Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinkiläisperhe säästi vuosia yhteiseen lomaan – yksi virhe maksoi lähes kymppitonnin

Vierailija
31.12.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005027252.html

Mitä tässä on oikeasti takana? Tunnetustihan jotain salataan, kun jutussa on kommentointi estetty.

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustin tyttäreni kanssa kahdestaan vuosi sitten Lontooseen ja Heathrown lentoasemalla vaadittiin syntymätodistusta. Meillä on eri sukunimi, lapsilla isän ja itse olen pitänyt omani. Tiukan keskustelun jälkeen päästiin kuitenkin maahan. Seuraavalla kerralla syntymätodistukset mukaan.

Vierailija
2/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan omaa tyhmyyttä. Toikaan ei olis ollut iso homma, jos olis vaivautunut vähän tarkemmin tutkimaan taustatietoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan omaa tyhmyyttä. Toikaan ei olis ollut iso homma, jos olis vaivautunut vähän tarkemmin tutkimaan taustatietoja.

Kyllä, oma moka, mutta kyllähän se silti harmittaa.

Vierailija
4/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole muuta takana kuin että eri maissa on eri vaatimukset maahantulolle. Kaikissa maissa pelkkä lapsen oma passi ei riitä. Etelä-Afrikka vaatii syntymätodistuksen. 

Maahantulovaatimukset pitää selvittää itse ennen matkaa niin ei tule yllätyksiä.

Vierailija
5/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä matkustin tyttäreni kanssa kahdestaan vuosi sitten Lontooseen ja Heathrown lentoasemalla vaadittiin syntymätodistusta. Meillä on eri sukunimi, lapsilla isän ja itse olen pitänyt omani. Tiukan keskustelun jälkeen päästiin kuitenkin maahan. Seuraavalla kerralla syntymätodistukset mukaan.

Ohoh. Oon käynyt Lontoossa, kun tytär oli pieni ja meillä eri sukunimet. Ei mitään aiheuttanut. Olisko johtunut siitä, että tytär oli mun passissa tuolloin?

Vierailija
6/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka idiootti saa olla, että ei tiedä Etelä-Afrikan vaativan syntymätodistukset lapsilta ? Varsinkin jos on kyseiseen maahan matkustamassa, niin luulisi viimeistään silloin ottavan selvää paikallisista vaatimuksista. Eli itseään saavat vain syyttää, ja tulipahan nyt oppirahat maksettua. Parempi onni ensikerralla :) 

Vierailija
7/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalla suomalaisella on syntymätodistusta

Vierailija
8/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta katos kun ne oli käynyt siellä v. 2014. Vuosia säästäneet..

Vierailija
9/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole muuta takana kuin että eri maissa on eri vaatimukset maahantulolle.

Kuinka usein kommentointi estetään matkailuun liittyvissä jutuissa?

Vai onko kyseessä joku toimittajan tuttu jolloin toimittaja ei halua, että hänestä sanotaan mitään negatiivista kommenteissa joten on estänyt kommentoinnin?

Vierailija
10/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuossa on mitään salattavaa. On vain haluttu estää se, että perheen pahaa mieltä lisätään kommenteilla, joissa päivitellään perheen tyhmyyttä.

Etelä-Afrikka on ruvennut vaatimaan alaikäiseltä syntymätodistuksen kesällä 2015. Perhe oli edellisen kerran matkustanut samaan maahan 2014, eikä todistuksia silloin vielä vaadittu. On aika inhimillistä, että ei ole tajuttu tarkistaa, ovatko tarvittavat paperit tällä välillä muuttuneet. Lentoyhtiökin olisi kyllä voinut muistuttaa sääntöjen muuttumisesta, vaikka toki vastuu olikin perheellä itsellään.

Syntymätodistusta maa vaatii varmaan siksi, että maahan ei voitaisi tuoda lapsia salaa heidän vanhemmiltaan. Toisin kuin passissa syntymätodistuksessa näkyy vanhempien nimet.

Vierailija
11/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Afrikkaan matkustaessa on vuodesta 2015 vaadittu syntymätodistusta. Ymmärrän kyllä etteivät ole hoksanneet, kun aiemmin olivat pari vuotta sitten käyneet, eikä silloin oltu vaadittu.

Vierailija
12/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helsinkiläisperhe säästi vuosia yhteiseen lomaan – yksi virhe maksoi lähes kymppitonnin"

"Ryytty kertoo, että perhe kävi Etelä-Afrikassa yhdessä kaksi vuotta sitten."

Ööh täh? vuosia säästänyt ja kaksi vuotta sitten viimeksi kävivät?

Vierailija
13/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymätodistuksen saa maistraatista.

Vierailija
14/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tuossa on mitään salattavaa. On vain haluttu estää se, että perheen pahaa mieltä lisätään kommenteilla, joissa päivitellään perheen tyhmyyttä.

Miksi juuri tätä perhettä on haluttu suojella kommenteilta? Jos ei perhe kestä kommentteja niin olisivat he voineet jättää ne lukematta?

Vierailija
15/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen syntymätodistuksen saa hankittua? Synnytyslaitokseltako? Miksei virkatodistus kelpaa?

Vierailija
16/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen syntymätodistuksen saa hankittua? Synnytyslaitokseltako? Miksei virkatodistus kelpaa?

http://bfy.tw/9DG1 ?

Vierailija
17/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ne voineet säästää toiseen matkaan vaikka kuinka kauan. :D eikai se tarkoita että uuteen matkaan voi säästää vasta sen jälkeen kun on aiempi tehty.

Vierailija
18/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ainakin kyseenalaistan sen, että kyseessä olisi ihan monen monen vuoden säästääminen tuolle lomalle. Nimittäin haastattelussa sanotaan, suora lainaus: "Ryytty kertoo, että perhe kävi Etelä-Afrikassa yhdessä kaksi vuotta sitten. Silloin lasten syntymätodistuksia ei vaadittu. Hän ihmettelee, että lentoyhtiö Qatar Airways ei tiedottanut mitenkään, että Etelä-Afrikkaan pääsy vaatii syntymätodistukset."

Eli kaksi vuotta sitten viimeksi on ollut varaa kymppitonnin matkaan, kun taas otsikossa puhutaan suurieleisesti "helsinkiläisperhe säästi vuosia yhteiseen lomaan". 

Ymmärrän, että harmittaa mutta eipä tuo nyt lentoyhtiön vika ole. Plus lisäksi itse en edes luottaisi pelkästään lentoyhtiön antamaan tietoon. Ihan itse kannattaa käydä tarkistamassa maahantulovaatimukset netistä.

Vierailija
19/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomessa hankitaan syntymätodistus? Tuollaista asiakirjaa ei maassamme tunneta ollenkaan.

Vierailija
20/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka idiootti saa olla, että ei tiedä Etelä-Afrikan vaativan syntymätodistukset lapsilta ? Varsinkin jos on kyseiseen maahan matkustamassa, niin luulisi viimeistään silloin ottavan selvää paikallisista vaatimuksista. Eli itseään saavat vain syyttää, ja tulipahan nyt oppirahat maksettua. Parempi onni ensikerralla :) 

Luulenpa, että juuri tällaisten kommentoijien takia kommentointi juttuun oli estetty. Virhe oli toki perheen, mutta jos säännöt vielä edellisellä matkalla olivat toiset, ei niiden vaihtumista välttämättä tajua tarkistaa.