Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?
Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.
Kommentit (2134)
Itse olen ollut aikaisemmin vain sellaisissa työpaikoissa, jossa työnantaja on tarjonnut kahvit, sekä työvaatteet, koska sellaiset tässä työssä on tarvittu. Yhdessä työpaikassa korvattiin myös se, kun itse pestiin ne työvaatteet, eikä niitä laitettu pesulaan: Nyt viimeisin työpaikka olikin sellainen, että kahvit piti tuoda itse (vain 3 työntekiää), työvaatteita ei ollut ja kaikki piti kustantaa itse. Kahvitauko oli aikaisemmin 15min, mutta työnantaja nipisti sen 12min. Tehdään kuitenkin työtä, jossa asiakkaiden ajat annetaan 15 min sykleissä, joten ei sitä säästynyttä 3min kuitenkaan mihinkään järjelliseen käytetä.Työnantaja käy sammuttelemassa valoja, että säästyy sähköä. Katossa on muutenkin sellaiset vanhanaikaiset valot, joissa on kaksi putkea vierekkäin. Toinen putki(lamppu) vain puuttuu, niin säästyy sähköä. Käsipyyhkeet on kangasta, ei tuhlata paperipyyhkeisiin.Kun työpaikan lattia ajan saatossa meni niin huonoon kuntoon, että asiakkaatkin siitä huomautteli, työnantaja hankki K-raudasta muovimaton loppu pätkiä, jotka sai halvalla ja laittoi ne pahimpiin paikkoihin.[/quote]
Ai näitä on muitakin samanlaisia. Omassa työpaikassa pomo myös jossain vaiheessa keksi, että paperipyyhkeisiin menee liikaa rahaa ja vaihtoi ne kangaspyyhkeisiin. Onneksi aika pian tämän jälkeen talossa tehtiin työterveyshuollon tarkastus ja kun näkivät kankaiset pyyhkeet vessoissa, saivat kirjaimellisesti paskahalvauksen.
Sähkön kanssa pihtaaminen on myös tuttu juttu ja monta muutakin asiaa tästä tyypistä voisi kertoa. Mutta tunnistettavuuden takia antaa olla.
Ei kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
loiset kirjoitti:
pusseja pesemällä säästää korkeintaan kalojen elämänlaatua ja ihmisten, kun muovipusseja menee luontoon vähemmän ja sitä kautta mikromuovin palasia. Vettähän siinä itsellä kuluu ja öljystä tehty muovi halpempaa kuin vesi.
Kyllä köyhin ja saidoin (lisäksi jollain tapaa häiriintynyt) on mielestäni sellainen, joka varastaa muilta, eli nämä jankkaajat, jotka väkisin änkeävät toisten kerrostalopihoille, ja opettavat lapsensa käyttämään muita hyväkseen, jollain verukkeella, että lapset leikkivät ja kyllä minäkin olen lapsena.
Eipä muutama vuosikymmen sitten voinut puhua maan hinnasta samassa lauseessa kuin tämän päivän , tonttivuokrat olivat lähes ilmaisia ja ihmistyö verrattuna nykyiseen. Jos ei itse jaa ensin muille, joillekin randomeille omaa rahaa satoja tuhansia euroja, miljoonan, niin kyllä silloin kustantaa itse lastensa leikkipaikat tai käyttää luvallisia.
Eikö lapset saa leikkiä kavereidenkin pihoilla.
Tontti näköjään kuluu, hahaha! Tässä taisi olla ketjun pihein ihminen, hän vei kyllä voiton 😄
Hyvä jos on hauskaa.
Jos luonto ei kuluisi ihmisistä, niin eihän luonnonpuistoihin tehtäisi pitkospuita, ei maanomistajia haittaisi kotiensa lähellä tapahtuva ulkomaalaisten marjanpoimijoiden yritysmarjastus, ei metsien kaataminen ihmisten asuntojen vuoksi tuhoaisi kaikkea muuta elollista, ei maapallosta olisi tullut lähes yksi suuri kaatopaikka sitä mukaa kuin väkiluku maapallolla kasvaa.Mutta kuluminen ei nyt ollut se pääasia vaan varastaminen oman saituuden tai ilkeyden vuoksi. Joka ainoa ihminen tietää että ei itsekään halua maksaa muille täysin vieraille. Jos olisi yksikään ihminen, joka nauttii muiden kiekumisesta, mitä nykylapsista tulee, niin varakkaat eivät asuisi kartanoissa tai hiljaisessa Eirassa.
Pointtini on että jokainen tietää tämän joten väkisin vieraiden ihmisten omaisuuden käyttäminen vaikka tietää että ei itse haluaisi tuntemattomien käyttävän omaa omaisuutta on todella jotain mitä en voi ymmärtää. Se on varkauteen opettamista.
No, meidän pihaan saa kyllä tulla lasten kaveritkin leikkimään. Tai siis naapurin lasten, omia ei mulla ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
loiset kirjoitti:
pusseja pesemällä säästää korkeintaan kalojen elämänlaatua ja ihmisten, kun muovipusseja menee luontoon vähemmän ja sitä kautta mikromuovin palasia. Vettähän siinä itsellä kuluu ja öljystä tehty muovi halpempaa kuin vesi.
Kyllä köyhin ja saidoin (lisäksi jollain tapaa häiriintynyt) on mielestäni sellainen, joka varastaa muilta, eli nämä jankkaajat, jotka väkisin änkeävät toisten kerrostalopihoille, ja opettavat lapsensa käyttämään muita hyväkseen, jollain verukkeella, että lapset leikkivät ja kyllä minäkin olen lapsena.
Eipä muutama vuosikymmen sitten voinut puhua maan hinnasta samassa lauseessa kuin tämän päivän , tonttivuokrat olivat lähes ilmaisia ja ihmistyö verrattuna nykyiseen. Jos ei itse jaa ensin muille, joillekin randomeille omaa rahaa satoja tuhansia euroja, miljoonan, niin kyllä silloin kustantaa itse lastensa leikkipaikat tai käyttää luvallisia.
Tontti näköjään kuluu, hahaha! Tässä taisi olla ketjun pihein ihminen, hän vei kyllä voiton 😄
Hyvä jos on hauskaa.
Jos luonto ei kuluisi ihmisistä, niin eihän luonnonpuistoihin tehtäisi pitkospuita, ei maanomistajia haittaisi kotiensa lähellä tapahtuva ulkomaalaisten marjanpoimijoiden yritysmarjastus, ei metsien kaataminen ihmisten asuntojen vuoksi tuhoaisi kaikkea muuta elollista, ei maapallosta olisi tullut lähes yksi suuri kaatopaikka sitä mukaa kuin väkiluku maapallolla kasvaa.Mutta kuluminen ei nyt ollut se pääasia vaan varastaminen oman saituuden tai ilkeyden vuoksi. Joka ainoa ihminen tietää että ei itsekään halua maksaa muille täysin vieraille. Jos olisi yksikään ihminen, joka nauttii muiden kiekumisesta, mitä nykylapsista tulee, niin varakkaat eivät asuisi kartanoissa tai hiljaisessa Eirassa.
Pointtini on että jokainen tietää tämän joten väkisin vieraiden ihmisten omaisuuden käyttäminen vaikka tietää että ei itse haluaisi tuntemattomien käyttävän omaa omaisuutta on todella jotain mitä en voi ymmärtää. Se on varkauteen opettamista.No, meidän pihaan saa kyllä tulla lasten kaveritkin leikkimään. Tai siis naapurin lasten, omia ei mulla ole.
Lisään vielä: saman tonttivuokran maksan, leikki siellä sitten kaks tai kuus lasta.
Puolitan purukumityynyt että riittää pidempään.
Säästän teepussit ja kuivatan ne.
Lantraan punaista maitoa vedellä.
En osta uusia vaatteita, nykyään ostan sukkahousutkin kirppikseltä.
Kävelen ettei tarvii ostaa matkalippua( tosin kengät kuluu pitkässä matkassa).
Näin töissä kun eräs työntekijä veti viikon vanhaa einestä. Se oli se jonka näin jääkaapissa mutta en heittänyt sitä pois.
On niitä muitakin nuukia.
Eräs sukulaiseni. Ei raaski ostaa lahjoja lapsille vaan antaa ikivanhoja esineitä lahjaksi.
Ei kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
loiset kirjoitti:
Hyvä jos on hauskaa.
Pointtini on että jokainen tietää tämän joten väkisin vieraiden ihmisten omaisuuden käyttäminen vaikka tietää että ei itse haluaisi tuntemattomien käyttävän omaa omaisuutta on todella jotain mitä en voi ymmärtää. Se on varkauteen opettamista.
Sä varastat mun ilmaa aina kun hengität
Säästäväisyys ja pihi on eri asia. Mutta ihmiset jotka tunnen ja ovat pihejä ovat myös tunneongelmaisia ja heidän parisuhteet ovat aika tunteettomia. Aineellisen ja aineettoman antamisen välissä on tutkitusti yhteys. Kaikki ei halua läheistä ja rakastavaa parisuhdetta ja heille myös riittää että kumpikin elää omaa elämää omillaan. Itse miehenä haluan hemmotella vaimoani ja ostetaan puolin ja toisin asioita toisille sekä jaamme elämämme kaikin tavoin. Kuka haluaa ja mitä. Itse annan rahaa myös hyväntekeväisyyteen sillä kaikilla ei ole sitä mitä minulla on ja siten jaan myös niille. Pihit tai saidat eivät uskalla antaa. mitään, edes rakkautta kun se on elämän tyyli pitää kaikki. Se on surullinen asia. Paljon jää kokematta...
Kaksi nuukaa samassa talossa. Toinen ei mennyt kauppaan, en sitten minäkään.
Siinähän ihmeteltiin mitä syödään.
Vierailija kirjoitti:
Siskopuoleni on yksi piheimmistä ihmisistä. Olen niin kyllästynyt, että hän ostaa kirpparilta aina lapsellemme kaikki lahjat. Ei siinä mitään, mutta jokaisen lahjan kohdalla hän muistaa sanoa, että lahja on vaan lainassa ja se täytyy palauttaa hänelle, kun lapsi ei enää käytä sitä. Legot ja muut lelut laitan suoraan kaappiin, sillä ne menevät sekaisin muiden lelujen kanssa ja en tosiaan enää parin kolmen vuoden päästä muista, mitkä tavarat hän on meille "antanut lahjaksi". Vaatteissa sama juttu, kun toinen ostaa 1-2 kokoa liian suuria vaatteita, en tosiaan enää muista parin vuoden päästä, mikä paita, pipo tms. on siskopuolelta.
Anna vain suoraan ne "lahjat" takaisin, sano ettet mitenkään voi alkaa pitämään legoja tai muitakaan leluja erillään. Eri asia ois jos joku lainais toiselle vaikka vaunut, ne nyt pitääkin palauttaa mutta lelut ja vaatteet :( Surullista. Mitä jos lapsi sotkee vaikka jollain tussilla paidan eikä se lähe pesussa irti? Pitää ostaa siskopuolelle vastaava uusi tilalle?
Sanoi vain että ei tarvi ostella yhtään mitään, säästää molempien aikaa ja ei tarvi tota turhaa edestakaisin roudausta harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt viimeisin työpaikka olikin sellainen, että kahvit piti tuoda itse (vain 3 työntekiää), työvaatteita ei ollut ja kaikki piti kustantaa itse. Kahvitauko oli aikaisemmin 15min, mutta työnantaja nipisti sen 12min. Tehdään kuitenkin työtä, jossa asiakkaiden ajat annetaan 15 min sykleissä, joten ei sitä säästynyttä 3min kuitenkaan mihinkään järjelliseen käytetä.Työnantaja käy sammuttelemassa valoja, että säästyy sähköä. Katossa on muutenkin sellaiset vanhanaikaiset valot, joissa on kaksi putkea vierekkäin. Toinen putki(lamppu) vain puuttuu, niin säästyy sähköä. Käsipyyhkeet on kangasta, ei tuhlata paperipyyhkeisiin.Kun työpaikan lattia ajan saatossa meni niin huonoon kuntoon, että asiakkaatkin siitä huomautteli, työnantaja hankki K-raudasta muovimaton loppu pätkiä, jotka sai halvalla ja laittoi ne pahimpiin paikkoihin.
Minä olin myös vastaavassa pikkufirmassa töissä Espoossa, jossa oli omistajapariskunta ja 2-3 muuta työntekijää. Uusi työntekijä palkattiin ja irtisanottiin aina juuri ennen koeajan päättymistä ettei olisi tarvinnut palkkaa korottaa. Mitään työehtosopimusta ei noudatettu, palkka oli aivan alakanttiin jne. Nämä olivat vieneet saituuden sille asteelle ettei ollut edes sitä kahvin- tai vedenkeitintä. Ja asuivatkin siellä firman yläkerran konttorihuoneessa kun olivat oman asuntonsa laittaneet vuokralle. Kyllä käy sääliksi ihmisiä, joilla päänuppi on näin sekaisin saituudesta,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautaa ne sun suikalees on kuitenkin.
Vain jos paikallinen Reko-luomuyrittäjä kusettaa kun kertoo teurastaneensa lihakarjastaan härän. Voi voi, ottiko toista kateuspuuska noin pahasti? Ota keksi, ruma lapsi, äläkä itke.
No, mikä sun perseeseen ryömi? Hyökkäys ei ole paras puolustus. Mitä puolustelet? Fantasiaasi luomuhärästä? 😀
Safka on vanhaa, aitoa Stadin slangia - ei mitään nuorisokieltä. Safka – ruoka pohjautuu aamiaista tarkoittavaan venäjän kielen sanaan závtrak. Lähde: Tsennaaks Stadii, bonjaaks slangii Stadin slangin suursanakirja / Paunonen Heikki, sivu 31. Käytössä 1800-luvun lopusta tai 1900-luvun alusta lähtien ja edelleen. Ilmeisesti et ole stadilainen?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut aikaisemmin vain sellaisissa työpaikoissa, jossa työnantaja on tarjonnut kahvit, sekä työvaatteet, koska sellaiset tässä työssä on tarvittu. Yhdessä työpaikassa korvattiin myös se, kun itse pestiin ne työvaatteet, eikä niitä laitettu pesulaan: Nyt viimeisin työpaikka olikin sellainen, että kahvit piti tuoda itse (vain 3 työntekiää), työvaatteita ei ollut ja kaikki piti kustantaa itse. Kahvitauko oli aikaisemmin 15min, mutta työnantaja nipisti sen 12min. Tehdään kuitenkin työtä, jossa asiakkaiden ajat annetaan 15 min sykleissä, joten ei sitä säästynyttä 3min kuitenkaan mihinkään järjelliseen käytetä.Työnantaja käy sammuttelemassa valoja, että säästyy sähköä. Katossa on muutenkin sellaiset vanhanaikaiset valot, joissa on kaksi putkea vierekkäin. Toinen putki(lamppu) vain puuttuu, niin säästyy sähköä. Käsipyyhkeet on kangasta, ei tuhlata paperipyyhkeisiin.Kun työpaikan lattia ajan saatossa meni niin huonoon kuntoon, että asiakkaatkin siitä huomautteli, työnantaja hankki K-raudasta muovimaton loppu pätkiä, jotka sai halvalla ja laittoi ne pahimpiin paikkoihin.
Ai näitä on muitakin samanlaisia. Omassa työpaikassa pomo myös jossain vaiheessa keksi, että paperipyyhkeisiin menee liikaa rahaa ja vaihtoi ne kangaspyyhkeisiin. Onneksi aika pian tämän jälkeen talossa tehtiin työterveyshuollon tarkastus ja kun näkivät kankaiset pyyhkeet vessoissa, saivat kirjaimellisesti paskahalvauksen.
Sähkön kanssa pihtaaminen on myös tuttu juttu ja monta muutakin asiaa tästä tyypistä voisi kertoa. Mutta tunnistettavuuden takia antaa olla.
Tuo 12 minuuttia on lakisääteinen kahvitauko, kerran päivässä (ei siis sekä aamu- että iltapäivällä) ja tämä tauko sisältyy työaikaan, ruokatauko 30 minuuttia eikä sisälly työaikaan (tuotannossa sen voi myös ns. myydä pois, jolloin ruokatauko on 20 min. ja sisältyy työaikaan - käytössä usein teollisuuden puolella).
Eräs kaverini heitti kauppakuitin pöydälle.
Annoin rahaa ja tämä oli nyrpeänä kun se oli kai liian vähän.
En muista enää kaivoinko lisää rahaa.
Olin siis kylässä.
Sukulaiseni oli keittämällä yrittänyt saada hometta irtoamaan ruoasta:(
Kuulin kaverilta tällaisen yhdestä yhteisestä varakkaasta tutusta. Olivat pelireissulle lähdössä ja miettivät kenen autolla mennään. Kaveri oli ehdottanut että mentäisiinkö tutun autolla. Ei kuulemma onnistu koska auto kuluu. :D menivät sitte toisel autol ja ehottaneet käykö pysähtyminen seuraavalla huoltoasemalla. Ei kuulemma käyny koska sieltä ei saa s-bonusta. :D Sitten s-ryhmään kuuluval abcl oli ollu tarjous rahkapulla ja kahvi 2.5e. Tuttu oli sitte voivotellu et on kyllä allerginen rahkalle. Eipä se hidastanu menoo oli kuulemma rapsutellu lusikalla rahkat pullasta pois ja pistelly huivii. :D
Norppale kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut aikaisemmin vain sellaisissa työpaikoissa, jossa työnantaja on tarjonnut kahvit, sekä työvaatteet, koska sellaiset tässä työssä on tarvittu. Yhdessä työpaikassa korvattiin myös se, kun itse pestiin ne työvaatteet, eikä niitä laitettu pesulaan: Nyt viimeisin työpaikka olikin sellainen, että kahvit piti tuoda itse (vain 3 työntekiää), työvaatteita ei ollut ja kaikki piti kustantaa itse. Kahvitauko oli aikaisemmin 15min, mutta työnantaja nipisti sen 12min. Tehdään kuitenkin työtä, jossa asiakkaiden ajat annetaan 15 min sykleissä, joten ei sitä säästynyttä 3min kuitenkaan mihinkään järjelliseen käytetä.Työnantaja käy sammuttelemassa valoja, että säästyy sähköä. Katossa on muutenkin sellaiset vanhanaikaiset valot, joissa on kaksi putkea vierekkäin. Toinen putki(lamppu) vain puuttuu, niin säästyy sähköä. Käsipyyhkeet on kangasta, ei tuhlata paperipyyhkeisiin.Kun työpaikan lattia ajan saatossa meni niin huonoon kuntoon, että asiakkaatkin siitä huomautteli, työnantaja hankki K-raudasta muovimaton loppu pätkiä, jotka sai halvalla ja laittoi ne pahimpiin paikkoihin.
Tuo 12 minuuttia on lakisääteinen kahvitauko, kerran päivässä (ei siis sekä aamu- että iltapäivällä) ja tämä tauko sisältyy työaikaan, ruokatauko 30 minuuttia eikä sisälly työaikaan (tuotannossa sen voi myös ns. myydä pois, jolloin ruokatauko on i j20 min. ja sisältyy työaikaan - käytössä usein teollisuuden puolella).
Oih, miten tuollaisen tarkastajan saisi meillekin?! Tulis kyllä niin paljon satikutia firmalle!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautaa ne sun suikalees on kuitenkin.
Vain jos paikallinen Reko-luomuyrittäjä kusettaa kun kertoo teurastaneensa lihakarjastaan härän. Voi voi, ottiko toista kateuspuuska noin pahasti? Ota keksi, ruma lapsi, äläkä itke.
Lintsasitko bilsan tunnit 🙄 Härkä ja sonni ovat urospuolisia nautoja 😂
Kyllä oikeaas olet molemmat on urospuoleisia nautoja mutta sillä erolla että härkä on vasikkana kuohittu sonni. Kaiken lisäksi eu kieltää sonnin kuohitsemisen ainakin suomessa niin näinollen suomessa kotimaista härkää ei ole markkinoilla ollenkaan vaan nimi on harhaan johtava koska kukaan ei ostaisi sonninlihaa. Sama juttu sitten siinä että nauta on poikimaton eli synnyttämätön lehmä ja nautaa on kaikki muu liha kaupassa paitsi se "häränliha" mietippäs mihin ne teurastamolle menevät lehmät häviävät kun kaupassa on vain nautaa, itse en koskaan ole lehmänlihaa kaupassa tavannut. Asiat on tosia ja kokemusta on niin lehmän kun sonnienkin kasvatuksesta jo yli 30 vuoden ajalta
Yritä rauhoittua.