Löin vaimoa kerran, nyt eroamassa
Tuli ennen joulua pikkujouluista työkaverin kyydillä ja näin kun suutelivat. Löin naista avokämmenellä ja pidin kädestä kiinni. Ei jäänyt mustelmia. Nainen suuttui ja haluaa erota. Joulu piti esittää kuitenkin pariskuntaa naisen vanhemmilla ja käytiin saunassakin. Nainen väittää vain halanneensa ja minun olevan sairas. Näin 100% varmuudella hänen suudelleen.
Sanoin pyytäväni anteeksi ja meneväni terapiaan kun nainen myöntää suudelleensa. On itse sanonut että lyöminen ok reaktio pettämistilanteessa. Miksi ylipäätään tuli kyydillä eikä taksilla. Hän ei näe tässä mitään ihmeellistä. No jo työkaveri asuu 10 km eri suunnassa kun me.
Rakastan naista vieläkin vaikka kuinka typerää se onkin. Hän myös itki minun olevan sekaisin joten tuskin osaisi feikata kyyneliä. Jopa kyseenalaistan näkemiseni. Voiko olla että näin jatkumon mitä ei tapahtunut?
Kommentit (70)
Sallisitko ystäväsi lyövät sinua? Tai naapurin? Tai lapsesi? Tai työkaverisi? Miksi helvetissä siis sallisit elämäsi läheisimmän ihmisen lyön sinua? Sellaisen ihmisen, jonka käsiin pitäisi kyetä luottamaan koko elämä
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että kerran kun lyö/on muuten väkivaltainen, niin se on siinä sitten koko suhde. Jos vaimosi suuteli toista ja haluaa lyönnin jälkeen erota, niin se taitaa olla parasta kaikille. Oletko nyt satavarma, että näit suudelman, etkä halausta tms.?
Mustasukkaisuus voi laittaa näkemään "harhoja". En ollenkaan tiedä, ap:n tapauksesta kuin ap:n version, mutta sen tiedän, että monesti mustasukkaisuus voi mennä pahasti yli. Kokemusta on. Halaus on kuulemma kutsu sänkyyn, näin on eräskin päällepäin herrasmies sanonut.
hirvikoiramies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hirvikoiramies kirjoitti:
Älä viitsi aikuinen mies selittää lyömistä oikeutetuksi. Väkivalta on ainoastaan puolustautumisessa oikeutettua ja sekin rajoitetusti. Vielä vähemmän naisten lyöminen.
Kasvahan aikuiseksi!
Mikä tekee miesten lyömisestä oikeutetumpaa? Kasvahan aikuiseksi!
Sinänsä kenekään lyöminen ole oikeutettua mutta onhan naiset se heikompi sukupuoli.
Todella loukkaavasti sanottu naisia kohtaan "heikompi sukupuoli" Tiesitkö että tuo sanonta on perua siltä ajalta kun naisia pidettiin alempina ihmisinä. Jos minulle joku sanoisi nuin päin naamaa niin luultavasti tulisi aika ikävää tekstiä takaisin.
Jo yhdestä lyönnistä menee parisuhteessa jotain niin pahasti rikki, ettei sitä saa enää koskaan takaisin samanlaiseksi.
Parempi erota, jos toinen hakkaa ja toinen pettää. Miksi tuollaisten edes pitäisi olla yhdessä? Iso kasa vakavia ongelmia. Anteeksipyynnöllä voidaan päästä eteenpäin, mutta sillä ei ongelma korjaannu, joten kohta ollaan samassa tilanteessa taas. Toinen pettää uudestaan ja toinen lyö kovempaa.
Jatkossa vaimo pelkää sua aina kun olet kännissä, se sätkähtää kun huitaiset kärpästä. Kun riitelette, se perääntyy ja menee muka vessaan, ei siksi ettei sillä olisi ollut enää sanottavaa vaan siksi että se pelkää tilanteen eskaloituvan ja sinun lyövän uudestaan.
Se alkaa siirrellä lapsia kauemmas sinusta ja vähentää sun olemista lasten kanssa keskenään, koska se ei luota suhun.
Nainen petti, joten turhaa sinä eroa suret.
Minua lyötiin kerran. Siinä oli yksi kerta liikaa. Ero tuli.
Arvostan jos joku pystyy eroamaan ekasta lyönnistä. Niin pitäisi tehdä.
Mieheni pari kertaa käynyt käsiksi, mutta eka niin hienovaraisesti vitsillä, etten tiedä voiko sitä laskea. Yksi oli ihan kunnollinen raivostuneena, muttei kuitenkaan satuttanut. Välillä ollut sellaista, mitä pidin henkisenä väkivaltana (näin jälkeenpäin vaikea sanoa, kuvittelinko vaan), välillä ei mitään ja kaikki on upeasti. On huomattavasti helpompaa lähteä silloin, jos tapahtuu jotain noin selkeää kuin lyönti. Ja korviini kuulostaa siltä, että ap eli mies puolustelee tekoaan ja vähättelee sitä ja syyttää siitä vaimoa eikä ota 100% vastuita, mikä ennustaa erittäin huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä ottaisin mieluummin yhden avarin syystä kuin toisia panevan miehen.
N27
Samat sanat ja uskon, että täällä jeesustelevatkin ottaisivat. Harhaluuloihin voin uskoa, mutta näköharhoihin en. Lyöminen oli huono juttu, koska nainen sai tuosta "syyn" lähteä suhteesta ja käyttää sitä todennäköisesti eron selittelyyn. Lyöminen ei ole sallittua, mutta voisi aika moni täälläkin antaa avaria, jos näkisi puolisonsa suutelevan toista.
Itse voisin antaa anteeksi suutelun ja ehkä pettämisenkin. Se, että kiistää näköhavaintoni asiasta ja kääntää jutun toisin päin, onkin sitten asia, jota en antaisi anteeksi. Olen nimittäin kerran ollut tuollaisen ihmisen kanssa.
Siinä oli kyse siitä, että ihan rauhallisessa keskustelussa hän saattoi ryhtyä raivoamaan, jollen myötäillyt hänen kantaansa. Kun sanoin, että rauhoitu, älä huuda, niin kuulemma minä olinkin se, joka aloitti huutamisen. Päätin lähteä, mutta sitä ennen ostin gigantista sanelimen, jonka laitoin nauhoittamaan, kun olimme yhdessä kotona.
Parin illan päästä tilanne toistui. Nostin kytkintä ja laitoin äänitiedoston s-postilla kusipäälle. Se soitti ja huusi, kuinka hullu olin, kun tuollaista tein. Ei haittaa ja puheluntallenteeksi meni sekin raivoaminen. Nyt se on löysässä hirressä lopun ikäänsä ja miettii, laitanko tiedostot jakoon. Oikein kusipäälle ja terveisiä, jos tämän luet.
Joten anna ämmän mennä ja säästä omaa versiotasi. Todennäköisesti se hengaa kohta yhdessä tuon työkaverin kanssa ja sitten voit kertoa, mitä ensin tapahtui.
Niin vähättelen. Mielestäni ymmärrettävä reaktio tuossa tilanteessa. Pahoittelin vaimolle ja lupasin mennä terapiaan hänen kanssaan jos hän haluaa. Ei halua.
Kai tämä oli tässä. Jos heistä tulee pari en voi tuota ihmistä arvostaa enää yhtään. Myöntäisi edes.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin vähättelen. Mielestäni ymmärrettävä reaktio tuossa tilanteessa. Pahoittelin vaimolle ja lupasin mennä terapiaan hänen kanssaan jos hän haluaa. Ei halua.
Kai tämä oli tässä. Jos heistä tulee pari en voi tuota ihmistä arvostaa enää yhtään. Myöntäisi edes.
Ap
Ei ole ymmärrettävä reaktio lyöminen missään tilanteessa. Ja sinun arvostustasi vaimo tuskin enää kaipaakaan.
Ei ketään saa lyödä mutta mun mielestä sun vaimosi käyttäytyy lapsellisesti. Itse ensin käpälöi toista miestä ja heti heittäytyy uhriksi kun oma mies lyö kevyesti. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sun vaimosi ei vaikuta siltä että osaa kantaa vastuuta teoistaan. Käyttäytyy kuin se itse ei olisi tehnyt mitään väärää vaan syyttää vain sua. Tietenkin teit väärin kun löit mutta niin teki vaimosikin ja hän saisi myöntää sen itselleen ja sulle ja lakata esittämästä uhria.
Jos teille tulee ero niin vaimosi on siihen yhtä "syyllinen" kuin sinäkin.
Selittelysi ovat pelottavia. Minua ei ole koskaan lyöty, enkä katsoisi hetkeäkään miestä joka lyö, kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Selittelysi ovat pelottavia. Minua ei ole koskaan lyöty, enkä katsoisi hetkeäkään miestä joka lyö, kertaakaan.
Se on ihan ymmärrettävää jos lyö KEVYESTI ja SYYSTÄ. Veikkaan että aika moni av-mammoistakin löisi miestään samassa tilanteessa.
Se on jännä juttu että jos nainen lyö ja mies eroaa niin silloin mies on nössö kitisijä joka ottaa eron liian kevein perustein mutta jos mies lyö niin silloin nainen onkin rohkea kun uskaltaa jättää moisen väkivaltaisen sian.
Työkaverisi nukkuu pommiin ja myöhästyy tärkeästä palaverista, lyöt häntä turpaan. Pomosi sättii sinua mielestään huonosti tehdystä duunista, lyöt häntä avarilla naamaan. Lapsesi kiukuttelee, eikä suostu panemaan sukkia jalkaan, vedät häntä turpaan. Naapurisi valittaa liian kovalla pauhaavasta telkkarista, vedät häntä turpaan. Koirasi nuuhkii vieraan koiran takapuolta, vedät sitä turpaan.
Et tietenkään vetäisi turpaan. Mutta akkaasi vetelet, koska akka on eri asia. Ei sillä ole ihmiskoikeuksia, eikä muitakaan oikeuksia. Se on sinun omaisuuttasi. Eikä sinun tarvitse pelätä mitään, ei ainakaan sitä, että saattaisit itse saada pataasi. Voit ihan hyvin voimiesi tunnossa vetäistä menemään, yhteiskunnan hyväksyntä on takanasi. Ja tottahan tämän eukon pitää silti silmää räpäyttämättä luottaa sinuun - ja vain sinuun - ja rakentaa elämänsä ja perheen sinun turvalliseen ja luotettavaan nojaasi. Se perhehän on kaikki kaikessa - eikös vain ollutkin...vai onko se sitä vain palopuheissa ja kulissien ylläpidossa. Se taitaa vain olla sellainen kiusallinen sivutuote, joka muodostuu, kun mies pyrkii takaamaan itselleen tasaisen ja varman pillun saannin itselleen. Ja jos pillu meinaa karata, on pillunkantotelinettä vähän koulutettava eli vedettävä turpaan.
En koe olevani ollenkaan sairas tai väkivaltainen. Moni mies olisi toiminut väkivaltaisemmin. Mitään jälkiä ei edes jäänyt, tuon lyömisen jälkeen hän vain tuijotti, haukkui sairaaksi ja käveli pois. Kyse oli läpsäsystä, ei mistään hakkaamisesta.
Alan tulla siihen tulokseen, että näin oikein. Onneksi meillä on avioehto.
Nainen kehtaa silti nukkua vieressäni.
Ap
Mun mielestä naisen lyömättömyys on yliarvostettua. Nartut natkuttavat ja mouruavat niin pahasti usein, että ainoa keino on läpsäyttää ne järjen tielle takaisin. Ja tuollaiset pettävät luntut voi kans hoitaa avokämmenellä huoletta.
Olen samaa mieltä kuin joku muukin, että pettämistäkin pahempaa on valehteleminen ja vaikka olisi omin silmin nähnyt, niin väittäminen ettei näin olisi ja siten toisen tietoinen leimaaminen hulluksi.
Minä näin mieheni toisen naisen kanssa kadulla, mies väitti minun nähneen harhoja. Harmitti kun en saanut kuvattua tilannetta, ei siinä hetkessä järkytykseltä osannut ajatella että alanpa kuvaamaan kännykällä.
Siinä yhdessä läimäyksessä on itse asiassa kaksi lyöntiä, ensimmäinen ja viimeinen, jos siis minulta kysytään. Monet miehet eivät sitä ymmärrä. Puhuttiin kerran asiasta vähän isommalla porukalla ja järkytyksekseni kaikki miehet olivat sitä mieltä, että ei yksi lyönti mitään merkitse. He eivät ymmärtäneet lainkaan, kun sanoin, että minua lyödään tai minuun käydään kiinni vain kerran, ja se on sitten selvä. Suhde vetäisi juuri viimeisen hengenvetonsa. Polvirukoukset ja ruusupuskat katumuksen merkkinä eivät minuun tehoa.
Kuristanut? Tuota ei voi mitenkään verrata edes avokämmenellä lyöntiin.
Oletko jotenkin sairas vai vain idiootti, kun halusit jatkaa tuollaisen helmen kanssa? Miehesi ainakin on sairas.