Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikä yksikään pelastunut Maikkarilla nyt

Vierailija
26.12.2016 |

Yritän tässä keskittyä yhteen parhaimmista Agatha Christien tuotannon filmauksista, mutta kyllä tunnelmaan pääseminen Maikkarilla on kerta kaikkiaan mahdotonta. Alle 40 minuuttia kestäneen ohjelman aikana on ollut jo kolme mainoskatkoa ja neljäs on varmasti vielä tulossa.

Eihän tässä ole mitään järkeä. Aina, kun juoni tihentyy, tulee mainoskatko. Täytynee palata siihen, että tallentaa jakson ja katsoo sitten ilman mainoskatkoja.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ne kutsui tuonne saarelle, oliko se tuo tuomari? Jollain Owen valenimellä? Vai oliko se Owen joku oikeasti toinen henkilö?

Vierailija
62/97 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsomo ei toimi. Voi paska

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ootte huomannut, että Lombardia esittää Aidan Turner, joka näyttelee myös Ross Poldarkia. Cute.

Vierailija
64/97 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilöhahmojen inhimillisyys ja tietynlainen samaistuttavuus on kieltämättä saatu hyvin hävitettyä noilla taustatarinoilla. Alunperin kyse oli ns täydellisistä murhista, joista ei voi jäädä kiinni, mutta nyt lähinnä murhista, joista on käsittämätöntä olla jäämättä kiinni.

Muutenkin hahmot ovat ärsyttävän vihaisia ja aggressiivisia :D Kirjassa he pelkäsivät ja katuivat, nyt vain hyökkäilevät toistensa kimppuun. Alkuperäisteoksen häpäisyä sanon minä.

Ihan samaa mieltä tämän ja parin edellisen kanssa. Kirja on hyvinkin intensiivinen ja kammottava ilman murhia ja räiskettä. Tämä versio on ihmeellistä sekopäistä törmäilyä huonosti näyteltynä. Hahmotkin ovat jotenkin epäkiinnostavia. Täydellinen kommentti noista murhista myös.

Vierailija
65/97 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan loistava sarja, vaikka painiikin täysin eri sarjassa kirjan kanssa. Sarjaa katsellessa tulikin eräs asia mieleen, ei periaatteessa juoniaukko tai moka, mutta pienehkö epäloogisuus. Epäloogisuus voi toki johtua siitä, että en muista jotain tiettyä yksityiskohtaa tjms, mutta heitänpä nyt ihmettelyni ilmoille.

SPOILERI KIRJASTA (JA TODENNÄKÖISESTI SIIS SARJASTAKIN)

Tuomarihan (eli siis murhaaja) lavasti kuolemansa Armstrongin avustuksella, jotta tämä voisi hämysti saada murhaajan selville. Muistaakseni molempia miehiä luonnehdettiin älykkäiksi, joten miksi helkkarissa Armstrong suostui niin idioottimaiseen suunnitelmaan? Jos murhaaja olisi yksi jäljellä olevista vieraista(poislukien tuomari ja hän itse), kuten Armstrong oletti, niin murhaajahan olisi välittömästi tajunnut "kuolleen" tuomarin nähtyään, että hommassa on jotain mätää. Murhaajahan olisi tiennyt, ettei hän itse ollut tappanut tuomaria ja jos tuomari oli suorittanut itsemurhan, niin kadonnut ase olisi löytynyt tämän lähietäiyydeltä. Eli jos murhaaja ei murhannut, eikä tuomari tappanut itseään, niin kuinka tämä sitten sai kuulan kalloon?

Toki murhaaja olisi voinut hämmentyä ja ajatella, että hän ei ole ainoa murhaaja saarella, mutta eikö ole vähän kaukaa haettua, että mahdollinen toinen murhaaja olisi yhtäkkiä alkanut lahtaamaan porukkaa, vieläpä alkuperäisen murhaajan tavoin lorulle uskollisella tavalla?

Toisin sanoen, Armstrongin olisi kaiken järjen mukaan pitänyt tajuta hyvissä ajoin, että tuomari on murhaaja tai vähintäänkin sen verran epäilyttävä kaveri, ettei tämän kanssa kannata mitään diilejä tehdä. Jos ei muuten, niin kai hänen olisi pitänyt tajuta asia vieraiden reaktioista päättelemällä viimeistään sen jälkeen, kun vieraat löytivät "kuolleen" tuomarin.

Voi olla, että muistan jonkun yksityiskohdan väärin ja epäloogisuus johtuu siitä. Tai sitten voihan se vaan olla, että Armstrong, kirurgi, oli tyhmä kun saapas.

Miksei mulle ole tullut mieleen tällaista vaikka olen lukenut kirjan pariin kertaan? :-D

Vierailija
66/97 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan loistava sarja, vaikka painiikin täysin eri sarjassa kirjan kanssa. Sarjaa katsellessa tulikin eräs asia mieleen, ei periaatteessa juoniaukko tai moka, mutta pienehkö epäloogisuus. Epäloogisuus voi toki johtua siitä, että en muista jotain tiettyä yksityiskohtaa tjms, mutta heitänpä nyt ihmettelyni ilmoille.

SPOILERI KIRJASTA (JA TODENNÄKÖISESTI SIIS SARJASTAKIN)

Tuomarihan (eli siis murhaaja) lavasti kuolemansa Armstrongin avustuksella, jotta tämä voisi hämysti saada murhaajan selville. Muistaakseni molempia miehiä luonnehdettiin älykkäiksi, joten miksi helkkarissa Armstrong suostui niin idioottimaiseen suunnitelmaan? Jos murhaaja olisi yksi jäljellä olevista vieraista(poislukien tuomari ja hän itse), kuten Armstrong oletti, niin murhaajahan olisi välittömästi tajunnut "kuolleen" tuomarin nähtyään, että hommassa on jotain mätää. Murhaajahan olisi tiennyt, ettei hän itse ollut tappanut tuomaria ja jos tuomari oli suorittanut itsemurhan, niin kadonnut ase olisi löytynyt tämän lähietäiyydeltä. Eli jos murhaaja ei murhannut, eikä tuomari tappanut itseään, niin kuinka tämä sitten sai kuulan kalloon?

Toki murhaaja olisi voinut hämmentyä ja ajatella, että hän ei ole ainoa murhaaja saarella, mutta eikö ole vähän kaukaa haettua, että mahdollinen toinen murhaaja olisi yhtäkkiä alkanut lahtaamaan porukkaa, vieläpä alkuperäisen murhaajan tavoin lorulle uskollisella tavalla?

Toisin sanoen, Armstrongin olisi kaiken järjen mukaan pitänyt tajuta hyvissä ajoin, että tuomari on murhaaja tai vähintäänkin sen verran epäilyttävä kaveri, ettei tämän kanssa kannata mitään diilejä tehdä. Jos ei muuten, niin kai hänen olisi pitänyt tajuta asia vieraiden reaktioista päättelemällä viimeistään sen jälkeen, kun vieraat löytivät "kuolleen" tuomarin.

Voi olla, että muistan jonkun yksityiskohdan väärin ja epäloogisuus johtuu siitä. Tai sitten voihan se vaan olla, että Armstrong, kirurgi, oli tyhmä kun saapas.

Miksei mulle ole tullut mieleen tällaista vaikka olen lukenut kirjan pariin kertaan? :-D

Vastaus: ainakin tv-sarjassa Armstrong luonnehtii ITSE itseään älykkääksi. Sanoo Wargravelle, että koska me kaksi olemme kaksi älykkäintä, meidän tulee pitää yhtä.. En muista miten meni kirjassa, luin se yli 10 vuotta sitten. Tuossa kohtaa tv-sarjasta muistin murhaajan

Vierailija
67/97 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjan loppuratkaisuhan oli aika antikliimaksi. Kirjassa murhaaja selventää työnsä taustat ja toteutuksen hyvinkin yksityiskohtaisesti. Sarjassa tyyppi vain kävelee ovesta ja kertoo itsestänsä.

Olisi ollut paljon kiinnostavampaa taustoittaa se, miten murhaaja ylipäätään tiesi kaikista kuolemista ja miten hän käytännössä teloitukset toteutti.

En muista kirjaa kovinkaan yksityiskohtaisesti, enkä muista häiritsikö tietty hahmojen epälooginen käytös siinäkin mutta ainakin sarjassa monen henkilön käytös vaikutti todella pimeältä.

Ai täällä saarella riehuu joku joka aikoo tappaa meidät kaikki yksi kerrallaan? Lähdenpä tästä yksin alakertaan laittamaan teetä.

Vain kolme ihmistä jäljellä, pysytäänpä kaikki yhdessä ja lähdetään ulos talosta. Oho, poliisi jäikin yhtäkkiä joukosta taloon hiippailemaan hiilihanko kourassa.

Noin ylipäätään, mitä olisi tapahtunut jos porukka olisikin päättänyt vain pysytellä yhdessä ja tuijotella vaikka niitä vihreitä nukkeja pöydillä. Sään laannuttua kaikki olisivat voineet tehdä kokon rannikolle ja kaikki olisivat pelastuneet.

Vierailija
68/97 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjan lukeneena eniten ärsyttää se pakollinen joku seksuaalis-romanttisen kuvion väkisin vääntäminen henkilöiden välille. Claythornen ja Lombardin juttu on turha ja vie aikaa muulta tunnelman luonnilta eikä esiinny kirjassa lainkaan.

Tää oli varmaan täällä jo mainittukin, mutta en lukenut koko ketjua.

Tavallaan olen samaa mieltä, mutta toisaalta jos on olemassa tilaisuus seksiin pold..lombardin kanssa niin onhan se käytettävä.

69/97 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tuomari muka pystyi suunnittelemaan viimeiset murhat eli sen että se nainen ampui Lombardin ja lopulta hirtti itsensä? Ei myöskään pystynyt varmistamaan sitä aseen ja nenäliinan putoamista kuolemansa jälkeen, olisivathan ne voineet jäädä niin lähelle tämän ruumista että siitä olisi voinut päätellä tuomarin ampuneen itsensä. Nainen vaikutti todella katuvan tekemäänsä murhaa mutta sitten ampui Lombardin kylmäverisesti.

70/97 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ne kutsui tuonne saarelle, oliko se tuo tuomari? Jollain Owen valenimellä? Vai oliko se Owen joku oikeasti toinen henkilö?

Tuomari oli U.N. Owen eli Unknown. Siis Owenia ei ollut olemassakaan vaan tuomarin keksintöä. Tuomari järjesti kaikki saarelle. Saarelle kutsujan täytyi olla varakas koska omisti (tai oli vuokrannut talon käyttöönsä) ja palkannut henkilökuntaa sinne, vieraat ja henkilökunta saivat käteistä ennakkona palveluksistaan. Myös ääninäyttelijälle sekä työnvälitysfirmalle on varmaankin täytynyt maksaa myös.

Vierailija
71/97 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelin myös Lombardin ampumista, menikö se niin myös kirjassa? Olen lukenut kirjan mutten muista. Miten tuomari pystyi olemaan varma, että Vera ampuisi Lombardin? Ja miksi Vera meni itse hirttosilmukkaan, muttei sitten kuitenkaan olisi halunnut kuolla kun tuomari tuli paikalle. Olisin myös toivonut loppuun hieman enemmän tuomarin toimintaa selittävää taustoitusta. Muuten mielestäni sarjalla oli upea toteutus, todella pelottava. Ja Lombard todellinen ilo silmälle ;)

Vierailija
72/97 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vera katui tekoaan, koska se oli täysin turha. Vera ei saanut Hugoa, vaikka raivasi pojan tieltään. Kylmäverinen ja julma ihminen, joka oli valmis tappamaan pienen pojan ja sitten elämään onnellisena unelmiensa miehen kanssa.

Vierailija
73/97 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tästä sarjasta vain loput 30 min. ja kirjan olen lukenut.  Jotenkin tuntui että kirjaa oli modernisoitu mikä on itse asiassa ihan positiivista. Ihan hyvin voi lisätä tvsarjaan esim. seksikohtauksia tai vihjailla kiinnostuksesta tyttöihin. Nämä asiathan voi ajatella olleen myös kirjassa mutta niistä ei puhuttu suoraan.

Vierailija
74/97 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on kirjahyllyssäni tuo kirja nimellä " Kymmenen pientä neekeripoikaa". Eikä ole poliisia näkynyt sitä hakemaan ja polttamaan.

Pelottavinta on, että näin tulee vielä joskus tapahtumaan.

Palaa samassa roviossa kuin Pekka ja Pätkä neekereinä elokuvan kaikki kopiot.

Vierailija
75/97 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelin myös Lombardin ampumista, menikö se niin myös kirjassa? Olen lukenut kirjan mutten muista. Miten tuomari pystyi olemaan varma, että Vera ampuisi Lombardin? Ja miksi Vera meni itse hirttosilmukkaan, muttei sitten kuitenkaan olisi halunnut kuolla kun tuomari tuli paikalle. Olisin myös toivonut loppuun hieman enemmän tuomarin toimintaa selittävää taustoitusta. Muuten mielestäni sarjalla oli upea toteutus, todella pelottava. Ja Lombard todellinen ilo silmälle ;)

Miten tyhmä oikein olet ? totta kai Vera ampuu Lombardin koska hän tietää että mies on se murhaaja koska vain he kaksi on jäljellä. Hirttosolmukka kiinnosti koska hän oli erittäin kovan psyykkisen prässin kohteena ollut jo pitkään ja tuomari sai hänet tajuamaan  että vielä näköjään on mahdollisuus elämään.

Vierailija
76/97 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vera oli tyhmä, hehän keskustelivat jo aikaisemmin että murhaaja piilottelee saarella. Eihän murhaaja ollut Lombard.

Vierailija
77/97 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjan loppuratkaisuhan oli aika antikliimaksi. Kirjassa murhaaja selventää työnsä taustat ja toteutuksen hyvinkin yksityiskohtaisesti. Sarjassa tyyppi vain kävelee ovesta ja kertoo itsestänsä.

Olisi ollut paljon kiinnostavampaa taustoittaa se, miten murhaaja ylipäätään tiesi kaikista kuolemista ja miten hän käytännössä teloitukset toteutti.

En muista kirjaa kovinkaan yksityiskohtaisesti, enkä muista häiritsikö tietty hahmojen epälooginen käytös siinäkin mutta ainakin sarjassa monen henkilön käytös vaikutti todella pimeältä.

Ai täällä saarella riehuu joku joka aikoo tappaa meidät kaikki yksi kerrallaan? Lähdenpä tästä yksin alakertaan laittamaan teetä.

Vain kolme ihmistä jäljellä, pysytäänpä kaikki yhdessä ja lähdetään ulos talosta. Oho, poliisi jäikin yhtäkkiä joukosta taloon hiippailemaan hiilihanko kourassa.

Noin ylipäätään, mitä olisi tapahtunut jos porukka olisikin päättänyt vain pysytellä yhdessä ja tuijotella vaikka niitä vihreitä nukkeja pöydillä. Sään laannuttua kaikki olisivat voineet tehdä kokon rannikolle ja kaikki olisivat pelastuneet.

Noh, ainaki kirjan nimi ois sit ollu "Ja kaikki heistä pelastuivat."

Vierailija
78/97 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vera pelasi murhaajan pussiin, typerä ämmä. Vetosi tuomariin ollessaan hirttosilmukassa kuinka onnistui kusettamaan oikeudessa jo kerran ja onnistuu siinä uudestaankin ja voi valehdella että murhaaja on ulkopuolinen. Tuomari oli rehellinen periaatteen mies eikä halunnut pelastaa juonivaa lastenmurhaajaa. Tyhmä Vera astui itse hirttosilmukkaan.

Vierailija
79/97 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tästä sarjasta vain loput 30 min. ja kirjan olen lukenut.  Jotenkin tuntui että kirjaa oli modernisoitu mikä on itse asiassa ihan positiivista. Ihan hyvin voi lisätä tvsarjaan esim. seksikohtauksia tai vihjailla kiinnostuksesta tyttöihin. Nämä asiathan voi ajatella olleen myös kirjassa mutta niistä ei puhuttu suoraan.

Aivan ! Yks tuttu sanoi mulle että Poirothan on selvä homo. Ei ollut tullut mulle mieleen mutta kun vähän ajattelin niin onhan se !

Vierailija
80/97 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän