Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvissyöjät ja uusi vuosi?

Vierailija
29.12.2016 |

En syö lihatuotteita enkä kananmunia. Juustoa ja muita maitotuotteita kylläkin, koska en oikein tiedä miten korvata niitä kasvisvaihtoehdoilla. Soija- ja kaurajuomaa ostan tosin ajoittain. Myös hinta rajoittaa valintojani.
Kasvisyöjä, voisitko ajatella ostavasi nakkeja uudeksi vuodeksi? Itselleni ne olivat aikoinaan perinne ja ainoastaan Popsi grillinakit kelpasivat.
Olenko tekopyhä jos ostan nakkeja tämän kerran?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan Hälsans Kök soijanakkeja. Tykkään niistä itse asiassa enemmän kuin lihanakeista tykkäsin koskaan. 

Vierailija
2/23 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, kannattaako ottaa niin hirveästi pulttia yhden päivän yhdestä ruokailusta? Jätä syöminen siltä kerralta kokonaan väliin, jos et millään pysty päättämään, haluatko nakkeja vai vegeä. Uusi vuosi tulee ihan varmasti, söitpä mitä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysyy myös vegenakkeja, käy kurkkaamassa facebookin Sipsikaljavegaaniryhmä, siellä on hyviä vinkkejä :)

Vierailija
4/23 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta HooKoon blöötä, sehän on melkein kasvista.

Vierailija
5/23 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet.

Vierailija
6/23 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa soija- ja tofunakkejakin, lähes samalta ne maistuu kuin se teurasjätenakitkin.

Teet tietysti mitä tykkäät, mutta onko hetken nautinto oikeasti hyvä veruke ostaa lihanakkeja?

Vierailija
7/23 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko oot ollut lihatta, jos tofunakki ei oo tuttu?

Muuten sama, kun normi, mut ilman jänteitä.

Vierailija
8/23 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin kans ainakin kokeilemaan vegenakkeja, mutta ihan itse tietysti päätät mitä teet. :)

Vierailija
9/23 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaikka falafelpyöryköitä ja vihiksiä.

Vierailija
10/23 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta myös noi Hälsans kökin soijanakit on hyviä, ostan niitä ja perunasalaattia :D 

Vierailija
11/23 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman vuoden lihatta, mutta nuo valmiit tofutuotteet on usein turhan hintavia. Teen sitten vaikka kikhernepyöryköitä tai muuta vastaavaa.

Ap

Vierailija
12/23 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sä aikuinen ihminen ite päättää, mikä on sun moraalikoodin mukainen toimintamalli. Ei kasvissyönti nyt kuitenkaan ole mikään alkoholismi, jossa lasketaan, kuinka monta päivää oltu ilman. Jos yhtenä päivänä syöt jostain poikkeussyystä X, niin sitten syöt, mutta et sä nyt meiltä muilta voi kysellä itsellesi synninpäästöä :D Itse päätät, mikä on se sun tavoite kasvissyönnissä, oma henkilökohtainen arvomaailma yms. Täällä saat vain kyllä-ei-kommentteja, koska jokaisella toisella on oma subjektiivinen etiikantajunsa.

Päätä siis, mikä on se juttu, mitä priorisoit. Omasta mielestäni toi hinta-perustelu on huono, koska kai sulla on rahaa tofunakkeihin, jos juustoonkiin. Veikkaan, että sä vaan haluat nyt niitä Popsi-nakkeja ja haluat keksiä jotain syitä sille. Mutta ehkä sun pitää vaan päättää, että onko yhden päivän Popsi-nakit sen omista valinnoista luistamisen arvoisia.

Vierailija
13/23 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nakit ja makkarat yleensä sisältää. Paljon rasvaa ja suolaa, jonkin verran lihaa, kamaraa ja lihaan verrattavissa olevia ainesosia. Mitä sekin sitten tarkoittaa. Sitä teurasjätettäkö?

14/23 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, no kyllä niitä voi löytää esim kirpputoreilta

Trollaaja666

Vierailija
15/23 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ruohonjuuresta vegaanisia raketteja.

Vierailija
16/23 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman vuoden lihatta, mutta nuo valmiit tofutuotteet on usein turhan hintavia. Teen sitten vaikka kikhernepyöryköitä tai muuta vastaavaa.

Ap

Samaa mieltä. Valmiit tofunakit maksaa maltaita. Kannattaa tehdä itse jos kokkaustaitoa löytyy.

Vierailija
17/23 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerivero ylös ja terveellinen ruoka kunniaan!

18/23 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin tänään ison pussin Hälsanin nakkoja uudeksi vuodeksi, kun itse päivänä tuppaavat olemaan loppu lähikaupoista. Onhan se kympin pussi, mutta niistä syö usean ruuan perheen vege... tai ei tällä kertaa kun sekasyöjä veljensä popsi niitä tänään, vaikka aitonakkeja, wernereitä, popsia ja mustamakkaraakin olisi ollut tarjolla.

Ääntä kohti vaan, kaupasta ehkä saa uusia.

Teen myös falafeleja.

Vierailija
20/23 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hälsans Kök -soijanakeissa taitaa olla kananmunaa, mutta jos ap miettii onko muna vai sian- ja naudanliha pahempi, niin... Itse tykkään eniten Wheatyn Spacebareista, chilillä maustetuista vegaanisista seitannnakeista. Joo, maksavat kyllä, mutta en niin usein nakkeja syö, että sillä olisi väliä.

Menen tänä uv:na ravintolaan, mutta vegenä voisin hyvin tehdä perunasalaatin ja kaveriksi seitannakkeja. Tai miksei vaikka nakkipiiloja. Kylkeen vielä nacholastuja, salsaa ja guacamolea, niin mm-mm.