Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelle tilaa?

Vierailija
05.07.2008 |

Mieheni (yrittäjä toista vuotta) tekee 60 tunnin työviikkoa ma-pe. Töiden jälkeen hän syö ja menee heti nukkumaan. Sanoo nukkuvansa puoli tuntia mutta jos en herätä nukkuu parikin tuntia eli nousee kun lapset menevät nukkumaan. Jos herätän puolen tunnin päästä, on hän kiukkuinen ja äksyilee kuin lapsi kun en anna hänen olla vaikka on kuoleman väsynyt.

Viikonloppuisin ei suostu heräämään ennen kymmentä ja kun lapset nousevat 8-9 ja joskus sanon miehelle että voisitko nyt jo nousta vuorollasi niin tulee valitus kuinka hän kerrankin saisi olla ja minä komennan ylös. Jo parin tunnin hereillä olon jälkeen haluaa päiväunille. Mihinkään ei suostu/halua lähteä vaan aina kuulen saman marinan että kun kerrankin saa olla rauhassa kotona. Lapsilla ei ole oikein kavereita ja itse haluaisin jotain kivaa heidän kanssaan viikonloppuna kehitellä niin mies vaan haluaa maata kotona ja ärisee kun ei anneta olla ja pitää muka väkisin kehittää jotain tekemistä. Jos lähden kaupaan tai jonnekin, on mies.heti nukkumassa ja lapset katsoo videota tai pelaa tietokoneella.

Kun yritän selittää että jos ei nähdä isiä arkena, niin olisi ihan kiva touhuta jotain kivaa yhdessä viikonloppuna eikä vaan niin että mies nukkuu ja lapset on nenä kiinni tietokoneruudussa. Tähän mies kommentoi että miksi en ymmärrä että hän on kuoleman väsynyt ja miksi en voi antaa hänen olla kerrankin (siis jo viimeiset puoli vuotta koska joka päivä nukkuu päiväunet) rauhassa?

Tätä on nyt jatkunut niin monta kuukautta että alkaa menemään herne nenään.

olenko siis ymmärt'ämätön vaimo ja miehen pitäisi kaikki vapaa-ajat vain antaa olla?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei itse ymmärrä mistä kaikesta jää paitsi, niin anna olla - voit tietysti jossain sopivassa yhteydessä kertoa, että aika moni vaari on todennut, että aikanaan tuli liiaksi omistauduttua työlle ja lapset kasvoivat huomaamatta aikuisiksi.

Teet itse lasten kanssa sitä mitä haluaisit teidän tekevän koko perheen kanssa yhdessä, ehkä mieskin jossain vaiheessa itse havahtuu huomaamaan, että haluaisi olla mukana - tai sitten ei.

Vierailija
2/4 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei, niin olisi pitänyt tajuta, että tuollaista se yrittäminen on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi todellakin on ihan äärimmäisen väsynyt. Siis tekeekö hän joka arkipäivä 12 tunnin työpäiviä??

Ymmärrän myös, että sinua ja ehkä lapsiakin harmittaa. Mutta mun mielestä teillä on nyt koko systeemi perseestä, ei perheellisen pitäisi joutua noin pitkiä päiviä tekemään. Mutta jos tekee, pakkohan se väsymys on levätä pois, tuohan on terveydelle vaarallista.

Teidän täytyy hoitaa se todellinen ongelma: miehen työpäivät ovat liian pitkiä.

Vierailija
4/4 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sulla on nyt 3 vaihtoehtoa:

1: tyydyt tähän, jatkat vänkyttämistä ja mies jatkaa nukkumista

2. jätät sen heti, tehköön sitten mitä tykkää

3. elätte yhdessä mutta teette kumpikin silti, mitä kumpikin itse haluaa. Tässä tapauksessa sun kannattaa:

-luopua ajatuksesta että kaikki kodin ulkopuolinen pitäisi tehdä yhdessä. Vie itse ne lapset sinen johonkin kivaan!

-opettaa mies käyttämään herätyskelloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi