Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ai eikse tulekaan automaattisesti?" "Ai pitääkse ite ilmoittaa?"

Vierailija
01.01.2017 |

Ja sitten aina tämä klassikko:" Kyllä ne lupas/ niitten piti ilmoittaa/ hoitaa ne"

Ja ah, miten monta- monta, tosi monta kertaa olen tämän töissäni kuullut!
On se vaan aivan ylivoimaisen vaikeaa ottaa vastuuta ja hoitaa ihan omia asioitaan. Vaan ei., ei mitenkään.
Eniten vihaan tuota " kyllä ne lupas lähettää"- vinkunaa. Kun kysyy että kuka ja minkäniminen henkilö nöin lupasi, mihin osoitteeseen ja kenelle lupasi lähettää, niin ei tiedetä yhtään mitään.
Se vaan on aina "joku" ja "ne".
Ja sitten kun esim joku on käynyt työkkärin pakottamassa työpaikkahaastattelussa, niin nehän ei ite ilmoita tietenkään että miten kävi. Ne vaan jättää sen koko heidän oman työnhaun kannalta aika oleellisen asian jonku haastattelijan käsiin. Että sepä sitten ilmoittelee. Ei muuten ilmoita eikä se edes kuulu sille.
Laitoin aina näiltä rahat poikki heti enkä tos laittanu takautuvasti mitään voinaan. Kysyin joltakin että minkälaisen valtakirjan sä olet oikein niille kirjoittanut että ne pystyy tämmöisiä asioita sun puolesta hoitaan?? Ei ollut valtakirjoja kirjoiteltu.
Ja miksi jotkut kuvitttelee että työkkäri pystyy lukee KAIKEN mitä Kelassa lukee? Tai poliisin rekisterin ja tietysti ulosottomiehen. Nekö vaan kaikki lueskelee toistensa tietoja tosta vaan?

Ja joo tosiaan: Sairauspäivärahat ja työkkärirahat pitää ihan itse osata hakea. Kukaan muu ei sitä sulle tee. Ja ketään virkamiestä ei kiinnosta.
Yksi akka huusi mulle, että hommaa sinä se työtodistus kun se sua niin tuntuu kiinnostavan! Totesin vaan siihen että.mulla ei oo tässä pennin karua kiinni ja heippa.
Miten se voi olla niin vaikeaa ite hoitaa omat asiansa?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin halunnut eniten Tupun tippuvan, ärsyttänyt 1. viikosta lähtien. Toiseksi eniten ehdottomasti Anu, tylsä, sama tympääntynyt ilme naamalla. Ovat Helmerin kanssa ihan eri planeetoilta. Eevis ja Jukka sentään katsoivat "sillä silmällä" toisiaan" Näiden kahden välillä en edes huomaa kemiaa. Ville saisi häippästä. Se eilinen abortti on murha ja eutanasia on murha kommentit meni niin yli että 24/7 sulkeutui välittömästi. Tänäänkin yritti tasottaa muiden riemua "älkää huutako". Pilaa fiilistä.

Vierailija
22/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit ap mainita Omakannan: etkö sä sieltä näe, että olen sairaslomalla? Juu en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon törmää monessa ammatissa. Jopa näin opettajana. Viimeksi viime viikolla soitteli yks vanhempi, että miksi en oo ilmoittanut suoraan vanhemmille, että pitäis allekirjoittaa luokkaretken lupalappu. No ku ei oo mun duuni se. Oon jakanut ne laput 2 viikkoa sitten, käskenyt antaa ne kotona vanhemmille ja sen jälkeen tainnut 8 kertaa sanoa, että muistakaa ne laput ja vielä puuttuu osalta. Sitten joku kullannuppu muistaa luokkaretkipäivän aamuna, että ei oo palauttanut ja vanhempi soittaa mulle kello 6:45 aamulla, että mitä vit tua se tämmönen on ku meidän lapsi nyt tuhertaa itkua ettei pääse mukaan ku me vanhemmat ei olla tiedetty tästä mitään. Otin lapsen mukaan, ku äitinsä allekirjoitti sen lapun ja pakkasi itse lapselle mukaan sämpylän ja pillimehu eli saman evään ku koululta saa mukaan.

Vierailija
24/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika joutui lopettamaan opintonsa ja on nyt sitten etsimässä töitä. Olen hämmästynyt, miten surkeasti häntä opastettiin työkkärissä. Minä olen joutunut kertomaan ja näyttämään hänelle kaikki ne kiemurat, mitä on tehtävä ennenkuin työmarkkinatukea alkaa tulla. Mitään ei neuvottu.

Aloittaja on varmaan juuri tällainen samanlainen leipääntynyt työkkäritäti.

Vierailija
25/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon törmää monessa ammatissa. Jopa näin opettajana. Viimeksi viime viikolla soitteli yks vanhempi, että miksi en oo ilmoittanut suoraan vanhemmille, että pitäis allekirjoittaa luokkaretken lupalappu. No ku ei oo mun duuni se. Oon jakanut ne laput 2 viikkoa sitten, käskenyt antaa ne kotona vanhemmille ja sen jälkeen tainnut 8 kertaa sanoa, että muistakaa ne laput ja vielä puuttuu osalta. Sitten joku kullannuppu muistaa luokkaretkipäivän aamuna, että ei oo palauttanut ja vanhempi soittaa mulle kello 6:45 aamulla, että mitä vit tua se tämmönen on ku meidän lapsi nyt tuhertaa itkua ettei pääse mukaan ku me vanhemmat ei olla tiedetty tästä mitään. Otin lapsen mukaan, ku äitinsä allekirjoitti sen lapun ja pakkasi itse lapselle mukaan sämpylän ja pillimehu eli saman evään ku koululta saa mukaan.

Eikö teillä Wilma toimi vai oletko niitä änkyröitä, jotka ei suostu sitä käyttämään, vaan edelleen laittelee lippulappusia oppilaiden kotiin ja sitten tosiaan joutuu muistuttamaan lapsia sen 8 kertaa ainakin, ja aina joku silti unohtaa? Kannattaisiko siirtyä nykyaikaan?

Vierailija
26/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin sulle alapeukun ihan vaan siksi että olet tantta.

27/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika joutui lopettamaan opintonsa ja on nyt sitten etsimässä töitä. Olen hämmästynyt, miten surkeasti häntä opastettiin työkkärissä. Minä olen joutunut kertomaan ja näyttämään hänelle kaikki ne kiemurat, mitä on tehtävä ennenkuin työmarkkinatukea alkaa tulla. Mitään ei neuvottu.

Aikuinen ihminen ei itse osaa ottaa asioista selvää? Netti on tietoa pullollaan, ja lähes kaikki on hoidettavissa netin kautta, mutta silti näillä pitäisi olla joku henkilökohtainen life coach / sihteeri /tutori /mentori /asianajaja koko ajan hoitamassa asioita?

Sitten syytellään yhteiskuntaa, kun "kaikki on tehty niin hankalaksi" ja Kelan kanssa pitää "taistella".

Miten paljon pitää auttaa, että se kelpaisi?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
28/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelutyö ei sovi kaikille, mikä on tässä nähtävissä selkeästi.

Vierailija
29/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen ei itse osaa ottaa asioista selvää? Netti on tietoa pullollaan, ja lähes kaikki on hoidettavissa netin kautta, mutta silti näillä pitäisi olla joku henkilökohtainen life coach / sihteeri /tutori /mentori /asianajaja koko ajan hoitamassa asioita?

Sitten syytellään yhteiskuntaa, kun "kaikki on tehty niin hankalaksi" ja Kelan kanssa pitää "taistella".

Miten paljon pitää auttaa, että se kelpaisi?

No katsos kun ei ne työkkärin ja Kelan nettiohjeet kovin selkeät ole tottumattomalle, ja pojalla ne samat syyt jotka aiheuttivat opintojen keskeyttäminen, vaikeuttavat myös tätä asiaa.

Totta kai ensi kertaa työkkäriin menevälle nuorelle pitäisi antaa neuvontaakin, eikä vain tarkistaa todistukset. Vai eikö sinusta?

Vierailija
30/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksiin tms operaatioihin elämämkoululaiset saapuvat myös noin. "Ai ei ois saanu syyä, v*ttu miksei kukaan sanonu/soittanut/vieny leipää kädestä".

Sehän lukee niissä papereissa jotka teille on lähetetty.

"v*ttu mä niitä lukenu"

Huoh...... ja Kela maksaa peruutetut, turhat käynnit.

Vierailija
31/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä ap oikein puhuu? Ehkä avaisi tuota sinun selostusta, jos kertoisit missä olet töissä?

Nyt ei ottanut selvää, että valitatko jostain työharjoittelijoista, asiakkaista vai mistä.

Ilmeisesti olet kelassa tai työkkärissä töissa ja asiakkaiden toiminnasta vingut? Jos olet työssäsi yhtä selkeä kuin aloitusviestissä, niin ei mikään ihme ettei asiakkaat tajua.

En mäkään tajunnut yhtään mitään, mistä on kyse. Mutta näköjään monet muut tajusi ja ap on ilmeisesti työkkärissä/Kelassa. 

Vierailija
32/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa samaa: viimeisenä päivänä kun lääkkeet on loppu tullaan hakemaan lisää. "Ai eiks siellä olekaan reseptiä voimassa? Viimeks mä kyllä sain." Mmm, niin, et tietenkään voi säilyttää sitä edellisen lääkkeen lipuketta, jossa lukee mihin asti resepti on voimassa ja paljonko siinä on jäljellä. Tai et voinut käydä katsomassa asiaa Omakannassa. Etpä tietenkään. Ja vanhuksista huolestujille tiedoksi: he on pääsääntöisesti parhaiten kärryilä resepteistään ja asioistaan ja saaneet uusinnat ajoissa jne. Työikäisillä on eniten vaikeaa. Varmaan on kiirettä ja niin edelleen, mutta kun ei me apteekissa voida sun vanhentuneesta reseptistä uudeksikaan muuttua.

Mulle ainakin aina apteekin myyjä sanoo, kun haen lääkkeitä, että tätä on vielä x määrä jäljellä ja resepti on voimassa x saakka. Ei varmaan kuulu työnkuvaan, mutta on hyvää asiakaspalvelua. Mun lähiapteekissa onkin kivat ja ystävälliset työntekijät. Ja osaan kyllä käyttää myös Omakantaa.

Vierailija
33/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun vielä se toinen osapuoli hoitaisi asiansa niin kuin pitää. Nordeassa lukee viestinlähetyskohdassa, että "saat vastauksen kolmen päivän sisällä". No kolmen viikon jälkeen soitin ja kysyin, että koskahan se vastaus tulee.

Mutta muuten samaan mieltä. Ihmisten uusavuttomuus ja saamattomuus on naurettavalla tasolla. Ja pöhlöimmät vielä kehtaavat avautua lööppilehdessä. Esimerkiksi matkavakuutusasia. Ei ole luettu ehtoja ja mitä vakuutus korvaa ja sitten kun ei saakaan rahaa, niin haukutaan vakuutusyhtiö, vaikka vakuutus ei edes kata tapahtunutta vahinkoa.

Vierailija
34/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten aina tämä klassikko:" Kyllä ne lupas/ niitten piti ilmoittaa/ hoitaa ne"

Ja ah, miten monta- monta, tosi monta kertaa olen tämän töissäni kuullut!

On se vaan aivan ylivoimaisen vaikeaa ottaa vastuuta ja hoitaa ihan omia asioitaan. Vaan ei., ei mitenkään.

Eniten vihaan tuota " kyllä ne lupas lähettää"- vinkunaa. Kun kysyy että kuka ja minkäniminen henkilö nöin lupasi, mihin osoitteeseen ja kenelle lupasi lähettää, niin ei tiedetä yhtään mitään.

Se vaan on aina "joku" ja "ne".

Ja sitten kun esim joku on käynyt työkkärin pakottamassa työpaikkahaastattelussa, niin nehän ei ite ilmoita tietenkään että miten kävi. Ne vaan jättää sen koko heidän oman työnhaun kannalta aika oleellisen asian jonku haastattelijan käsiin. Että sepä sitten ilmoittelee. Ei muuten ilmoita eikä se edes kuulu sille.

Laitoin aina näiltä rahat poikki heti enkä tos laittanu takautuvasti mitään voinaan. Kysyin joltakin että minkälaisen valtakirjan sä olet oikein niille kirjoittanut että ne pystyy tämmöisiä asioita sun puolesta hoitaan?? Ei ollut valtakirjoja kirjoiteltu.

Ja miksi jotkut kuvitttelee että työkkäri pystyy lukee KAIKEN mitä Kelassa lukee? Tai poliisin rekisterin ja tietysti ulosottomiehen. Nekö vaan kaikki lueskelee toistensa tietoja tosta vaan?

Ja joo tosiaan: Sairauspäivärahat ja työkkärirahat pitää ihan itse osata hakea. Kukaan muu ei sitä sulle tee. Ja ketään virkamiestä ei kiinnosta.

Yksi akka huusi mulle, että hommaa sinä se työtodistus kun se sua niin tuntuu kiinnostavan! Totesin vaan siihen että.mulla ei oo tässä pennin karua kiinni ja heippa.

Miten se voi olla niin vaikeaa ite hoitaa omat asiansa?

Olet varmaan ihan pätevä työssäsi, mutta opettele vielä asiallinen ja sujuva suomenkieli

Suomen_kieli.

Vierailija
35/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt siis ymmärrä. Kun mä käyn työhaastatteluissa, en mä siitä mihinkään Kelalle tai Työkkäriin ilmoittele. Jos satun saamaan työpaikan, menen sinne työkkärin omalle asiointisivulle ja ruksaan sieltä sen kohdan, että olen saanut työpaikan. Miksi mun pitäisi jostain haastatteluista mihinkään ilmoitella?

Vierailija
36/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi on aika surkea, ellei ole lastaan opettanut vastuulliseksi. Hyvä että edes nyt, vaikka poikasi on jo yli 30 v.

Vierailija
37/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eniten ottaa päähän se, että asiakas ei tiedä kenen kanssa asioi. Ihan Kelan luukulla varmistin 10v. sitten, että tarviiko ilmoittaa erikseen uudestaan tämä asia asumistukea varten. Ei tartte. Tuli 800e mätkyä. Ku olis tarvinnut kahteen kertaan ilmoittaa sama asia eri lomakkeilla Kelaan. Enkä tiedä, kenen kanssa asioin, koska silloin ei ollut nimikylttejä eikä mitään enkä tajunnut kysyä henkilön nimeä. Olivat oppirahoja nuo. Nykyään kysyn aina, kenen kanssa asioin. Tokko se tuossa mainitsemassa tilanteessa olisi mitään auttanut, koska Kela tutkii itse omat mokansa. TE-toimistossa minulle aikoinaan sattui erittäin hyvä, pätevä ja normijärjellä varustettu virkailija! Oikea helmi! Olenkin työllistynyt, kiitos hänelle suuntaviivojen ehdottamisesta ja suunnitelmieni tukemisesta (silloinen Haapaniemen tsto). Opiskelin uuden ammatin.

Vierailija
38/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä opettaja kirjoittaa yhtä sekavasti kuin ap :D. Luulisi, että edes opettaja osaa ilmaista selkeästi itseään. 

Onko nämä kännissä, vai mikä nyt on meneillään :D?

Vierailija
39/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä ap oikein puhuu? Ehkä avaisi tuota sinun selostusta, jos kertoisit missä olet töissä?

Nyt ei ottanut selvää, että valitatko jostain työharjoittelijoista, asiakkaista vai mistä.

Ilmeisesti olet kelassa tai työkkärissä töissa ja asiakkaiden toiminnasta vingut? Jos olet työssäsi yhtä selkeä kuin aloitusviestissä, niin ei mikään ihme ettei asiakkaat tajua.

En mäkään tajunnut yhtään mitään, mistä on kyse. Mutta näköjään monet muut tajusi ja ap on ilmeisesti työkkärissä/Kelassa. 

Mä ymmärrän ihan täysin mistä ap kirjoittaa.

Vierailija
40/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi