Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
541/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punalappuisten tuotteitten ostaminen ei ole nuukuutta vaan järkevää säästöä. Me varakas lapseton paris-kunta ostamme aina sopivia ale-ruokia nähdessämme, pakastimeen tai heti laitettavaksi. Minä käytän

pitkisten alla risaiset sukkahousut, leikkaan reikäiset teräosat pois niin saan niistä legginsit.

Kotiasuna iankaikkiset kulahtaneet vaatteet. Ulkoisesta habituksestani ei kukaan voisi päätellä

varakkuuttani- ihmisten ilmoilla sentään siisti asu!

Vierailija
542/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitureissa kaikkein pahinta on se kaikenkattava itsekkyys. Muilta otetaan ilmaiseksi kaikki mitä vain saadaan ja edes kiitosta ei osata sanoa. Sitten itse ei koskaan vastavuoroisesti tarjota mitään muille, vaan kaikesta pitää maksaa ihan sentilleen.

Miten tuollaiset ihmiset kykenevät millään lailla nauttimaan elämästä, kun kaikessa aina ensimmäisenä ajatellaan rahaa?

Surullista että piheys ja ahneus menevät ystävien ja sukulaisten edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava ei käytä sähköhellan uunia, koska kulunut uuni laskee asunnon jälleenmyyntiarvoa

Vierailija
544/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leea kirjoitti:

Punalappuisten tuotteitten ostaminen ei ole nuukuutta vaan järkevää säästöä. Me varakas lapseton paris-kunta ostamme aina sopivia ale-ruokia nähdessämme, pakastimeen tai heti laitettavaksi. Minä käytän

pitkisten alla risaiset sukkahousut, leikkaan reikäiset teräosat pois niin saan niistä legginsit.

Kotiasuna iankaikkiset kulahtaneet vaatteet. Ulkoisesta habituksestani ei kukaan voisi päätellä

varakkuuttani- ihmisten ilmoilla sentään siisti asu!

Ei tietenkään ja ostan niitä itsekin sopivan paikan tullen tuolla tyylillä kuten tekin, eli joko pakastimeen tai melko nopeasti käytettäväksi. Mutta kuten kirjoitin, tuo mies osti lähes pelkästään punalappuisia tuotteita ja erityisesti pelkästään kahvimaidoksi tarkoitetun maitotönkän kohdalla ällösin punalappuvalintaa. Jos maito on viikon päivät avattuna, niin eihän se nyt hyvä ihme sentään voi olla sellainen maito, joka menee jo ostopäivänä tai seuraavana vanhaksi.

Vierailija
545/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä vuotta sitten seurustelin puolisen vuotta hyvin pihin miehen kanssa. Hän oli silloin 36-37 v. Hänellä oli perittyä maa- ja metsäomaisuutta ja rahaa tilillä muutama satatuhatta markkaa. Silti hän asui vuokra-asunnossa toisella paikkakunnalla. Olin tuolloin aika äskettäin eronnut, ja minulla oli enemmän velkaa talostani kuin hänellä rahaa tilillä. Lähes kaikki kodinkoneet hän oli saanut lahjaksi partakonetta myöten. Kännykänkin hänelle osti kalakaveri, joka kyllästyi siihen, ettei miestä tavoittanut tämän ollessa kotitalossaan maalla. Kun viivyin hänen luonaan noin vuorokauden joskus kerralla (asuin itse n. 50 km päässä), aamukahvit hän tarjosi, mutta esim. muuta ruokaa hän laittoi vain itselleen, ei tarjonnut minulle mitään. Minun luonani hän kävi yhden ainoan kerran, kun hain hänet varta vasten autolla. Tarjosin hänelle kaikki ruuat, saunat jne. Takaisin vein hänet pysäkille isomman tien varteen odottamaan bussia. Hän yritti liftata kotiinsa, mutta ei saanut kyytiä ja joutui onneton maksamaan bussimaksun. Sen jälkeen hän ei sitten luokseni tullutkaan, piti omakotitaloanikin liian hienona.

Esim. elokuviin häntä ei saanut, näkihän kuvat kohta tv:stä ilmaiseksi. Yhteisiin mailapeleihin minä ostin meille välineet ja maksoin pelivuorot, jotka hän lupasi joskus maksaa. Ei ole maksua näkynyt.

Seurusteluamme haittasi myös hänen eksänsä, mutta mies piti häneen välit hyvinä, tämä kun asui samassa kaupungissa ja siellä sai käydä välillä ruokailemassa. Tuolla eksällä oli kesämökki n. 15 km kaupungista. Sinne mies urheilijana juoksi, saihan sielläkin aterian.

Mukava mies, mutta eihän tuollaisen kanssa pitkän päälle voinut mitään suhdetta kuvitella.

Vierailija
546/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki siipeilijät oppii nopeasti tuntemaan. Esim. työpaikalla on vähäväliä jotain yhteisjuttuja, että kerätään kolehtia kaikilta, synttäreitä, läksiäisijä ym. Kas kummaa, että aina ne tietyt ihmiset eivät jostain kumman syystä pysty laittamaan euroa yhteiseen pussiin. Samoin ovat niitä, jotka lokkina ryntäävät heti rohmuamaan, jos joku on tuonut esim. ulkomailta makeisia tai muuten jotain yhteiseen jakoon. Eivät kuitenkaan itse ikinä tuo töihin mitään.

Vierailija
547/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä hiukan vanhahko ulko-ovi joka vetää alta, mieheni laittaa talvisin siihen oven eteen kasan viltteja, ettei kylmää tulee sisään ja sitten me itse tai vieraat kaadumme niihin viltteihin tai ne kulkeutuvat ulos kengän mukana. Muuten nätti omakotitalo mutta mies ei raaski ostaa uutta ulko-ovea tai tiivistää sitä!

Mikä estää sinua ostamasta tiivistysnauhaa ja laittamasta sitä itse? Niin minä olen tehnyt.

Vierailija
548/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä HSL:n (Helsingin Seudun Liikenne) bussikuskin puku päällä juhlissa! Ei raaski ostaa omaa pukua!

Jos hän tuli suoraan töistä?

Vierailija
549/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko vastata tähän kun on tullut niin kuuluisaksi että lehdet kirjoittavat ja radiokin mainitsee. Olen siis itse pihi. Teen mm. oivariinin itse. Tässä ohje muille piheille; 1 litra halpaa ruokaöljyä (n.1,5 ekee), 2 pakettia tarjousvoita (a 1,5 ekee), hieman suolaa liuotettuna kuumaan veteen ja kaikki ainekset sauvasekoittimella kulhossa sekaisin. Näin tehden oivariinirasian hinnaksi muodostuu alle euro, ja on paljon parempaa kuin Valion johon on lisätty vettä reilusti. Välineet pyyhin töistä varastetulla paperilla ennen koneeseen laittoa, paperit laitan pannunpesään lämpöenergiaksi.

Nyt syön 29.10.2016 parasta ennen jugurttia, kun oli yhteensattumien johdosta jäänyt jääkaappiin. Ei muuten erota mitään vikaa jos vertaa tuoreeseen ja tätä aistinvaraista juttua ei piheys säätele.

Miksi  kukaan syö oivariinia kun voi syödä voita?

Vierailija
550/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huushollin talousmiesekonomi kirjoitti:

Jos jättää wc-pytyn vetämättä 4 kertaa päivässä, kun käy sinne lorottamassa, pisuja, niin säästää vettä 11680 litraa vuodessa. Kertokaa se suomen väkimäärällä vuositasolla, on muuten aika paljon juoma vettä hukkaan.

Onko sinulla tapana juoda vessanpöntöstä?

Tuleeko sinulle oma vesijohto vessanpyttyä varten?

Odotinkin jo, että vihdoin vastaisit. Urpoutesi ei taida tuntea mitään rajoja. Idiootti jättää vessan vetämättä vetoamalla juomaveden säästöön Suomessa.

Vierailija
551/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävä. Pesee pyykit pesutuvassa vesilaskussa säästääkseen. Ei vahingossakaan osta mulle koskaan mitään. Ei syö kunnolla ettei vaan rahaa mene. Hänelle kyllä kelpaa aina ja maistuu muttei kyläillessäni ole edes oikein minulle mitään tarjoamassa.

Vierailija
552/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävä. Pesee pyykit pesutuvassa vesilaskussa säästääkseen. Ei vahingossakaan osta mulle koskaan mitään. Ei syö kunnolla ettei vaan rahaa mene. Hänelle kyllä kelpaa aina ja maistuu muttei kyläillessäni ole edes oikein minulle mitään tarjoamassa.

Lisään vielä.. Ei voinut lainata tutulleen autoaan ettei auto kulu, ei tarjoa kyytiä ettei vain bensaa mene. On muutenkin itsekeskeinen mutta myös hyvin pihi.

Vierailija
553/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi, laskee minuutteja kuinka kauan vettä lasketaan suihkussa käydessä. Kuulemma kahdesta viiteen minuuttiin on riittävästi.

Voin sanoa, että tämä ei ole saituutta, vaan järkevyyttä. Itse et selkeästikään asu omakotitalossa, jossa veden lämmittäminen tapahtuu monesti lämminvesivaraajalla, eli sähköllä. Väärän/oikean käytön erot ovat jopa muutaman kympin kuukaudessa, jos on paljon suihkussa kävijöitä.

Vierailija
554/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pusseja pesemällä säästää korkeintaan kalojen elämänlaatua ja ihmisten, kun muovipusseja menee luontoon vähemmän ja sitä kautta mikromuovin palasia. Vettähän siinä itsellä kuluu ja öljystä tehty muovi halpempaa kuin vesi.

Kyllä köyhin ja saidoin (lisäksi jollain tapaa häiriintynyt) on mielestäni sellainen, joka varastaa muilta, eli nämä jankkaajat, jotka väkisin änkeävät toisten kerrostalopihoille, ja opettavat lapsensa käyttämään muita hyväkseen, jollain verukkeella, että lapset leikkivät ja kyllä minäkin olen lapsena.

Eipä muutama vuosikymmen sitten voinut puhua maan hinnasta samassa lauseessa kuin tämän päivän , tonttivuokrat olivat lähes ilmaisia ja ihmistyö verrattuna nykyiseen. Jos ei itse jaa ensin muille, joillekin randomeille omaa rahaa satoja tuhansia euroja, miljoonan, niin kyllä silloin kustantaa itse lastensa leikkipaikat tai käyttää luvallisia.

Vierailija
555/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä.. Ei voinut lainata tutulleen autoaan ettei auto kulu, ei tarjoa kyytiä ettei vain bensaa mene. On muutenkin itsekeskeinen mutta myös hyvin pihi.

Ja sinä pysyttelet parisuhteessa tuollaisen helmen kanssa koska...?

Vierailija
556/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea löytö sulla. Pidä kiinni tyypistä.

Vierailija
557/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi, laskee minuutteja kuinka kauan vettä lasketaan suihkussa käydessä. Kuulemma kahdesta viiteen minuuttiin on riittävästi.

Voin sanoa, että tämä ei ole saituutta, vaan järkevyyttä. Itse et selkeästikään asu omakotitalossa, jossa veden lämmittäminen tapahtuu monesti lämminvesivaraajalla, eli sähköllä. Väärän/oikean käytön erot ovat jopa muutaman kympin kuukaudessa, jos on paljon suihkussa kävijöitä.

No kyllä tuo on nimenomaan saituutta, en ymmärrä miten joku ei maksaisi mukavuudesta muutamaa kymppiä kuussa.

Vierailija
558/2134 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä suvulla oli yhteisenä perintönä asunto jaettavana. Yksi suvun jäsenistä, vanhempi äijä, oli huolissaan siitä, kun jakamisen loppuun saattaminen kesti useita kuukausia.

Miksikö ? Koska hän oli huolissaan siitä, että asunnossa saattoi olla jääkaappi päällä (mutta ei mitään muuta sähkölaitteita) ja hän joutuisi maksamaan osansa sen aiheuttamasta sähkölaskusta.

Niille joille asia ei ole tuttu, niin sähkölaskua olisi kertynyt maksimissaan noin 3,60 euroa kuukautta kohden. JOSTA TÄMÄ ÄIJÄ OLISI JOUTUNUT MAKSAMAAN PIENEN MURTO-OSAN.

Vierailija
559/2134 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

loiset kirjoitti:

pusseja pesemällä säästää korkeintaan kalojen elämänlaatua ja ihmisten, kun muovipusseja menee luontoon vähemmän ja sitä kautta mikromuovin palasia. Vettähän siinä itsellä kuluu ja öljystä tehty muovi halpempaa kuin vesi.

Kyllä köyhin ja saidoin (lisäksi jollain tapaa häiriintynyt) on mielestäni sellainen, joka varastaa muilta, eli nämä jankkaajat, jotka väkisin änkeävät toisten kerrostalopihoille, ja opettavat lapsensa käyttämään muita hyväkseen, jollain verukkeella, että lapset leikkivät ja kyllä minäkin olen lapsena.

Eipä muutama vuosikymmen sitten voinut puhua maan hinnasta samassa lauseessa kuin tämän päivän , tonttivuokrat olivat lähes ilmaisia ja ihmistyö verrattuna nykyiseen. Jos ei itse jaa ensin muille, joillekin randomeille omaa rahaa satoja tuhansia euroja, miljoonan, niin kyllä silloin kustantaa itse lastensa leikkipaikat tai käyttää luvallisia.

Eikö lapset saa leikkiä kavereidenkin pihoilla.

Vierailija
560/2134 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi noin viiden hengen kaveriporukasta tarjoutuu usein maksamaan yhteisen laskun vaikka kaupassa kun mennään mökille tms. Jakaa tuon laskun sitten niin, että kaikille muille tulee tasaeuroihin pyöristettynä pikkuisen isompi summa, jolloin hänen omasta osuudestaan muodostuu muita pienempi ja pihi säästää taas muutaman centin. Auta armias jos joku ei heti maksa niin vinkuminen alkaa. Jos taas joku muu maksaa ja pyytää pihiä maksamaan oman osuutensa niin alkaa kauhea vinkuminen, että "Etkö muka voi hetkeä odottaa persaukinen kun koko ajan pitää olla kinumassa". Tämä siis vaikka pyytäisi kuukauden pasta ja vain yhden kerran.

Muutenkin pihillä aina euroshoppersiiderit ja reissuvälipalaksi voi ostaa vaikka pelkän leikkelepaketin jos se on halpa ja siinä on punainen tarra. Ja ehdottaa aina tankkausta ABC:llä ja tyrkyttää sitten omaa S-etukorttiaan mukamas puolihuomaamatta, että "Vinguta nyt vaikka tota sitten kun sattui olemaan käsillä" XD XD XD. En mä kestä.