Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi moni joka ei liiku lainkaan ja syö mättöruokaa on laiha?

Vierailija
30.12.2016 |

Tiedän monia jotka eivät liiku lainkaan edes kävele paria sataa metriä kauppaan tai kulje rappusia ja syövät lähestulkoon vain epäterveellistä mättöruokaa mutta ovat langanlaihoja.
Mistä tämä johtuu?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne ei syö mättöruokaa ja mutustele koko ajan jotain, kuten moni lihava tekee?

Vierailija
2/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ap:n mielestä se epäterveellinen mättöruoka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövät korkeintaan kulutuksensa verran.

Vierailija
4/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihuus ei ole ruuan sisällöstä kiinni vaan päivän kalorisaannista. Terveys sen sijaan on ruuan sisällöstä kiinni.

Vierailija
5/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit. Olen itse tuollainen, mutta nyt 43-vuotiaana huomaan, että alkaa se liha roikkua laihankin päällä. Eli laiha läski olen, ja sisäelimet varmaan pelkkää rasvaa, vaikka painoindeksi on alipainon rajalla. On tämä toki mukavampaa kuin lihavuus, koska jaksan tarvittaessa kyllä kävellä pitkiä matkoja, vaikka kunto onkin huono.

Vierailija
6/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että jos syön itseni vaikka lounaalla ähkyyn, seuraavaksi maistuu ruoka vasta illalla ja silloinkin jotain kevyttä. Jos taas syön kevyemmän lounaan syön illalla vähän enemmän. Kalorimäärä/vakio on silti sama ja suunnilleen kulutuksen mukaan koska painoni on aina sama noin yhden kilon heitolla.

En harrasta liikuntaa mutta aineenvaihduntani on hyvä. Olen ns.läpipasko, ja sohvalla maatessanikin jalka/kädet heiluu koko ajan.

Vierailija
7/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne syö kerran päivässä jonkun tuhannen kalorin mättöannoksen niin ne voi syödä vielä illalla pienen välipalan vaikka hedelmää, ja silti jää kalorit vajaiksi.

Vierailija
8/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vetää vaikka 2 pizzaa ja nehän varmasti pitää hyvin nälkää niin siinähän on vasta 1200-1400kcal kokonaisuudessaan jos ei muuta syö. Tai syö vaikka 2 kertaa mäkkärissä päivän aikana niin siinähän on jotain 900-1200kcal vasta.

Mutta siis en suosittele. Kannattaa ihan elää terveellisesti kyllä se epäterveellinen rasva tekee sisällepäin pahaa

Vierailija
9/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökööt kukin mitä tahtoo ja liikkukoon miten lystää tai olkoon liikkumatta. KETÄ KIINNOSTAA!

Vierailija
10/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntema langanlaihan mättöruokailija syö esim. yhden pitsan tai hamppariannoksen päivässä, muuten ei mitään. Tykkää pelata tietokoneella niin ei jouda koko ajan ramppaamaan jääkaapilla tai tekemään ruokaa.

Vierailija
11/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenit. Olen itse tuollainen, mutta nyt 43-vuotiaana huomaan, että alkaa se liha roikkua laihankin päällä. Eli laiha läski olen, ja sisäelimet varmaan pelkkää rasvaa, vaikka painoindeksi on alipainon rajalla. On tämä toki mukavampaa kuin lihavuus, koska jaksan tarvittaessa kyllä kävellä pitkiä matkoja, vaikka kunto onkin huono.

Höpöhöpö ei ne geenit kauas kanna.

Vierailija
12/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökööt kukin mitä tahtoo ja liikkukoon miten lystää tai olkoon liikkumatta. KETÄ KIINNOSTAA!

Ohiksena, liikunnan puute aiheuttaa yhteiskunnalle yhtä paljon kustannuksia kuin liiallinen alkoholinkäyttö.

Vierailija
13/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun tuntemat viininkittaajat ja tupakoitsijat on laihoja. :D

Vierailija
14/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttivat sen kebabinsa päivässä mutta eivät sitten mitään muuta (kuin mustaa kahvia)?

Vierailija
15/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan, mutta siis 43-vuotiaaksi asti ovat kantaneet. Ja minä syön todellakin isoja kalorimääriä, eilenkin meni puoli litraa jäätelöä, 100g toffeeta, puolikas pizza, yksi berliininmunkki, ja vielä hedelmiä ja yksi oikea ateria päälle. Ai kamalaa... 175cm/59kg.

Vierailija
16/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mun tuntemat viininkittaajat ja tupakoitsijat on laihoja. :D

Tupakointi vähentää näläntunnetta ja jopa lisää kulutusta jokusen kalorin verran. 

Vierailija
17/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tytön joka syö yhden pitsan päivässä eikä mitään muuta.

Siinä pitsassa on toki se 1200 kcal mutta ei se päivän tarvetta silti kata.

Vierailija
18/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niillä vaan suuri merkitys on. Isäni oli hoikka, minä olen hoikka ja poikani on hoikka. Ja voidaan syödä mitä tahansa lihomatta. Liikunta ei kuulu suosikkiharrastuksiin...

Vierailija
19/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi, alkoholi (viinit, kuivat juomat) ja tupakka laihduttaa. Totta se on mutta toki kannattaa mielummin elää ihan vain terveellisesti tietenkin ;D

Vierailija
20/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on tietty määrä rasvasoluja, jotka eivät siis lisäänny sitä mukaa kun rasvaisia ruokia syö. Lihotessa olemassa olevat rasvasolut kasvavat vain suuremmiksi. Soluilla on oma maksimikokonsa, jota suuremmaksi ne eivät voi kasvaa.

Hoikalla ihmisellä siis saattaa olla vähemmän rasvasoluja kuin lihavalla ja siksi hänestä ei ikinä voi tulla läskiä vaikka mitä söisi. Myös ravinnon imeytyminen on yksilöllistä aivan kuten kulutuskin. Jos ylimääräinen ruoka ei pääse imeytymään elimistöön, ei se myöskään kasvata kropan kokoa vaan poistuu ulosteen mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan