Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi moni joka ei liiku lainkaan ja syö mättöruokaa on laiha?

Vierailija
30.12.2016 |

Tiedän monia jotka eivät liiku lainkaan edes kävele paria sataa metriä kauppaan tai kulje rappusia ja syövät lähestulkoon vain epäterveellistä mättöruokaa mutta ovat langanlaihoja.
Mistä tämä johtuu?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geenit. Olen itse tuollainen, mutta nyt 43-vuotiaana huomaan, että alkaa se liha roikkua laihankin päällä. Eli laiha läski olen, ja sisäelimet varmaan pelkkää rasvaa, vaikka painoindeksi on alipainon rajalla. On tämä toki mukavampaa kuin lihavuus, koska jaksan tarvittaessa kyllä kävellä pitkiä matkoja, vaikka kunto onkin huono.

Höpöhöpö ei ne geenit kauas kanna.

Kyllä niillä vaan suuri merkitys on. Isäni oli hoikka, minä olen hoikka ja poikani on hoikka. Ja voidaan syödä mitä tahansa lihomatta. Liikunta ei kuulu suosikkiharrastuksiin...

No oma äiti on ylipainoinen ja minä sekä siskoni langanlaihoja. Aikuisia ollaan molemmat.

Vierailija
22/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne ei syö mättöruokaa ja mutustele koko ajan jotain, kuten moni lihava tekee?

Joo eli tämähän se on. Esim. yksi kaveri eli monta vuotta pelkillä pakastepitsoilla ja nuudeleilla, mutta kun koko päivän ateriana oli esim. kaksi pussia mama-nuudeleita tai yksi Dr. Ötker pizza, niin eipä siinä paljon liho. Oli melkeinpä alipainoinen. Toinen kaveri syö aina intomielin pitsaa tai hampurilaisia kun käydään kaupungilla, mutta se ei kyllä sitten sen jälkeen syö kotona mitään. Itse taas yleensä menen kotiin ja teen normaalin ruoan, vaikka olisin päivällä vetäissyt hampurilaisaterian koska en yksinkertaisesti jaksa tai halua ajatella asiaa vain matemaattisena yhtälönä (=olenko saanut tarpeeksi monta kaloria tänään).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tuo vielä onnistuu. Moni enkoskaanlihovaikkamätänkaikkea-tyyppi huomaa keski-iässä olevansa ihan puhtaasti läski. Siinä sitä sitten pitää muuttaa kaikki: asenne, ruokatottumukset jne. Helpommin sanottu kuin tehty. Jotkut ovat puolestaan saaneet lottovoiton geenipankista: eivät liho edes vanhempana, 'salaisuus' taitaa kuitenkin olla vain suurempi liikunnallisuus.

Sama pätee moneen muuhunkin. Esim. iho: nuorena läträtään voiteita ja luullaan propagandan aivopeseminä, et iho pysyy nättinä just niiden takia. No ei pysy, te olette vain vielä nuoria. Sadan euron voiteista huolimatta se iho rupsahtaa enemmin kuin huomaattekaan ja sitten saattaa ne vanhat synnitkin lisätä sitä ryppyisyyttä: ruokavalio, auringonotto ja vähän tupakointikin.

Mut tulevaisuudessa ei ole läskejä, eikä ryppyisiä ihmisiä. Kehitys kehittyy. Ketähän te muuten sitten haukutte ja päivittelette? Nuoria, kauniita naisia, niin kuin tähänkin asti, arvaan?

Vierailija
24/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen sellainen että sain syödä mitä vaan ja koska vaan ja olin hoikka enkä ollut liikunnallinen.

Söin enemmän kuin 100kg isäpuoleni ja mieheni.

Mutta sitten sain 2.lapsen ja ikää tuli mittariin 35+ ja naps aloin lihoa. Syön paljon vähemmän kuin ennen mutta olen pullukka nykyään. Joku kropassa vaan muuttui ja esim. menkatkin/kierto muuttui erilaisiksi eli jotenkin hormonit ja aineenvaihdunta muuttui.

Vierailija
25/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen sellainen että sain syödä mitä vaan ja koska vaan ja olin hoikka enkä ollut liikunnallinen.

Söin enemmän kuin 100kg isäpuoleni ja mieheni.

Mutta sitten sain 2.lapsen ja ikää tuli mittariin 35+ ja naps aloin lihoa. Syön paljon vähemmän kuin ennen mutta olen pullukka nykyään. Joku kropassa vaan muuttui ja esim. menkatkin/kierto muuttui erilaisiksi eli jotenkin hormonit ja aineenvaihdunta muuttui.

Näin ollen sun kannattaisi kiinnittää huomiota ruuan sisältöön, vasta sitten siihen määrään. Ruoka kun vaikuttaa kehossa kaikkeen, niihin hormoneihinkin.

Vierailija
26/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen tytön joka syö yhden pitsan päivässä eikä mitään muuta.

Siinä pitsassa on toki se 1200 kcal mutta ei se päivän tarvetta silti kata.

Mä olen tätä lajia, ja vielä 42-vuotiaanakin 53-kiloinen rimpula.

En siis juuri koskaan syö muuta kuin roskaruokaa, limsaa tai keskiolutta, mutta en yleensä syö kuin kerran päivässä. Sen lisäksi vain mustaa kahvia ja vettä. Joskus menee pelkiksi juomispäiviksikin, saatan esim. juoda sixpackin kaljaa mutta en välttämättä syö kuin jonkun pienen karkkipussillisen koko päivänä muuta. 

Liikuntaa en harrasta, inhoan sitä yli kaiken. 

Vierailija
27/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin sellainen n. 30 ikävuoteen asti, sen jälkeen kilot pikkuhiljaa lähti nousuun ja nykyään 36-vuotiaana olen kaikkea muuta kuin laiha. 30-vuotiaana pituuteni oli 170 ja paino 52, nykyään 170/66. Mä ihan oikeasti söin nuorena todella paljon, mutta en vaan lihonut. Geeneistä se kai johtuu. Sisarukseni ovat ihan samanlaisia.

Vierailija
28/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei liiku, niin myös tuollaisella voi olla rasvaa sisäelinten ympärillä, niin kuin liikkumattomalla ylipainoisella. sisäelinten ympärillä oleva rasva ei välttämättä ole terveellistä.

Vierailija
29/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se keski-iän lihominen alkaa?

N47

Vierailija
30/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono elimistön kunto?

Ruoka ei imeydy ja verenkiertoelimistön huonon toimivuuden vuoksi imeytynyttäkään ruokaa ei keho pysty varastoimaan tehokkaasti?

Ruoka valuu siis hukkaan ja tulee ulosteena ulos?

Haittapuolena jää toki vitamiinitkin imeytymättä.

Vierailija
31/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli tuollainen ja takuulla se päivittäinen roskaruokamäärä meni olemattoman kulutuksen yli, jota oli lähinnä autolle kävely ja näppiksen hakkaus. En keksi muuta syytä kuin geenit/läpipaskuus. Ei siis syönyt koskaan muuta kuin pizzaa ja hampurilaisia, juomana lähinnä bisseä, mehua tai limua. Yritin usein tarjota kotiruokaa, mutta ei kelvannut.

Vierailija
32/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni super laiha herää aamulla ennen töitä esim salille, ja syövät vain sen mitä kuluttavat. Monilla superlaihoilla, kuten äidilläni on kaikki paikat herkkuja täynnä, ja voisi luulla että hän herkuttelee koko ajan ja syö vain epätervettä, vaan eipä olenkaan niin vaan se pystyy hillitsemään makean syönnin niin että yhtään ylimääräistä grammaa rasvaa (ei kyllä lihastakaan) hänessä ole. Sitten on niitä jotka ovat koko ajan aktiivisesti liikkeellä vaikka eivät kuntoilekkaan, ja pysyvät laihana vaikka söisivät mitä. Monet ei esim hehkuta että kuinka paljon tuli taas liikuttua ja kun et joka askelta ole seuraamassa niin voit luulla että eivät liiku ollenkaan

Vierailija
33/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka syö roskaruokaa niin jos sitä ei syö yli kulutuksensa ei liho.

Vierailija
34/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näetkö hampurilaispaikoissa lihavia? Ottavatko lihavat kyläpaikassa suuren palan kaakkua?

Lihavat ovat mestareita piilottamaan himonsa ruokaan, yhtä pahoja kuin paatuneet alkoholistit.

Todellisuudessa he syövät VALTAVIA MÄÄRIÄ ruokaa.

Anorektikot ja muut laihat puhuvat paljon syömisestä ja kun syövät, tekevät sen suureellisesti. Monet mallit

kertovat, kuinka heidän paheensa on suklaa ja kaikki muukin mättöruoka. He antavat mielellään sen kuvan, etteivät he vain liho.

Vierailija
35/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näetkö hampurilaispaikoissa lihavia? Ottavatko lihavat kyläpaikassa suuren palan kaakkua?

Lihavat ovat mestareita piilottamaan himonsa ruokaan, yhtä pahoja kuin paatuneet alkoholistit.

Todellisuudessa he syövät VALTAVIA MÄÄRIÄ ruokaa.

Anorektikot ja muut laihat puhuvat paljon syömisestä ja kun syövät, tekevät sen suureellisesti. Monet mallit

kertovat, kuinka heidän paheensa on suklaa ja kaikki muukin mättöruoka. He antavat mielellään sen kuvan, etteivät he vain liho.

Juuri näin. Lähipiirissäni on sairaalloisen lihava, joka oikein huutaa aina olevansa ähky kun on syönyt puoli lautasellista salaattia. Kotona puolestaan sitä karkin mussutuksen määrää... Se on jotain aivan uskomatonta.

Vierailija
36/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suvussa alkaa läskiä kertyä vasta keski-iässä. Meidän nuoret ovat samanlaisia kun vetävät kaiken päivää mitä vaan ruokaa ja herkkuja ja silti ovat laihoja. Molemmat lapset olivat pienenä jopa alipainoisia ja eivät neuvolassa meinanneet uskoa kuinka paljon söivät. Luulivat varmaan että pidän heitä nälässä tai en osaa kokata edes. Toinen nuorista on "läpipasko" ja liian nopea aineenvaihdunta ei ole hyväksi kun ei ehdi vitaminit ym muut imeytyä kunnolla.

Vierailija
37/37 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 on oikeassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän