Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se kampaamossa hiusten värjäys paljon parempaa kuin kotona?

Vierailija
29.12.2016 |

Näin tv:stä sen mainoksen siitä jostain uudesta muuttumisohjelmasta (missä ainakin Anne Kukkohovi juontajana) ja siinä päiviteltiin kovaan ääneen kuinka suurin moka hiusten hoidossa on se kun ihmiset värjäävät hiuksia kotonaan eikä kampaajalla. Aloin miettimään, että kannattaako tosiaan maksaa se joku 100 euron värjäysmaksu siitä jos haluaa perus tummanruskean värin, jonka pystyy helposti kotonakin värjäämään onnistuneesti. Joskus kävin kampaajalla värjäämässä monen vuoden ajan, ja nyt olen taas monta vuotta värjännyt kotona, ja hiusten kunto ihan yhtä hyvä.
Värjäättekö te hiuksenne itse kotona vai käyttekö kampaajalla?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään kerran kuukaudessa kotona, hinnan takia. Mutta kampaajalla käydessä huomaa selvän eron, hiukset on paljon silkkisemmät, kiiltävämmät ja kirkkaamman väriset kuin kaupan väreillä värjätessä. Valitettavasti tuo hintaero 130e vs. 10 on kovin suuri vuositasolla laskiessa.

Vierailija
2/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää enää ollenkaan.

Kampaajat ovat minulle liian kalliita. Itse en kyllä saanut esim tyviväriä laitettua kotona. Kaverin kanssa toki onnistui jolloin tulos oli yhtä hyvä kuin kampaajalla. Haastavampia värjäyksiä en alkaisi itse itselleni tekemään.

Väriaineet ovat ihan samaa ainetta kaupassa kuin kampaajallakin.

Riippuu myös kampaajasta. Toisinaan joku juttu onnistuu erinomaisesti, mutta liian usein tuli lähdettyä kampaajalta pettyneenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eroa. Yleensä värjään itse. Yhtä hyvä tukka molemmissa. Kumpikin väri kuluu hiuksista vähitellen. Mulle ei tule tyvikasvua.

Vierailija
4/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamovärit ovat oikeasti laadukkaampia, eivätkä niin tujua tavaraa kuin kaupan värit, ovat siis hiuksillekkin parempi valinta. Kampaajat myöskin osaavat valita oikean sävyiset värit ja lopputulos on parempaa jälkeä kun ei jää raitoja tai muuta. Tyvin nyt värjää helposti kotona, mutta koko tukan värjäyksen jättäisin aina ammattilaiselle.

Vierailija
5/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sen jäljestä näkee onko itse sudittu vai ei. Tietysti jos on lyhyt tukka, siitä ei ehkä huomaa eroa, tai ehkä pari kertaa voi tyvivärin laittaa. Yleensä on vaan aika halvan näköisiä nämä itsetehdyt. Melkein kuka tahansa näyttää tyylikkäämmältä kampaajan jälkeen. Ihan hirveitä värjäyksiä näkee ihan liikaa. Tietysti jos ei muutenkaan ole väliä miltä näyttää. 

Vierailija
6/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama värjäsin aina kampaajalla kunnes kerran en saanutkaan aikaa. Kokeilin kotona värjäys tä. Nyt käyn leikkauttamassa kampaajalla ja värjää itse. Hinta säästö on iso. Tosin olen käynyt samalla kampaajalla varmaan 15 vuotta , oli jotenkin noloa kun otit aina väri ja leikkaus. Ja sittenvaan leikkauksen hiuksiin. Mutta huomasin että raaski käydä useammin kampaajalla kuin ennen.

Enkä ole huomannut väreissä oikeastaan eroa. Ihanat hyvin pysyy. Ainoastaan Inhoon sitä huuhtelu vaihetta...

Vierailija
7/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja myrkkyjä ne sisältää niin kauppa kuin kampaamovärit. Ongelmana kotivärjäyksissä on se, että ei anneta värin vaikuttaa tarpeeksi, värjätään tyyliin kaksi kertaa kuussa eri väreillä tms. Ihme, että hiukset näyttää riemunkirjavilta tai tukka peräti lyhenee puolella, huonoon kuntoon... Maltilliset kotivärjäykset pelaistaisi paljolta. Kampaajat tietää hiusvärien käytöstä, kemiasta, tekniikoista jne. Osaavat käyttää ja valita asiakkaalle sopivan värin. Mutta, kyllä niitä värimokia tapahtuu kanssa kampaamoissa, koska esim. Asiakas ei kerro kaikkia hiusvärejään mitä on käyttänyt tai ei muista vaan mitä kaikkea on käyttänyt... Sitten kun laitetaan uutta väriä päähän, niin yllärinä voi tulla esim. Vihertävä tukka... Ei kampaaja tiedä/näe sinun tukkahistoriaasi välttämättä... Tai yksinkertaisesti voi olla ammattitaidoton kampaaja. Ja tuli mieleen, että kampaajilla on käytössään laajemmat valikoimmat ja tujummat värit kuin kaupan värit...

Vierailija
8/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvivärit ja suoravärit olisi turvallisempia vaihtoehtoja...

Vierailija
9/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ne kampaamon kotivärit mitä voi ostaa? Onko ne samoja kuin mitä kampaajat käyttävät? Varmaan ainakin hellävaraisempia kuin kaupan värit, vai ihan samaa myrkkyä yhtä kaikki?

Vierailija
10/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla kävisin jos olisi varaa mutta opiskelijana on värjättävä itse. Usein en kyllä kampaajalla saanut juuri haluamaani sävyä mutta itse saan kotiväreillä haluamani viileän sävyn. En osaa laittaa tyviväriä joten kotivärjäys voi olla kuluttavampaa hiuksille.

Vierailija
11/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla aina.

Vierailija
12/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joutunut pettymään niin monesti kampaajiin että en enää uskalla käydä värjyyttämässä hiuksiani missään. Ihan järkyttävän kallista ja huonoa jälkeä kerta toisensa jälkeen plus päälle vielä inhottava ylimielinen asenne että "kyllä minä tiedän parhaiten mitä sinun hiuksillesi kannattaa tehdä, olenhan Jumalasta seuraava eli kampaaja!". Sitten saa lähteä itku kurkussa kotiin kun omat hyväkuntoiset luonnonvaaleat pitkät hiukset pilattuna joko puhkiblondaamalla vitivalkoiseksi tai värjäämällä synkän villasukanharmaaksi lompakko 200e kevyempänä.

Kohdalleni on sattunut vain kerran hyvä kampaaja. Hän osasi tehdä luonnollisen liukuvärjäyksen ja oikeaoppiset balayage-raidat. Oli muutenkin huipputyyppi ja sain vielä 10% alennuksen! Jos olisin varakkaampi kävisin tuolla vaikka joka kuukausi. N22

Vierailija
13/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä ne kampaamon kotivärit mitä voi ostaa? Onko ne samoja kuin mitä kampaajat käyttävät? Varmaan ainakin hellävaraisempia kuin kaupan värit, vai ihan samaa myrkkyä yhtä kaikki?

Samoja myrkkyjä niissä on kuin kauppojen väreissä. Vai luulitko että niissä ei ole hyvin allergisoivia myrkkyjä, mistä on viimeaikoina puhuttu töllössä, lehdissä jne.

Vierailija
14/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen umpiossa jotkut elää..? Kun niissä kampaamo ja kauppaväreissä on samat myrkyt, ja se allergiareaktio voi tulla kotona tai yhtä hyvin kampaajalla...

Vierailija
16/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma onko totta, mutta kuulemma kauppojen väreissä olevat hapetteet ovat paljon tujumpia kuin kampaamossa, että siinä mielessä ei voisi sanoa että ihan samoja myrkkyjä. Itse en osaa levittää väriä yhtä tasaisesti, joten käyn kampaajalla värjäyttämässä.

Vierailija
17/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos vaalentaa, niin on. Kotivärjäyksellä tulee helposti oranssi ja ties mitä. Kampaajalla saadaan aikaan puhtaan vaalea sävy.

Vierailija
18/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole varma onko totta, mutta kuulemma kauppojen väreissä olevat hapetteet ovat paljon tujumpia kuin kampaamossa, että siinä mielessä ei voisi sanoa että ihan samoja myrkkyjä. Itse en osaa levittää väriä yhtä tasaisesti, joten käyn kampaajalla värjäyttämässä.

Edelleen kampaajilla on käytössään laajemmat ja vahvemmat aineet kuin kauppojen. Ja lisäksi kampaajilla on ammattitaito värien käytölle...

Vierailija
19/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin jos vaalentaa, niin on. Kotivärjäyksellä tulee helposti oranssi ja ties mitä. Kampaajalla saadaan aikaan puhtaan vaalea sävy.

Ihan yhtä oranssi se tulee siellä kampaajallakin. Siihen pitää laittaa vielä taittoväri päälle blondaamisen jälkeen, jota moni kotivärjääjä ei tee, koska niitä taittovärejä ei oikein kaupasta saa....

Vierailija
20/72 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee se ero. Eli kaupan värien kehitteissä ei lue vetyperoksidin prosenttimääriä ja ne tosiaan saattaa olla ihan liian tujuja. Itse ostan kehitteen (vetyperoksidia 3, 6  tai 9%) muualta ja sekoitan sen kaupasta tai jostain muualta ostamaani värituubiin. Ihan sama lopputulos tulee tällöin kuin kampaamoissakin, mutta huomattavasti halvemmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi