Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se kampaamossa hiusten värjäys paljon parempaa kuin kotona?

Vierailija
29.12.2016 |

Näin tv:stä sen mainoksen siitä jostain uudesta muuttumisohjelmasta (missä ainakin Anne Kukkohovi juontajana) ja siinä päiviteltiin kovaan ääneen kuinka suurin moka hiusten hoidossa on se kun ihmiset värjäävät hiuksia kotonaan eikä kampaajalla. Aloin miettimään, että kannattaako tosiaan maksaa se joku 100 euron värjäysmaksu siitä jos haluaa perus tummanruskean värin, jonka pystyy helposti kotonakin värjäämään onnistuneesti. Joskus kävin kampaajalla värjäämässä monen vuoden ajan, ja nyt olen taas monta vuotta värjännyt kotona, ja hiusten kunto ihan yhtä hyvä.
Värjäättekö te hiuksenne itse kotona vai käyttekö kampaajalla?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin jos vaalentaa, niin on. Kotivärjäyksellä tulee helposti oranssi ja ties mitä. Kampaajalla saadaan aikaan puhtaan vaalea sävy.

Riippuu mistä lähtö kohdasta vaalennetaan, esim. jos on vuosia värjännyt mustaksi, niin ei kyllä kampaajakaan kerralla saa sitä puhtaan vaaleaksi... Yleensä niitä kampaaja käyntejä on useita vaalennukselle. Tietysti jos vaaleanruskeat hiukset, niin helpomminhan se vaalennus käy.

Vierailija
22/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajaystäväni on ainakin sanonut että kaupan ja kampaamojen väreissä on eroja. Että kampaamon värit ovat hellävaraisempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ajattelin satsata sen 100e kampaajan väriin. Ei enää ikinä.

Oli tosi kiva mennä seuraavana päivänä töihin, kun väriä oli hinkkaamisesta huolimatta otsassa, hiusrajassa, korvissa, korvien takana ja takaraivossa. Ikinä koskaan en ole kotona värjätessä saanut vastaavaa sotkua aikaiseksi. Lisäksi väri melkein valui otsalta silmään, kun kampaaja kävi välillä tekemässä muita juttujaan.

Vierailija
25/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajaystäväni on ainakin sanonut että kaupan ja kampaamojen väreissä on eroja. Että kampaamon värit ovat hellävaraisempia.

millä tavalla eroja? Tottakai kampaajat mainostaa värejään hellävaraisiksi, että niissä ei ole muka allergisoivia aineita jne. Samaa mainostusta on telkkarin värimainoksissa, että ei ole allergia aineita. Vaikka niissä ei olisi jotain tiettyä myrkkyä, niin siinä on jotain vastaavaa yhtä allergisoivaa ainetta.

Vierailija
26/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
27/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ole mikään moka, jos värjää kotona maltillisesti ja väri on sopiva ja kaunis.

Vierailija
28/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kertokaa perustelut, miksi kampaamovärit olisi muka turvallisempia? Kun niin sitä väitätte..

Vierailija
29/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en maksa jotakin 100€ siitä että kestoväri haalistuu hiuksista.

Kerran oli elumen väri ja sanottiin että kestää pidempään. Se väri on kalliimpaa.

Paskanmarjat, ei kestänyt pidempään.

Vierailija
31/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan kampaajalta ammoniakitonta väriä. Kyllähän kotivärjäys halvemmaksi tulee, mutta kampaaja saa ainakin minun ihoni hehkumaan värivalinnoillaan. Nyt minulla on joku perusruskea ja siitä puuttuu se piste iin päältä. Kotivärjäys maksaa 13€ ja leikkaus 35 € kampaajalla n 80 €. Heti kun saan pakkani kuntoon, niin jätän homman ammattilaiselle.

Vierailija
32/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha hah... Väittäjät kaikkos tuhka tuuleen

Vierailija
33/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan kampaajalta ammoniakitonta väriä. Kyllähän kotivärjäys halvemmaksi tulee, mutta kampaaja saa ainakin minun ihoni hehkumaan värivalinnoillaan. Nyt minulla on joku perusruskea ja siitä puuttuu se piste iin päältä. Kotivärjäys maksaa 13€ ja leikkaus 35 € kampaajalla n 80 €. Heti kun saan pakkani kuntoon, niin jätän homman ammattilaiselle.

no on siinä silti muita myrkkyjä..

Vierailija
34/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kävin Unika kampaamossa ammattilaisella. Leikkaus ja vaaleat raidat 162 eur. Menin kotiin ja kysyin teiniltä huomaatko mun hiuksissa jotain uutta. Ei huomannut. On ne kampaajat helvetin eteviä!

Ei muuta kun kohti uusia pettymyksiä..Harmi kun löytämäni hyvä kampaaja muutti toiseen kaupunkiin. On taas ihan tuuliajolla kampaajien suhteen ja yleensä saa pettyä. Vaikka kuinka kerrot miten haluat leikattavan värjättävän.

Itse en ala värjäyshommiin, kun pitkät hiukset. Olen joskus värjännyt itse, mut hankalaa.

Vierailija
37/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en huomaa mitään eroa. Opiskelijana säästösyistä värjäsin vuosikausia itse ja sitten valmistuttuani ajattelin että " täytyy" mennä kampaajalle. En huomannut eroa kuin hinnassa ja värjäämiseen kuluvassa ajassa, joten palasin muutaman vuoden kuluttua kotiväriin ja sillä on menty nyt kymmenisen vuotta. Mulla on pitkä vaalennettu tukka ja inhoan siinämäärin juurikasvua että värjään sen tyven itse kerran kuussa. Lopputulos ei varmaankaan ole "kusi" eikä "oranssi", sillä tätä on luultu usein luonnolliseksi blondiksi. Säästän ainakin tonnin vuodessa, ja jos vähänkään tekisi mieli kampaamoväriä niin voisin kyllä sinne mennä. En vaan keksi yhtään syytä että miksi.

Vierailija
38/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä kampaajien mömmöjen olevan toista maata kaupan värien rinnalla ja itse pidän suuressa arvossa kampaajien ammattotaitoa ja tykkään myös maksaa hyvästä työstä ja palvelusta.

Vierailija
39/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on täysi tumpelo, niin kannattaa varmaan mennä kampaajalle (tai jos haluaa rajuja muutoksia väriin). Mutta jos on kokenut maltillinen kotivärjääjä niin ei todellakaan. Olen värjännyt hiuksiani yli 20 vuotta 6 viikon välein kotona, joten säästöä on syntynyt aika tavalla. Värjäyskerran hinnaksi tulee noin 6 euroa, koska värjään vain tyvikasvun ja paketista riittää kahteen kertaan. Käytän luonnollista sävyä ja kampaajat ovat usein ihmetelleet, olenko tosiaan itse muka kaupan väriä käyttänyt kun tulos on niin hyvä. Ja samaa myrkkyä niissä väreissä on, sen ovat monet kampaajat myöntäneet.

Vierailija
40/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti ihan siitä, mitä väriä hiuksiin laitetaan. Jos värjäisin tummemmaksi, värjäisin todennäköisesti hiukset kotona. Näin teinkin teiniaikoina. Vaalennus - varsinkin tummien hiuksien - on taas tosi haastava toimenpide, eikä sitä voi verratakaan edelliseen. Nuorempana värjäsin hiukset tyvestä lähtien vaaleaksi ja usein väristä tuli ihan hyvä. Ei kuitenkaan aina, kaikki kamalat oranssin sävytkin on nähty.

Nyt kun olen kemikaalien suhteen tarkempi, en halua värejä enää päänahkaani, vaan otan hiuksiin vain raitoja. Niitä en ikinä saisi itse laitettua pitkiin hiuksiin näin tasaisesti, joten kampaajalla on pakko käydä. Onneksi hyvä kampaaja osaa tehdä värjäysrajasta luonnollisen "epätasaisen", joten tyvikasvukaan ei näytä heti hirveän pahalta.

Kampaajissa on muuten hirveästi eroa, joten nämä "maksoin satasen p*skasta" tarkoittavat usein sitä, että kampaamo ei muutenkaan ole ollut kovin tasokas. Noin yleisesti kyllä huomaa, onko väri tehty kotikylppärissä vai kampaajalla. Loppotulos ei varsinkaan vaalennuksissa ole sama, vaikka kotivärjääjä niin haluaisi itselleen uskotella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi