Onko se kampaamossa hiusten värjäys paljon parempaa kuin kotona?
Näin tv:stä sen mainoksen siitä jostain uudesta muuttumisohjelmasta (missä ainakin Anne Kukkohovi juontajana) ja siinä päiviteltiin kovaan ääneen kuinka suurin moka hiusten hoidossa on se kun ihmiset värjäävät hiuksia kotonaan eikä kampaajalla. Aloin miettimään, että kannattaako tosiaan maksaa se joku 100 euron värjäysmaksu siitä jos haluaa perus tummanruskean värin, jonka pystyy helposti kotonakin värjäämään onnistuneesti. Joskus kävin kampaajalla värjäämässä monen vuoden ajan, ja nyt olen taas monta vuotta värjännyt kotona, ja hiusten kunto ihan yhtä hyvä.
Värjäättekö te hiuksenne itse kotona vai käyttekö kampaajalla?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kävin Unika kampaamossa ammattilaisella. Leikkaus ja vaaleat raidat 162 eur. Menin kotiin ja kysyin teiniltä huomaatko mun hiuksissa jotain uutta. Ei huomannut. On ne kampaajat helvetin eteviä!
Ei muuta kun kohti uusia pettymyksiä..Harmi kun löytämäni hyvä kampaaja muutti toiseen kaupunkiin. On taas ihan tuuliajolla kampaajien suhteen ja yleensä saa pettyä. Vaikka kuinka kerrot miten haluat leikattavan värjättävän.
Itse en ala värjäyshommiin, kun pitkät hiukset. Olen joskus värjännyt itse, mut hankalaa.
Makuasioita kai. Itse pidän tuollaista lopputulosta erittäin onnistuneena. Hyvä väri ja leikkaus ei huuda "kattokaas kun on nyt vähän tukkaa värjätty" vaan korostaa hienovaraisesti omia kasvojasi. Vähän niinkuin meikkikin, onnistuneempi se minusta silloin on kun naama ei ole täynnä väriä vaan omat parhaat piirteet vain korostuneet.
Kasvivärit ei ole myrkyllisiä niinkuin keinovärit
Juu, kyllä ammattitaitoisella kampaajalla tehty värjäys on toki parempi kuin kotona, mutta ei kuitenkaan niiiin huomattavasti parempi että siihen laittaisin muutenkin suht. vähäisiä rahojani. Värjään parin kuukauden välein kevytvärillä (tummanruskea) hiukseni ja ihan hyvä lopputulos on. Ei minua ammattimeikkaajakaan joka päivä meikkaa huippulaadukkailla tuotteillaan, vaan omien taitojen ja edullisten meikkien voimalla mennään. Saa riittää hiuksiinkin omat konstit. :D
Jos vaihdan väriä tai teen suurempia muutoksia niin teen sen kampaajalla. Muuten kotona. Tietysti kampaajan jälkeen hiukset on silkkisemmät, mutta se tunne katoaa heti ensimmäisen pesun jälkeen. Värjäyslaadussa ei ole mitään eroa, koska vuosien saatossa olen kehittynyt siinä tarpeeksi hyväksi.
Mulla on luonnostaan lähes musta tukka ja värjään sitä lähinnä siksi, että väri antaa tukkaan kiiltoa ja parantaa hiuksen rakennetta. Värjäämättömänä hius on elottoman näköinen. Minulle on ihan sama, värjäänkö tukkani marketin mustalla värillä vai kampaamossa. Vain hinta on kampaamossa moninkertainen. Koska oma hius on tosi tumma, ei juurikasvukaan näy, joten en joudu värjäämään kuin noin 4 kertaa vuodessa.
Kampaamovärjäys on oikeastaan huonompi vaihtoehto, koska väri usein epäonnistuu, kun pyynnöstä huolimatta kampaaja tunkee väriin mukaan joko violettia/sinistä sävyä tai punaruskeaa sävyä, joita siis en halua. Haluan samaa sävyä, kuin oma tukkani on, ihan sama, onko se trendikäs väri vai ei. Tämä tuntuu olevan mahdotonta ymmärtää joillekin kampaajille. Niinpä värjään nykyään aina kotona.
Ainakin mun hiuksissa kampaamoväri kestää aina pidempään ja näyttää paremmalta. Lisäksi kotona värjätessä mulla ei meinaa millään tarttua se väri tyveen vaikka pistän sen sinne aluksi ja latvoihin vaan tyyliin 5 minuutiksi jos ollenkaan.
Kampaajalla värjääminen vaan on niin kallista että pakko värjätä kotona, tosin nyt oon kasvattamassa omaa väriä takaisin kun en jaksa värjätä ollenkaan.
Tiedän kuitenkin monia joilla kotivärit näyttää tosi hyvältä, ellei jopa samanlaiselta kuin kampaamovärit. Riippuu varmaan hiuksista.
Garnier kestovärit haalistuu aika nopsaan. Kuinka usein värjäätte?
Tyvivärjäys hoituu helposti kotona
Tyviväri noin kahden kuukauden välein kampaajalla.
Kampaamossa käyn laittamassa vaaleita raitoja pari kertaa vuodessa. En ikinä onnistuisi siinä kotona. Pitkän harjoittelun ja hirveiden lopputulosten jälkeen voisin saada aikaan jotain joka silti olisi kaukana kampaajan kädenjäljestä. Maksan siis mukisematta taitavasta käsityöstä.
No en tekisi mitään peruvärjäystä kampaajalla, sen osaan kotonakin. Jos taas haluan tarkalleen tietyn sävyn tai käyttää jotain värjäystekniikkaa, niin kampaajalle mars.