Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sustahan on kasvanut nainen" miehen veli tyttärellemme jouluna

Vierailija
26.12.2016 |

Miehen veli oli ottanut pari olutta jo iltapäivällä ja kun tyttäremme tuli joulusaunasta pyyhe päällä, hän sanoi noin tyttärellemme. Tytär selvästi nolostui ja käveli nopeasti huoneeseensa. Oliko ihan sopivasti sanottu mielestäsi? Sanoin miehelle että vähän läksyttäisi veljeänsä mutta mieheni puolusteli veljeänsä että aina hän vitsailee tuollaisia.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tytön hormoonit hyrrätä kun keikistelee sedille.

62/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä sinun tytärtäsi vedetään kohta edestä ja takaa joten lopeta turha jeesustelu. Seksistä pitää nauttia. Jos sinulle ei irtoa niin älä kosta sitä muille.

Minkä ihmeen kautta sait tämän ällösedän aivovammaisen kommentin liitettyä seksin harrastamiseen?

Ja teille, jotka ihmettelette tytön kotona talsimista pyyhe päällä: come on, se pyyhe tuskin paljastaa mitään sellaista mitä ei tavalliset kesämekot tms. paljastaisi, eikä tyttö siellä mitään sylitanssia vetänyt vaan ihan normaalisti varmasti vain käveli paikasta A paikkaan B.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaavassa kommentti-ilmapiirissä kasvaneena (isäpuoli, setäpuoli, hoitolapsen isä, opettaja, satunnaiset kadunmiehet) voin kertoa, että vaikka keho olisi naisen, mieli voi olla vielä lapsen. Itse olin naisen näköinen jo 14-vuotiaana, ja samaan aikaan rakentelin nukketaloa ja piirtelin keijukaisia.

Kyseisenlainen kommentointi herätti minussa suurta ja pitkäänkestänyttä epävarmuutta. Jos olin kiva jollekin setämiehelle, juttelin normaalisti eli hihitin kuin pikkutyttö, jossain vaiheessa keskustelu saattoi saada limaisia käänteitä. Yhtäkkiä minun piti sensuroida itseäni, vetäytyä kuoreen, olla vetämättä huomiota itseeni, olla katsomatta edes päin. Yhtäkkiä aikuisten miesten, liian monen läheisenkin, palaute sai minut uskomaan, että ihmiset näkevät minussa vain tissit ja perseen.

Sisäisesti olin edelleen lapsi, joka nukkui nalle tyynynään.

Pitkään uskoin, että jokin minussa provosoi miehet lähentelemään ja käyttäytymään asiattomasti. Jokaisesta hiplauksesta ja limakommentista soimasin itseäni: mitäs juttelit sen kanssa mukavia, mitäs katsoit päin, mitäs hymyilit. Joskus miesten puolisot katsoivat paheksuen. En silti ollut flirtti: olin lapsi ja unohdin varoa itseäni keskustelun huumassa.

Yksi kommentti ei olisi varmaankaan tehnyt paljoakaan. Suurimman vahingon tekivät jokainen yksittäinen kommentti, sopimaton ele ja kosketus toinen toisensa jälkeen.

Kasvoin tässä asenneilmapiirissä. Minusta tuli joku, joka pelkäsi kuollakseen miehiä ja sitä, minkä kriisin saattaisi saada seuraavaksi aikaan. Tottakai monet kohtelivat minua myös oikein; silti varoin jokaista, koska kähminnät ja ehdottelut olivat tulleet aina niin ennalta-arvaamattomilta tahoilta. Kesti vuosia, ennen kuin opin luottamaan.

Monet eivät opi luottamaan enää ikinä.

Antakaa lasten kasvaa rauhassa. Pitäkää ne viattomat pikku vihjailut itsellänne, sillä sille lapselle ne ovat uusia ja uutuudessaan suunnattoman suuria.

Vierailija
64/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi ei, nyt hän varmaan salaa haaveilee raiskaavansa veljentytärtä jossain komerossa.

miksi kaikki pitää ottaa niin saatanan vakavasti, ei nyt ehkä ihan.paras kommentti puolialastomalle tytölle mutta todennäkösesti ei pahalla tarkoitettu.

Vierailija
65/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi ei, nyt hän varmaan salaa haaveilee raiskaavansa veljentytärtä jossain komerossa.

miksi kaikki pitää ottaa niin saatanan vakavasti, ei nyt ehkä ihan.paras kommentti puolialastomalle tytölle mutta todennäkösesti ei pahalla tarkoitettu.

Pointti ei varmaankaan ollut siinä, mitä setä aivopierullaan tarkoitti, vaan siinä, että ylipäätään oman veljentytön muotoja ei vaan kommentoida. Mitä jos olisi kommentoinut esim veljensä vaimosta, että no onpas sulla kroppa naisellistunut? Tai, ööö, vaikka omasta äidistään, että no onpas äiti sun muodoista tullut hekumallisia? Avautuuko ongelma yhtään näiden kautta?

Sitäpaitsi, veljentytär todennäköisesti miettii nyt, mitä setä tarkoitti kommentillaan ja kokee olonsa epämukavaksi, kun oivaltaa sedän puhuneen hänen rinnoistaan. Ja se ei ole mikään vähäinen epämukavuus se.

Vierailija
66/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmastikaan ollut mitään keikistelyä. Minun 10-vuotiaan tyttäreni rinnat ovat alkaneet kehittyä ja monilla hänen luokkalaisillaan on jo "naisellisemmatkin" muodot.

Lapseni pomppii (tietysti) edelleen vanhaan tapaan sisarustensa kanssa nakuna saunasta huoneisiinsa. Hyvinkin saattaisi lähisukulaisen nähdenkin kirmata ilman vaatteita hakemaan vaikka uikkarin.

Hänestä ei todellakaan ole tullut nainen. Eikä tule vielä pitkiin aikoihin. Ei silloin, kun kuukautiset alkavat. Ei edes silloin, kun menee ekaa kertaa käsi kädessä jonkun pojan kanssa.

Kuvottavaa, että joku pervo setämies kommentoi lasta tuolla tavalla. Ap:n täytyy saada tämä viesti perille tuolle äijälle.

Vierailija
67/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle eno sanoi aikoinaan, mutta oltiinkin silloin juhlissa ja minulla oli päällä asialliset peittävät juhlavaatteet. Siinä tilanteessa en pitänyt pahana, mutta kyllä puolialastomana saunasta tullessa aivan eri juttu.

Vierailija
68/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä jätä tytärtäsi kaksistaan tuollaisen sedän kanssa.

Mies vaikuttaa perverssiltä, koska kyse on LAPSESTA.

Vierailija
69/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei kannata kommentoida mitään positiivista kun naiset ja tytöt ottavat siitä itseensä. Itse ainakin vain katson korkeintaan päästä varpaisiin ja hymyilen jos joku sukulaistyttö on sattunut aikuistumaan...

m41v

Tuskin olet oikea mies. Provopelle. Hyi.

M43

Vierailija
70/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kasvattaa lapsensa niin, että yleisistä käytössäännöistä ei tarvitse välittää tyyliin, että mulla on oikeus juoksennella puolipukeissa missä tahansa, niin on syytä huolehtia myös siitä, että lapselle kehittyy riittävän paksu nahka. Maailma ei ole reilu paikka ja tuollaisia huomautuksia tollot huutelevat jopa lapsille. Tämä tosiasia on syytä hyväksyä ja opettaa lasta suoriutumaan, selviytymään mahdollisimman vähin vaurioin tässä kovassa maailmassa.

71/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kasvattaa lapsensa niin, että yleisistä käytössäännöistä ei tarvitse välittää tyyliin, että mulla on oikeus juoksennella puolipukeissa missä tahansa, niin on syytä huolehtia myös siitä, että lapselle kehittyy riittävän paksu nahka. Maailma ei ole reilu paikka ja tuollaisia huomautuksia tollot huutelevat jopa lapsille. Tämä tosiasia on syytä hyväksyä ja opettaa lasta suoriutumaan, selviytymään mahdollisimman vähin vaurioin tässä kovassa maailmassa.

Missä tahansa? Tyttö oli omassa kodissaan, senkin urpo.

Vierailija
72/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Missä tahansa" oli jumalauta tytön oma KOTI! Ja en tiedä minkä kokoisilla nenäliinoilla itse kuivaat itsesi, mutta peruskylpypyyhkeet nyt peittävät enemmän ja huolellisemmin kuin joku kesämekko. Sanotko siis, että sitä kesämekonkin laittamista kantsii miettiä, esim omassa kotonaan ei saa käyttää, jos on vaikka sukulaisia käymässä?

Vierailija
73/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto mikä ääliö äijä.. toivottavasti tytölle ei jäänyt traumoja. Niin tyypillistä, miehet ajatttelee pantavina kaikkia jotka näyttää "naisilta". Iästä viis, ei käsitetä että lapsi on lapsi vaikka olisikin kehitttynyt aikaisin. "Niin mutta kun se on ihan täys nainen..." voi v***u!!!

Vierailija
74/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulutossu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tahansa? Tyttö oli omassa kodissaan, senkin urpo.[/quote

Ei me nyt enää missään Downton Abbeyn maailmoissa elellä, mutta jotain voi nykyäänkin ottaa huomioon. Tässä tapauksessa sen, että talossa oli vieraita. Sitäpaitsi kommentti, johon laitoit palautetta, käsitteli lasten kasvatusta. Ei sitä, mitä oikeuksia kullakin on. 

Vierailija
75/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minkä ikäinen tämä tyttölapsesi on? 13 vai 22????

No tuleeko tähän vastausta?

76/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me nyt enää missään Downton Abbeyn maailmoissa elellä, mutta jotain voi nykyäänkin ottaa huomioon. Tässä tapauksessa sen, että talossa oli vieraita. Sitäpaitsi kommentti, johon laitoit palautetta, käsitteli lasten kasvatusta. Ei sitä, mitä oikeuksia kullakin on. 

Eli tytön olisi tässä pitänyt olla se joka ottaa sedän huomioon? Eiköhän hän ajatellut (kuten minäkin hänenä olisin) että sukulaismiestä ei kauheasti hetkauta jos hän omassa kodissaan, joulusaunasta tullessaan, kävelee huoneeseensa pyyhe päällään.

Vierailija
77/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sitä vallankäyttöä. Yritetään tyttölapset jo varhain saada alistetuksi arvostelemalla heitä ja nöyryyttämällä.

Sillä ei ole mitään tekemistä kohteliaisuuden kanssa.

Kerro sille miehen veljen vaimolle asiasta, niin hän voi tehdä tiettäväksi, ettei teini-ikäisiä tai minkään ikäisiä naisia kohdella noin.

Vierailija
78/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvia!

Vierailija
79/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö taisi välittää yleisistä käytössäännöistä. Niissä sanotaan, että kun oma sukulainen tulee kylään, alaikäisillä tytöillä ei tule olla mitään pelättävää tämän taholta, ei verbaalisesti eikä fyysisesti.

Samoin saunakulttuurin luvatussa maassa on täysin ookoo kulkea pyyhe päällä. Olisitko ohjeistanut esim mummoakin vetämään jotain soveliaampaa ylle vai saako vanha Hilma-Henrietta kulkea pyyhe päällä ja toinen tukkansa ympärillä joulusaunasta nukkumatiloihinsa?

Vierailija
80/86 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Missä tahansa?" Tässä oli kyse tytön omasta kodista ja matkasta saunasta omaan huoneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi