Kelan asumistuki -case: Onko Anna ja Topi avoliitossa?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201612292200046675_uu.shtml
Millaisen päätöksen Sinä olisit tehnyt Kelan virkailijana? Uskotko ko. henkilöiden olevan kämppiksiä vai avopari?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun Aamulehdestä ja ajattelin että onpa symppikset tyypit ja harmi että kela on tehnyt väärän päätöksen, mutta nähtyäni noi tarkemmat kuvat iltalehden sivuilla, niin nyt kyllä vähän epäilyttää.... miksi mies nukkuu patjalla lattialla? Miksi molemmilla on niin vähän astioita? Miksi heillä ei ole "tuplatuotteita"?
Nyt kyllä vähän vaikuttaa siltä että ovat lavastaneet kuvat.
Monta astiaa yksi ihminen tarvitsee? Minä kun opiskelin niin minulla oli yksi lasi, haarukka, veitsi, lusikka ja ruokalautanen sekä keittolautanen. Mitä olisin tehnyt enemmällä?
Mitä helkutin tuplatuotteita? Minä käyn kaupassa oikeastana joka päivä. Ei minulla ole mitään suurta varastoa sapuskaa kaapeissa.
Mahdoton todistaa tällaisia kämppiksiä.
Ihan oikein että on korkea todistuskynnys. Kaikki tuntee varmasti vähintään yhden Kela-petkuttajan. Tällaisia rajoja ei tarvitsisi asettaa, jos ihmiset olisivat rehellisiä, mutta ei. Ahneus, itsekkyys ja epärehellisyys saa aikaan tarpeen kontrolloiniin tarpeen.
Kyllä luulisi, että melkein kolmikymppisellä, vaikka vielä opiskeleekin, olisi oma sänky ja kertynyt enemmän asiastoa. Nyt noissa kuvissa astiat ja ruuat on ikään kuin jaettu tasan. Joo, monet opiskelijat (etenkin parikymppiset) pärjää vähällä, mutta aikamoinen sattuma, että juuri molemmat kämppiksistä olisivat tällaisia ihmisiä. Voisi luulla, että esim. naisella olisi enemmän kippoja ja kuppeja (tai toisinpäin). Ruokamääräkin jaettu tasan. Ja kuten joku sanoikin, naisen sängystä puuttuu petari, joka toimii miehen patjana.
Miksei ole kuvaa eri huoneiden vaatekaapeista? Ja kauppakuiteista ;)
Ne panee kuitenkin, niin mitä väliä. :D
Vierailija kirjoitti:
Monta astiaa yksi ihminen tarvitsee? Minä kun opiskelin niin minulla oli yksi lasi, haarukka, veitsi, lusikka ja ruokalautanen sekä keittolautanen. Mitä olisin tehnyt enemmällä?
Eikö sulla käynyt koskaan vieraita? Sukulaisia tai ystäviä, joille tarjota juomaa tai ruokaa?
Tietysti on mahdollista, että ovat vain kämppiksiä. Mutta tuo todistelu on kyllä niin lapsellista, että voisi luulla kyseessä olevan 15-vuotiaat eikä lähes kolmekymppiset aikuiset. Pussailukuva toisen naisen kanssa, kaverien allekirjoittama "adressi", äidin vastaava ja kaiken huipuksi nuo naurettavat kuvat ihan nuolilla ja selityksillä varustettuina. Luoja varjele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun Aamulehdestä ja ajattelin että onpa symppikset tyypit ja harmi että kela on tehnyt väärän päätöksen, mutta nähtyäni noi tarkemmat kuvat iltalehden sivuilla, niin nyt kyllä vähän epäilyttää.... miksi mies nukkuu patjalla lattialla? Miksi molemmilla on niin vähän astioita? Miksi heillä ei ole "tuplatuotteita"?
Nyt kyllä vähän vaikuttaa siltä että ovat lavastaneet kuvat.
Mitä helkutin tuplatuotteita? Minä käyn kaupassa oikeastana joka päivä. Ei minulla ole mitään suurta varastoa sapuskaa kaapeissa.
Tuplatuotteilla tarkoitin sitä, että miksi Annan ja Topin ruokakaapeissa ei ole suunnilleen samoja perusruokatarvikkeita. Nyt näyttää siltä, että yhteiset ruuat on jaettu kahtia lavastettujen kuvien ottoa varten.
Kai nyt jokainen maalaisjärkinen ihminen ymmärtää, että jos näille annetaan periksi niin suomi on jatkossa täynnä näitä "kämppiksiä". Kuka selväjärkinen ihminen ei käyttäisi sitten mahdollisuutta hyväkseen saadakseen lisätukia vaikka seurusteleekin asuinkumppaninsa kanssa?
"Topin huoneessa" ei ole edes sänkyä.
KELA-REKRY: Sinä 20-30 vuotias nainen, haluatko Kela-vosuksi? Tehtävänäsi on tuuppaantua baarissa sellaisten mieshenkilöiden seuraan, jotka asuvat avoliitossa naisen kanssa, jota väittävät kämppiksiksi. Sinun tulee hankkiutua miesten asunnolle ja ainakin esittää suostuvaista sukupuoliyhteyteen siten, että asuintoveri on paikalla toisessa huoneessa tai ainakin saapumassa asunnolle aamuun mennessä. Raportoit illan kehittymisestä suoraan paikallistoimiston johtajalle. Sukupuoliyhteyteen ei ole pakko suostua, mutta suotavaa.
vt. Tuki-yksikön päällikkö
Minäkin nukun patjalla lattialla. Mitä se todistaa?