Miten Ketipinor on muuttanut teitä?
Itselläni tuo lääke nostaa ihan valtavasti ruokahalua, lihoin alkuun todella paljon. Nyt osaan hillitä syömistä paremmin.
Toinen on muisti (se voi tosin johtua myös masennuksesta).
Kommentit (22)
Sietämätön makeanhimo, vaikka en ennen ollut ollenkaan makean ystävä vaan suolaisen enemmänkin. Lisäksi mulle tulee lääkkeelle erittäin nopeasti toleranssi ja annosta pitää nostaa että auttaa (käytän unilääkkeenä). Nyt on tullut uusi oire viimeisen annoksen noston jälkeen eli kielen pakkoliikkeet,m inkä takia aion lopettaa koko lääkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vasta tän viestin myötä tajusin että mun yösyöminen johtunee juurikin ketipinorista.. Paino kuitenkin onneksi pysynyt kurissa kuntoilun avulla. Auttaa nukahtamaan.
Mäkin liikun ihan hulluna, silti paino nousee tosi helposti. Ilman liikuntaa paino olisi varmaan 200kg 😣 Ap
minkälaisia annoksia te syötte?
minulla meni unettomuuteen 25mg, ei nostanut painoa tai ruokahalua, ei aiheuttanut toleranssia
Mitä se sitten taas aiheutti: prolaktiini-arvot kohosivat ja lakkasin ovuloimasta joka taas näkyi kuukautisvuotojen pitkinä väleinä
Nyt en syö enää lääkettä ja ovulaatio ja menkat tulee säännöllisesti
Sain käytön aikana aggressiokohtauksia, vaikka ennen en ollut lainkaan aggressiivinen. Onneksi lopettamisen jälkeen tuollainen on loppunut.
Useampi mun tuttu on sanonut että vaikutan koko ajan poissaolevalta sen jälkeen kun aloitin lääkkeen. Itse en sitä huomaa, mutta pakko kai se on uskoa kun niin moni on sitä kommentoinut. Äitini, jolle en ole edes kertonut että syön tällaista lääkettä, on ihan kauhean huolissaan kun hänestä en jotenkin ole sama ihminen eikä minuun saa kontaktia. Silti ihan töissä käyn ja pärjään elämässäni.
Olen aloittanut annoksella 800mg/vrk ja nyt vuosien varrella laskettu "vain" 400mg/vrk, ikää kun on tullut lisää olen huomannut että lääke turvottaa! parin päivän välein juoksen sitten koko päivän pissalla ja mennään parista päivästä viikkoon kun kerryttää kunnes taas on "pissapäivä". Muuten se on vaikuttanut siihen että olen tasapainoisempi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittanut annoksella 800mg/vrk ja nyt vuosien varrella laskettu "vain" 400mg/vrk, ikää kun on tullut lisää olen huomannut että lääke turvottaa! parin päivän välein juoksen sitten koko päivän pissalla ja mennään parista päivästä viikkoon kun kerryttää kunnes taas on "pissapäivä". Muuten se on vaikuttanut siihen että olen tasapainoisempi ihminen.
Mulla myös näin! Tänään olen juossut kusella koko ajan ja taas pari edellistä päivää en juuri ollenkaan. Naama on välillä tosi turvoksissa, samoin sormet. 500mg vrk pitkävaikutteisena. Ap
Minulla oli pieni annos unettomuuteen, mutten voinut käyttää niitä kovinkaan pitkään. Tuli iltaisin levottomat jalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös näin! Tänään olen juossut kusella koko ajan ja taas pari edellistä päivää en juuri ollenkaan. Naama on välillä tosi turvoksissa, samoin sormet. 500mg vrk pitkävaikutteisena. Ap
Olen monesti miettinyt että saisikohan tähän nesteenpoistolääkityksen :D itselläni menee 200mg nopeavaikutteisena pari tuntia sen jälkeen kun olen ottanut 200mg pitkävaikutteista että olisi edes toivoa että saisi unen päästä kiinni.
Minulla tämä lääke on toiminut muuten hyvin, mutta en kyllä suosittele kenellekkään! tuntuu että kaikille syötetään eri vaivoihin eri annostukella, itselläni pilannut kokonaan luonnollisen unensaamiskyvyn. Eli ilman ketipinoria valvon useamman päivän, kunnes univaje alkaa muuttua psykoosiksi, tosin monesti ei riitä tuo 400mg(+ 6mg melatonin) unen saamiseen...
Nukkumiseen käytän 75mg iltaisin eikä ole mitään vaikutusta elämään. Tai siis on vain positiivisia, olen toipunut kohtuullisen hyvin vaikeasta masennuksesta ja unettomuudesta, takaisin työelämässä ja ilta-ahdistus on lääkkeen avulla pienempi. Urheilen ja olen hyvässä kunnossa, ei painonnousua. Kuukautiskierto on säännöllinen. Kai nämä vaikutukset on hyvin yksilöllisiä, itse en voinut syödä yleisesti siedettyä cipralexia vaikeiden sivuvaikutusten vuoksi ja taas tämä paljon moitittu Ketipinor sopii minulle. Vielä en edes haaveile lopettamisesta, vaan haluan nyt elää tasapainoista elämää ja nukkua hyvin. Lopettamisen aika tulee kyllä.
Huhhuh... Onneksi en alkanut käyttää kun kerran tarjottiin. Hyvin on mennyt ilman mitään.
14-vuotiaalle määrättiin pienellä vahvuudella masennuksen ensihoidoksi, mutta ei halunnut sitten kuitenkaan aloittaa niitä. Univaikeudet osaoireina. Jotenkin itsekin toivoisin, että psykologikäynnit jutteluineen auttaisivat niin, ettei tarvitsisi mitään psyykenlääkityksiä. Lapsi kuitenkin kyseessä, pelkotilojakin ollut ja tuo vaikutti ainakin alkuun lisäävän niitä rajusti.
Aivan sairaan ahdistavia painajaisia, jotka jatkuu ja jatkuu, kun ei niihin herää. Höpöttelen myös unissani kuulemma. Käytän "unta korjaavana" lääkkeenä 25-50 mg. Myös Seronil lääkitys on.
Söin unettomuuteen pienintä mahdollista annosta, mutta mitään muuta hyvää lääkkeestä ei sitten ollutkaan, kuin se että nukutti. Nukutti siis kokoajan kaikenaikaa, enkä usein herännyt edes herätyskelloon. Tuli myöhästymisiä ja olin kokoajan todella flegmaattinen.
Olen ollut koko ikäni hoikka, lähempänä jopa alipainoa, mutta lääkkeen käytön aloittamisen jälkeen lihoin yhtäkkiä 20 kiloa. Lääkkeen lopetuksen jälkeen laihduin pois tuon 20 kiloa ilman sen kummempaa laihdutusta. Eli mulla sekoitti aineenvaihduntaa tosi paljon ja aiheutti turvotusta.
Sietämättömintä oli kuitenkin varmaan kehon pakkoliikkeet, joista pahimpana se näkyi jaloissa. Iltaisin sain aina "levottomat jalat" kohtauksen, jonka aikana jalat sätkivät ihan älyttömästi niinkuin joku antaisi säännöllisesti pieniä sähköiskuja niihin. Lopetin lääkkeen, sillä kaikenkaikkiaan hyödyt eivät olleet mitään haittoihin verrattuna. Ei enää ikinä kyseistä lääkettä.
Ja sille joka pohti kyseistä lääkettä lapselleen: ei MISSÄÄN nimessä alaikäiselle lapselle neurolepteja!!!!
Täyttä myrkkyä jota määrätään heppoisesti ihan kaikkeen mikä liittyy alakuloon,ahdistukseen,uneen jne. Koukuttavampi kuin ns vanhan ajan tenoxit yms. Haittavaikutus lista on puhelinluettelon pituinen.
Googlettakaa. Lääkärien ja puoskareiden"uusi ihmelääke" ,jonka pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedetä juuri mitään.
Silkka myrkky. Moni syö tietämättä edes mikä norsun lääke tuo isoilla annoksilla on. Tuo lääke on myös ns itsemurhalääke. Moni nuori nainen on yrittänyt itsemurhaa tuon lääkkeen avulla.
no minä itse syön Ketipinorea
200 milligarram verran otin kerran yliannostuksen ja alkoholii päälle minulta meni puhe kyky ja liikunta kyky halvaannuin vain hetkeksi minut vietiin sairaalaan vatsa huuhteluun ja kyllä suora sanaisesti voin sanoa etttä siihen voi kuolla minäkintakia mutta minut saatiiin ajoissa sairaala hoitoon sen takia pelastuin olisin kuollut muuten
mun sydän pysähtyin muutaman kerran kepinnor yliannostusten takia
Vaikka paljon puhutaan haitoista niin itse koen hyödyn suurempana. Pystyn näin elämään normaalia elämää, kun syön lääkettä suht isolla annoksella. Välillä tietysti hirvittää mitä haittoja pitkästä käytöstä tulee. Minulle ei siis ole määrätty "huvikseem" ja heppoisin perustein vaan useamman psykoosin jälkeen viimein löytyi tasapaino tällä lääkkeellä. Ap
Nyt vasta tän viestin myötä tajusin että mun yösyöminen johtunee juurikin ketipinorista.. Paino kuitenkin onneksi pysynyt kurissa kuntoilun avulla. Auttaa nukahtamaan.