Kollega väitti saaneensa polvileikkauksen jälkeen konjakkiryypyn....
En nyt muista, tehtiinkö ao. leikkaus paikallispuudutuksessa vai nukutuksessa, mutta kaveri tosiaan väittää pokkana, että heräämössä ensi töiksi tarjottiin toipilaalle konjakkia.
Juttua oli kuuntelemassa useampi henkilö ja yleisnäkemys oli, että eikä helvetissä. Kaveri melkein suuttui ja väitti kivenkovaan, että kyllä sitä konjamiinia juotettiin.
Liekö sitten ollut ihan ulalla lääkityksen takia, mutta ei kai nyt hitto vieköön sairaalassa anneta alkoholia kroppaa jo muutenkin rasittavan leikkauksen jälkeen....
Ehkä sai appelsiinimehua ja pyörryspäissään luuli vetävänsä Hennesseytä.
Ihmetyttää vaan, että minkä takia väittää tuollaista pokkana.
Kommentit (39)
Ei saatana :-D
No opinpahan jotain uutta. AP
Itse olin muutama vuosi sitten nivustyräleikkauksessa ja kyllä, heräämössä tarjottiin konjakkinaukku. Leikkaus tehtiin paikallispuudutuksessa.
Sain minäkin konjakkia, koska niin oudolta kuin tuntuukin, on alkoholilla oikein käytettynä tiettyjä positiivisia vaikutuksia.
Sukulaisnaiselle määräsi lääkäri konjakkia raskausaikana, en muista mikä ongelma oli. Erikoisinta että se konjakki haettiin reseptillä apteekista eikä Alkosta.
Tämä oli 70 luvulla.
Myös Pulssissa Turussa annetaan konjakkinaukku heräämisen jälkeen. Minulla korjattiin niskassa ollut välilevyn pullistuma.
Minä sain konjakkia silmien laserleikkauksen jälkeen.
Totta se on. Itsellekin tarjottiin molempien polvileikkausten jälkeen( Tre)
Se kiihdyttää verenkiertoa. Myös ruokahalun puutokseen määrätään alkoholia. Se on sellaista sherryn oloista sokerista viiniä, apteekista reseptillä :)
Miehelleni tarjotiin jouluna sairaalassa konjakkia.
Myös Tampereen Hatanpää tarjoaa, ja se on sentään julkinen sairaala. ;)
Tosin lääkekonjakki ei ole erityisen hyvää.
Sain konjakkia tyräleikkauksen jälkeen kun tuli jotenkin huono olo ja paniikin poikanen.
Hoitaja toi konjakkia ja alkoi puhella rauhallisesti minun kanssa,kohtaus meni pikkuhiljaa ohi.
On se kumma että sairaalassakin pitää joidenkin saada viinaa. Eikö voi ilman olla?
🙄
Sisarelleni tarjottiin synnytyksen jälkeisen kohdun kaavinnan jälkeen konjakkia 82 vuonna
Joku verenkiertojuttu muistaakseni.
Minulle tarjottiin lääkekonjakkia synnytyksen jälkeen synnytyssalissa NKL:lla vuonna 2006. Liittyi muistaakseni jotenkin siihen, että piti käydä pissillä ja tuo helpotti / avusti sitä.
itse sain myös konjakkia heti synnytyksen jälkeen viime kesänä kättärillä. En edes pystyssä pysynyt rankan synnytyksen jälkeen, niin tuntui koomiselta saada kasa lääkkeitä ja alkoholinaukero :)
Peräpuikamaleikkauksen jälkeen sain v. 2004. Eivät antaneet santsikuppia.
Vierailija kirjoitti:
Sisarelleni tarjottiin synnytyksen jälkeisen kohdun kaavinnan jälkeen konjakkia 82 vuonna
Joku verenkiertojuttu muistaakseni.
Mulla sama juttu, toivat konjakkipaukun synnytyksen jälkeisen kaavinnan jälkeen. Virtsaamisongelmaan. Toimi.
Samasta syystä lentokoneessa kannattaa ottaa naukku, kiertää veri paremmin :)
Kyllä Tampereella ainakin Dextralla on tuo käytäntö ja näköjään muuallakin:
http://yle.fi/uutiset/3-7927433