Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ramppaan sädehoidossa kesken työpäivän, duunikaverit kiukuttelee ja kokoajan väsyttää

Vierailija
02.01.2017 |

miksi ihmeessä sädehoidon ajaksi ei voi saada saikkua???

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että näitä saikuttajia ja joka asian narisijoita. Ota palkatonta vapaata ja anna meidän muiden tehdä rauhassa töitä!

Vierailija
22/58 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska silloin on kykenevä tekemään töitä. 

Tälle alapeukuttaneet eivät (onnekseen) tunne asiaa. Sädehoidossa käyvä voi käydä töissä, koska hoito ei varsinaisesti haittaa elämää. Se ei käytännössä vaikuta mitenkään olotilaan. Siksi ei myöskään määrätä sairaslomaa, ellei ole jotain muuta syytä sille. Sädehoito kuulostaa pahalle, koska se yhdistetään helposti syöpään, mutta käytännössä se on potilaalle melko helppoa. Sytostaattihoito on se rankka hoito. Ehkä osa sekoittaa tämän siihen.

Höpö höpö. Oma perheenjäsen sai syksyllä sädehoitoa yli kuuden viikon ajan. Se vaikutti olotilaan ja väsytti. Hän ei mitenkään olisi jaksanut käydä töissä. Työnantaja on fiksu ja antoi toisen toipua rauhassa.

Olin itse mukana hoitoreissuilla ja melkoisen vaisua porukkaa siellä odotushuoneessa istui. Ajat oli usein myöhässä eikä niitä saanut valita itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän myös työkavereita. He tekevät myös sinun työt ilman korvausta. Meillä ainakin on vedetty niin tiukille että jos yksi käy joka viikkoa kesken työpäivän jossain niin homma kusee heti nilkoille, nimittäin niiden jotka jäävät tekemään töitä. Olisiko sinun mahdollista saada aika hoitoihin niin että se on ihan työajan lopussa? Pääsisit kotiin lepäämään ja käyntisi ei rasittaisi ehkä niin paljon työyhteisöä.

Ö.Ö

Onneksi syöpä on sinulle kaukainen vieras. Luuletko, että hoitokapasiteetti on niin vajaalla käytöllä, että sieltä voi jotenkin valita itselleen haluamansa iltapäivän vakkariajan? Toivoisin kaikkien puolesta, että ap saisi ja ottaisi saikun. Elimistö tarvitsee lepoa päästäkseen eroon syöpäsoluista.

Ei ole kaukainen vieras. Tiedän ettei sairaalat käy vajaakäytöllä mutta silti kannattaa toivoa tiettyä aikaa. Joskus se onnistuu, kokemuksesta tiedän. Elimistö tarvitsee lepoa, siihen pitää hakea sairauslomaa, toinen jaksaa enemmän ja toinen vähemmän.

Vierailija
24/58 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työkaveri kävi juuri jokin aika sitten joka päivä sädehoidossa. Oli töissä kun itse halusi olla. Eipä olisi tullut pieneen mieleenkään kitistä siitä, että on muutaman tunnin päivästä pois ja muut joutuu paikkaamaan... Vaikka kiirettä meillä pitää, mutta joku roti nyt valittamisessakin.

Vierailija
25/58 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän myös työkavereita. He tekevät myös sinun työt ilman korvausta. Meillä ainakin on vedetty niin tiukille että jos yksi käy joka viikkoa kesken työpäivän jossain niin homma kusee heti nilkoille, nimittäin niiden jotka jäävät tekemään töitä. Olisiko sinun mahdollista saada aika hoitoihin niin että se on ihan työajan lopussa? Pääsisit kotiin lepäämään ja käyntisi ei rasittaisi ehkä niin paljon työyhteisöä.

Tottakait sairastunut saa valita hoitoajat... No, eipä saa hönö! Ja sä et tee kenenkää töitä ilman korvausta, sä saat palkkaa siitä. Jos se kestää pitkään, niin voit saada palkaan hyvitystä. Muuten ihan normaalia, että muita paikataan.

Ei niitä saa valita mutta aina kannataa toivoa, saattaa saada iltapäiväajan. Siksi kirjoitin että olisiko mahdollista, ok jos ei ole. Minä saan palkan tietyistä tehtävistä, ne ehdin tehdä työajalla. Jos joku on pois, teen hänenkin tehtävät eikä siitä makseta koskaan extraa. Meillä menee homma vähän erilailla koska ei ole mitään liukuhihnatyötä.

Vierailija
26/58 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä voisin olla töissä jos mun poissaoloon suhtauduttaisiin asiallisesti, mutta jos joka kerta kun olen lähdössä aletaan viivyttämään mun lähtöä että meinaan myöhästyä junasta. kun tulen hoitokoneesta on jo 10 viestiä, missä vi...ssa sä kuppaat. meidän pitää päästä syömään. mä en saa lounas enkä kahvitunteja pitää ja se 2 h minkä olen poissa on tehtävä sisään... että näin reilua porukkaa meillä.

Vierailija
27/58 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani on tällaisessa keskisuuressa suomalaisessa kaupungissa kyllä saanut sädepolilta jotakuinkin haluamiaan aikoja. Oli kysytty heti alussa, mihin aikoihin haluaisi mieluiten tulla. Koska on työelämästä poissa, sanoi tulevansa mieluiten keskipäivällä, että saa aamulla nukkua pidempään. Sai kaikki kymmenen aikaa samoihin aikoihin puoleltapäivin. Ei ollut väsynyt fyysisesti, mutta henkisellä puolella se enemmän taitaakin väsyttää.

Vierailija
28/58 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sain lapun käteen , ja sanottiin että aika huonoa näitä on muutella ja olin joka paikkaan sanonut että olen työelämässä ja silti sain näitä 11.30 aikoja

Vierailija
29/58 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun työkaverit ajattelee, että sä käyt "pitkillä lounailla" ja olet siis luvatta poissa. Ihmettelevät, miksei pomo tee asialle mitään. Vituttais muakin, jos näin luulisin.

Nyt vaan saikkua hakemaan ja olet ihan luvalla poissa töistä.

Vierailija
30/58 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne tietää , ihan avoimesti kerroin kun jäin saikulle leikkauksen takia, pomo yritti että leikkaus ois siirretty kesään kun mulla on loma, en suostunnu. lähin työkaveri totes että tää on häntä kohtaan tosi väärin... sai viikon palkallisen loman kun joutuu kestämään tilannetta!

Vierailija
31/58 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille parempi jos olisit hoitojen ajan saikulla, niin tilallesi voitaisiin ottaa sijainen.

Vierailija
32/58 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kertomaan työkavereille asiasta. Itsekin kiukuttelin duunikaverin pitkistä lounaista kun oli aina poissa 11-14. Kertoi sitten käyvänsä sädehoidossa ja lopetin kiukutteluni. Samoin tekivät muutkin.

Vierailija
33/58 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) sano sairaalassa, kerta toisensa jälkeen, että seuraava aika ei oikein sovi, tarttet eri ajankohdan koska olet töissä. Tietenkään ne eivät anna valita aikaa, yleensä, kuitenkin useimmiten asiasta keskustelemalla saa paremmin sopivan ajan.

2) kerro työkavereille, että käyt sädehoidossa ja olet siksi pois. Se, että tietävät sinun olleen "leikkauksessa", ei välttämättä kerro kaikille, että olet edelleen sädehoidossa.

3) pyydä sairaslomaa, jos saat, älä palaa painostuksesta töihin. Työpaikkasi ei muutenkaan kuulosta sellaiselta, jonka menettäminen kirpaisisi. Sitäpaitsi työnantajasi tekee elämänsä virheen, jos irtisanoo sinut syövän vuoksi saamasi sairasloman takia...

4) ota yhteyttä liittoon ja kerro kokematasi kiusaamisesta ja painostuksesta sairautesi takia.

Asiat ovat juuri niin vaikeita kuin niistä tekee. Työkaverisi sasttavat silti olla mulkkuja ja pomosi on sitä ainakin.

Vierailija
34/58 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kyllä työkaverini tietävät tasan tarkkaan että käyn säde hoidossa meitä on pieni työyhteisö ja pomo on asian kaikille kertonnut. eli kukaan ei luule mun olevan pitkillä lounailla. tämä käy vaan aika raskaaksi tule töihin ja olen välillä 2 h pois joten joudun olemaan töissä viiteen sen jälkeen tunnin kotimatka eli päivät valuvat 12 tuntisiksi ja kun en nuku öisin niin hauskaa on ja tosiaan jouduin hyvitykseksi poissaoloista olemaan joulun pyhinä töissä ! valitettavasti ikäni tekee sen että joudun pitämään tästä työpaikasta kiinni. jotenkin vaan kuvittelin että asiaan olisi suhtauduttu myönteisesti jua esim mua ei ois vaadittu tekemään takaisin hoidossa käyntejä. mutta toisin kävi

Vierailija
35/58 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis kyllä työkaverini tietävät tasan tarkkaan että käyn säde hoidossa meitä on pieni työyhteisö ja pomo on asian kaikille kertonnut. eli kukaan ei luule mun olevan pitkillä lounailla. tämä käy vaan aika raskaaksi tule töihin ja olen välillä 2 h pois joten joudun olemaan töissä viiteen sen jälkeen tunnin kotimatka eli päivät valuvat 12 tuntisiksi ja kun en nuku öisin niin hauskaa on ja tosiaan jouduin hyvitykseksi poissaoloista olemaan joulun pyhinä töissä ! valitettavasti ikäni tekee sen että joudun pitämään tästä työpaikasta kiinni. jotenkin vaan kuvittelin että asiaan olisi suhtauduttu myönteisesti jua esim mua ei ois vaadittu tekemään takaisin hoidossa käyntejä. mutta toisin kävi

Ei helvetissä näin voi olla. Oletko puhunut tästä asiasta pomollesi, lääkärillesi?  

Vierailija
36/58 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

> työkaveri totes että tää on häntä kohtaan tosi väärin...

> sai viikon palkallisen loman kun joutuu kestämään tilannetta!

:)

Ihmisillä on kateuden aiheet. Jotkut syöpäpotilaat kait pahastuvat siitä, että julkisuuden henkilö käy ruokatunnin aikaan sädehoidossa, kun itse makaa vessan lattialla voimattomana pystymättä nousemaan koko päivän aikana. Hoitoja on erilaisia. Sädehoitojakin.

Ja joillekin annetaan enemmän, kuin hän jaksaa kantaa.

Vierailija
37/58 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vaaditaan tekemään takaisin ne hoidossakäynnit, ainakin meillä kunnan työntekijöillä se on ihan selvä juttu, että tuollaiset on "omia asiointeja" eivätkä kuulu työaikaan.

Voisithan sinä neuvotella tietenkin että jättäisit vaan joka päivän 2 tuntia vajaaksi? Eli et tekisi takaisin, vaan antaisit vain olla, vaikuttaa tietenkin palkkaan sitten. Tai onko mahdollista mennä töihin niin, että voit mennä sädehoitoon vasta töiden jälkeen? Päivän pituuteen se ei kyllä vaikuta, mutta on se varmasti eri asia kuitenkin töiden jälkeen tai ennen töitä käydä siellä hoidoissa, kuin pomppia edestakaisin.

Ja miksi siellä kestää 2 tuntia? Itse hoito ei ainakaan kestä kuin puolituntia, pitääkö siellä olla hetki tarkkailtavana hoidon jälkeen vai onko sairaala kaukana työpaikastasi?

Vierailija
38/58 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et saa sairauslomaa? Mä saan kerran kuussa viiden päivän ajan solunsalpaajahoitoa, jota syön 3 tablettia päivässä. Olen kuitenkin ollut kesäkuun alusta saikkella ja ainakin vielä helmikuun loppuun. Sädehoitoa ei voitu enää antaa, koska kuusi vuotta sitten sellaista sain. Mutta tosi outoa, etkö voisi keskustella lääkärisi kanssa uudelleen ja sano, ettet jaksa olla töissä. Voimia sinulle.

Vierailija
39/58 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kertomaan työkavereille asiasta. Itsekin kiukuttelin duunikaverin pitkistä lounaista kun oli aina poissa 11-14. Kertoi sitten käyvänsä sädehoidossa ja lopetin kiukutteluni. Samoin tekivät muutkin.

Ettekö te tajua, että tommoseen on aina joku syy ja se on yleensä henkilökohtainen. Mieti, jos kävisi vaikka terapiassa raiskauksen tai perheväkivallan tai paniikkihäiriön tms. vuoksi. Ei välttämättä haluaisi avautua aiheesta hyeenalaumalle.

Vierailija
40/58 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😮

Ihan uskomatonta kyllä. Ei voi olla perusteltua mitenkään että sun pitää vielä työaikaa korvata! Mulla on maailman paskin työyhteisö mutta silti olen kahden kuukauden välein 2h pois korvaamatta mitään, syy on perussairauteni (DM1) seurantakäynnit jotka ovat oleellisia työkykyni säilymisen kannalta.

Käy työterveyshuollossa ja pyydä paperi joka oikeuttaa sinut palkallisiin hoitoaikoihin, olet sen työtä tekevänä potilaana ansainnut todellakin vaikka kuinka olisit työkuntoinen.