vastasyntyneestä tai parin päivän ikäisestä vauvasta sanotaan että on ihan isän/äidin näköinen?
Voi vittu kun ihmiset osaavat olla idiootteja:) Muutaman päivän ikäisestä ei voi tuollaista sanoa. Ihan ruttuinen naama jne...Noh aika surkeaa et jos näyttää isältä tai äidiltä:)
Kommentit (15)
Totta, vastasyntynyt ei kyllä näytä kuin kurttuiselta.
Ihan sama. Kivaa on hakea niitä tuttuja piirteitä, mutta sittenhän se muuttuu kuitenkin hamaan vanhuuteen asti. Ei itsekään uskoisi, vaan niin se tekee.
Pahempaa ehkä on kun neuvolatäti ihastelee että onpa kaunis lapsi ja katselee isää ja äitiä jotenkin epäuskoisen näköisenä.
Kyllähän ne piirteet on heti nähtävissä. Kaverini odotti lasta ja oli kaksi isäehdokasta. Heti ensimmäisestä kuvasta näki kumpi on isä ja ihan valkoihoisia kaikki. Dna-testi oli ihan turha tehdä toki tehtiin varmistaman se minkä kaikki jo näki.
No eivät varmasti muistuta ketään, jos sattuu olemaan vaikka kasvosokea. Esikoisesta näki jo ultrakuvasta, että on tosi paljon mun näköinen. Nyt 5-vuotiaana ei ole enää niin paljon. Kuopus ei ollut vastasyntyneenä eikä vauvana ylipäätään mun eikä mieheni näköinen. Useimmat vauvat kyllä muistuttavat jo vastasyntyneenä jompaakumpaa vanhempaa tai jotakuta sukulaista.
Siis tietyt piirteethän näkee nykyään jopa hyvälaatuisesta ultrakuvasta.
Ei se ryppyisyys tee kaikista vastasyntyneistä samannäköisiä. Ihan selvästi on eri piirteet jokaisella, ei ne samasta muotista ole.
Googlaa vaikka just born baby ja ota silmä käteen ja katso.
Minä olen kuullut, että eläinmaailmassa uros etsii poikasesta omia piirteitään ja kun tunnistaa poikasen jälkeläisekseen, niin suojelee sitä. Miksei tämä pätisi ihmisiinkin. Meillä ainakin pokasta löytyi heti vastasyntyneenä isänsä piirteitä. Vanhemmiten nuo samat piirteet eivät ole enää niin selvät.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kuullut, että eläinmaailmassa uros etsii poikasesta omia piirteitään ja kun tunnistaa poikasen jälkeläisekseen, niin suojelee sitä. Miksei tämä pätisi ihmisiinkin. Meillä ainakin pokasta löytyi heti vastasyntyneenä isänsä piirteitä. Vanhemmiten nuo samat piirteet eivät ole enää niin selvät.
pokasta=pojasta
Omissa ristiäisissäni kuuleman mukaan arveltiin, olenko isäni vai äitini näköinen. Isäni totesi siihen, että toivottavasti olen myös hänen näköisensä. Uskovaiset mummot menivät hieman hämilleen... 😂
Itse olen tosi huono kasvojen kanssa muutenkin, niin mun mielestä kaikki vauvat näyttää ihan samalta. (Tosin eipä niitä juuri kiinnosta tuijotellakaan.) En siis kiistä, etteikö vauvat VOISI näyttää vanhemmiltaan jo pieninä, mutta MINUN silmiini ne kaikki näyttävät ryppyisiltä perunoilta :D
Miksi tämän palstan avaukset ovat nykyään täyttä paskaa?
Ei mun vauva ollut yhtään ryppyinen tai kurttuinen, kun hän syntyi. En tiedä onko sillä sitten vaikutusta, että syntyi yliaikasena. Mut ei hänestä kyllä vastasyntyneenä pystynyt siltikään sanomaan kumpaa vanhempaa muistuttaa enemmän.
Meillä ei ole yhdenkään lapsen kohdalla ollut epäselvää jo synnärillä, ettei mieheni (tai hänen veljensä tms.) olisi ollut isä. Poika oli aivan isänsä näköinen, tytöissäkin selvät piirteet. Tytöillä oli myös mun piirteitä, mutta pojalla ei ollut. Ilmeisesti kuitenkin olen hänenkin äitinsä.
Se on musta muuten maagisista maagisin vuorokausi se eka heti syntymän jälkeinen, tuntuu että vauvalla on kaikki sukulaisten, kuolleiden ja elävien, piirteet vuoronperään ja se muuttuu joka vilkaisulla erinäköiseksi. Ihan kuin koko suku kävisi moikkaamassa. Voisin melkein sen takia tehdä vielä yhden, että saisin tuijotella lasta heti syntymän jälkeen. Mutta sen ekan vuorokauden jälkeen lapset ovat muuttuneet itsensä näköisiksi.
...mitä?