Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset aloittaa päivähoidon, onko tässä mitään järkeä?!

Vierailija
25.12.2016 |

Lapset 3v ja 1v7kk aloittaa tammikuussa päivähoidon ja palaan töihin. Työmatka mulla on 30min suuntaansa. Päivähoitopäivät saattavat joskus venyä 9-10h kestäviksi. Onko aivan liian pitkiä päiviä? Työpaikkaa en ole onnistunut vielä lähempää saamaan. Tässä jouluna tullut mietittyä, että ehdinkö edes näkemään lapsia kunnolla ikinä. Myös nuoremman ikä mietityttää, onko aivan liian pieni päiväkotiin?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset hoidossa 7-17, minulla 40 km työmatka suuntaansa ja etätyömahdollisuus vain satunnaisesti. Kyllähän päiväkodissa asiasta natistaan, mutta olen todennut, että joko te tarjoatte laadukasta varhaiskasvatusta tai sitten otan yhteyttä AVIin. Läheskään kaikki eivät voi valita työpaikkojaan.

Kyllä tuo on törkeän pitkä hoitoaika. Tiedäthän, että asia menee lastensuojelun käsittelyyn, jos lasten hoitopäivät tuosta pitenevät tai ovat jatkuvasti hieman yli 10h? Tuo kyllä näkyy lapsissa ennen pitkää.

Höpöhöpö, ei mene lastensuojeluun. Ei ihminen mitään voi työmatkalleen. Meillä päiväkodissa on useampi lapsi hoidossa 6.30-17 eikä yhdestäkään ole tehty lasua. Karmeaa se toki pienille on.

Päiväkodissa jossa olen töissä, sekä päiväkodissa jossa lapseni ovat, ollaan todella tarkkoja siitä, ettei 10 tunnin päivä lapsilla ylity. Tottakai erillisellä ilmoituksella silloin tällöin onnistuu (esim kerran parissa kuukaudessa), mutta ei todellakaan jatkuvasti.

Työpaikallani ensin keskustellaan vanhempien kanssa, sitten ilmoitus sosiaalitoimeen jos yli 10 h päivät jatkuu. En tiedä miten lapsieni päiväkodissa toimittaisiin, sillä he eivät niin pitkiä päiviä tee.

Eli teillä tehdään lasu siitä hyvästä että vanhempi käy töissä. Ei hyvää päivää sanon minä. Ei ihme että sosiaalityöntekijöillä on ruuhkaa.

Voi olla vaikeaa ymmärtää niille, jotka ei päiväkodista näe muuta kuin ne hetken kun lapsi sinne viedään ja sieltä haetaan.

Ryhmäkoot ovat todella suuria ja usein meluisia, joten se on todella rankkaa lapselle, varsinkin pienelle lapselle olla siellä edes 8 tuntia.

Vanhempien kanssa keskustellessa tämä selitetään ja selvitetään olisiko esim varahakijaa lyhentämään lapsen päiviä.

Lasu jos tehdään, ei tehdä siinä mielessä, että lapsi otettaisiin huostaan tms., vaan esimerkiksi hoitoapua tarjoamaan. Lasu tehdään jotta voitaisiin auttaa lasta ja perhettä, ei siksi, että halutaan olla ilkeitä.

Hoitoapua tarjoamaan? Kukas sitä hoitoapua sitten antaisi? jepulis. Sossuntäti päättää, että lapsi saakin olla lastensuojelun asiakas ja tukitoimena tarjotaan hoitoa päiväkodissa.

ja kaikki ovat tyytyväisiä?

Ehkä vähän ohi, mutta sossusta tarjotaan usein hoitoapua. Tiedän useammankin perheen jossa on/on ollut sosiaalitoimen kautta työntekijä hoitamassa/vahtimassa lapsia, jotta vanhemmat saa omaa aikaa/ehtii siivota yms.

Vierailija
62/62 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten sain hyvällä tuurilla määräaikaisen työn 65 kilometrin päästä. Mies taas on töissä 125 kilometrin päässä, eri suunnassa. 4v ja esikoululainen olivat tuolloin usein ensimmäisiä päiväkodissa (klo 6.45) ja lähtivät viimeisinä viideltä. Tuolloin ei ollut mitään mahdollisuutta lyhentää hoitopäivän pituutta, mutta ihan hyvin lapset siihen sopeutuivat. Puoli vuotta tuota kesti ja sen jälkeen olenkin sitten jo ollut kaksi vuotta työttömänä, ei sekään nyt niin hyvä vaihtoehto ole ollut. Lapsille tietysti kiva kun olen aina kotona, mutta ei tämä työttömyys mikään hyvä tilanne ole. Jos tulen töitä saamaan, on se suurella todennäköisyydellä taas tuolla 65 kilometrin päässä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä