Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teidän 3-5v tytöt saivat joululahjaksi?

Kokematon äiti ov
25.12.2016 |

Haluan vertailla teidän tyttöjen lahjojen määrää ja laatua oman 4v tyttöni lahjoihin ja nähdä, että saiko hän todella aivan liian vähän lahjoja niin kuin jotkut sukulaiset sanoivat. Minun tyttö sai esim. 2 nukkea, pehmolelun, leikkiruokia, teeastiaston, 3 satukirjaa, 2 dvd-levyä, karkkia, pyjaman ja joitain muitakin vaatteita. Hän taisi saada noin 18-20 lahja ja loppupään lahjoja hän ei olisi enää millään jaksanut avata, mutta sukulaiset väittivät, että hän sai silti liian vähän lahjoja, erityisesti leluja. Sitäkään ei ymmärretty, että hän sai oman pienen suklaarasian vaikka ei todellakaan syö liikaa suklaata kerralla vaan osaa jo tuossa iässä säännöstellä itse, että syö korkeintaan 2-3 konvehtia kerralla eikä edes joka päivä tuotakaan määrää.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua myös sinne Porvooseen!

Vierailija
2/32 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 toivottua lelua, joista kolme oli kalliimpia(Anna-nukke, mlp-linna ja mlp-interaktiivinen lelu) ja kaksi halpaa, värityskirja, lautapeli, yöpuku, alusvaatteita ja kylpytakki. Lisäksi jotain muita vaatteita, joita en jaksa listata. Paketteja noin 15. Lapsi on 3,5-vuotias ja sai omasta mielestään tarpeeksi ja kivoja lahjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää joulua myös sinne Porvooseen!

Tämä ei ole provo. Kun sukulaisten lapset saavat aina vähintään 30 pakettia, niin totta ihmeessä heistä meidän tytön 18-20 lahjaa näyttivät vähältä.

Vierailija
4/32 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni ovat jo vanhempia. Mutta tyypillisesti he tuossa iässä saivat 10 pakettia, joista 5-6 sisälsi kirjoja tai leluja ja 4-5 vaatteita tai jotain muuta hyödyllistä.

Lisäksi ostimme kolmelle lapselle yhden isomman yhteisen lahjan, esimerkiksi yhtenä jouluna rattikelkan ja toisena Brion leikkihellan.

Vierailija
6/32 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisivuotias sai:

Annabel-nuken, yövalo-nallen, My Little Pony-jutun (joku kauppa tms, en ihan pysynyt kärryillä) ja samanaiheisen jumpsuitin sekä yhden ponin, kampauspää-nuken, cd-soittimen, kirjan, kaksi tehtäväkirjaa, palapelin, pelin PS3:lle, Plus-paloja, muutaman Pet shopin ja karkkipussin.

Lisäksi villasukkia ja yhteisenä lahjana veljen kanssa PS4:n, lasten koodauskirjan ja Zootropolis-elokuvan.

Hyviä lahjoja minusta.

Vierailija
7/32 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halinalle-muovimukin, Frozen Anna-nuken, lääkärisetin, piknik-korin, käsilaukun, Frozen-rooliasun, pulkan, liukurin, luistimet, Frozen-tarroja ja Frozen-värityskirjan.

Vierailija
8/32 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussilakanan, lapaset,pipon, villasukat, luistimet

Leikkikeittiön ja siihen astiaston

Nukenvaunut, kylvetettävän nuken ja jättikokoisen nallen

Vierailija
9/32 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri 3 vuotta täyttänyt tyttö. Sai aivan sopivasti lahjoja, vähempikin olisi varmasti riittänyt. Itse ei vielä osaa vaatia eikä toivoa suuria lahjakasoja ja väsyy pakettien aukomiseen niin että tuskin olisi useampaa jaksanut avata. Kuukausi takaperin olleet synttärit varmasti vaikuttaa vielä siihen ettei aivan kauheaa lahjakasta tullut. Toisaalta suku on pieni joten antajia ei ole paljoa.

Lahjoja tuli: ryhmä hau vahtitorni ja 2 hahmoa, Frozen Anna ja Elsa pehmonuket, kylpytakki, 2 muumipyyhettä, Frozen fleecepeitto, pieni rasia vihreitä kuulia (saa maistaa mutta suurin osa taitaa päätyä vanhempien suuhun), pikkuisen suklaata, muumikulho, iso setti tarroja, 4 kirjaa, leikkipiano, palapeli, muistipeli, pyjama, hame, muovailuvahaa, lääkärilaukku, Muumi pesuainesetti, nallelle asustesetti ja yhdeltä sukulaiselta kasa vaatteita (mm. farkut, housut, 2 hupparia ja t-paita).

Yksi lahja on itseasiassa vielä saamatta. Ensi jouluna varmaan on jo enemmän toiveita ja odotuksia. Lahjatkin on varmaan kalliimpia joten paketteja tulee olemaan vähemmän.

Vierailija
10/32 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai lahjaksi pinen suklaa rasian,prinsessa mekon ja tiaran, keppihevosen,puuhakirjan.lempi sarjan fikuurin. karkkiboksi. autorata. mini astiasto. näihinkin oli jo todella tyytyväinen :). vanhemmat myös lapsi sai mitä toivoi.

Vierailija
11/32 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 6- ja 3- vuotiaat lapseni saivat kumpikin 7 pakettia ja omasta mielestään saivat paljon. Olin itse ostanut näistä lahjoista 4 pakettia per lapsi. Muut lahjat tulivat lasten yksiltä isovanhemmilta (toisia ei ole), tädiltä ja kummeilta, kultakin yksi paketti per lapsi. Lasten isovanhemmat ja täti ovat varakkaita, mutta lapsiamme ei ole lahjottu ylenmäärin. Myös kaikki pariakymppiä kalliimmat lahjat ostamme me vanhemmat. Yhtään emme ole katkeria, päinvastoin. Lasten totuttaminen moneen kymmeneen pakettiin on yksinkertaisesti järjetöntä. Myös aikuisten lahjat aika minimaalisia. Mihin edes laitatte sen kaiken tavaran, jos sitä tulee noin paljon joka vuosi + synttärit siihen päälle.

Vierailija
12/32 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v tyttö sai Annabell-nuken (se tukallinen), kaksi laukkua (toinen niistä väritettävä My little pony-laukku), koruja, hiusjuttuja, kaksi lego friends settiä, paidan, housut, pipon, hanskat. Tärkein niistä oli tuo nukke jota oli toivonut ja sillä leikkii koko ajan :)

Vierailija
13/32 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikin lapsi sai alle 10 lahjaa, en tainnut edes laskea. Yhteislahjana oli Barbie -taloon huonekaluja ja lautapeli. Lisäksi sai kannettavan kosketinsoittimen, my little pony -talon, lääkärivälineet, frozen pyyhkeen, väritettävän laukun, rukkaset ja yöpaidan sekä hiusjuttuja. Tämä siis tyttö 4v

Vierailija
14/32 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotias tytär sai puuhakirjan, muumikirjan, pyjaman, pipon, legosetin, juomapullon ja yhden lelukaupan leikkisetin. Itse oli toivonut ainoastaan muumikirjaa. T: 11

Vierailija
15/32 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaisen kånken-repun. Täytyy harjoitella ajoissa että sitten tietää myöhemmin miten olla oksettava massapissis.

Vierailija
16/32 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mlp-setti vauvan tarvikkeita (kaukalo, syöttötuoli ja sänky), Elves legoja, suklaata, lahjakortti H&M, 2 kirjaa, sukkia, alusvaatesetin, Hatchimals munan, Ti-Ti dvd, hiusjuttuja, palapelipaketin, Frozen taskulampun, yöppärin ja tossut, veljeltään huovutettavan pehmon, yhteisinä lahjoina veljensä kanssa pelejä pelikoneelle ja kalapelin, jossa ongitaan kaloja.

Liikaa oli tuossakin, suurin osa sukulaisilta. Mutta onneksi ei mitään turhaa krääsää vaan kaikki sellaisia, joilla lapsi leikkii ja tykkää.

Vierailija
17/32 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa listaa mitä mun 2,5v. tytär sai, aika samanmoisesti kuin muutkin tässä ketjussa, mut mun mutsin piti sitten eilisen ja tämän päivän aikana kolmesti moittia lahjojen määrää, että niitä oli ihan liikaa. On vaikeaa ymmärtää, mikä häntä loukkasi lahjojen määrässä? Mua jäi nyt vaan ärsyttää tällainen kommentointi, että pitääkö aina arvostella jostakin, tästäkin ns. positiivisesta ongelmasta.

Vierailija
18/32 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että tyttöset opetetaan äideiksi ja vaimoiksi, niin vauva-forumille riittää sitten keskustelijoita tulevaisuudessakin: "olen passannut miestäni 10v. miksei hän osallistu lastenhoitoon eikä kotitöihin?"

Vierailija
19/32 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 toivottua lahjaa legopaketti, pehmokoira ja se hatchimals-muna-asukki. Lisäksi yöpuku ja siskon kanssa yhteisenä lahjana ison satukirjan ja lautapelin.Sopiva määrä.

Vierailija
20/32 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keppihevosen, vaatteita (sisävaatteita ja yhden ulkoilukerraston, villasukat), rattikelkan, luistimet, sukset, barbin, nukketaloon keittiön ja nukkeja, pari lastenelokuva dvdtä, pikku käsilaukun, muistipelin, pari Miina ja Manu -kirjaa kuuntelulevyineen. Tyttö oli oikein tyytyväinen, mun mielestä paketteja oli hirveästi. Kiva ettei ihan hulluna tullut mitään pikkukrääsää.