega, joka ei tuo koskaan työpaikalle mitään tarjottavia, kerää itselleen kotiinviemisiksi työajan lähestyessä loppua muiden tuomia tarjottavia. Kerää muiden tuomia karkkeja taskuihinsa Hän ei kuulu kahviporukkaan, mutta on jäänyt kiinni kahvin salajuomisesta. Perui illanviettoon tulonsa, kun ilmeni, että omavastuu täydestä juhlaruoasta ja viineistä onkin peräti 10 euroa.

Sellaisia työpaikkoja, missä ei tarjota firman puolesta kahvia, ei pitäisi olla edes olemassa. En ymmärrä miten joku voi halveksia työntekijöitään niin paljon, ettei viitsi edes kahvihuoneeseen kahvia ostaa. Tällaiset pomot ovat psykopaattinarsisteja, jotka pitäisi lukita pöpilään, eikä heidän pitäisi olla johtamassa minkäänlaista firmaa.

Juu tätä en kanssa tajua. Olen monesti naureskellut ja hämmästellyt kavereideni työpaikkoja, kun ovat kertoneet juurikin tällaisesta kahvikassasta. Kuinka saita saa työnantaja olla, jos ei edes kahvia viitsi tarjota työntekijöilleen, vaan täytyy pitää jotain kahvikassaa? Koko idea kuulostaa jo ihan hullulta, sillä ainakin meillä on töissä (vakuutusyhtiö) kahvia ihan niin paljon tarjolla kuin jaksaa juoda. Ja monesti on pullaa ja voileipääkin firman puolesta.

Julkisella puolella naisvaltaisilla aloilla (sairaalat ja koulut) kaikki rahat säästetty niin ettei henkilökunnalle ole mitään tarjottavaa, ei pikkujouluja eikä kahveja. Miesvaltaisella puolella samaan aikaan, samassa kapungissa (tekninen osasto, katu ja kunnossapito) taas kahvihuoneessa tarjoilu pelaa ja pikkujouluja juhlitaan kaupungin pikkiin hotellissa, jonne bussikuljetus järjestetty.

Olin aikaisemmin valtiolla töissä virastossa jossa sukupuolijakauma oli pitkälti 50-50 ja kyllä siellä oli myös samanlainen kahvirinki, itse työntekijät kävivät vuorottain ostamassa kahvia ja jos jotain känttyä halusi kylkeen niin se oli itse ostettava. Jos joku oli eläköitymässä tai muuten vain lähdössä niin kerättiin kolehti kakkuun ja läksiäislahjaan. Tykytoiminnasta tai pikkujouluista ei tietoakaan.

Eipä ole ikävä, yksityisellä kahvit tuodaan tilauksesta kaappiin ja kaikkea mukavaa tehdään työkavereiden kesken firman laskuun. Älytöntä kitsastelua, ymmärrän että verorahoista ne julkisen puolen tarjoilut menevät mutta kyllä nyt luulisi varaa olevan muutamaan kahvipakettiin. Mielestäni kohtuullinen työsuhde-etu on saada edes kahvit työpaikan tarjoamana. 

Joo ei ole ikävä tuota julkisen puolen kitsastelua. Ihan naurettavaa "säästöä" kun ei voi maksaa kahvipaketteja työntekijöille tai eläköityvälle kollegalle kakkua, itsekin hankin salaa oman kahvinkeittimen sekä kahvit kun kahvirinki ei kiinnostanut. Sumppia olisi joutunut toimiston kulutuksella tuomaan kassikaupalla. Kun siirryin yksityiselle puolelle teki mieli huutaa hallelujaa kun kahvihuoneessa riitti aina tuoreista pavuista jauhettua kahvia maitoineen ja juhlapäivinä jopa leivonnaista firman piikkiin.

Mä taas ymmärrän hyvin, miksi työpaikka ei tarjoa kahveja. Kahvin menekkihän on aivan jäätävä esim monenkymmenen hengen 24/7 toimivassa työpaikassa.

Vierailija
1007/2134 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on ihan sairaan pihi. Vetää sellaista reppanaroolia että kulkee ryysyissä ja on autonromu ja ei oo varaa mihinkään. Totuus on ihan muuta, on valittanut kuinka tiukoilla on eikä ole varaa mennä katsomaan jälkikasvuaan toiseen maahan vaikka niin mieli tekisi. Verotietoja stalkkaamalla on selvinnyt että hällä on miljoonaomaisuus - ja kuka tietää kuinka paljon on piilottanut verottajalta tuota omaisuutta, sekin ihan oma tarinansa! Valehtelee ihan silmät kirkkaina (huuli väpisten ja kyynel silmäkulmassa), että hällä ei ole varaa huolehtia lapsistaan. Ai että kun tekisi mieli ilmiantaa sen rooli jossain missä mahdollisimman moni kuulee.

Vierailija
1008/2134 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteesta en maksa vessassakäynnistä mitään. Jos on maksullinen vessa, niin odotan niin kauan että joku tulee sieltä ulos, jolloin pääsen samalla ovenavauksella. Lähtiessäni napsautan lukonkielen ovesta ulos, jolloin ovi jää kielen varaan rakoselleen ja seuraaville käynti on ilmainen.

Minä pidän ainakin huolen, ettei kukaan pummi vessaan minun rahoillani. Olen ihan periaatteesta sitä vastaan, että vessasta joutuu maksamaan - täysin idioottimaista. Se, että joudun maksamaan pakosta vessasta, alkaa ketuttamaan aika lailla vielä enemmän kun lokit hyökkii perässä ja yrittävät tulla haaskuulle, kun itse eivät viitsi maksaa (ei vissiinkään ole niin pakottava tarve päästä vessaan, toisin kuin minulle). Niinpä pistän oven lukkoon, kun sieltä tulen. Monta pahaa katsetta on tullut, mutta maksakaa perkule itse.

Vierailija
1009/2134 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat. Rahaa riittää, käydään ulkomailla 3-6 kertaa vuodessa, on aina uudet autot, hervottoman kokoinen talo kahdelle ihmiselle ym ym.

Ja sitten eivät suostu osallistumaan mummoni kotihoitomaksuun yhdellä kolmasosalla (puhutaan nyt siis noin 100 e kuukausierästä, toiset kaksi erää maksaisivat äitini kaksi sisarusta), koska rahaa ei mukamas ole.... Toiset sisaret sitten maksavat koko summan, mutta kyllä hävettää vanhempien puolesta.

Vierailija
1010/2134 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEILLÄ EI OLE TÖISSÄ VESSAPAPERIA. Mihin valitan?

Vierailija
1011/2134 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteesta en maksa vessassakäynnistä mitään. Jos on maksullinen vessa, niin odotan niin kauan että joku tulee sieltä ulos, jolloin pääsen samalla ovenavauksella. Lähtiessäni napsautan lukonkielen ovesta ulos, jolloin ovi jää kielen varaan rakoselleen ja seuraaville käynti on ilmainen.

Minä pidän ainakin huolen, ettei kukaan pummi vessaan minun rahoillani. Olen ihan periaatteesta sitä vastaan, että vessasta joutuu maksamaan - täysin idioottimaista. Se, että joudun maksamaan pakosta vessasta, alkaa ketuttamaan aika lailla vielä enemmän kun lokit hyökkii perässä ja yrittävät tulla haaskuulle, kun itse eivät viitsi maksaa (ei vissiinkään ole niin pakottava tarve päästä vessaan, toisin kuin minulle). Niinpä pistän oven lukkoon, kun sieltä tulen. Monta pahaa katsetta on tullut, mutta maksakaa perkule itse.

Vessojen maksullisuus perustuu myös sillä, että kaikki maailman nistit, alkit ja muut huumehörhöt eivät käytä niitä toimistoinaan.

Vierailija
1012/2134 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä ihan iloisena päästän jonkun toisenkin maksulliseen vessaan samalla avauksella, jos henkilö kysyy lupaa. Muodollisuushan se on, mutta mukava tapa ja jää hyvä maku suuhun tilanteesta. 

Joskus ilta-aikaan kävin Helsingin päärautatieasemalla vessassa ja ulos tullessani narkkarimuija ilmoitti menevänsä seuraavaksi vessaan ja oli sen näköinen, että puukosta voisi tulla. 

Vierailija
1013/2134 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies oli kanssa aika pihi kun tavattiin. Asuin siis omassa asunnossa (vuokralla) ja hän tuli luokseni kylään.

Muutamia kertoja tarjosin ruokaa tms..

Joo, ei siinä mitään.

Sitten hän kävi kaupassa.

Kaupassa tullessaan hän kysyi minulta haluanko maksaa puolet niistä ostoksista?

Vastasin että, ”En halua”.

Hän oli aivan ihmeissään ja huuli pyöreänä katsoi ja mumisi, en meinannut saada edes selvää, että miksi et, olin ihan varma että haluat. Tuumasin vain, että kyllä hänellekin on minun exääni kaapista maistunut, enkä ole kertaakaan niistä pyytänyt maksua..

Sanoin että kirjoittaa vaan siihen juustonsa päälle nimen niin tiedän sitten käyttää sitä omaa juustoani jatkossa.

Edelleen hän oli ihan ihmeissään joten jatkoin perään että haluaako hän maksaa osansa myös shampoosta, suihkugeelistä, sähköstä, vedestä ja vaikka ihan minun E-pillereistä kun kerran tälle linjalle lähdettiin?

Voin kertoa, että se ilta oli hieman hiljainen..

No jatkossa meni ihan hyvin ja nyt me ollaan ihan naimisissakin 😂

Mutta kun hänen vanhempansa juttuja kuuntelen ja heidän raha-asioiden hoitoa katselen, kun toisella minimitulot ja toisella yli keskimääräinen palkka kuukaudessa noin 4300€ ja kaikki pitäisi laittaa tasan, niin hieman itseäni edelleenkin jaksaa ihmetyttää..

Vierailija
1014/2134 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastettu puuro. Homeisten leipien tarjoaminen vieraille. Vanhojen joululahjojen päiväys vanha tuominen eteenpäin lahjoina, itsekkyyttö ja itaruutta. Näkyy tunteettomuutena. Surullinen näky. Yksinäinen vanhus.

Saattaa olla ihan vain köyhyyttä, jos lääkemenot on suuret.

Vierailija
1015/2134 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekseliäämpiä kuin monet muut. Kukapa ei Pirkkaniksejäkin lukisi. Hautausmaan roskiksesta kannattaa ottaa kannellinen hautakynttilä, leikata se poikki ja liittää yläosaan kanneton hautakynttilä, joita saa halvemmalla kuin kannellisia hautakynttilöitä.

Vierailija
1016/2134 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kait kuulun tähän ketjuun. Tuttava pesi kädet luonani ja pyyhkeen sijaan kuivasi kätensä talouspaperiin (sinänsä ihan järkevää näin korona-aikana). Vaan rullasi talouspaperirullasta varmaan kolmasosan käsiensä ympärille kuivaamista varten ja heitti roskiin. Ilmeeni oli varmaan suht järkyttynyt, kun ostan yleensä puoliarkkeja säästösyistä. Nauratti itseäkin jälkeenpäin, eihän tuolla väliä :D

Vierailija
1017/2134 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ole saitoja vaikka muut saattavat luulla.

Kukaan meistä ei vaan jaksa käydä kaupassa.

Syödään näkkäriä ja mennään pakon edessä kauppaan. Lapsetkin syövät onneissaan koulussa ja päiväkodissa.

Meistä ei kukaan jaksa töiden jälkeen käydä kaupassa tai tehdä mitään ja sillä selvä.

Eipä ole ylipaino-ongelmia tai muitakaan. Yleensä on vain jatkuva nälkä, mutta ei jaksa, niin ei jaksa mennä sinne kauppaan.

Jos kauppaan taas sitten menisi, niin ei keksisi mitä ostaisi ja sekös vasta ärsyttää ja tuntuu turhauttavalta.

Yleensä sitten ottaa leipäpussin ja maitoa ja lähtee pois, kun on niin vastenmielistä miettiä mitä ostaisi.

Näin meillä ja vanhin tytär on samalainen kun sanoo että käy ostamassa satasella meille kaikille ruokaa, niin tokaisee ettei muka jaksa. Ja enhän minäkään jaksa tai ukkokaan jaksa.

Vierailija
1018/2134 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me emme ole saitoja vaikka muut saattavat luulla.

Kukaan meistä ei vaan jaksa käydä kaupassa.

Syödään näkkäriä ja mennään pakon edessä kauppaan. Lapsetkin syövät onneissaan koulussa ja päiväkodissa.

Meistä ei kukaan jaksa töiden jälkeen käydä kaupassa tai tehdä mitään ja sillä selvä.

Eipä ole ylipaino-ongelmia tai muitakaan. Yleensä on vain jatkuva nälkä, mutta ei jaksa, niin ei jaksa mennä sinne kauppaan.

Jos kauppaan taas sitten menisi, niin ei keksisi mitä ostaisi ja sekös vasta ärsyttää ja tuntuu turhauttavalta.

Yleensä sitten ottaa leipäpussin ja maitoa ja lähtee pois, kun on niin vastenmielistä miettiä mitä ostaisi.

Näin meillä ja vanhin tytär on samalainen kun sanoo että käy ostamassa satasella meille kaikille ruokaa, niin tokaisee ettei muka jaksa. Ja enhän minäkään jaksa tai ukkokaan jaksa.

Meillä on sama meininki. Kukaan ei jaksa käydä kaupassa.

Säästyypä rahat vaikka kyllä sitä löytyisi kun kaikki käydään töissä. Myös perheen vanhin poika on nyt töissä, mutta kukapa jaksaisi ylitöiden jälkeen seiskalta vielä lähteä minnekään?

Ei kukaan.

Siksi meillä käydään ehkä kahdesti kuukaudessa kaupassa. Ruokakassitilausta ollaan mietitty, mutta kun ei jaksa ottaa selvää ja tutkia. Sitten nähdään nälkää ja haetaan ruokkiksella jotain nopeaa tai ravintolassa. Työnteko on niin väsyttävää touhua.

Vierailija
1019/2134 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaperheen isä vahti, että vieraatkin käyttävät vessapaperia "yksi ruutu pienellä tai kolme ruutua isolla hädällä". Tätä mantraa hoki vessan oven käydessä.

Kolme ruutua on sairaus.

Niin on, Sairaalloista tuhlaamista. Yksi ruutu riittää. Reikä keskelle ja pala talteen. Etusormi reiästä läpi ja sormella putsataan perärööri, sen jälkeen vedetään sormi paperista pyyhkien samalla sormi. Pienellä palalla puhdistetaan lopuksi kynnenaluset. Eli yksi pala riittää yhteen vessareissuun. Idea vapaasti käytettävissä.

Heh heh heh...  ei ole uusi idea ollenkaan!  Sodankäynyt isäni kertoili tätä meille kun oltiin lapsia, että se on r y s s ien tapa pyyhkiä pylly.  Siinä maassa kun paperia ei varmasti riittänyt ihan mihin vaan.  Toinen vaihtoehto oli tikku.

Mut parempihan sekin kuin se, mitä yksi tuttu kertoi nähneensä afrikan mailla, siellä joku kyykkäsi pensaan juurella ja teki sen käteensä, sitten heitti menemään.

Käsikakkaus on löytänyt uuden mantereen! Olikohan sillä myös käsikakkanauha?

Vierailija
1020/2134 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaa useita asuntoja ympäri Helsinkiä ja Espoota, mutta käy leipäjonossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi