Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain lahjaksi kehystetyn kuvan kummilapsesta. Onko mun pakko laittaa se esille?

Vierailija
30.12.2016 |

Minulla ei ole kenenkään kuvia seinillä ja vaikka kummipoika on mulle rakas, mua ei kiinnosta tippaakaan laittaa omien saati muiden lasten kuvia esille. Valokuva-albumit ovat asia erikseen, mutta mitä mun pitäisi tehdä kuvan suhteen? Kaverini (kummipojan äiti) suuttuu jos kuva ei ole esillä kun tulee kylään, enkä halua joka kerta kaivaa kuvaa siksi aikaa mihinkään esille. Lisäksi poika on sen ikäinen että niitä kuvia on luvassa vielä 15 luokkaa jos joka kerho/koulukuva toimitetaan kehyksissä mulle.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä aivojasi.

Vierailija
2/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat kuvan esille kun tulevat kylään, laitat laatikkoon kun lähtevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs läksit. Nyt olet lopullisesti pinteessä.

Vierailija
4/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mietin, mutta se juuri on se mun ongelma että sitten tulkitaan että kuva oli ok lahja, annetaan uusi joka vuosi ja pian mun tarttee pyhittää yks seinä mun kummipojan naamakuville...

Ap

Vierailija
5/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sun koti ja sinä päätät mitä siellä on esillä. Älä laita kuvaa esille aina kun käyvät, koska sitten niitä tosiaan alkaa tulemaan ja sitten vasta kyselyä tuleekin, jos se ei joku kerta olisikaan esillä. Joudut siis ainaiseen kierteeseen. Kuva pois silmistä ja kyllä aikuisten ihmisten pitää tajuta, että jos ei kuvia ole muuallakaan niin miksi sitten juuri tuota yhtä.

Jos alkaisi kyselemään ja joutuisit kiperään tilanteeseen, niin kostoksi tietysti voisit tehdä itsestäsi aivan julmetun ison taulun ja antaa sen heille lahjaksi :D

Vierailija
6/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun perustat olkkariin seinä kummipojan kuville tai kirjahylly on toinen vaihtoehto.

Vierailija
7/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat sen jonnekin muistolaatikkoos (tai heität roskiin mutta onko vähän ikävää) ja jos tulevat kylään ja kysyvät missä se on niin sano vieneesi töihin työpöydälle/lokeroosi tms mikä sulla nyt töissä onkaan. Jos taas vieraillessa katseella hakevat selvästi kuvaa niin voit sanoa että hei oli muuten tosi hieno kuva, vein töihin :D

Vierailija
8/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on sunkin murheet

Tee kuule ihan mitä ITSE haluat sille kuvalle

Vierailija
9/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä mietin, mutta se juuri on se mun ongelma että sitten tulkitaan että kuva oli ok lahja, annetaan uusi joka vuosi ja pian mun tarttee pyhittää yks seinä mun kummipojan naamakuville...

Ap

Sama ongelma täällä. Mitä tehdä 9 kummilapsen kehystelylle valokuville? On jo vinopino komeron nurkissa ja niitä annetaan joka vuosi ja ehkä ylioppilaskuva on sit viimeinen.

En tykkää sitten yhtään tavasta, enkä omien lasten kummeja ole rasittanut moisella pakkokeräyksellä.

Vierailija
10/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat esille, jos laitat; jos et, niin et.

Joko lapsen äiti suuttuu tai sitten ei.

Pakkohan ei ole kuin kuolla ja maksaa veroja, sanovat.

Vierailija
11/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika. Mekin annoimme lapsemme kummille kehystetyn 1 v valokuvan koska kummi näkee häntä max 3 krt vuodessa (ja mitään muutakaan emme suoraan sanottuna keksineet), mutta emme nyt todellakaan odota että sitä kuvaa pitäisi vaalia ja palvoa vaikka kuinka kauan. Kuva kuin kuva. Aikuiset päättävät itse miten kotinsa sisustavat.

Vierailija
12/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on tapana antaa kummeille ja mummeille kuva lapsesta jouluna. En oleta, että ne kaikki ovat aina esillä. Sama vaikka laittaisi albumiin tai laatikon pohjalle tai roskiin joulukortin myötä. Jos laittaa kehyksiin, oletan, että kuva vaihdetaan aina uuden kuva tullessa eikä niitä kaikkia vanhoja pidetä enää esillä.

Jos joku tuollaisesta suuttuu, taitaa olla melkoinen mielensäpahoittaja.

Vierailija
13/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siitä kummilapsesta tarvi kaikkia niitä kuvia laittaa esille, vaan yksi - se uusin - kerrallaan. Ja jos et halua laittaa esille, niin sitten et laita!

Vierailija
14/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että tässä olisi lahja, johon olisin vähän pettynyt, vaikka yleensä arvostan jo pelkkää ajatusta. En itsekään pidä kenenkään ihmisen valokuvia esillä, vaikka muita kuvia ja taidetta onkin. Tällaisesta lahjasta tulisi tosiaan vain sellainen olo, että "mitä mä nyt teen".

Vierailija
15/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole muitakaan kuvia esillä niin ei sitä yhtäkään tarvitse laittaa. Selkeä juttu myös kummilapsen vanhemmille. Minulla on seitsemän kummilasta, jotka ovat nyt iältään 10-25 vuotta ja aika monta kuvaa on heiltä tullut, mutta yhtäkään ei esillä ole. Omista lapsista on kuvakollaasi seinällä ja jääkaapin ovesta löytyy joitakin mukavimpia kuvamuistoja, mutta siinä kaikki.

Vierailija
16/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että veit sen työpaikalle iloksesi :) Jos työpaikka on sellainen, että siellä on oma työpöytä tms.

Tai sitten vain sanot totuuden, jos välit menee tuollaisen takia, niin eipä ne kummoiset välit olleet alunperinkään..

Vierailija
17/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et laita kuvaa esille.

Minäkään en voisi kuvitella laittavani kotiini esille kenenkään valokuvia, maksimissaan omien lasten, jos olisi joku paikka johon ne luontevasti sopivat.

Itse varmaan laittaisin kummilapsen kuvan laatikkoon säilöön pelkkänä valokuvana ja hankkiutuisin eroon siitä tilaa vievästä kehyksestä.

Jos näitä kehyskuvia alkaa sataa vuosittain siltä suunnalta, niin mun mielestä voisi kohteliaasti kysyä, että haluaisivatko kehyksen takaisin, kun "ovat niin hienot ja minä en tarvitse, kun en pidä koskaan valokuvia esillä".

Vierailija
18/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että kuva putosi ja kehykset hajosivat ja kuva on albumissa.

Vierailija
19/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme kummilasta, enkä ole saanut yhdestäkään ikinä kuvaa... En muista antaneenikaan lastemme kummeille kuvia...ehkä joskus ihan pieninä.

Tuli vaan mieleen, että pitäisiköhän? Tai siis että odottaisivatko ne kummit niitä kuvia? Mä olen antanut vain isovanhemmille.

Vierailija
20/33 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan antaa kehystetyn kuvan?? Kai nyt saaja hankkii kehykset itse jos haluaa kuvan esille. Ihan älytöntä.

Me lähetetään lasten kuvat kummeille ja isovanhemmille, mutta ei kenellekään kehyksissä. Plus kaikilla oma tyyli kehystää.

Olin ihan ihmeissäni kun siskoni oli kehystänyt tyttöni kuvan omien lastensa kuvien viereen...