Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinkiläisperhe säästi vuosia yhteiseen lomaan – yksi virhe maksoi lähes kymppitonnin

Vierailija
31.12.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005027252.html

Mitä tässä on oikeasti takana? Tunnetustihan jotain salataan, kun jutussa on kommentointi estetty.

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä matkustin tyttäreni kanssa kahdestaan vuosi sitten Lontooseen ja Heathrown lentoasemalla vaadittiin syntymätodistusta. Meillä on eri sukunimi, lapsilla isän ja itse olen pitänyt omani. Tiukan keskustelun jälkeen päästiin kuitenkin maahan. Seuraavalla kerralla syntymätodistukset mukaan.

Minä kävin 2 v sitten lapseni kanssa kahdestaan Lontoossa ja meilläkin on eri sukunimet. Mitään todistuksia ei kyselty. Entäpä jos lapsi matkustaa vaikka isovanhempien kanssa?

Vierailija
42/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit ei mitään lapsialennuksia saa, vaan matkustavat aikuisten hinnalla. Tämä tapahtuu nopeammin kuin arvaatkaan, joskus jo 12-vuotiaasta menee aikuisen maksu.

Miksi kyselet tyhmiä, kun voisit lukea itse jutun?

"Etelä-Afrikka on vaatinut alaikäisiltä matkustajilta syntymätodistukset vuodesta 2015 lähtien."

Miten tämä liittyy lainaamaasi kommenttiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen sitä, että eivät löytäneet uutta lentoa toiselle päivälle. Ei mukaan mitään reittiä? Mökkihän oli varattu kahdeksi viikoksi. Olisihan ne ehtineet sinne jotain muuta kautta. Vaikka sesonkin onkin. Paluulentohan niillä oli jo.

Tosiaan paluulennolle ei voi mennä, jos menolento on jäänyt väliin. Saattaa kyllä olla, että meno-paluu on halvempikin kuin pelkkä meno, en Etelä-Afrikasta tiedä. Luulisi, että jotain lentoja olisi ollut, mutta ehkä olivat törkyhintaisia noin lyhyellä varoitusajalla.

Vierailija
44/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö riitä passit?

Vierailija
45/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan paluulennolle ei voi mennä, jos menolento on jäänyt väliin.

Riippuu kyllä ihan siitä miten on matkansa varannut. 

Vierailija
46/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotin pojalle matkaa nykiin kanssani ja kaikki kulut maksetaan. 20 vee. Lupasi harkita opiskelee yliopistossa.

Vierailija
47/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei kukaan osaa selittää mikä tästä jutusta teki niin erilaisen, kuin muista joissa kommentointi on sallittua.

Vierailija
48/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit ei mitään lapsialennuksia saa, vaan matkustavat aikuisten hinnalla. Tämä tapahtuu nopeammin kuin arvaatkaan, joskus jo 12-vuotiaasta menee aikuisen maksu.

"Etelä-Afrikka on vaatinut alaikäisiltä matkustajilta syntymätodistukset vuodesta 2015 lähtien."

Eikö alaikäinen matkustaja tarkoita alle 18-vuotiasta? Ja yli 12-vuotiaista lapsista (eli niistä teineistä) joutuu maksamaan lentolipuista täyden hinnan. Eli teinit matkustaa kalliisti, mutteivat pääse maahan ilman syntymätodistusta.

Vierailija
49/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan paluulennolle ei voi mennä, jos menolento on jäänyt väliin.

Riippuu kyllä ihan siitä miten on matkansa varannut. 

No jos nyt oletetaan, että on meno-paluulippu. Se ei ole enää voimassa, kun yksi lento jää välistä. Paitsi jos on lentoyhtiön syy.

Vierailija
50/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos nyt oletetaan, että on meno-paluulippu. Se ei ole enää voimassa, kun yksi lento jää välistä. Paitsi jos on lentoyhtiön syy.

Kuten jo sinulle on kerrottu riippuu miten on varannut. Kaikista halvimmissa lipuissa näin varmasti on mutta kannattaa joskus tutustua muihinkin vaihtoehtoihin.

Vierailija
51/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa on maksella näille lapsilisiä.. kyllä Afrikan matka on ihan jokaisen lapsen perustarve.

Vierailija
52/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettei kukaan osaa selittää mikä tästä jutusta teki niin erilaisen, kuin muista joissa kommentointi on sallittua.

Laitoin iltasanomille kysymyksen asiasta mutta en pidättele hengitystäni odotellassani vastausta sillä syy tuskin on sellainen, että se kestäisi päivänvaloa.

Vierailija
53/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kysellyt mitään, kommentoin vain toisen kirjoittajan ihmettelyyn, miksi jutussa puhutaan aikuisten hinnasta, kun kahden lapsen/teinin kanssa matkustetaan. Teineistä menee aikuisten hinta.

Vierailija
54/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin iltasanomille kysymyksen asiasta mutta en pidättele hengitystäni odotellassani vastausta sillä syy tuskin on sellainen, että se kestäisi päivänvaloa.

Hyvä homma. Toivottavasti saadaan selitys asialle. Harmi, että niin monet kommentoijat eivät edes ymmärrä miksi AP tämän ketjun aloitti.

Vierailija
55/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sellaisen syntymätodistuksen sitten saa?? Emme saaneet sellaista lapselle Kätilöopistolta v.2003

Vierailija
56/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lapsi saanut syntyessään syntymätodistusta. 

Vierailija
57/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sellaisen syntymätodistuksen sitten saa?? Emme saaneet sellaista lapselle Kätilöopistolta v.2003

Vierailija kirjoitti:

Surullista luettavaa, kun ajattelee teidän olevan äitejä joiden pitäisi pystyä pitämään huolta lapsesta mutta olette täysin uusavuttomia ettekä osaa ottaa mistään itse selvää.

Vierailija
58/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista luettavaa, kun ajattelee teidän olevan äitejä joiden pitäisi pystyä pitämään huolta lapsesta mutta olette täysin uusavuttomia ettekä osaa ottaa mistään itse selvää.

Voisitko sitten vaan vastata etkä v*ttuilla jos kerran itse olet niin viisas? Tässähän me juuri yritetään asiaa selvittää kysymällä täältä .

Vierailija
59/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä homma. Toivottavasti saadaan selitys asialle. Harmi, että niin monet kommentoijat eivät edes ymmärrä miksi AP tämän ketjun aloitti.

Kyllä on taas suuri salaliitto mitä "kriittiset" ratkaisee.

Vierailija
60/117 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntymätodistuksen saa maistraatista.

Joo, saa. Suomenkielisen, jos tietää hakea. Pitääkö tuo todistus muuten käännättää englanniksi ja todistuttaa käännös oikeaksi notaarilla vai kelpaako suomenkielinen?