Kollega väitti saaneensa polvileikkauksen jälkeen konjakkiryypyn....
En nyt muista, tehtiinkö ao. leikkaus paikallispuudutuksessa vai nukutuksessa, mutta kaveri tosiaan väittää pokkana, että heräämössä ensi töiksi tarjottiin toipilaalle konjakkia.
Juttua oli kuuntelemassa useampi henkilö ja yleisnäkemys oli, että eikä helvetissä. Kaveri melkein suuttui ja väitti kivenkovaan, että kyllä sitä konjamiinia juotettiin.
Liekö sitten ollut ihan ulalla lääkityksen takia, mutta ei kai nyt hitto vieköön sairaalassa anneta alkoholia kroppaa jo muutenkin rasittavan leikkauksen jälkeen....
Ehkä sai appelsiinimehua ja pyörryspäissään luuli vetävänsä Hennesseytä.
Ihmetyttää vaan, että minkä takia väittää tuollaista pokkana.
Kommentit (39)
Itse sain silmien laserleikkauksen jälkeen. Konjakkia ja kermakarkkeja :D
Täh? Mua ja miestä on leikattu monta kertaa, nukutuksessa sekä puudutuksessa, ikinä ei ole tarjottu konjamiinia. Ehkä johtuu siitä, että on leikelty aluesairaaloissa. Haluan konjakit takautuvasti!
Appiukko sai lonkkaleikkauksen jälkeen konjakkia.
Mä luulin että ihan yleistä tietoa tämä(kin) mutta aina sitä oppii uutta ihmisten tietämättömyydestä.
Miksi aina pitää ajatella ekaksi että toinen puhuu paskaa jos on itselle outo asia. Niin monet ihmiset tekevät sitä että ihmettelevät ääneen useille muille ihmisille kuika joku tuttu/sukulainen/kaveri/naapuri keksi sitä ja tätä...ja ihan vaan siksi ettei itse satu tietämään että ne asiat ovat ihan mahdollisia. Ja sitten just kun joku palauttaa maanpinnalle ja sanoo että kuule kyllä asia voi olla niin ...niin sitten ollaan vaan että ihanko totta, mulle uus asia...Mutta siinä on sitten jo reposteltu ikävästi ympäri kyliä kuinka joku on valehtelija ja tarinoiden keksijä. Tämä ällöttää mua, todellakin. tälläkin palstalla kuka milloinkin on viime vuosina leimattu täällä kommentoivaksi "varmana tietona" Itse eksyin tänne joskus aikanaan nimenomaan siksi että guuglaamalla itseeni liittyvää asiaa yksi osumista toi tänne. siinä ketjullisen verran joku väitti jollekin muulle joka puolusteli minua että tämä henkilö olisi minä ja hän näkee sen jostain siitä ja tästä ja tais olla muutama tyyppi siinä vielä myötäämässä. tuli kuulkaas hiukan voimaton olo ja myöhemmin kuulinkiin sitten että olin kuulemma ottanut osaa johonkin vauvapalstan lokakampanjaan jotain toista henkilöä kohtaan ne. Mitä siinä tilanteessa voi sanoa? En ollut minä? Kun jo jossain ketjussa oli päätetty näin ja ulkopuolisetkin ottivat toisissaan
Kyllä tarjotaan konjakkia aina kun muistetaan ja ehditään/tarve vaatii. Jos heräämössä on kiirettä, ei välttämättä ehditä. Eli ei meillä ainakaan ole rutiini, mutta jos on tarvetta niin annetaan.
Konjakki ihan oikeasti vaikuttaa "lääkkeenä" seuraaviin asioihin: nopeuttaa puudutuksen poistumista (verenkierto tehostuu), lisää virtsan eritystä jos se on vähäistä ja helpottaa virtsaamista, rentouttaa potilasta, tuntuu mukavalta "palkinnolta" ja joskus saattaa helpottaa vaikeaan kipuun kun kaikki lääkkeet on jo kokeiltu.
T:heräämösairaanhoitaja
Vielä 2000-luvun alussa olen tarjoillut sydänosaston miespotilaille isänpäivänä konjakit (perheellisyydestä ei kyselty). Saman vuoden itsenäisyyspäivänä potilasruokana lohiruusukkeita ja leivos. Tuolloin sairaalalla oli oma keittiö, jossa tehtiin kaikki leivistä lähtien. Oi niitä aikoja.
Minulle tarjottiin synnytyksen jälkeisenä yönä konjakkia, vuosi oli 2003. Ja HUS.
Mä sain Tallinnassa hammaslääkärissä konjakkia välitauolla. Mä tunnistin sen pullon, se oli otettu odotushuoneesta. Mä olin siitä vetänyt jo kolmannespullon lääkäriä odotellessa. Hammaslääkärissä käynti vituttaa mua.
Sain konjakkinaukun silmäleikkauksen jälkeen. Oli kyllä yksityinen lääkäriasema kyseessä.
Mä sain synnytyksen jälkeen 2012.. :D
Yskään oon antanut äidille konjakkia.
4 kertaa oon ollut sairaalassa operoitavana. Ei konjakkia oo tarjottu mutten en ole ollut huonossa hapessa leikkauksen jälkeen.
Työkaveri sai vasektomian jälkeen konjakkiryypyn :)
Vierailija kirjoitti:
Mies sai myös vasektomian jälkeen konjakkia, ihan kunnallisessa.
Vierailija kirjoitti:
Siinä sentään on aihetta kippistää!
Riippuu sairaalan käytännöistä tuo konjakin anto. Anestesiaylilääkäri voi määrätä tuollaisen lääkityksen ihan heräämön rutiineihin. Toki sitten jokainen anestesialääkäri voi yksilöllisesti määrätä omille potilaille, jos ei muuten kuulu heräämön käytäntöihin. Kyseessä on sellainen 20 ml kertatömpsy. Lämmittää mukavasti, kun anestesian jälkeen tulee kylmä.
2010 ähtärissä tarjottiin varvasleikkauksen jälkeen lääkemitallinen konjakkia. leikkaus tehtiin selkäydinpuudutuksella.
Siskoni sai konjakkia sairaalassa synnytyksen jälkeen!