Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloin itkemään ihan hysteerisesti, kun en pysty ostamaan koskaan itelle taloa, vaan joudun kärsimään vuokralla loppu elämän. Ei tällänen oo ihmiselämän arvoista!

Vierailija
29.12.2016 |

Nytkin löyty rempattu 50 luvun mummonmökki, hinta 54 tuhatta. Tällä saatanan 600euron vuokrahinnalla, jota nyt maksan vuokra asunnosta (ok-talosta), niin maksaisin n. 8vuotta tuota 54 tuhannen euron mökkiä ja sitten se olisi oma..

Mutta ei saatana!! :( Mun elämä on niin pilalla, että haluan kuolla! Sama kun nämäkin vuokrarahat heittäis vaan ilmaan, kun tämä talo ei koskaan oo oma ja joudun 6kk päästä muutenkin muuttamaan tästä pois, koska vuokranantaja myy tämän. Sinne meni 4vuoden vuokrarahat niinku tuhka tuuleen!

Sitten taas muuttamaan uuteen vuokra asuntoon ja taas maksaa rahaa jollekin randomille siitä, että saan sen hikisen talon asumiskäyttööni joksikin aikaa, kunnes varmaan sekin päättää jossain vaiheessa myydä talon.

EI TÄSSÄ OLE JÄRKEÄ, MIKSI SUOMEEN EI KEHITETÄ JOTAIN MUUTA SYSTEEMIÄ VUOKRAAMISEN SIJASTA ETTÄ MINUNLAISENIKIN LUUSERI VOISI SAADA OMAN TALON :(

Ja syy, miksi en voi ostaa taloa, on se, että en ole työelämässä, enkä tule koskaan olemaankaan. Olen pelkkä kuntoutustuella elävä säälittävä nyhverö :(

Lääkäriltä piti hakea unilääke reseptikin vasta, koska en saa nukuttua, kun mietin vain kuinka surkea olen ja kuinka onneton elämäni on, koska haluaisin OSTAA TALON, NIINKU KAIKKI NORMAALIT IHMISET TEKEE :(

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä löydät jonkun jonka kanssa pääset ntähän tavoitteeseen. En kyllä ymmärrä miksi se on sinulle noin tärkeää,että elämänlaatu kärsii noin voimakkaasti.tsemppiä!

Vierailija
2/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5.

PS. 600 euroa kuussa ei ole hukkaan heitettyä rahaa vuokrasta: sillä olet asunut jossain ja ilman sitä olisit ollut sillan alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Euroopassa yli 60% ihmisistä asuu vuokralla eivätkä ryve sen takia itsesäälissä. Päin vastoin.

Vierailija
4/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöljä.

Laskelmaasi ei sisälly korot ollenkaan. Et suinkaan maksaisi tölliä kahdeksassa vuodessa kuudellasataa kuukaudessa; lainaraha maksaa aika lailla sekin.

Ja mitä sä talolla. Et sitä pystyis ylläpitämään kuitenkaan.

Vierailija
5/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen terve työssäkäyvä ihminen enkä halua koskaan ostaa omaa asuntoa. Ei se ole mikään normaaliuden mitta. 

Vierailija
6/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni muukin on kuntoutustuella, eikä koskaan saa omaa taloa. Moni, jolla on talo ei pysty pitämään sitä jos sairastuu tai joutuu työttömäksi. Voisitko löytää mukavamman vuokra-asunnon?

Vierailija
7/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa rahat laitetaan seiniin, Euroopasssa muuhun.

Vierailija
8/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me molemmat käymme keskipalkkaisissa töissä, ja emme koskaan voi ostaa asuntoa pk- seudulta. En ole sitä itkenyt.

Vierailija
9/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista tässä maassa nykyään on - aina ei ole ollut. Otan osaa. En osaa sanoa muuta kuin että kannattaa pyrkiä parhaansa mukaan oppimaan pois materialismista.

Vierailija
10/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se.

Slummeissakin ihmiset omistavat sen hökkelinsä, eivätkä joudu maksamaan siitä vuokraa.

Vierailija
11/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas. Että tuollainenkin onnettomuuden aihe. Kuntoutustuella siis olet? Et taida kovin sairas olla, jos vuokralaisstatus on suurin murheesi?

Vierailija
12/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Saat asua ilmaseks vuokralla, mitä kitiset?

Vierailija
13/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just.. ai että sossun ja kelan pitäis sulle oiken oma talo kustantaa. Mene töihin niinkun muutkin normaalit ihmiset ja lopeta valittaminen.

Vierailija
14/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla mahdollisuuksia päästä jossain vaiheessa työelämään mukaan? Mä olin useamman vuoden poissa opiskelu- ja työelämästä kuntoutustuella. Siihen kirjoittanut lääkäri oli hieman, noh, ammattitaidoton ja piti minua toivottomana tapauksena. Pitkän taistelun jälkeen pääsin lopulta terapiaan, sitten opiskelemaan ja nyt olen työelämässä. Mies löytyi opiskelupiireistä ja keväällä ostimme yhteisen asunnon.

Vierailija
15/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele pois tuosta itsesi haukkumisesta. tiedä vaikka pääsisit sen myötä vielä pois kuntoutustueltakin. Terapiaan.

Vierailija
16/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme juuri luopumassa ok-talosta ja muuttamassa vuokralle. Ei enää ikinä laiteta rahoja kiinni asuntoon.

Vierailija
17/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, ei tuo itkeminen auta, päinvastoin pahentaa. Mietitäänpäs yhdessä miten voisit parantaa tilannettasi.

Ensiksikin en ymmärrä sun taloudellista tilannetta. Kuntoutustuki on väliaikainen eläke eikä pysyvä olotila. Joten eikös sun pitäisi olla hakemassa jko työttömyyskorvausta tai työkyvyttömyyseläkettä? Oletan että sulla on joku sairaus tai vamma, onko sellainen, että kuulut tai voisit kuulua johonkin vammaisjärjestöön?

No, jos ei saa omaa omistusasuntoa niin voisit yrittää hakea vuokralle asuntoon, josta et joudu helposti ja heti ulos. Eli sun pitäis hakea kaupungin/kunnan vuokra-asuntoa, jonkun muun vuokraajan tai säätiön kautta, tai sitten jonkun vammaisjärjestön kautta. Asuntomarkkinoihin vaikuttaa aika paljon se tietenkin missä asut? Ja onko mahdollista muuttaa?

Vierailija
18/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomessa kannata omistaa mitään. lainaton talokin on oikeasti maksullinen. Kaikesta pitää maksaa valtiolle vaikka olisikin "Oma".

Vierailija
19/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuokra-asunnoissa muuten vikaa ole, mutta saisi näissä olla SEINÄT JOTKA PYSÄYTTÄVÄT EDES PIERUN ÄÄNEN!

Vierailija
20/57 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä kovin sairaalta vaikuta jos tosissaan suurin ongelmasi on vuokralla asuminen. Kaikilla ei ole edes asuntoa suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan