Vaimo syö ihan liikaa jouluna
Huomautin jo kerran että vähempikin riittäisi, mutta suuttui minulle. Niin tärkeää se ruoka voi olla sitten. Joulussa on muutakin iloa normaaleille ihmisille kuin syöminen. Hirveää katsella vierestä toisen mättöä.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu paljonko se syö, jos ei sun eväitä vedä...
Tässä ketjussa mammat ovat sitä mieltä, että kyllä kuuluu toisten syömiset muille:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2745099/poikaysyavan-nirsoilu-vanhempien…
Aikuisen nirsoilu on vastenmielistä ja pelkkää huonoa käytöstä. Sen sijaan jouluna ylensyöminen on täysin normaalia.
Nirsoilu on sana, jota käytetään silloin kuin ihminen itse päättää mitä syö ja kun päätös ei ole sen mukainen kuin sen sinun mielestäsi pitäisi olla. Toisin sanoen se ilmentää pientä fasistia sinussa, sitä joka kuiskuttaa korvaasi, että tuon pitäisi syödä niin kuten sinun mielestäsi hyvä on. Vaimenna kuule se fasisti sinussa ja anna muiden olla ihan oma itsensä ja syödä mitä haluavat. Niinhän te mammat olette kitapurjeet lepattaen tässä ketjussa huutamassa, että aapeen vaimokin saa tehdä. Jos aapeen vaimo saa syödä miten haluaa, niin tottahan toisen ketjun poikaystäväkin saa.
Vierailija kirjoitti:
Minua hirvittää koko joulu kun mieheni ahmii lanttulaatikkoa päivät ja pieree myrkkykaasuja yöt.
Makuuhuoneemme on niin ahdas, että multa ihan oikeasti loppuu happi siellä :(
Meillä vaimo rupsutteli koko yön ja se oli siinä määrin kuvottavaa että siirryin sohvalle. Ap
Vaimo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ollaan aima tarkkana ruuan suhteen, sitä ei koskaan tuhlata eikä ylensyödä. Se on ekologista luomua, lähiruokaa ja vaaleaa lihaakin harvemmin. Nyt kuvottaa unohtaa kaikki periaatteet jonkun juhlan takia, en pysty siihen ja vaikeaa on seurata vierestä miten alas voi toinen vajota. Ap
Onneksi et ole minun mieheni. Nimittäin minä ottaisin jalat alleni. Ydinkysymys ei ole ruoka vaan noin joustamattomat periaatteet yleensä, ettei siedä toisenkaan niistä poikkeamista edes kerran vuodessa.
En varmasti pystyisi olemaan suurimman osan palstalaisista puoliso. Ihmiset ovat nykyään vailla arvoja, kerskakuluttavat, törsäävät, tuhoavat luonnonvaroja, luottavat materiaan ja syövät (ja juovat) liikaa. Pidän tämän tyyppisiä ihmisiä melko vastenmielisinä mutta onneksi seuransa saa valita. Ap
Minua on kyllä koko ketjun mitan naurattanut ap:n valinta puolisokseen. Ei pysty olemaan suurimman osan palstalaisista puoliso, mutta tuon yörupsukaasuahmatin meni valitsemaan sydämensä kalleimmaksi ja elämänsä silmäteräksi :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu paljonko se syö, jos ei sun eväitä vedä...
Tässä ketjussa mammat ovat sitä mieltä, että kyllä kuuluu toisten syömiset muille:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2745099/poikaysyavan-nirsoilu-vanhempien…
Aikuisen nirsoilu on vastenmielistä ja pelkkää huonoa käytöstä. Sen sijaan jouluna ylensyöminen on täysin normaalia.
Nirsoilu on sana, jota käytetään silloin kuin ihminen itse päättää mitä syö ja kun päätös ei ole sen mukainen kuin sen sinun mielestäsi pitäisi olla. Toisin sanoen se ilmentää pientä fasistia sinussa, sitä joka kuiskuttaa korvaasi, että tuon pitäisi syödä niin kuten sinun mielestäsi hyvä on. Vaimenna kuule se fasisti sinussa ja anna muiden olla ihan oma itsensä ja syödä mitä haluavat. Niinhän te mammat olette kitapurjeet lepattaen tässä ketjussa huutamassa, että aapeen vaimokin saa tehdä. Jos aapeen vaimo saa syödä miten haluaa, niin tottahan toisen ketjun poikaystäväkin saa.
Ihminen pystyy käytännössä syömään lähes mitä tahansa syötäväksi kelpaavaa, ellei ole allerginen. Eettiset ratkaisut vielä ymmärrän, jos niitä ei tungeta muiden kurkusta alas. Sen sijaan nirsoilu kielii kotikasvatuksen puutteesta. Vanhemmat eivät ole jaksaneet vaivautua tutustuttamaan lasta uusiin makuihin, vaan tunkeneet samaa ruokaa vuositolkulla lapseen. Olen nähnyt tämän lähipiirissänikin: lähes viisikymppinen serkkuni ei syö kuin jauhelihaa, lohta, perunaa, pastaa, riisiä ja karkkia. Toki saa syödä, mitä haluaa, mutta totuutta ei kannata paeta. Nirsoilu on vastenmielistä aikuisella ihmisellä. Sen sijaan joulunajan väliaikainen mässäily on täysin normaalia.
En voi käsittää, mitä tyydytystä joku saa epäterveellisen ruuan mässyttämisestä. Sokerista ja epäterveellisestä p*skasta tulee vaan huono olo. Silti ylipainoiset kävelevät sydänkohtaukset mättävät kaksin käsin donitsia ja suklaata monta päivää putkeen. Useimmat vuosia putkeen. Tämä sitten naamioidaan sairaudeksi, vaikka kyse on vain ja ainoastaan säälittävän heikosta itsekurista. Tiedän mistä puhun, koska olen itsekin ollut 30 kg ylipainoinen. Kyse oli kohdallani vain laiskuudesta, ei mistään muusta.
Kerronpa sinulle salaisuuden. Pakko syödä, koska olet niin niuho ja huonoa seuraa. Ruoka turruttaa tunteet ja jaksan taas sinua seuraavaan päivään.
Vanha viisaus; sillä ei ole niin väliä mitä syö joulun ja uudenvuoden välillä, vaan sillä mitä syö uudenvuoden ja joulun välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta jos mies vetää 5 kilon kinkun napaansa kolmessa päivässä niin sehän on vain reipasta, eikö vain?
Ei minusta, en syö lainkaan punaista lihaa. Kuvottavaa sian mättöä toisten joulu. Ap
Ihan yhtä kuvottavaa on mättää valkoistakin lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanha viisaus; sillä ei ole niin väliä mitä syö joulun ja uudenvuoden välillä, vaan sillä mitä syö uudenvuoden ja joulun välillä.
Kulunut hokema
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulunut hokema
Ehkä, mutta totuuden siemen siinä on. Ei se yhden tai kahden päivän liikaa syöminen ketään pysyvästi lihota, vaan se ratkaisee mitkä elintavat vallitsee koko muun ajan vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Jouluna SAA syödä!
Saa tietenkin syödä mutta ei sen enempää kun muulloinkaan.
Mutta jotkut hullut kuitenkin syö kuin ei olisi ruokaa ennen nähnyt.
Siis suomalainen joulu perustuu nimenomaan syömiseen. Yksi syy mikä on siinä ahdistavaa, koska kaikkien pitää syödä samoja ruokia ja melkein samalla kellonlyömällä koko Suomessa. Tietysti sitä ennen on käytävä saunassa ja katsottava joulurauhan julistus. Ahdistavaaaaaaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluna SAA syödä!
Ai että ihan luvan kanssa. Kuka sen luvan antaa?
Vaikkapa itse Mietaa:
"Mieto syö kymmenkiloisen kinkun loppiaiseen mennessä nahkoineen päivineen."
http://www.iltalehti.fi/urheilu/201612232200045134_ur.shtml?_ga=1.19566…
"Juha Miedon joulunaikaan kuuluu jopa sadan luumutortun syöminen."
http://www.iltalehti.fi/talviurheilu/201612232200045127_tl.shtml
Pääsiäisenä paasto päättyy komiasti:
"Yhdessä asiassa Wassberg ei varmasti pärjäisi Miedolle – mämmin syömisessä. Mieto kertoi syöneensä tämän pääsiäisen aikana jo noin 30 kiloa mämmiä."
"– Se on maistunut taas niin hyvältä, että ei paremmasta väliä. Voi olla, ettei Wassberg jaksaisi syödä 40 kiloa mämmiä yhden pääsiäisen aikana, mutta uskon, että minulla se raja rikkoontuu nyt, Mieto sanoi.
Minkähänlainen раsканyysi tuolla Miedolla oikein on että vetää tuollaiset määrät mukisematta?
Minun vaimollani on aina joulu ja se syö runsaasti, eikai sitä massaa muuten 140kg olisi kertynytkään.
Eikä ikää ole vielä edes neljäkymmentä vuotta.
No miten paljon se vaimo sitten syö, laitappa päivän syöntilista määrineen ja kappaleineen, niin tiedetään olla asiasta jotain mieltä. Kuulostat kyllä aika niuholta.