Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
621/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä hki-vantaan hiltonissa melko hulppeassa huoneessa 4hlö aamupaloineen noin 120€. Kävelymatka terminaaliin. Ei ne lentokenttähotellit oikeasti mitään tsiljoonia maksa.

Vierailija
622/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilataan opehuoneeseen yhteiset kahvit, teet, sokerit ja maitoa saa hakea ruokalasta. Em. maksetaan koulun budjetista, kuten tarjoilu monissa henkilöstön tilaisuuksissakin. Oisko teidän reksi pihi?;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini. Laittaa kyllä esille keksejä, sipsejä ja naksuja ja koristeet päälle. Sitten kun vieraat ovat ottaneet ehkä yhden keksin ja kaksi sipsiä niin kuhlot viedään piiloon keittiön kaappeihin. "Eihän niitä nyt koko ajan tarvitse rohmuta"

Voi luoja...

Vierailija
624/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3895 kirjoitti:

Minusta ihmiset jotka eivät raaski syödä kunnollista ruokaa ovat liian saitoja. Työpaikallani sairaalassa on erittäin hyvä lounastarjoilu, ruoka on hyvää, vaihtelevaa ja terveellistä, ja valittavana on joka päivä 4 eri vaihtoehtoa (liha/kala, kasvis, keitto tai salaatti) leipäbuffet ym. Kallein vaihtoehto maksaa 5,50€.

Silti sellaista porukkaa riittää, joka mieluummin kanniskelee eväsleipiä vanhoissa pusseissa tai lämmittää mikrossa pussipuuroa. Ymmärrän kyllä jos kyseessä on vaikka pienituloinen laitosapulainen, mutta näitä pihejä on paljon lääkäreissä. Selitys on että ruokalaan ei ehdi. No jos joku tarjoaa, vaikka lääke-edustaja, niin silloin kyllä aina ehditään.

Kyse ei ole vain piheydestä. Minä otan töihin mukaan lounaseväät koska haluan itse päättää ja tietää mitä syön. Haluan joskus syödä vähemmän ja kevyemmin joten tuntuu turhalta maksaa 6,90 joka on siis lounaan hinta meillä.

Vierailija
625/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut itsekin tuon ruokalaruoan tason. Joillekin se "hyvä ja terveellinen ruoka" merkitsee sitä että siinä isossa jättikattilassa on vajaa hyppysellinen suolaa ja pippuripurkki on kuljetettu avonaisena puolentoista metrin päästä kattilan ohi. Eli mautonta, mutta paljon ja täyttävää ja eri päivinä eri sotkua = hyvä, monipuolinen, terveellinen. Nuo ruokalaruoat valmistetaan sellaisiksi, että kuka tahansa voi niitä syödä pelkäämättä esim. sitä tuhannen turkasen tulista makua joka syntyisi ripauksesta mustaapippuria. En todellakaan ole pihi, syön mielelläni ulkona hyvissä ravintoloissa, shoppailen erikoisherkkuja ja maistelen eksoottisia ruokia, mutta vien mielummin omat eväsleivät tai -ruoat kuin syön jauhelihakastiketta ja kalapuikkoa työpaikkaruokalassa, viis siitä kuinka monipuolisena ja herkullisena jotkut niitä pitävät. Kun on tottunut kunnon makuihin, on ihana ottaa duuniin mukaan juuri haluamansa tyyppisiä ruokia, joissa ei ole tarvinnut säästellä mausteita eikä chilejäkään. Useimmat suomalaiset ovat tottuneita melko mietoon makuun ja noissa työmaaruokaloissa maustetaan sillä tyylillä että jopa pieni lapsi voisi sitä syödä, vaikka pienten lasten makuhermot reagoivat pahasti voimakkaisiin makuihin. Jopa eväsleivästä saa maukkaamman, kun käyttää hyvälaatuisia lihaleikkeleitä, mahdollisesti yhteen leipään jotain mielenkiintoista juustoa, kastikettakin voi lisätä...

Huomena muuten otan mikrolämmitettävän annoksen valkosipuliperunoita ja härkäsuikaleita chileillä maustetussa kermakastikkeessa. Jälkiruoaksi suklaata. Onnea sinne ruokalaan, olikos siellä silakkapihvejä tai ruskeaa jauhelihakastiketta? ;)

Nautaa ne sun suikalees on kuitenkin.

Vierailija
626/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3895 kirjoitti:

Minusta ihmiset jotka eivät raaski syödä kunnollista ruokaa ovat liian saitoja. Työpaikallani sairaalassa on erittäin hyvä lounastarjoilu, ruoka on hyvää, vaihtelevaa ja terveellistä, ja valittavana on joka päivä 4 eri vaihtoehtoa (liha/kala, kasvis, keitto tai salaatti) leipäbuffet ym. Kallein vaihtoehto maksaa 5,50€.

Silti sellaista porukkaa riittää, joka mieluummin kanniskelee eväsleipiä vanhoissa pusseissa tai lämmittää mikrossa pussipuuroa. Ymmärrän kyllä jos kyseessä on vaikka pienituloinen laitosapulainen, mutta näitä pihejä on paljon lääkäreissä. Selitys on että ruokalaan ei ehdi. No jos joku tarjoaa, vaikka lääke-edustaja, niin silloin kyllä aina ehditään.

Kyse ei ole vain piheydestä. Minä otan töihin mukaan lounaseväät koska haluan itse päättää ja tietää mitä syön. Haluan joskus syödä vähemmän ja kevyemmin joten tuntuu turhalta maksaa 6,90 joka on siis lounaan hinta meillä.

Minä käytän lounareita vain silloin kun tarjonta miellyttää.

Sinkkumies

Vierailija
627/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkailin edesmenneen vanhemman terveystietoja, toinen vanhempi oli omaishoitajana ja sairaalloisen pihi. Lääkärit etsivät papereiden mukaan syytä anemiaan, mutta se  ei koskaan selvinnyt. Olisivat kysyneet meiltä lapsilta. V'ähän ottaa päähän kun ymmärtää että puolustuskyvytöntä ihmistä pidetty heikolla ruualla, hb oli tosi matala.

Vierailija
628/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä superpihit, jotka säästää etenkin ruuassa, niin tulee yhteiskunnalle kalliiksi. Mun vanhempi ei esim. syö kasviksiksia ollenkaan ja tästä johtuen monenmoista vaivaa, joita hoidattaa lääkärillä. Pihiys voi olla huvittavaa, kun sitä näkee, mutta oikeasti on kyse tosi rasittavasta piirteestä. 

Vierailija
629/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3895 kirjoitti:

Minun työpaikallani sairaalassa henkilökunnan ravintolan lounastarjoilu on lämmitettyä äitien tekemää, siis puolivalmisteita ja eineksiä. Hinta 6,40 ei sisällä jälkiruokaa, mutta sentään kahvin.

Juuri näin. Meillä lounas maksaa myös 5,50€ ja se on teoriassa monipuolista. Ruoka on sitten tasoa einespihvejä, lihapullia tai muuta epämääräistä lihaa. Kasvisruoka on vielä useammin einestä. Kastikkeet ovat aina täynnä E-koodeja ja valmiskastikepohjia. Salaatinlehdissä usein ruskeita pilkkuja ja usein saa käyttää mielikuvitusta että se  edes vivahtaa vihreään.  Jälkiruoka on sitten taas raakoja omenoita/päärynöitä tai säilykehedelmä/pakastemarja kiisseliä.

Itse laitoskeittiossä noita eineksiä ja puolivalmisteita "kokattuani" en suostu ruokalaruokaa enää syömään vaan otan omat eväät mukaan.Juuri  y.m. syistä.

Vierailija
630/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat matkailee aina pihisti. Voivat maksaa 1500 euroa/hlö viikon risteilystä, mutta ei euroakaan lisää, että saisi edes ikkunallisen hytin, saati parvekkeen. Harrastavat myös kaukomatkoja samassa hintaluokassa, mutta lentokentällä ei voi yöpyä hotellissa, lentokentälle ei voi mennä taksilla (vaan minun pitää aina aamuyöllä tai pahimpaan ruuhka-aikaan kuskata), lentokentällä ei voi juoda kahviakaan vaan eväät otetaan minun luotani mukaan ja syödään kentällä. Mun on vaikea kestää tätä. Silti loukkaantuisivat suuresti, jos ehdotan lentokenttähotellia tai taksia minun piikkiini, koska nukkuisin mieluummin, jotta jaksaisin töissä. Argh.

Omasta näkökulmastasi vanhempasi ovat aivan normaaleja, mutta itse olet ehkä aavistuksen höveli rahan kanssa, jos ehdotat esim. taksin ja lentokenttähotellin käyttöä. Olen aina ajatellut, että kukaan ei noissa lentokenttähotelleissa ole tai esim. syö kentällä omalla rahallaan, vaan ainoastaan silloin jos firma maksaa.

Öh? Ymmärrätkö, että lentokenttähotelleissa yövytään lähinnä lentojen välillä? Juuri yövyimme Frankfurtin kentällä, kun meillä oli lento takaisin Manilasta Suomeen ja vaihdon väli oli 11h. Huone maksoi 50e mutta tämmöisellä vaihdolla lennot olivat yli sata euroa halvemmat per henkilö kuin kolmen tunnin vaihdolla. Nelihenkinen perhe hyötyi ja säästi siis paljon :) Saituutta tämäkin. Taksi hotelliin oli 12e ja aamiainen syötiin sit lentokoneessa, edellisen päivän illallinen oli syöty niin ikään koneessa eli välillisiä kuluja ei takseja lukuunottamatta tullut lainkaan.

Vierailija
631/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut itsekin tuon ruokalaruoan tason. Joillekin se "hyvä ja terveellinen ruoka" merkitsee sitä että siinä isossa jättikattilassa on vajaa hyppysellinen suolaa ja pippuripurkki on kuljetettu avonaisena puolentoista metrin päästä kattilan ohi. Eli mautonta, mutta paljon ja täyttävää ja eri päivinä eri sotkua = hyvä, monipuolinen, terveellinen. Nuo ruokalaruoat valmistetaan sellaisiksi, että kuka tahansa voi niitä syödä pelkäämättä esim. sitä tuhannen turkasen tulista makua joka syntyisi ripauksesta mustaapippuria. En todellakaan ole pihi, syön mielelläni ulkona hyvissä ravintoloissa, shoppailen erikoisherkkuja ja maistelen eksoottisia ruokia, mutta vien mielummin omat eväsleivät tai -ruoat kuin syön jauhelihakastiketta ja kalapuikkoa työpaikkaruokalassa, viis siitä kuinka monipuolisena ja herkullisena jotkut niitä pitävät. Kun on tottunut kunnon makuihin, on ihana ottaa duuniin mukaan juuri haluamansa tyyppisiä ruokia, joissa ei ole tarvinnut säästellä mausteita eikä chilejäkään. Useimmat suomalaiset ovat tottuneita melko mietoon makuun ja noissa työmaaruokaloissa maustetaan sillä tyylillä että jopa pieni lapsi voisi sitä syödä, vaikka pienten lasten makuhermot reagoivat pahasti voimakkaisiin makuihin. Jopa eväsleivästä saa maukkaamman, kun käyttää hyvälaatuisia lihaleikkeleitä, mahdollisesti yhteen leipään jotain mielenkiintoista juustoa, kastikettakin voi lisätä...

Huomena muuten otan mikrolämmitettävän annoksen valkosipuliperunoita ja härkäsuikaleita chileillä maustetussa kermakastikkeessa. Jälkiruoaksi suklaata. Onnea sinne ruokalaan, olikos siellä silakkapihvejä tai ruskeaa jauhelihakastiketta? ;)

Minä söisin mieluummin silakkapihvejä kuin valkosipuliperunoita ja häränsuikaleita.

Mutta tämä nyt on tietysti makuasia.

Olen seurannut työkavereiden eväitä ja täytyy sanoa että äärimmäisen harvoin on sen näköistä että tekisi mieli.

Vierailija
632/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuollut vielä vaikka olen jo usean vuoden ajan käyttänyt töissä samaa eväsleipäpussia ainakin kuukauden. Samoin käytän samaa ateriakippoa 2-5 päivää ja vain pyyhin sen välillä paperilla.

Vierailija
633/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuollut vielä vaikka olen jo usean vuoden ajan käyttänyt töissä samaa eväsleipäpussia ainakin kuukauden. Samoin käytän samaa ateriakippoa 2-5 päivää ja vain pyyhin sen välillä paperilla.

Miksi ihmeessä? Nautitko jotenkin siitä tiedosta, että bakteerit lisääntyvät ruokailuvälineissäsi? Ei se tiskaaminen - vaikka käsin ateriakipposi pesisit niin se on 30 sekuntia - todellakaan vie juuri yhtään tiskiainetta ja vettä. Pidätkö myös samoja alusvaatteita päiväkausia putkeen, koska se on mystisesti "säästöä"? Jotenkin luulen, että todennäköisesti pidät. 

Vierailija
634/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain jos paikallinen Reko-luomuyrittäjä kusettaa kun kertoo teurastaneensa lihakarjastaan härän. Voi voi, ottiko toista kateuspuuska noin pahasti? Ota keksi, ruma lapsi, äläkä itke.

Vierailija
635/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sekin selvisi miksi lennoilla on aina itkuisia lapsia. Heidät on tietenkin herätetty keskellä yötä, matkustettu satoja kilometrejä ja lentälläkin on tietenkin jouduttu odottamaan kauan, koska ei pitkästä matkasta voi jättää lähtöä niin tiukalle. Eikö oikeasti olisi kaikkien kannalta parempi ottaa se hotellihuone ja matkustaa levänneenä?

Noin meillä aina toimittiin, kun olin lapsi ja aion toimia mahdollisen tulevan perheeni kanssa samoin. Siis varata hotellihuoneen lentokentän läheltä, jos lento on aamulla. Mielestäni se on niin järkevä ratkaisu, ettei tulisi mieleenkään toimia toisin.

Tosi piittaamatonta vanhemmilta lapsia kohtaan, jos vain piheyden vuoksi jätetään nukkumatta kunnolla ja ajellaan vaan autolla koko yö. Ja kiva niille kanssamatkustajienkin kuunnella parkuvia lapsia monen tunnin lennon ajan! En edes tajua mikä järki on lähteä pitkille matkoille pienten lasten kanssa, vauvoista puhumattakaan. Itse vannhempana odottaisin, että kaikki ovat vähintään viiden - helpompaa ja mukavampaa kaikille.

Noiden lentokenttähotellien hinnat ovat niin poskettomia, ettei kukaan järjissään oleva normaalivarainen ihminen niissä yövy. Aina on menty kentälle siihen aikaan, kun lento on lähdössä, oli sitten yö tai päivä. Ja näin tehdään jatkossakin.

Oletkohan edes katsonut lentokenttähotellien hintoja? Joulun aikaan Hki-Vantaan Clarion 66€.

Vierailija
636/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain jos paikallinen Reko-luomuyrittäjä kusettaa kun kertoo teurastaneensa lihakarjastaan härän. Voi voi, ottiko toista kateuspuuska noin pahasti? Ota keksi, ruma lapsi, äläkä itke.

Tiedätkö mikä on härkä? Suomessa on aniharvoin härkiä. Sonneja ne on mutta kukapa sitä ostaisi sonninpihviä. Niinpä nimi on häränpihvi.

Vierailija
637/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin töissä jääkaappia ja siihen kuuluu ruokien heittäminen pois jos ovat vanhentuneita eikä nimeä päällä.

Laitoin ne omaan eväskassiini.

Vierailija
638/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en tiedä, onko joku sanonut tämän jo tässä ketjussa aikaisemmin (en jaksa lukea koko ketjua läpi, kun on niin pitkä ketju), mutta tässä on ehkä pihein itse tietämäni tapaus.

Kun eräs henkilö kaataa itselleen maitoa, mehua tai mitä tahansa juomaa purkista ja se purkki tyhjenee, niin ottaa vielä kaikki yksittäiset tipaktin talteen ja laskee ne. Siinä kun purkin suusta tippuu tippoja yksitellen juomamukiin, niin laskee ne kaikki.

Vierailija
639/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lintsasitko bilsan tunnit 🙄 Härkä ja sonni ovat urospuolisia nautoja 😂

Vierailija
640/2134 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni pesee minigrip-pusseja. Vieläpä niitä Ikean halpiksia, jotka maksavat pari senttiä kappaleelta. Aika painokkaasti sanoin, että omia kamojaan laittakoot minne laittaa, mutta yhteisiä elintarvikkeita ei mihinkään vedellä huljutettuihin, huonosti kuivuneisiin ja rasvatahraisiin pusseihin laiteta. 

Miksi tämä on huono juttu? Musta tuntuisi todella typerältä heittää roskiin minigrip jossa on ollut jotain mustikoita tms... Tuohan on todella helppo tapa vähentää muovinkulutusta edes hitusen. En näe mitään syytä, miksi minigrippien pitäisi olla kertakäyttöisiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi