Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain lahjaksi kehystetyn kuvan kummilapsesta. Onko mun pakko laittaa se esille?

Vierailija
30.12.2016 |

Minulla ei ole kenenkään kuvia seinillä ja vaikka kummipoika on mulle rakas, mua ei kiinnosta tippaakaan laittaa omien saati muiden lasten kuvia esille. Valokuva-albumit ovat asia erikseen, mutta mitä mun pitäisi tehdä kuvan suhteen? Kaverini (kummipojan äiti) suuttuu jos kuva ei ole esillä kun tulee kylään, enkä halua joka kerta kaivaa kuvaa siksi aikaa mihinkään esille. Lisäksi poika on sen ikäinen että niitä kuvia on luvassa vielä 15 luokkaa jos joka kerho/koulukuva toimitetaan kehyksissä mulle.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et laita esille, siinäpä se.

Vierailija
22/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi kukaan antaa kuvan, kun on face. Järki käteen vanhemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole koskaan pitänyt kenenkään valokuvia esillä ja niitä on kertynyt vuosien varrella paljon. Kuvat ovat kyllä tallessa, mutta esille niitä en halua, musta ne on ikään kuin sisustusta ja sisustuselementit haluan päättää itse. Jos valokuvat olisi esillä, tuntisin kotini jonkun vanhan mummon kodiksi;-) varmaan kun oma mummoni piti aina valokuvat esillä, äitini sitten taas ei.. Ei minulle tärkeät lemmikkien kuvatkaan ole kenenkään seinällä;-)

Vierailija
24/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, sulla sentään kyseessä kummilapsen kuva. Minä taas sain "joulumuistiaiseksi" hoitolapseni kuvan. Siis erään eskariryhmäni lapsen kuvan ja kehystettynä. Näitä on vuosien varrella tullut muutamia. Otan kuvan pois ja laitan kehyksen kiertoon, jos ei ole oman maun mukainen.

Harmittaa ihan, sillä kuvat eivät ole ihan halpoja ja en todellakaan tee niillä mitään!

t. lto

Vierailija
25/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle miksi kuva ei ole esillä. Lapsellista suuttua tuosta.

Vierailija
26/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän kummilapsistani (2kpl) esillä uusinta tai kahta uusinta kuvaa. Samoin tekevät toiset isovanhempani, heillä on yhteensä 8 lastenlasta ja lähes jokaisesta vain uusin kuva esillä (sama lastenlastenlasten kanssa). En mä ainakaan näe mitään väärää siinä että ei oo kaikki kuvat esillä, eihän kellään voi mahtua kaikkien kuvat näytille jos suku on suuri ja lapsia/kummilapsia tulee yksi toisensa perään.

Vierailija
27/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole kenenkään kuvia seinillä ja vaikka kummipoika on mulle rakas, mua ei kiinnosta tippaakaan laittaa omien saati muiden lasten kuvia esille. Valokuva-albumit ovat asia erikseen, mutta mitä mun pitäisi tehdä kuvan suhteen? Kaverini (kummipojan äiti) suuttuu jos kuva ei ole esillä kun tulee kylään, enkä halua joka kerta kaivaa kuvaa siksi aikaa mihinkään esille. Lisäksi poika on sen ikäinen että niitä kuvia on luvassa vielä 15 luokkaa jos joka kerho/koulukuva toimitetaan kehyksissä mulle.

Ei tietenkään tarvii laittaa kuvia esille. Jossain oli "tutkimus /kysely" jossa kysyttiin mm että millainen mummo olet ja yksi kysymys koski sitä onko lastenlasten kuvia hyllyillä? Itse on ole harrastanut koskaan kenenkään kuvien esille laiitamista. Kirjahyllyt olleet täynnä kirjoja eikä kuville ole ollut tilaakaan. En ole silti huono ihminen, äiti ja mummi ja jälkikasvu tietää tapani. Olen ns nykymummo ja meitä on paljon.

Vierailija
28/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä aivojasi.

Hyvä ohje, mutta taitaa mennä harakoille! Jos moisesta asiasta pitä tänne kirjoittaa, ohjeesi noudattaminen ei onnistu.

Vierailija
29/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain kuvan kummilapsesta. Kakaran äiti oli katsonut sille valmiiksi paikankin. Sanoi että "toivoisi" että laittaisin kuvan juuri siihen. En laittanut näkyville ollenkaan. Kerran sitten heidän kyläillessään meillä huomasin tämän äitylin itkevän...oli pahoittanut mielensä kun kuva ei ollutkaan esillä. Tiedän käyttäytyväni huonosti ja lapsellisesti, mutta mua niin alkoi ärsyttää että tullaan toisten kotiin "lahjan" kanssa ja kerrotaan missä sen paikka on. Lapsi on sukulainen miehen puolelta, ei ihan lähisukulainen kuitenkaan, enkä laittaisi esille kuvia edes omien sisarusteni lapsista. Eii vaan ole mun juttu eikä sovi kotiini. Sorry.

Vierailija
30/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme kummilasta, enkä ole saanut yhdestäkään ikinä kuvaa... En muista antaneenikaan lastemme kummeille kuvia...ehkä joskus ihan pieninä.

Tuli vaan mieleen, että pitäisiköhän? Tai siis että odottaisivatko ne kummit niitä kuvia? Mä olen antanut vain isovanhemmille.

minä olen iloinnut kovasti kummilasteni kuvista. Välillä on meillä kuvia esillä, välillä ei. Nyt juuri sain kummilapsestani (nuorimmasta)kuvan joululahjaksi ja on meillä kyllä esillä.

Olen myös saanut muista kummilpsista kuvia ja kuvannut heitä paljon itsekin. Juuri vanhimmalle tein rippijuhliin kansion jossa on muistoja kuvina ja tekstein (olemme olleet paljon yhdessä)

Vierailija
31/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita esiin kummilasten kuvia.

Vierailija
32/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme kummilasta, enkä ole saanut yhdestäkään ikinä kuvaa... En muista antaneenikaan lastemme kummeille kuvia...ehkä joskus ihan pieninä.

Tuli vaan mieleen, että pitäisiköhän? Tai siis että odottaisivatko ne kummit niitä kuvia? Mä olen antanut vain isovanhemmille.

minä olen iloinnut kovasti kummilasteni kuvista. Välillä on meillä kuvia esillä, välillä ei. Nyt juuri sain kummilapsestani (nuorimmasta)kuvan joululahjaksi ja on meillä kyllä esillä.

Olen myös saanut muista kummilpsista kuvia ja kuvannut heitä paljon itsekin. Juuri vanhimmalle tein rippijuhliin kansion jossa on muistoja kuvina ja tekstein (olemme olleet paljon yhdessä)

Minäkin lapsettomana olen tykännyt saada kummilasten kuvia. Jotkut ovat esillä, osa menee albumiin. Pois en ole heittänyt yhtäkään.

Vierailija
33/33 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitat kuvan esille kun tulevat kylään, laitat laatikkoon kun lähtevät.

Tätä mietin, mutta se juuri on se mun ongelma että sitten tulkitaan että kuva oli ok lahja, annetaan uusi joka vuosi ja pian mun tarttee pyhittää yks seinä mun kummipojan naamakuville...

Ap

Tämä on yleinen ongelma lahjojen suhteen, eli ei kannata harrastaa tuota ottaa vain esille tarvittaessa.