Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain tänään kelasta postia että minut on valittu perustulokokeiluun.

Vierailija
29.12.2016 |

Saiko teistä kukaan muu kyseistä lappua?

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ten ulkomaan matkan ilman mitään tukia 2017.

Vierailija
122/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole, kelle vastasit, mutta ammattiliitot ovat HYVÄ ASIA. Pitävät työntekijän puolta ja jokaisen työntekijän pitäisi liittyä.

Koskaan en ole liittoon kuulunut, enkä koskaan tule kuulumaankaan. Olisiko se liikaa vaadittu, että työntekijä pitäisi ihan itse itsestään huolta?

Tiesitkö että olet palstaidiootti?

Mielipiteesi ovat yleensä varsinaisia töräyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli kirje ja en ole oikein tyytyväinen, mutta eipä auta valittaakaan :( Tuloni tippuvat 250 eurolla ja minun on sen seurauksena muutettava pienempään ja halvempaan kämppään. Eikös tässä luvattu, ettei kenenkään tulot tule tippumaan kokeilun myötä?

Miten ja miksi tulosi tippuivat?

Vierailija
124/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä erikoista lukea tätä palstaa. Aivan rinnakkaistodellisuus jota on vaikea uskoa olevan olemassa kun itse on aina elänyt siinä osassa yhteiskuntaa, jossa mitään tukea tai apua yhteiskunnalta ei koskaan saa.

Itselleni on aivan utopistinen ajatus, että yhteiskunta maksaisi asumistani, elämistäni, yhtään mitään.

Itse joutuu maksamaan aivan kaiken ja lisäksi olla nettomaksaja.

Vierailija
125/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole, kelle vastasit, mutta ammattiliitot ovat HYVÄ ASIA. Pitävät työntekijän puolta ja jokaisen työntekijän pitäisi liittyä.

Koskaan en ole liittoon kuulunut, enkä koskaan tule kuulumaankaan. Olisiko se liikaa vaadittu, että työntekijä pitäisi ihan itse itsestään huolta?

Siitä vain neuvottelemaan konsernitasolla maksamattomista palkoista, lomista ym. Apuahan sä et tarvi. Et toki.

Vierailija
126/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä vain neuvottelemaan konsernitasolla maksamattomista palkoista, lomista ym. Apuahan sä et tarvi. Et toki.

Olen ollut aina työpaikoissa, joissa "konsernitaso" löytyy viiden metrin ja oveen koputuksen takaa. Palkatkin neuvotellaan aina "konsernitason" kanssa kasvotusten. En ole koskaan kuulunut liitton, eikä esimerkiksi SAK puheenjohtajan tunnustus siitä ettei ymmärrä mitä paskatyöt ovat, ole kummemmin lisännyt halujani edes kuulua mihinkään liittoon.

Ammattiyhdistysliike ei aja minun etuani. Eikä heitä kummemmin tunnu edes kiinnostavan ajaa minun etuani.

Vierailija
127/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti joudut palkastasi maksamaan työttömyysvakuutusmaksuja, jotka vielä nousee ensi vuoden alusta, ja ne maksuthan menee vain liittoon kuuluvien eduksi :)

Vierailija
128/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti joudut palkastasi maksamaan työttömyysvakuutusmaksuja, jotka vielä nousee ensi vuoden alusta, ja ne maksuthan menee vain liittoon kuuluvien eduksi :)

Riittää kun kuuluu työttömyyskassaan.

Vierailija
129/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut aina työpaikoissa, joissa "konsernitaso" löytyy viiden metrin ja oveen koputuksen takaa. Palkatkin neuvotellaan aina "konsernitason" kanssa kasvotusten. En ole koskaan kuulunut liitton, eikä esimerkiksi SAK puheenjohtajan tunnustus siitä ettei ymmärrä mitä paskatyöt ovat, ole kummemmin lisännyt halujani edes kuulua mihinkään liittoon.

Ammattiyhdistysliike ei aja minun etuani. Eikä heitä kummemmin tunnu edes kiinnostavan ajaa minun etuani.

Älä valehtele. Kyllä ne liitot on sunkin työehtosopimusta neuvotelleet. Jos ei liitot olisi aikanaan vaatineet mitään, niin kyllä täälläkin tehtäis töitä kahden euron tuntipalkalla ja sunnuntaina olisi puolipäivävapaa. Lomia ei olisi eikä kaiken maailman vanhempainvapaita saatikka sais olla pois töistä, jos lapsi sairastaa. Se on vaan niin helppo sanoa, että mä en ainakaan liittoa tarvitse, kun ne edut on jo valmiiksi neuvoteltu kauan sitten. Tule pois sieltä kuplastasi ja lue Suomen historiaa!

Vierailija
130/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää kun kuuluu työttömyyskassaan.

Eli joutuu kuitenkin maksamaan työttömyyskassaan maksuja. Se hyvä puoli näissä liittoon kuulumattomissa työpaikalla on, että luottamusmies voi täysin pestä kätensä heistä, vaikka työnantaja päättäisi että maksetaanpa tuolle vähän vähemmän palkkaa. Nämä ovat aina työnantajille hyviä kuppaustyöläisiä.

Vierailija
131/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä erikoista lukea tätä palstaa. Aivan rinnakkaistodellisuus jota on vaikea uskoa olevan olemassa kun itse on aina elänyt siinä osassa yhteiskuntaa, jossa mitään tukea tai apua yhteiskunnalta ei koskaan saa.

Itselleni on aivan utopistinen ajatus, että yhteiskunta maksaisi asumistani, elämistäni, yhtään mitään.

Saat olla ja saat maksaa. Ja kyllä sinä saat asioita: peruskoulu, kirjasto jne.

Vierailija
132/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Ja saat ajaa maanteillä, joita rahoitetaan verovaroin, ja tarvitset varmaan joskus terveyspalveluitakin? Muista jos joskus teet lapsia, ettet hae lapsilisää, äitiyspäivärahaa tai vanhempainrahaa, koska eihän nyt yhteiskunta maksa sun kaltaistesi täydellisten ihmisten elämistä.

Vierailija
133/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele. Kyllä ne liitot on sunkin työehtosopimusta neuvotelleet. Jos ei liitot olisi aikanaan vaatineet mitään, niin kyllä täälläkin tehtäis töitä kahden euron tuntipalkalla ja sunnuntaina olisi puolipäivävapaa. Lomia ei olisi eikä kaiken maailman vanhempainvapaita saatikka sais olla pois töistä, jos lapsi sairastaa. Se on vaan niin helppo sanoa, että mä en ainakaan liittoa tarvitse, kun ne edut on jo valmiiksi neuvoteltu kauan sitten. Tule pois sieltä kuplastasi ja lue Suomen historiaa!

Ei kannattaisi ratsastaa menneillä meriiteillä. Minä joudun kilpailemaan globaalisti ulkomaisten työntekijöiden joukossa, eikä minua kiinnosta kannatella Suomiläskillä varustettujen yhdistysten suojatyöpaikkoja. Ammattiyhdistyksen pitää pystyä myymään jotain mitä minä haluaisin ostaa. Pelkkä vittuilu ei riitä.

Vierailija
134/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko suojattua rikkaan perheen elämää siis. miten vanhempasi onnistuivat välttämään lapsilisien maksun tai ilmaisen koulutuksen + opiskelun + kouluaikaisen terveydenhoidon + tuetut urheiluharrastukset + jne jne jne...?

Vierailija
135/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata myöskään unohtaa maailman moderneinta kaivosta Sotkamossa. 

Vierailija
136/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva jos joku perustulokokeilija rupeaisi pitämään blogia aiheesta. Erityisesti kiinnostaa siis miten se vaikuttaa elämään, työllisyyteen, asenteisiin jne

Vierailija
137/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustulokokeilu ei muuta tuloja mitenkään jos ei työllisty. Jos työllistyy saa kokonaan pitää perustulon palkan lisäksi!

No eikä saa. Kaikki tulot katsotaan tietysti tuloiksi ja palkasta verotetaan sen mukaan. Toki voittoahan siitä syntyy jos töitä saa ja perustulokin tulee tilille palkan lisäksi. 

Perustulo on veroton, joten sen saa pitää kokonaan työllistyessään.

Vierailija
138/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah vai laatujournalismin lempilapsen toimittajatkin täällä 😅😅😅

Vierailija
139/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyötyykö tuosta ketkään muut kuin töissä käyvät? Jos niitä töitä ei vain ole, ei edes osa-aikaisia, niin tuosta perustulosta ei ole hyötyä? Sama opiskelijoiden ja vanhempainvapaalla olevien kanssa. Onnea siis niille, jotka perustuloa saavat JA lisäksi ovat palkkatöissä! Muita en kadehdi.

Työtön hyötyy siitä siten, ettei hänelle voida määrätä karenssia mikäli kieltäytyy työstä tai työkokeilusta jne.

Vierailija
140/149 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan suosituimmissa ketjuissa aina useamman median toimittajat? Jotenkin hirvittää :s