Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran varausmaksun palauttaminen

Vierailija
27.12.2016 |

Meillä on tällä hetkellä koiranpentuja. Hintapyyntö 800€, josta varausmaksu 200€. Ilmoitin selkeästi sekä ilmoituksessa että kasvotusten, että varausmaksua ei palauteta peruutuksen yhteydessä. Nyt tuli eteen sellainen tilanne, että ostaja ei pystykään ottamaan koiraa "muuttuvan elämäntilanteen vuoksi". Uhkailee asianajajan palkkaamisella, ellen palauta tuota varausmaksua. Mitä tehdä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa omalta asianajajaltasi

Vierailija
2/40 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiasta on mustaa valkoisella, niin ei tarvitse palauttaa. Eli olette laatineet kauppakirjan tms. mikä koirilla nyt onkaan, ennen rahan vaihtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko siitä sulle oikeasti kustannuksia, törkeää olla palauttamatta pelkkää ahneuttaan.

Vierailija
4/40 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse palauttaa. Oma vikansa jos meni varaamaan koiran. 

Vierailija
5/40 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että maksaa sen loppusumman, tai otat asianajajaan yhteyttä.

Vierailija
6/40 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko siitä sulle oikeasti kustannuksia, törkeää olla palauttamatta pelkkää ahneuttaan.

Olen toiminut 13 vuotta erään rodun pienimuotoisena kasvattajana ja voin todeta, että kustannuksia ei välttämättä tule, mutta sen sijaan saattaa mennä paljon aikaa tapaamisten sopimiseen ja muuhun vastaavaan. Kerran jouduin ottamaan töistä palkattoman vapaan, kun ostajalle pentuihin tutustuminen ei sopinut minään muuna päivänä tai aikana, ja se oli tietysti tappiota minulle.

Otin muutama vuosi sitten varausmaksusysteemin käyttöön, sillä yllättävän monet ihmiset varailivat koiria ikään kuin huvikseen ja luovutuspäivänä sitten tuli ilmoitus, ettei koiraa otetakaan tai vielä pahempi - mitään ilmoitusta perumisesta ei tullut, puheluihin tai viesteihin ei enää vastattu ja ostajat katosivat kuin tuhka tuuleen. Tuossa tilanteessa oli hyvin ikävää ja stressaavaa lähteä etsimään uudestaan pennulle kotia. Pennulle sopivan kodin etsiminen voi oikeasti olla aikaavievä prosessi, varsinkin jos haluaa tutustua paremmin tulevaan kotiin ja varmistaa että pentu pääsee hyvään paikkaan. 

Ja aloittajalle: varausmaksua EI tarvitse palauttaa.

Vierailija
7/40 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahnetta pyytää jotain varausmaksuja.. Jos elämäntilanne oikeasti muuttuu niin paljon ettei koiraa voi ottaa, niin ei sille voi mitään. Kuvittele itsesi ostajan tilanteeseen! Mulle tulee mieleen esim. raskaus, muutto, sairaus. Hyviä syitä jättää koira ostamatta.

Vierailija
8/40 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varausmaksu pitää muistaakseni palauttaa ostajalle, lukuunottamatta silloin jos kirjallinen kauppasopimus on jo tehtynä. Mutta yleensä paperit tehdään ilmeisesti vasta koiran luovutuksen ohessa?

Vierailija
9/40 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varausehdot on tehty selväksi (varsinkin jos ovat kirjallisesti selkeästi ylhäällä), niin ei tarvitse palauttaa. Myös suullinen sopimus on pitävä, mutta sitä on vaikeampi todentaa oikeusjutussa.

Vierailija
10/40 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahnetta pyytää jotain varausmaksuja.. Jos elämäntilanne oikeasti muuttuu niin paljon ettei koiraa voi ottaa, niin ei sille voi mitään. Kuvittele itsesi ostajan tilanteeseen! Mulle tulee mieleen esim. raskaus, muutto, sairaus. Hyviä syitä jättää koira ostamatta.

Noista ainoastaan vakava sairaus on jotain, jota ei voi ennakoida. Koira voi elää vaikka 14v ja kyllä siinä aika lailla pitää miettiä, tuleeko eteen sellaisia muuttoja tai raskauksia, joissa koira ei voi olla mukana. Siis suunnitella elämäänsä niin, että muuttuvissakin tilanteissa pystyy tarjoamaan kodin koiraperheenjäsenelle. vai meinaatko, että suurin osa luopuu koirasta, jos tulee eteen muutto tai perheenlisäys?

Vierailija
11/40 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sen takia se varausmaksu otetaan että ihmiset jotka lupaavat ottaa koiran ottavat sen kanssa. Varausmaksua ei tarvitse palauttaa. Sun ei tarvitse huolehtia kenenkään "elämäntilanteesta". 

Vierailija
12/40 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä. Pidän itsestään selvänä, että varausmaksu palautetaan. Kai sr on sille pennulle parempi, ettei mene väkisin vastentahtoiseen perheeseen.

Vierailija
13/40 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta esisopimus koiran kaupasta

On mallipohja ja ehdot. Siinä sanotaan että myyjä voi pitää varausmaksun jos ostaja peruu kaupan.

Pitäisin varausmaksun.

en ole koiraihminen mutta sopimus on sopimus

Vierailija
14/40 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kissojen kasvattajan ja ei palauta varausmaksua ja se monta sataa.

Itse olen ollut sijaiskotina niin kyllä ne katsojat vei melkein kaikki viikonloput ja oli 8 pentua.

Yksi jäi kotiin ja yksi kaverille.

Katsomisen ja keskusteluihin menee helposti kaksi tuntia.

Onneksi kaikki katsojat sai kisssnsa ja huteja ei tullut.

Vierailija
15/40 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse palauttaa varausmaksua. Sen takiahan varausmaksu peritään, että varaukset tehtäisiin sitoviksi. Ei pidä mennä tekemään sopimusta, jos ei hyväksy kaupan tai varauksen ehtoja.

Jos koiran ottaminen ei vielä ole täysin varmaa, ei pidä pentua varatakaan. Jos tilanne muuttuu äkillisesti, varaajan on vain hyväksyttävä pieni rahallinen menetys.

Vierailija
16/40 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan tehnyt kirjallisen sopimuksen, minä myin kissanpentuja, otin varausmaksun, jota ei palauteta, jos kauppa peruuntuu ostajan puolelta, se luki sopimuksessa, tulostin netistä sopimukset, kannattaa tehdä kirjallinen sopimus aina kun myy lemmikkieläintä, sopimukseen laadit itse säännöt, jotka kerrot selvästi sille joka varaa pennun, ja allekirjoituksella varmistat asian. Itse toimin näin koska monet varaa pennun, ja eivät ota,eivät ilmoita edes että peruuttavat, häviävät kuin p...u saharaan

17/40 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä. Pidän itsestään selvänä, että varausmaksu palautetaan. Kai sr on sille pennulle parempi, ettei mene väkisin vastentahtoiseen perheeseen.

Miksi ihmeessä perittäisi varausmaksu, jos ei juuri siksi että aina löytyy niitä mielensämuuttajia? Tuttavani kasvattaa kissoja, ja joka pentueelle riittää haluajia ja kyselijöitä. Kaikille pitää tehdä kalenteriin aika ja päästää tutustumaan pentujen vanhempiin yms. Varausmaksu on juuri siksi, että se sitouttaa ostajan ja varmistaa ettei kyse ole hetken mielijohde. Ei todellakaan kuulu palauttaa!

Vierailija
18/40 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet että noita varausmaksuja on? Onko mielestäsi itsestään selvää että esim. matkan varausmaksu palautetaan jos sua nyt ei satu huvittamaan matka tai tulee vähä lenssua?

Vierailija
19/40 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Koiran varausmaksun idea on se että sitä ei palauteta jos ostaja peruu kaupat. On typerää varata koiraa jos sitä ei halua ja silloin on vain kustu omaan nilkkaan jos siitä alkaa inisemään kun on itse termit hyväksynyt. Itse olen joskus joutunut varausmaksun jälkeen perumaan kaupat ja en edes miettinyt rahan palauttamista.

Vierailija
20/40 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toiminut 13 vuotta erään rodun pienimuotoisena kasvattajana ja voin todeta, että kustannuksia ei välttämättä tule, mutta sen sijaan saattaa mennä paljon aikaa tapaamisten sopimiseen ja muuhun vastaavaan. Kerran jouduin ottamaan töistä palkattoman vapaan, kun ostajalle pentuihin tutustuminen ei sopinut minään muuna päivänä tai aikana, ja se oli tietysti tappiota minulle.

Otin muutama vuosi sitten varausmaksusysteemin käyttöön, sillä yllättävän monet ihmiset varailivat koiria ikään kuin huvikseen ja luovutuspäivänä sitten tuli ilmoitus, ettei koiraa otetakaan tai vielä pahempi - mitään ilmoitusta perumisesta ei tullut, puheluihin tai viesteihin ei enää vastattu ja ostajat katosivat kuin tuhka tuuleen. Tuossa tilanteessa oli hyvin ikävää ja stressaavaa lähteä etsimään uudestaan pennulle kotia. Pennulle sopivan kodin etsiminen voi oikeasti olla aikaavievä prosessi, varsinkin jos haluaa tutustua paremmin tulevaan kotiin ja varmistaa että pentu pääsee hyvään paikkaan. 

Ja aloittajalle: varausmaksua EI tarvitse palauttaa.

Mut tuskin siihen kahta työpäivää menee.

Satanen riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi