ramppaan sädehoidossa kesken työpäivän, duunikaverit kiukuttelee ja kokoajan väsyttää
miksi ihmeessä sädehoidon ajaksi ei voi saada saikkua???
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua myös on painostettu töihin sairaslomalta, tosin paljon pienemmästä syystä. Jotain vikaa on todellakin työmarkkinoissa jos ei työntekijän anneta edes parantua rauhassa.
Ap, voimaa taisteluun!
Kapitalistiset työmarkkinat ja oikeistokeskustahallitukset ovat maamme tähän tilaan saaneet. Ihmisyydestä viis, jos työkykysi heikkenee niin sinut käytetään loppuun, olethan vain koneen kuluva osa. Vielä kun on näitä työntekijöitä, jotka tekee kahden työt yhden palkalla ja vihaa syöpäsairasta poissaolijaa sen takia, niin systeemihän on täydellinen. Äänestäkää jatkossakin korporaatiomielisiä kokoomusta ja keskustaa, niin työelämän inhimillisyys on tätä jatkossakin.
Aloittaja, toivotan sinulle paljon tsemppiä. Älä jää kärsimään enempää kuin on ihan pakko. Pidä hyvä huoli itsestäsi. Kehosi paraneminen tarvitsee myös mielen lepoa. Tarvitset todellakin etäisyyttä tuohon sairastuneeseen työyhteisöösi. Oikeasti, älä jää tuohon tilanteeseen. Olet paljon enemmän arvoinen kuin tiedätkään.
Inhimillisyyttä vuoteen 2017.
Eipä tuota olisi voinut enää paremmin sanoa. Ap:n tilanne on järkyttävä. 12-tuntiset päivät syöpäsairaana, sädehoidon väsyttämänä, työkaverit v.ittuilee, hoidoissa käynnin poissaolojen korvaus... ei, ei, ei, EI.
NYT STOP, AP. Elämäsi on muutakin kuin tuo työ. Ennen kaikkea sun paraneminen on nyt tärkeintä! Nyt jos koska otat sairauslomaa, ja jätät työhuolet täysin taaksesi. NYT.
Hirveää empatiakyvyttömyyttä. Jos ap:lla on SYÖPÄ? Siis sinänsä jo henkisesti voinut olla vaikka millainen shokki kuolemanpelkoineen ja muineen. Siis vakava sairaus. Eikös siinä tilanteessa tarvita vain ja ainoastaan myötätuntoa ja tsemppaamista? Siis oikeasti, jos on sairastunut niin, että tarvitsee sädehoitoa, niin kyllä ihmisen pitäisi saada silloin levätä ja olla puolitehoinen, jo ihan paranemisen ja henkisen toipumisenkin tähden. Ei ole hänen ongelmansa, jos työnantaja ei osaa jakaa muita töitä oikein. Syöpää on monenlaista, useimmiten tarkoittaa rankkoja hoitoja ja kuolemanriskikin on. Tsemppiä ap:lle, toivottavasti nämä epäempaattiset "ihmiset" saavat osakseen syövän, ja siinä sitten todistella omaa erinomaisuuttaan.
Kuulostaa kamalalle työyhteisölle. Ja p###lle pomolle. Kuulutko liittoon? Mitä teidän tes sanoo lääkärin määräämistä tutkimuksista ja hoidoista. Tuo, että joudut tekemään hoitojen ajan sisään , vaikuttaa kiusaamiselta. Tosin joissakin tesseissä korvataan vain se hoidossa olo aika, ei matka-aikaa. Sekin vie paljon aikaa, jos joutuu yleisillä kulkemaan.
Voimia sinulle. Ole itsekäs ja aseta oma hoitosi ja hyvinvointisi etusijalle. Keskustele tilanteesta hoitajan/ lääkärin kanssa ja pyydä tarvittaessa sairauslomaa.
Firmalle olet pelkkä työntekijä. Monelle läheiselle tärkeä ja rakas ihminen
Vierailija kirjoitti:
kyllä ne tietää , ihan avoimesti kerroin kun jäin saikulle leikkauksen takia, pomo yritti että leikkaus ois siirretty kesään kun mulla on loma, en suostunnu. lähin työkaveri totes että tää on häntä kohtaan tosi väärin... sai viikon palkallisen loman kun joutuu kestämään tilannetta!
Ei jumalauta mikä pomo....Leikkauksen ajankohdan päättävät potilas ja lääkäri, ei työnantaja. Kuka jäisi syövän kanssa odottelemaan "parempaa" ajankohtaa? Olisiko sun oikeasti pitänyt pomon mielestä käyttää työllä ansaitut lomapäivät sairasteluun ja toipumiseen??
Nyt äkkiä keskustelemaan lääkärin kanssa sairausloman tarpeesta. Meno työpaikallasi kuulostaa ihan sairaalta.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai vaaditaan tekemään takaisin ne hoidossakäynnit, ainakin meillä kunnan työntekijöillä se on ihan selvä juttu, että tuollaiset on "omia asiointeja" eivätkä kuulu työaikaan.
Voisithan sinä neuvotella tietenkin että jättäisit vaan joka päivän 2 tuntia vajaaksi? Eli et tekisi takaisin, vaan antaisit vain olla, vaikuttaa tietenkin palkkaan sitten. Tai onko mahdollista mennä töihin niin, että voit mennä sädehoitoon vasta töiden jälkeen? Päivän pituuteen se ei kyllä vaikuta, mutta on se varmasti eri asia kuitenkin töiden jälkeen tai ennen töitä käydä siellä hoidoissa, kuin pomppia edestakaisin.
Ja miksi siellä kestää 2 tuntia? Itse hoito ei ainakaan kestä kuin puolituntia, pitääkö siellä olla hetki tarkkailtavana hoidon jälkeen vai onko sairaala kaukana työpaikastasi?
Et sinäkään ihan terve päästäsi ole. MIttaat varmaan kanssaihmistesi elämää sekuntikellolla. Eiköhän se ole ap:n oma asia miksi mikäkin kestää ja kuinka kauan. Vai sieltäkö juosten pitäisi tulla töihin? Syöpähoidot eivät ole mitään omia asiointeja, vaan sairauden hoitoa, ei pahemmin ole valinnanvaraa. Eikös siellä kuntapuolella nimenomaan ole työterveyshuolto kunnossa? Miten joku edes miettii näin typeriä asioita. MInussa tieto siitä että joku sairastaa syöpää, herättää vain myötätuntoa ja toiveen sitä, että itse siltä kurjuudelta voisi välttyä. Muista sitten itse juosta sekuntikellon kanssa takaisin töihin hyvittämään poissaolojasi, kun itse sairastut vakavasti.
Ap, et saa sairaslomaa vai et halua ottaa sairaslomaa? Nyt pitää miettiä itseäsi ja jaksamistasi!
Saat sairaslomaa kun kerrot hankalasta tilanteesta töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä ne tietää , ihan avoimesti kerroin kun jäin saikulle leikkauksen takia, pomo yritti että leikkaus ois siirretty kesään kun mulla on loma, en suostunnu. lähin työkaveri totes että tää on häntä kohtaan tosi väärin... sai viikon palkallisen loman kun joutuu kestämään tilannetta!
Ei jumalauta mikä pomo....Leikkauksen ajankohdan päättävät potilas ja lääkäri, ei työnantaja. Kuka jäisi syövän kanssa odottelemaan "parempaa" ajankohtaa? Olisiko sun oikeasti pitänyt pomon mielestä käyttää työllä ansaitut lomapäivät sairasteluun ja toipumiseen??
Nyt äkkiä keskustelemaan lääkärin kanssa sairausloman tarpeesta. Meno työpaikallasi kuulostaa ihan sairaalta.
Kuulostaa kuntatyönantajalta.
Pitäisin sinuna henkiinjäämistä tärkeämpänä kuin paskaa työpaikkaa. Ota oikein reippaasti saikkua, kyllä sitä saa kun kerrot tuosta työpaikkakiusaamiseksi laskettavasta kohtelusta. Lepäät sitten ja hoidatat syövän rauhassa veks.
Siinä taas yksi marttyyrien marttyyri itkee, kun sitä on ihan pakko henkihieverissä vääntää sitä tahkoa. Mennen tullen saisit sitä saikkua, varmaan sitä on ehdotettukin hienovaraisesti, mutta ei...sinulla taitaa olla pahempikin diagnoosi taustalla, joka vie taatusti ennenaikaiseen hautaan eli Kiltti tyttö syndrooma. Vai provoatko, no ihan sama, koska tällaisiin yli ihmisiin aina silloin tällöin törmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai vaaditaan tekemään takaisin ne hoidossakäynnit, ainakin meillä kunnan työntekijöillä se on ihan selvä juttu, että tuollaiset on "omia asiointeja" eivätkä kuulu työaikaan.
Voisithan sinä neuvotella tietenkin että jättäisit vaan joka päivän 2 tuntia vajaaksi? Eli et tekisi takaisin, vaan antaisit vain olla, vaikuttaa tietenkin palkkaan sitten. Tai onko mahdollista mennä töihin niin, että voit mennä sädehoitoon vasta töiden jälkeen? Päivän pituuteen se ei kyllä vaikuta, mutta on se varmasti eri asia kuitenkin töiden jälkeen tai ennen töitä käydä siellä hoidoissa, kuin pomppia edestakaisin.
Ja miksi siellä kestää 2 tuntia? Itse hoito ei ainakaan kestä kuin puolituntia, pitääkö siellä olla hetki tarkkailtavana hoidon jälkeen vai onko sairaala kaukana työpaikastasi?
Et sinäkään ihan terve päästäsi ole. MIttaat varmaan kanssaihmistesi elämää sekuntikellolla. Eiköhän se ole ap:n oma asia miksi mikäkin kestää ja kuinka kauan. Vai sieltäkö juosten pitäisi tulla töihin? Syöpähoidot eivät ole mitään omia asiointeja, vaan sairauden hoitoa, ei pahemmin ole valinnanvaraa. Eikös siellä kuntapuolella nimenomaan ole työterveyshuolto kunnossa? Miten joku edes miettii näin typeriä asioita. MInussa tieto siitä että joku sairastaa syöpää, herättää vain myötätuntoa ja toiveen sitä, että itse siltä kurjuudelta voisi välttyä. Muista sitten itse juosta sekuntikellon kanssa takaisin töihin hyvittämään poissaolojasi, kun itse sairastut vakavasti.
Ei työterveydessä käynnitkään kuulu työaikaan, ainoastaan työntantajan määräämä terveystarkastus kuuluu.
Eli mielestäsi työnantajan pitää maksaa palkkaa syöpäkäyntien ajalta, koska syöpä on niin kamala sairaus? Ei tietenkään maksa. Jos jää sairaslomalle, niin sitten maksaa sairasloman ajan palkkaa. Jos sairastun vakavasti, niin kyllä minulla on ihan muut murheet kuin joku työssäkäynti. Osa työkavereista on sairastanut syöpää ja he on olleet saikulla hoitojen ajan.
Monissa työehtosopimuksissa (esim. Kaupan TES) syöpähoidot ei ole palkallisia sairaspoissaoloja. Ehkä tässä on nyt kyse siitä. Jos olo on todella huono, niin palkatta todennäköisesti saat olla pois, kun sovit pomosi kanssa.
Työkavereille kannattaa halutessaan kertoa missä käy, ettei ylimääräisiä spekulaatioita tule. Tänään viimeksi on yksi työntekijäni kiukutellut siitä, kun ei saantu palkatonta vapaapäivää, kun yksi toinen on saanut niitä jo monta tänä syksynä. No tämä toinen käy nimenomaan syöpähoidoissa, mutta en minä sitä esimiehenä saa tälle toiselle työntekijälle kertoa.
olen pyytänyt sairaslomaa kertonut että en nuku öisin ja olen itkuinen ja väsynyt töissä ja minua kohtaan ollaan töykeitä. hoitsut sanoi vaan että katsotaan vielä vähän aikaa jos tilanne tasaantuu. ja juu mulla menee 2 h , menee reilu 45 min suuntaansa julkisilla (juna ja ratikka) ja 15 min hoito. en koe olevani marttyyri, hoidan hommani hyvin vaikka olenkin puolitehoinen parasta on kun asiakkaat sanoo puhelimessa että hyvä kun olet siellä taas ! mulla on myös lapsia ja perhe ja koiria ja jopa ystäviä joten kovasti haluaisin muuhunkin keskittyä!
olen päättänyt että ensi maanantaina en lähde syöpäklinikalta ennekuin saan sairaslomalapun. nyt jaksan vielä kaksi päivää ja perjantaina en tule töihin koska sitä ei työvuorolistassa ole merkitty! laskin tunnit joita olen tehnyt sisään päivittäin ja pyhinä, mulla on jo ( koska joulu lasketaan meillä pyhiksi) 24 ylituntia, ilmoitin ottavani ne rahana, pomo sano että pakko kai ne on maksaa ja miksi sä tulit töihin jos kerran oli ylitunteja, me ollaan täällä luultu että sulla oli vajetta... totesin että sairaslomaa mun ei sentään tarvitse tehdä takasin. sanoi että olen oikeassa.
Sairaat menkööt kotiin pötköttämään ja työnantaja hommatkoon täysvoimaisen tilalle. Ei ole kenenkään etu, että töissä roikkuu joku puolitehoinen raakki.
Ilmoitathan sitten täälläkin saitko sairauslomaa ja mitä töissä sanottiin kun ilmoitit sairaslomastasi.
Voimia sinulle
Kapitalistiset työmarkkinat ja oikeistokeskustahallitukset ovat maamme tähän tilaan saaneet. Ihmisyydestä viis, jos työkykysi heikkenee niin sinut käytetään loppuun, olethan vain koneen kuluva osa. Vielä kun on näitä työntekijöitä, jotka tekee kahden työt yhden palkalla ja vihaa syöpäsairasta poissaolijaa sen takia, niin systeemihän on täydellinen. Äänestäkää jatkossakin korporaatiomielisiä kokoomusta ja keskustaa, niin työelämän inhimillisyys on tätä jatkossakin.
Aloittaja, toivotan sinulle paljon tsemppiä. Älä jää kärsimään enempää kuin on ihan pakko. Pidä hyvä huoli itsestäsi. Kehosi paraneminen tarvitsee myös mielen lepoa. Tarvitset todellakin etäisyyttä tuohon sairastuneeseen työyhteisöösi. Oikeasti, älä jää tuohon tilanteeseen. Olet paljon enemmän arvoinen kuin tiedätkään.
Inhimillisyyttä vuoteen 2017.