Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onneksi 70-luvulla ei ollut äitikahvioita, imetyspiirejä, vaipavaihtokerhoja tms laiskurien puuhia

Vierailija
29.12.2016 |

Olen katsellut tätä nykyäitien touhua ja hämmästelen sitä laiskuutta ja suurta tietämättömyyttä kaikista asioista. Kahvilla kyllä istutaan ja imetellään ringissä mutta kaupassa ei sitten omenoita osata punnita. Toista se oli 70-luvulla kun jauheihakin piti tehdä itse. Mitään ei saanut vaikka kuinka kättä ojentei luukulta toiselle. Nyt on asiat toisin. Helpoksi on mennyt ja sen kyllä näkyy tulevaisuuden lapsissa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla KAIKKI oli paremmin! Siis ihan kaikki!

Vierailija
2/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on laiskaa käydä tuollaisissa tapaamisissa? Mä taidan olla se laiska mamma, kun en tuollaisissa käy. Toisaalta, eivät ne mua oikein kiinnostakaan, mutta kyllä mua on tuosta välillä ripitetty, että miksen käy. Siis eihän nykyään voi "pysyä järjissään", jos on vaan vauvan kanssa kaksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin sitä aiemminkin vauvan kanssa kaksin. Ei ollut piirejä eikä ostareita missä notkua aamusta iltaan. Ei ollut mitään älypuhelin ajanvietettäkään. Silloin hoidettiin lasta eikä puhelinta!

Vierailija
4/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitäisi olla kaikilla vaikeaa. Oppisivat olemaan. Niin!

Vierailija
5/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin väärin, että nykyajan ihmisillä on helpompaa kuin ennen vanhaan. Pyykitkin pestään koneella eikä pyykkilaudalla ja joka asunnossa on sisävessat eikä kenenkään tarvitse käydä ulkohuussissa! Silkkaa laiskuutta!

Vierailija
6/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se niin väärin, että nykyajan ihmisillä on helpompaa kuin ennen vanhaan. Pyykitkin pestään koneella eikä pyykkilaudalla ja joka asunnossa on sisävessat eikä kenenkään tarvitse käydä ulkohuussissa! Silkkaa laiskuutta!

Kaikkalle mennään vaan autolla tai julkisilla. Kohta ei kukaan osaa enää hiihtää! Ei sillä, että luntakaan olisi, mutta kyllä pitää osata hiihtää!

Vierailija
7/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään voi laittaa vaipat roskiin. 70-luvulla ne pestiin ja ripustettiin itse pyykkinarulle. Ei ollut kuivaavia koneita tai muuta elämän luksusta. Nyt ihmetellään kun läskiä kerääntyy kroppaan kun ruokaostoksetkin tuo joku pakettiauto kynnykselle. Ei tartte kotoaan lähteä ja rahaa tulee vaan joka raoista.

Vierailija
8/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyään on :)

Vierailija
9/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nykyään on :)

Niinpä :) Avaushan on provo, mutta 70-luvulla oli vielä kyläilykulttuuri voimissaan ja lapsia oli ylipäätään enemmän. Silloin oli ihmisillä eri tavalla seuraa. Ja imetysohjaus oli niin huonoa, että siitä oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Moni 70-luvun äiti ei "mystisesti" saanutkaan maitoaan riittämään, vaan piti turvautua korvikkeeseen. Nyt onneksi tietoa on tarjolla esim. niissä imetyspiireissä.

Vierailija
10/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 70-luvulla ja meillä oli: omakotitalo, sisävessa, suihku, sauna, auto, jääkaappi, pakastin, väritelevisio, pyykkikone ja vieläpä sellainen kylmähuone (kylmiö). Omenoita ei kaupassa punnittu, ne kerättiin omista puista. Vaipat oli kertakäyttövaippoja. Miten tämä eroaa hirveästi nykyaikaan verrattuna? Yhtä helpolla on äitini päässyt kuin minäkin. Tosin meistä kumpikaan ei ole koskaan istuskellut missään imettämisringeissä.

Vierailija
11/11 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin sitä aiemminkin vauvan kanssa kaksin. Ei ollut piirejä eikä ostareita missä notkua aamusta iltaan. Ei ollut mitään älypuhelin ajanvietettäkään. Silloin hoidettiin lasta eikä puhelinta!

Höpö höpö, silloin ei ainakaan lapsia hoidettu. Vauvat saivat huutaa rauhassa "vahvistaakseen keuhkoja", pienet lapset suljettiin tuntikausiksi pieneen leikkikehään ja parivuotiaat pistettiin pihalle siten, että alle kouluikäinen vahti. Lapset sai piiskaa ihan pikkujutuista ja lapsille ei saanut sanoa mitään positiivista, ettei ne ylpistyisi. Ennen ei todellakaan ollut paremmin.