SUOMEN POSTIN alennustila vuonna 2016
Tänään kolahti postiluukku.
Luukusta tupsahti eteiseen koko kerrostalon asukkaiden kirjeposti. Meille. Eteisen lattialle.
Tärkeitä kirjeitä, laskuja, ymv.
En tiedä kuka pudotti postin, postinjakaja vai joku muu - sillä en ehtinyt juosta kirjeläjän pudottaneen perään.
Soitin palvelunumeroon , halusin puhua jakelualueen esimiehen kanssa.
Palvelunumero oli maksullinen .
20 minuuttia
"olet edelleen jonossa, vastaamme mahdollisimman pian"
"voit asioida kanssamme myös verkossa...."
"tiesitkö , että voit seurata lähetystäsi netissä......"
20 minuuttia .
Maksullista puheaikaa ja ORINOGO FLOW-biisiä täysillä, kunnes...
olet edelleen jonossa, vastaamme mahdolsimman pian....."
Lopuksi (ystävällinen toki) ääni vastasi ja sanoi hoitavansa asian eteenpäin että "ovat tarkempia vastaisuudessa".
Minä lähdin jakaamaan postia.
Pimpotin ekaan oveen ja kerroin että koko talon posti oli nyt tullut meille ja olin nyt jakamassa sitä.
Naapuri tuumasi :
Me jaoimme juuri muutaman postin myös joka oli tuon edellisen kerrostalon asukkaiden.
Siis mitä helvettiä?
Onko tämä Suomi?
Suomen Posti.
Loput postit pudotin luukusta, en jaksanut pimpottaa.
Mitä jos seuraava postiläjä tipautetaan seuraavan kerran luukusta jonka asukki ei piittaa hevonpaskaa ruveta posteljooniksi?
Mitä sanoo viestintälaki tällaiseen hälläväliä-toimintaan?
Kertokaa oikeasti tähän linkiin jos teille on vuonna 2016 ollut onglemia postipalvelun kanssa.
Aika ottaa irtisanotut postiljoonit takaisin töihin!
He ainakin osasivat lukea osoitteet.
TÄMÄ ON HÄPEÄLLISTÄ.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Tekstari Postilta joulun alla: "Hyvä aasiakas! Pakettiautomaattimme ovat täynnä."
Tekstarivastaus tässä Postin henkilökunnalle ja eritoten esimiehille : "Niin on aasiakkaan mittakin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Postinen' kyllä saapuu, joka sissuksen päivä, satoi tai paistoi. Eikö sen painatuskulut ole jo melkoiset?
Siis tätä mä en ymmärrä.
"Postinen"mainoslärpäke tulee täsmällisesti aina perille kera mainospostin, kirjeposti tulee mitensattuu ja kelle sattuu ja koska sattuu?
Onko kirjepostilla ja "postinen"-postilla eri jakajat vai.....?
Jakaja sanoi, että toinen on toisessa kädessä ja toinen toisessa. Ilmeisesti se mainospino priorisoidaan kaiken muun edelle.
Mieluummin minä kyllä otan kiitos kirjepostini kun postinen-mainoslärpäkkeen ( jota ilman pärjäämme kyllä).
Postinjakoa vuonna 81 suomessa: (alla kuva)
http://www.postimuseo.fi/sv/lehdistokuvat/postin-tunnukset/120-postinja…
Postinjakoa 2016 suomessa :
Posti sai noottia jo tammikuussa — Viestintävirasto jatkaa Postin tehostettua valvontaa ja tutkii tuoreimpia valituksia
http://www.esaimaa.fi/Online/2016/09/05/Posti%20sai%20noottia%20jo%20ta…
Saatiin sitten joulukortti perille .
Nyt on tammikuun loppu.
Vuosi 2017 ja posti toi eilen taas naapurin "PRIORITY"-kuorimerkityn kirjeen meille oman postin seassa.
Soitin taas tuonne palvelunumeroon.
Orinogo flow soi edelleen.
(Olen tämän ap ketjun aloittaja. sama protokolla käytiin läpi kun viimein joku vastasi. Ääni puhelimessa kysyi mm "siis kenen postin sinä sitten haluaisit siihen osoitteeseesi? Vastasin "mieluiten omani". Naapureiden postit seuraavaan osoitteeseen " Ja annoin naapureiden osoitteen ).
Hekvetin traagista tällainen huolimattomuus jakajilla.
Ryhdyin jälleen postinjakajaksi ja kohta alan vaatimaan palkkaa....
Mistä heidät rekrytään ja millä perustein jos sössiminen on toistuvaa?
En todellakaan kannata mitään boikottia, päinvastoin.
Suomen Postin on korkea aika tehdä ryhtiliike.
Jopa kehitysmaihin kulkee posti ja kyllä me haluamme pitää oman maan postimme.
(Vaikka tietysti tässäkin haetaan yksityistämistä, postin jakelu kuriiripalveluille ja yksityisyrittäjille.
Suomi halutaan myydään pala palalta siltä tuntuu.
Tämä valtion ylläpitämän (Postin) palvelunumero on muuten maksullinen ppm/mpm.)