Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti tulee tänään meille käymään

Vierailija
25.12.2016 |

Saa nähdä miten sujuu. En muista että ois käynyt meillä sen jälkeen kun kysyin palstalta apua siihen, että hän oli tulossa, vaikka en halunnut, ja sain täällä hirveän paskamyrskyn niskaani. Äiti tulee koska on joulu ja haluaa nähdä lapsia. Mies oli siellä muistaakseni viime vuonna lasten kanssa ja mä rauhoittelin hermojani kotona enkä lähtenyt mukaan.
Äidin kanssa varmaan parhaiten pärjää, jos ei koitakaan oppia mistään, mitä hän sanoo, varmaan tulee taas jotain sanomista.
t.kivikissaäiti

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa. Saatte jouluvieraan. Lapset varmasti tykkää. Emäntä luo ilmapiirin kotiinsa ja saa vieraan tuntemaan itsensä tervetulleeksi. Voit olla itsestäsi ylpeä!

No lapset tietenkin tykkää ja hyvä niin. Mutta missä oikein tynnyrissä sä olet kasvanut, jos noi on sulle asioita, joita pitää oikein neuvoa jollekin?! Ihan itsestäänselvyys. Mutta kun ei se vielä riitä. Jos vieras käy loukkaavaksi, niin sehän ei käy, että mut siitä lähetetään kävelylle!

ap

Sinä vaikutat viestiesi perusteella niin tynnyrissä kasvaneelta, että sinua on syytäkin neuvoa elämän perusasioissa, kuten siinä että oman äidin huonoa kohtelua ei kosteta omille lapsille.

Kävelylle lähtöön voit asennoitua niin, että se joka on oikeassa poistuu tyylikkäästi tilanteesta eikä ala lapsellisesti rähistä ja kiukutella.

Ja miten niin poistuu tyylikkäästi? Mun äitiä se ei hetkauta yhtään, jos mä lähden. Ei ajattele, että voi ei, nyt mä pilasin sen joulumielen. Sen mielestäkin se on vaan hyvä, jos mä häivyn. Saapahan vallata talon kokonaan itselleen.

ap

Emäntä luo hyvää joulumieltä. Avaa kotinsa vieraalle. Juttelee ja on kohtelias.

Jos jokin paha ajatus pääsee pinnalle, on hyvä lähteä pois. Vähin äänin vaikka sanoa menevänsä kauppaan. Näin kaikille jää hyvä joulumieli.

Joskin voi olla parasta jättää kotinsakin vieraalle kokonaan hetkeksi. Vieraanvarain ja kohtelias teko.

Sitähän me toisillemme jouluna toivotaan. Hyvää!

Miten niin kaikille? Luuletko, että mulla ois tuossa mallissa hyvä joulumieli? Ei todellakaan olisi.

ap

Tottakai on! Antaminen on suurin ilo! Saat itsekin kokea hetken harmoniaa. Se on paras lahja

Se riittää minulta antamiseksi, että äiti saa tulla meille tänään. (Lahjan lisäksi). Sen jälkeen pitää osata käyttäytyä. Ja siihen ei kuulu minun loukkaamiseni.

ap

Vierailija
42/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettäkää ihana päivä! Olen iloinen puolestasi.

Hyvää joulua ja harmoniaa Teille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emännöinti on mukavaa. Kunhan muistaa olla rauhallinen niin kaikki sujuu hyvin.

Tsemppiä Sinulle!

Vierailija
44/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viettäkää ihana päivä! Olen iloinen puolestasi.

Hyvää joulua ja harmoniaa Teille!

No en mä nyt tästä mitään superihanaa toivo. Se jo riittäisi, jos ämm...äiti osaisi olla arvostelematta = loukkaamatta.

ap

Vierailija
45/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulurauhaa ja hyvää tahtoa Teille!

Vierailija
46/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi vaikuttaa olevan hyvä ja sydämellinen ihminen kun haluaa tavata lapsenlapsiaan (ja vävyään?) jouluna, vaikka tyttärensä onkin ärrinpurri.

Vierailija
47/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä Sinulle!

No ei mulle toi nyt ole ongelmana, jos et ole tajunut.

ap

Vierailija
48/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi vaikuttaa olevan hyvä ja sydämellinen ihminen kun haluaa tavata lapsenlapsiaan (ja vävyään?) jouluna, vaikka tyttärensä onkin ärrinpurri.

Hän saa vain sitä mitä ansaitsee, koska ei osaa pitää turpaansa kiinni. Mieluummin ottaisin kohteliaan ja hyväntahtoisen äidin.

ap

Vierailija
49/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mua puolustetaan sitten 15-20 vuoden päästä yhtä terhakkaasti, kun mä haluan mennä katsomaan omien lasteni mahdollisia lapsia, vaikka tai kun olisinkin ollut ihan sika lastani kohtaan.

ap

Vierailija
50/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä Sinulle!

ap

No ei tietenkään ole sinulle ongelma! Jollekin muulle voisi tulla etkäteen negatiivisia ajatuksia, jotka voisivat heijastus vierailun kulkuun. Siksi vaan muistutin, että oma rauhallisuus ja positiiviset ajatukset saa kaiken sujumaan hyvin. Sinä tiedät sen ja osaat olla vieraanvarainen. Joku rahvas vain ei tätä käytösnormia ymmärrä. Hyvä emäntä saa vieraat viihtymään ja jaksaa nähdä vaivaa. Jutella mukavia ja olla kohtelias.

Vierailija
51/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tietäis ap:n äidin puhelinnumeron niin vois soittaa ja sanoa, ettei nyt kannata mennä vierailulle.

Vierailija
52/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä Sinulle!

ap

No ei tietenkään ole sinulle ongelma! Jollekin muulle voisi tulla etkäteen negatiivisia ajatuksia, jotka voisivat heijastus vierailun kulkuun. Siksi vaan muistutin, että oma rauhallisuus ja positiiviset ajatukset saa kaiken sujumaan hyvin. Sinä tiedät sen ja osaat olla vieraanvarainen. Joku rahvas vain ei tätä käytösnormia ymmärrä. Hyvä emäntä saa vieraat viihtymään ja jaksaa nähdä vaivaa. Jutella mukavia ja olla kohtelias.

Etkö nyt tajua, että ne etukäteisajatukset äiti on luonut minulle jo lapsuudessani? Ei mulle tänään mitään sellaista ole etukäteen tullut mieleen, mikä ei olisi ollut totta ja tapahtunut jo lapsuudessani. Minua lytätään ja mun pitäisi vain olla kiitollinen. En tiedä mistä.

ap

Vierailija
53/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä Sinulle!

ap

Etkö nyt tajua, että ne etukäteisajatukset äiti on luonut minulle jo lapsuudessani? Ei mulle tänään mitään sellaista ole etukäteen tullut mieleen, mikä ei olisi ollut totta ja tapahtunut jo lapsuudessani. Minua lytätään ja mun pitäisi vain olla kiitollinen. En tiedä mistä.

ap

Sinä voit kantaa vastuun omista ajatuksistasi. Puhdista mielesi. Ajattele hyviä ajatuksia.

Ole hyvä äiti ja hyvä emäntä. Sinä osaat ja kykenet. Sinulla on voima ja valta.

Hyvä emäntä luo hyvää mieltä muille. Ja ihana harmonia tulee emännän ajatuksista ja teoista.

Sinä osaat, ei sinulla ole ongelmaa tämän tajuamisessa.

Sinä olet Upea!

Vierailija
54/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinjan voinut tietenkin sanoa äidille, ettei käy, mutta ehkä olen itsekin utelias näkemään, että joko sitä jaksaisi antaa olla kun oma äiti lyttää ja mieskään ei välttämättä siinä tilanteessa puolusta mitenkään. Kunhan kaikilla muilla vain on mukavaa ja hyvä mieli. Paskat minusta. Että jos sitä jo kestäisi sellaista.

ap

Vierailija
55/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä Sinulle!

ap

ap

Sinä voit kantaa vastuun omista ajatuksistasi. Puhdista mielesi. Ajattele hyviä ajatuksia.

Ole hyvä äiti ja hyvä emäntä. Sinä osaat ja kykenet. Sinulla on voima ja valta.

Hyvä emäntä luo hyvää mieltä muille. Ja ihana harmonia tulee emännän ajatuksista ja teoista.

Sinä osaat, ei sinulla ole ongelmaa tämän tajuamisessa.

Sinä olet Upea!

Miten omien ajatusten puhdistaminen vaikuttaa pätkääkään siihen, miltä tuntuu tulla satutetuksi ja loukatuksi? Vtun idiootti.

ap

Vierailija
56/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata liikaa nipottaa etukäteen. Vain pientä järjestelyä. Itseään ei kannata uuvuttaa ennen vieraan saapumista. Ehkä vain keittiö siistiksi ja liiat tavarat pois. Kynttilät palamaan. Lapset kattaa mielellään pöydän. Tekee varmasti mielellään torttujakin.

Pääasia että on itse rauhallinen ja hyvällä mielellä

Keskittyy vieraaseen. Kyselee kuulumiset. Luo hyvää mieltä ympärilleen. Se tarttuu. Vieras muistaa vain tunnelman. Ja kantaa se tunnelma teitäkin pitkään

Voi kun omi ihanaa, kun mummo oli käymässä! Kaikilla oli mukavaa!

Vierailija
57/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata liikaa nipottaa etukäteen. Vain pientä järjestelyä. Itseään ei kannata uuvuttaa ennen vieraan saapumista. Ehkä vain keittiö siistiksi ja liiat tavarat pois. Kynttilät palamaan. Lapset kattaa mielellään pöydän. Tekee varmasti mielellään torttujakin.

Pääasia että on itse rauhallinen ja hyvällä mielellä

Keskittyy vieraaseen. Kyselee kuulumiset. Luo hyvää mieltä ympärilleen. Se tarttuu. Vieras muistaa vain tunnelman. Ja kantaa se tunnelma teitäkin pitkään

Voi kun omi ihanaa, kun mummo oli käymässä! Kaikilla oli mukavaa!

No en mä nyt mitään nipotakaan. Suunnilleen yöpuvuissa otetaan varmaan mummi vastaan.

ap

Vierailija
58/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin äiti tulee tänään käymään! Eilen ei jaksanut, koska on sairastellut. Vietiin äidille eilen lahjat, kukat, puurot, tuore leipä, kinkkua, maustekakkua ym ja syötiin yhdessä

Tänään tehdään joululounas. Alkupalaksi kaloja ja salaatteja. Laatikot ym pääruokana ja jälkkäriksi leivotaan suklaakakku.

Laatikoita annan äidille kotiinviemiseksi. Ollen jo pitkään tehnyt kaikki äidin ruuat ja hoitanut kauppa-asiat ym.

Tänään koitan tehdä äidin joulusta mukavan

Vierailija
59/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin lukea miten aggressiivisten kanssa tullaan toimeen eilen illalla. Se jäi käteen että sanot kyllä, kyllä, ymmärrän. Sitten kai se etenee siitä lepositeisiin laittoon.

Vierailija
60/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin äiti tulee tänään käymään! Eilen ei jaksanut, koska on sairastellut. Vietiin äidille eilen lahjat, kukat, puurot, tuore leipä, kinkkua, maustekakkua ym ja syötiin yhdessä

Tänään tehdään joululounas. Alkupalaksi kaloja ja salaatteja. Laatikot ym pääruokana ja jälkkäriksi leivotaan suklaakakku.

Laatikoita annan äidille kotiinviemiseksi. Ollen jo pitkään tehnyt kaikki äidin ruuat ja hoitanut kauppa-asiat ym.

Tänään koitan tehdä äidin joulusta mukavan

Ehkä sellaiselle vanhemmalle, joka on ollut hyvä sinulle lapsena onkin mukava järjestää.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme