Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ai eikse tulekaan automaattisesti?" "Ai pitääkse ite ilmoittaa?"

Vierailija
01.01.2017 |

Ja sitten aina tämä klassikko:" Kyllä ne lupas/ niitten piti ilmoittaa/ hoitaa ne"

Ja ah, miten monta- monta, tosi monta kertaa olen tämän töissäni kuullut!
On se vaan aivan ylivoimaisen vaikeaa ottaa vastuuta ja hoitaa ihan omia asioitaan. Vaan ei., ei mitenkään.
Eniten vihaan tuota " kyllä ne lupas lähettää"- vinkunaa. Kun kysyy että kuka ja minkäniminen henkilö nöin lupasi, mihin osoitteeseen ja kenelle lupasi lähettää, niin ei tiedetä yhtään mitään.
Se vaan on aina "joku" ja "ne".
Ja sitten kun esim joku on käynyt työkkärin pakottamassa työpaikkahaastattelussa, niin nehän ei ite ilmoita tietenkään että miten kävi. Ne vaan jättää sen koko heidän oman työnhaun kannalta aika oleellisen asian jonku haastattelijan käsiin. Että sepä sitten ilmoittelee. Ei muuten ilmoita eikä se edes kuulu sille.
Laitoin aina näiltä rahat poikki heti enkä tos laittanu takautuvasti mitään voinaan. Kysyin joltakin että minkälaisen valtakirjan sä olet oikein niille kirjoittanut että ne pystyy tämmöisiä asioita sun puolesta hoitaan?? Ei ollut valtakirjoja kirjoiteltu.
Ja miksi jotkut kuvitttelee että työkkäri pystyy lukee KAIKEN mitä Kelassa lukee? Tai poliisin rekisterin ja tietysti ulosottomiehen. Nekö vaan kaikki lueskelee toistensa tietoja tosta vaan?

Ja joo tosiaan: Sairauspäivärahat ja työkkärirahat pitää ihan itse osata hakea. Kukaan muu ei sitä sulle tee. Ja ketään virkamiestä ei kiinnosta.
Yksi akka huusi mulle, että hommaa sinä se työtodistus kun se sua niin tuntuu kiinnostavan! Totesin vaan siihen että.mulla ei oo tässä pennin karua kiinni ja heippa.
Miten se voi olla niin vaikeaa ite hoitaa omat asiansa?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te virkailijat sun muut ärsyynnytte ihan yhtä paljon siitä, kun joku tekee mitä ap ruinaa, eli ilmoittaa tunnollisesti aina ja kaikesta.

Nykymeninki kun on tuo, että keneltäkään ei saa kysyä mitään, vaikka sen ihmisen työ, josta nostaa palkkaa on neuvoa ihmisiä. Kaikesta ärsyynnytään, osoitetaan mieltä ja istutaan naama mutrulla kun asiakas kysyy ihan viattomasti jonkun ihan normaalin kysymyksen jostain asiasta. Varmasti suurin osa ihmisistä tekee parhaansa, että pysyy kärryillä omista asioistaan, resepteistään, työnhaustaan jne. mutta väärinkäsityksiä ja unohduksia sattuu aina välillä ja se on elämää. Kaikki ei voi tietää kaikkea ja kun on ensimmäistä kertaa jossain tilanteessa, niin parempihan se on kysyä kuin olettaa. On eri asia jos sama ihminen aina unohtaa kaiken, mutta silloinkin taustalla voi olla sairaus tai vaikea elämäntilanne.

Vierailija
42/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun poika joutui lopettamaan opintonsa ja on nyt sitten etsimässä töitä. Olen hämmästynyt, miten surkeasti häntä opastettiin työkkärissä. Minä olen joutunut kertomaan ja näyttämään hänelle kaikki ne kiemurat, mitä on tehtävä ennenkuin työmarkkinatukea alkaa tulla. Mitään ei neuvottu.

Aloittaja on varmaan juuri tällainen samanlainen leipääntynyt työkkäritäti.

Aikuinen ihminen ei itse osaa ottaa asioista selvää? Netti on tietoa pullollaan, ja lähes kaikki on hoidettavissa netin kautta, mutta silti näillä pitäisi olla joku henkilökohtainen life coach / sihteeri /tutori /mentori /asianajaja koko ajan hoitamassa asioita?

Sitten syytellään yhteiskuntaa, kun "kaikki on tehty niin hankalaksi" ja Kelan kanssa pitää "taistella".

Miten paljon pitää auttaa, että se kelpaisi?

Ihan oikeasti, mun miehen tytär on 24v. Ja mun mies joutui auttamaan kaikissa Kela, Ytk, Te-toimistojutuissa kun tämä nuori nainen ei osannut. Mun mies ei ole itse edes koskaan ollut työtön ja hyvin ymmärsi mistä on kyse ja ymmärsi lukea ohjeita. Miten sellainen henkilö voi mennä mihinkään töihin, kun ei osaa täyttää jotain Kelan kaavaketta? Ja tuon tyttären käteen on kasvanut älyluuri kiinni, mutta ei silti osaa tehdä mitään "virallisia" asioita sillä (eikä läppärillä). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te virkailijat sun muut ärsyynnytte ihan yhtä paljon siitä, kun joku tekee mitä ap ruinaa, eli ilmoittaa tunnollisesti aina ja kaikesta.

Nykymeninki kun on tuo, että keneltäkään ei saa kysyä mitään, vaikka sen ihmisen työ, josta nostaa palkkaa on neuvoa ihmisiä. Kaikesta ärsyynnytään, osoitetaan mieltä ja istutaan naama mutrulla kun asiakas kysyy ihan viattomasti jonkun ihan normaalin kysymyksen jostain asiasta. Varmasti suurin osa ihmisistä tekee parhaansa, että pysyy kärryillä omista asioistaan, resepteistään, työnhaustaan jne. mutta väärinkäsityksiä ja unohduksia sattuu aina välillä ja se on elämää. Kaikki ei voi tietää kaikkea ja kun on ensimmäistä kertaa jossain tilanteessa, niin parempihan se on kysyä kuin olettaa. On eri asia jos sama ihminen aina unohtaa kaiken, mutta silloinkin taustalla voi olla sairaus tai vaikea elämäntilanne.

No näin juuri. Mitä varten nämä ihmiset siellä toimistoissaan istuu, jos niiltä ei saa kysyä mitään?

Vierailija
44/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on tyhmentyneet ja tyhmistyvät edelleen kun soijaa aletaan väkisin tyrkyttää syötäväksi. 

Vierailija
45/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään kaikkeen, mihin on tietty aikaraja tehdä, niin aina on muutama mattimyöhäinen. Esim. Joka kevät rummutetaan kouluhauista moneen otteeseen ja aina löytyy niiltä, joilta ne menee kokonaan ohi. "Olin just täyttämässä kun se meni kiinni!". Jep jep.

Vierailija
46/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten aina tämä klassikko:" Kyllä ne lupas/ niitten piti ilmoittaa/ hoitaa ne"

Ja ah, miten monta- monta, tosi monta kertaa olen tämän töissäni kuullut!

On se vaan aivan ylivoimaisen vaikeaa ottaa vastuuta ja hoitaa ihan omia asioitaan. Vaan ei., ei mitenkään.

Eniten vihaan tuota " kyllä ne lupas lähettää"- vinkunaa. Kun kysyy että kuka ja minkäniminen henkilö nöin lupasi, mihin osoitteeseen ja kenelle lupasi lähettää, niin ei tiedetä yhtään mitään.

Se vaan on aina "joku" ja "ne".

Ja sitten kun esim joku on käynyt työkkärin pakottamassa työpaikkahaastattelussa, niin nehän ei ite ilmoita tietenkään että miten kävi. Ne vaan jättää sen koko heidän oman työnhaun kannalta aika oleellisen asian jonku haastattelijan käsiin. Että sepä sitten ilmoittelee. Ei muuten ilmoita eikä se edes kuulu sille.

Laitoin aina näiltä rahat poikki heti enkä tos laittanu takautuvasti mitään voinaan. Kysyin joltakin että minkälaisen valtakirjan sä olet oikein niille kirjoittanut että ne pystyy tämmöisiä asioita sun puolesta hoitaan?? Ei ollut valtakirjoja kirjoiteltu.

Ja miksi jotkut kuvitttelee että työkkäri pystyy lukee KAIKEN mitä Kelassa lukee? Tai poliisin rekisterin ja tietysti ulosottomiehen. Nekö vaan kaikki lueskelee toistensa tietoja tosta vaan?

Ja joo tosiaan: Sairauspäivärahat ja työkkärirahat pitää ihan itse osata hakea. Kukaan muu ei sitä sulle tee. Ja ketään virkamiestä ei kiinnosta.

Yksi akka huusi mulle, että hommaa sinä se työtodistus kun se sua niin tuntuu kiinnostavan! Totesin vaan siihen että.mulla ei oo tässä pennin karua kiinni ja heippa.

Miten se voi olla niin vaikeaa ite hoitaa omat asiansa?

Olet varmaan ihan pätevä työssäsi, mutta opettele vielä asiallinen ja sujuva suomenkieli

Suomen_kieli.

suomen kieli

Vierailija
47/57 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostat tosi ammattilaiselta. Tosin provohan tämä taitaa olla

Vierailija
48/57 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

REPS, Paulan, Julian ja Vilin tanssimoovit🤣

Vierailija
49/57 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika joutui lopettamaan opintonsa ja on nyt sitten etsimässä töitä. Olen hämmästynyt, miten surkeasti häntä opastettiin työkkärissä. Minä olen joutunut kertomaan ja näyttämään hänelle kaikki ne kiemurat, mitä on tehtävä ennenkuin työmarkkinatukea alkaa tulla. Mitään ei neuvottu.

Aloittaja on varmaan juuri tällainen samanlainen leipääntynyt työkkäritäti.

Itse olin muutamaan otteeseen nuorena työtön. Sillon työkkärissä vielä sai jonkinlaista palvelua. Yli 10 vuotta olin sieltä sitten poissa, ja kun taas työttömyys iski, oli ohjeistus sitä luokkaa, että huhhuh: "Sitten kun olet ollut työttömänä puoli vuotta..." "Sitten kun olet ollut työttömänä vuoden ..." Mitään ei kerrottu, mitä minun pitää tehdä nyt. Kun minulle se työkkäriin ilmoittautuminen oli vain välttämätön rutiini, selustan varmistamiseksi, jos vaikka en ihan heti työllistykään. Ei todellakaan ollut aikomustakaan olla enää puolen vuoden, saati vuoden kuluttua työtön.

Vierailija
50/57 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ADD ja oppimisvaikeuksia. Muutenkin vaikeuksia tajuta asioita, mutta ap:n kirjallisen ilmaisun taito pahentaa asioita entisestään. Ei ihme, jos ei ymmärrä.

Vierailija
51/57 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap:n viestissä tulee aika hyvin ilmi se, mikä asiakaspalvelussa on nykyään pielessä. Kiitos kun kirjoitit, lähetän tämän eteenpäin. Minkä paikkakunnan toimistossa olet töissä?

Vierailija
52/57 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin muutama vuosi sitten työkkäriin soittopuunnön netin kautta. Siinä oli, että soitetaan 2 viikon sisällä. Mitään soittoa ei tullut.

3-4 kk kuluttua tuli sitten puhelu työkkäristä. Soittaja tiedusteli vain, mikä tilanteeni on, ja muuta diipadaapaa. Kysyin siitä aikaisemmasta soittopyynnöstä, että miksi sitä ei puhelua ei silloin tullut. Virkailija tarkisti tiedooista, ja sanoi, että siellä on merkintä, että on soitettu. Eikä edes merkintää, että yhteyttä ei ole saatu. Sanoin, että minulle jää kyllä puhelimeen tieto, jos siihen on yritetty soittaa silloin, kun en voi vastata, ja sellaista ei tullut sinä aikana, kun puhelun olisi pitänyt tulla.

Eli kyllä ne siellä työkkärin päässäkin osaa merkata niitä tehtäviään hoidetuiksi, vaikka mitään ei ole oikeasti tehtykään.

Vierailija
53/57 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asiathan nykyään siirretään aina pois joltakin.Laitetaan vain tietoiskuja esim.traficom.Sitä en kyllä ymmärrä ettei osata tehdä tota mistä toi vinkuu.

Vierailija
54/57 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa toi kelankin mainos radiossa että sinne voi myös soittaa.Itse soitin kerran ja jätin soittopyynnön  4 vuotta sitten ei ole tullut soittoa.Kyllä vanhusten puhelinlaskut vaan kasvaa.

Vierailija
55/57 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ap:n viestissä tulee aika hyvin ilmi se, mikä asiakaspalvelussa on nykyään pielessä. Kiitos kun kirjoitit, lähetän tämän eteenpäin. Minkä paikkakunnan toimistossa olet töissä?

Tiedän ettet ole oikeasti lähettämässä mitään minnekään, mutta silti, vanha aloitus.

Vierailija
56/57 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juliaa tuskin valitsee seurakseen kohmelopaketin ryystöön😂

Vierailija
57/57 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"voiko tämän kynän ottaa?"

Ei voi, se on kaupan omaisuutta. Kannattaa käydä ostamassa kyniä jos niitä uupuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä