Helsinkiläisperhe säästi vuosia yhteiseen lomaan – yksi virhe maksoi lähes kymppitonnin
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005027252.html
Mitä tässä on oikeasti takana? Tunnetustihan jotain salataan, kun jutussa on kommentointi estetty.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi ettei kukaan osaa selittää mikä tästä jutusta teki niin erilaisen, kuin muista joissa kommentointi on sallittua.
Laitoin iltasanomille kysymyksen asiasta mutta en pidättele hengitystäni odotellassani vastausta sillä syy tuskin on sellainen, että se kestäisi päivänvaloa.
Hyvä homma. Toivottavasti saadaan selitys asialle. Harmi, että niin monet kommentoijat eivät edes ymmärrä miksi AP tämän ketjun aloitti.
Kyllä on taas suuri salaliitto mitä "kriittiset" ratkaisee.
Hienoa, että yrität trollata ketjun pilalle. Ei tässä mitään salaliittoa ole mutta olisi mielenkiintoista tietää miksi juuri tätä perhettä pitää suojella ei kehuvilta kommenteilta.
Vierailija kirjoitti:
Syntymätodistuksen, jonka virkaa Suomessa toimittaa virkatodistus, saa maistraatista. Tiedoksi kaikille kyseleville mammoille.
Tämä on täällä kerrottu jo moneen kertaan mutta silti täällä yksikin jaksaa itkeä ettei muka ole osattu juuri hänellä täällä tätä asiaa kertoa.
Empatiaa arvostava kirjoitti:
Mielestäni on hyvin epäystävällistä morkata perhettä, joka on menettänyt kymppitonnin. Ei kukaan ole erehtymätön, ei edes tietokone.
1. Miksi kukaan olisi tätä perhettä morkannut?
2. Miksi muiden menetyksistä kertovissa jutuissa on mahdollisuus kommentteihin?
3. Mitä tekemistä erehtymättömyydellä on kommenttien estämisen kanssa?
Miksi pitäisi sääliä rikkaita. Kaikki ei pysty säästään koskaan kymppitonnia.
Eikä ne vuosia säästäny vaan kaksi vuotta
Vierailija kirjoitti:
No mä ainakin kyseenalaistan sen, että kyseessä olisi ihan monen monen vuoden säästääminen tuolle lomalle. Nimittäin haastattelussa sanotaan, suora lainaus: "Ryytty kertoo, että perhe kävi Etelä-Afrikassa yhdessä kaksi vuotta sitten. Silloin lasten syntymätodistuksia ei vaadittu. Hän ihmettelee, että lentoyhtiö Qatar Airways ei tiedottanut mitenkään, että Etelä-Afrikkaan pääsy vaatii syntymätodistukset."
Eli kaksi vuotta sitten viimeksi on ollut varaa kymppitonnin matkaan, kun taas otsikossa puhutaan suurieleisesti "helsinkiläisperhe säästi vuosia yhteiseen lomaan".
Ymmärrän, että harmittaa mutta eipä tuo nyt lentoyhtiön vika ole. Plus lisäksi itse en edes luottaisi pelkästään lentoyhtiön antamaan tietoon. Ihan itse kannattaa käydä tarkistamassa maahantulovaatimukset netistä.
Kuka väitti, että kaksi vuotta sitten matkaan meni kymppitonni? Etelä-Afrikkaan lentää nelihenkinen perhe edestakaisin Suomesta parilla tonnilla.
yrittävät kerjätä ihmisiltä rahaa; ovat nimensä laittaneet siihen juttuun, jotta on helppo lahjoittajien löytää nämä "uhrit"...niin läpinäkyvää.
Vierailija kirjoitti:
Kivikissaäiti kirjoitti:
Minusta sen pitäisi olla lentoyhtiön vastuulla tiedottaa maahantuloehdoista. Aivan järkyttävää ihmisten kyykytystä. Lisäksi maahantuloehtoja voi olla joskus todella vaikea selvittää, niin että se ei saisi olla maallikon vastuulla.
Tämäkin asia olisi selvinnyt ulkoministeriön Etelä-Afrikkaa koskevasta matkustustiedotteesta. Mutta eihän niitä tottuneet maailmanmatkaajat alennu lukemaan.
Kuinkahan monessa maassa olen itse matkustanut? No, tosin Euroopassa, mutta silti. Ikinä en ole lukenut mitään saatanan ohjeita mistään. Todellakaan. Kuinkahan iso prosentti matkaajista oikeasti lukee niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi ettei kukaan osaa selittää mikä tästä jutusta teki niin erilaisen, kuin muista joissa kommentointi on sallittua.
Laitoin iltasanomille kysymyksen asiasta mutta en pidättele hengitystäni odotellassani vastausta sillä syy tuskin on sellainen, että se kestäisi päivänvaloa.
Hyvä homma. Toivottavasti saadaan selitys asialle. Harmi, että niin monet kommentoijat eivät edes ymmärrä miksi AP tämän ketjun aloitti.
Kyllä on taas suuri salaliitto mitä "kriittiset" ratkaisee.
Hienoa, että yrität trollata ketjun pilalle. Ei tässä mitään salaliittoa ole mutta olisi mielenkiintoista tietää miksi juuri tätä perhettä pitää suojella ei kehuvilta kommenteilta.
Eihän ne sitä perhettä suojele, vaan lehteä. Ei mikään lehti halua profiloitua sinun kaltaistesi lyttääjien ja tuomitsijoiden äänitorveksi uutistensa yhteydessä.
Joo, en jaksanut lukea koko ketjua, mutta millainen ihminen kehtaa itkeä täysin omaa mokaa jossain iltapäivälehdessä.
Tämä o n puoli vuotta vanha juttu ja kiinnostaa saman verran kuin lesposaaran menkat..
En oleiin ikinä nähnyt syntymä todistusta, ja olen jo 70 v.
Vierailija kirjoitti:
Joo, en jaksanut lukea koko ketjua, mutta millainen ihminen kehtaa itkeä täysin omaa mokaa jossain iltapäivälehdessä.
Oletko hiukan tolkkurajoitteinen, kun et varoittavana esimerkkinä olemista ymmärrä? Itse et varmaan kehtais, on sulla niin surkea itsetunto, että ottais omanarvontunnollesi. Ja hävetä tuossa se lentoyhtiö saisi, heidän vikansa, kun eivät tiedottaneet perheelle tätä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että harmittaa mutta eipä tuo nyt lentoyhtiön vika ole. Plus lisäksi itse en edes luottaisi pelkästään lentoyhtiön antamaan tietoon. Ihan itse kannattaa käydä tarkistamassa maahantulovaatimukset netistä.
Jos aina tarkistelis ettei mikään laki tai määräys vaan oo muuttunut niin ei paljon muuta ennättäiskään tehdä.
Lentoyhtiölle sheimausta nyt tästä vain, mitäs eivät palvelleet kuten kunnon yhtiön kuuluisi! Tällaisten takia tulee juuri sellainen olo, että ei kannata tehdä mitään. Aina on jokin kymppitonnin menetys, joka sulle on oikeus tehdä.
Matkustin viime kesänä Lontooseen siskonpojan kanssa. Onneksi hoksasin, että poika tarvitsee matkustusluvan vanhemmiltaan. Se kysyttiinkin lentokentällä Lontoon päässä. Tai itse asiassa ensin kysyttiin sukulaisuussuhdetta, jolloin kaivoin paperin esiin. Tulevaisuudessa tällainen lupien ja todistusten kysyminen varmasti lisääntyy mm. ihmiskaupan vuoksi.
Aina pitää tarkistaa joka kerta vaikka just olis matkustanut. Ei kukaan muu huolehdi sun asioita kuin sinä itse. Normaali aikuinen tajuaa tämän.
Mikä siinä niiden matkassa tarkkaan ottaen sen kymppitonnin tappion toi? Eivät lennot. Hotellinkin voi perua lyhyellä varoajalla, ehkä yhden yön joutuu maksamaan. paitsi jos on Holiday Club, siellä peruuttaminen maksaa aina, vaikka tekisit sen vuosi etukäteen :/
Kummasta itseasiassa kyse, syntymätodistuksesta vai virkatodistuksesta?
Jos pyytää syntymätodistuksen synnäriltä, siinä ei ole isän nimeä.
Suomalaisille vanhemmille ei tehdä synnärillä syntymätodistusta automaattisesti.
Todistus tehdään jos molemmat tai jompi kumpi vanhemmista ulkomaalainen koska he usein tarvitsevat sitä esim viisumin hakemiseen.
Synnärin tekemä syntymätodistus leimataan ja allekirjoitetaan. Se on täysin virallinen ohjelmasta tulostettu asiakirja, joka voidaan tehdä suomeksi tai englanniksi.
Vierailija kirjoitti:
Syntymätodistuksen, jonka virkaa Suomessa toimittaa virkatodistus, saa maistraatista. Tiedoksi kaikille kyseleville mammoille.
Suomen virkatodistuksessa ja jopa syntymätodistuksessa on sellainen virhe, että syntymäpaikaksi ilmoitetaan paikkakunta jossa äiti oli kirjoilla lapsen syntyessä. Ainakin kaksoiskansalaiset tarvitsevat syntymätodistuksen josta selviää todellinen syntymäpaikka ja virallista sellaista ei Suomessa ole.
Suuremmissa kaupungeissa asuvilla syntymäpaikka on usien vahingossa oikein, mutta maaseudulla asuvilla aina väärin, mikäli lapsi ei syntynyt kotisynnytyksellä.
Etukäteen, kommenttia lukematta, on vaikea tietää mitä se sisältää (moitetta vaiko kiitosta).
Mielestäni on hyvin epäystävällistä morkata perhettä, joka on menettänyt kymppitonnin. Ei kukaan ole erehtymätön, ei edes tietokone.