Äiti tulee tänään meille käymään
Saa nähdä miten sujuu. En muista että ois käynyt meillä sen jälkeen kun kysyin palstalta apua siihen, että hän oli tulossa, vaikka en halunnut, ja sain täällä hirveän paskamyrskyn niskaani. Äiti tulee koska on joulu ja haluaa nähdä lapsia. Mies oli siellä muistaakseni viime vuonna lasten kanssa ja mä rauhoittelin hermojani kotona enkä lähtenyt mukaan.
Äidin kanssa varmaan parhaiten pärjää, jos ei koitakaan oppia mistään, mitä hän sanoo, varmaan tulee taas jotain sanomista.
t.kivikissaäiti
Kommentit (93)
Viettäkää ihana päivä! Olen iloinen puolestasi.
Hyvää joulua ja harmoniaa Teille!
Emännöinti on mukavaa. Kunhan muistaa olla rauhallinen niin kaikki sujuu hyvin.
Tsemppiä Sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Viettäkää ihana päivä! Olen iloinen puolestasi.
Hyvää joulua ja harmoniaa Teille!
No en mä nyt tästä mitään superihanaa toivo. Se jo riittäisi, jos ämm...äiti osaisi olla arvostelematta = loukkaamatta.
ap
Joulurauhaa ja hyvää tahtoa Teille!
Äitisi vaikuttaa olevan hyvä ja sydämellinen ihminen kun haluaa tavata lapsenlapsiaan (ja vävyään?) jouluna, vaikka tyttärensä onkin ärrinpurri.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä Sinulle!
No ei mulle toi nyt ole ongelmana, jos et ole tajunut.
ap
Vierailija kirjoitti:
Äitisi vaikuttaa olevan hyvä ja sydämellinen ihminen kun haluaa tavata lapsenlapsiaan (ja vävyään?) jouluna, vaikka tyttärensä onkin ärrinpurri.
Hän saa vain sitä mitä ansaitsee, koska ei osaa pitää turpaansa kiinni. Mieluummin ottaisin kohteliaan ja hyväntahtoisen äidin.
ap
Toivottavasti mua puolustetaan sitten 15-20 vuoden päästä yhtä terhakkaasti, kun mä haluan mennä katsomaan omien lasteni mahdollisia lapsia, vaikka tai kun olisinkin ollut ihan sika lastani kohtaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä Sinulle!No ei mulle toi nyt ole ongelmana, jos et ole tajunut.
ap
No ei tietenkään ole sinulle ongelma! Jollekin muulle voisi tulla etkäteen negatiivisia ajatuksia, jotka voisivat heijastus vierailun kulkuun. Siksi vaan muistutin, että oma rauhallisuus ja positiiviset ajatukset saa kaiken sujumaan hyvin. Sinä tiedät sen ja osaat olla vieraanvarainen. Joku rahvas vain ei tätä käytösnormia ymmärrä. Hyvä emäntä saa vieraat viihtymään ja jaksaa nähdä vaivaa. Jutella mukavia ja olla kohtelias.
Jos joku tietäis ap:n äidin puhelinnumeron niin vois soittaa ja sanoa, ettei nyt kannata mennä vierailulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apNo ei tietenkään ole sinulle ongelma! Jollekin muulle voisi tulla etkäteen negatiivisia ajatuksia, jotka voisivat heijastus vierailun kulkuun. Siksi vaan muistutin, että oma rauhallisuus ja positiiviset ajatukset saa kaiken sujumaan hyvin. Sinä tiedät sen ja osaat olla vieraanvarainen. Joku rahvas vain ei tätä käytösnormia ymmärrä. Hyvä emäntä saa vieraat viihtymään ja jaksaa nähdä vaivaa. Jutella mukavia ja olla kohtelias.
Etkö nyt tajua, että ne etukäteisajatukset äiti on luonut minulle jo lapsuudessani? Ei mulle tänään mitään sellaista ole etukäteen tullut mieleen, mikä ei olisi ollut totta ja tapahtunut jo lapsuudessani. Minua lytätään ja mun pitäisi vain olla kiitollinen. En tiedä mistä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apNo ei tietenkään ole sinulle ongelma! Jollekin muulle voisi tulla etkäteen negatiivisia ajatuksia, jotka voisivat heijastus vierailun kulkuun. Siksi vaan muistutin, että oma rauhallisuus ja positiiviset ajatukset saa kaiken sujumaan hyvin. Sinä tiedät sen ja osaat olla vieraanvarainen. Joku rahvas vain ei tätä käytösnormia ymmärrä. Hyvä emäntä saa vieraat viihtymään ja jaksaa nähdä vaivaa. Jutella mukavia ja olla kohtelias.
Etkö nyt tajua, että ne etukäteisajatukset äiti on luonut minulle jo lapsuudessani? Ei mulle tänään mitään sellaista ole etukäteen tullut mieleen, mikä ei olisi ollut totta ja tapahtunut jo lapsuudessani. Minua lytätään ja mun pitäisi vain olla kiitollinen. En tiedä mistä.
ap
Sinä voit kantaa vastuun omista ajatuksistasi. Puhdista mielesi. Ajattele hyviä ajatuksia.
Ole hyvä äiti ja hyvä emäntä. Sinä osaat ja kykenet. Sinulla on voima ja valta.
Hyvä emäntä luo hyvää mieltä muille. Ja ihana harmonia tulee emännän ajatuksista ja teoista.
Sinä osaat, ei sinulla ole ongelmaa tämän tajuamisessa.
Sinä olet Upea!
Olisinjan voinut tietenkin sanoa äidille, ettei käy, mutta ehkä olen itsekin utelias näkemään, että joko sitä jaksaisi antaa olla kun oma äiti lyttää ja mieskään ei välttämättä siinä tilanteessa puolusta mitenkään. Kunhan kaikilla muilla vain on mukavaa ja hyvä mieli. Paskat minusta. Että jos sitä jo kestäisi sellaista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSinä voit kantaa vastuun omista ajatuksistasi. Puhdista mielesi. Ajattele hyviä ajatuksia.
Ole hyvä äiti ja hyvä emäntä. Sinä osaat ja kykenet. Sinulla on voima ja valta.
Hyvä emäntä luo hyvää mieltä muille. Ja ihana harmonia tulee emännän ajatuksista ja teoista.
Sinä osaat, ei sinulla ole ongelmaa tämän tajuamisessa.
Sinä olet Upea!
Miten omien ajatusten puhdistaminen vaikuttaa pätkääkään siihen, miltä tuntuu tulla satutetuksi ja loukatuksi? Vtun idiootti.
ap
Ei kannata liikaa nipottaa etukäteen. Vain pientä järjestelyä. Itseään ei kannata uuvuttaa ennen vieraan saapumista. Ehkä vain keittiö siistiksi ja liiat tavarat pois. Kynttilät palamaan. Lapset kattaa mielellään pöydän. Tekee varmasti mielellään torttujakin.
Pääasia että on itse rauhallinen ja hyvällä mielellä
Keskittyy vieraaseen. Kyselee kuulumiset. Luo hyvää mieltä ympärilleen. Se tarttuu. Vieras muistaa vain tunnelman. Ja kantaa se tunnelma teitäkin pitkään
Voi kun omi ihanaa, kun mummo oli käymässä! Kaikilla oli mukavaa!
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata liikaa nipottaa etukäteen. Vain pientä järjestelyä. Itseään ei kannata uuvuttaa ennen vieraan saapumista. Ehkä vain keittiö siistiksi ja liiat tavarat pois. Kynttilät palamaan. Lapset kattaa mielellään pöydän. Tekee varmasti mielellään torttujakin.
Pääasia että on itse rauhallinen ja hyvällä mielellä
Keskittyy vieraaseen. Kyselee kuulumiset. Luo hyvää mieltä ympärilleen. Se tarttuu. Vieras muistaa vain tunnelman. Ja kantaa se tunnelma teitäkin pitkään
Voi kun omi ihanaa, kun mummo oli käymässä! Kaikilla oli mukavaa!
No en mä nyt mitään nipotakaan. Suunnilleen yöpuvuissa otetaan varmaan mummi vastaan.
ap
Meilläkin äiti tulee tänään käymään! Eilen ei jaksanut, koska on sairastellut. Vietiin äidille eilen lahjat, kukat, puurot, tuore leipä, kinkkua, maustekakkua ym ja syötiin yhdessä
Tänään tehdään joululounas. Alkupalaksi kaloja ja salaatteja. Laatikot ym pääruokana ja jälkkäriksi leivotaan suklaakakku.
Laatikoita annan äidille kotiinviemiseksi. Ollen jo pitkään tehnyt kaikki äidin ruuat ja hoitanut kauppa-asiat ym.
Tänään koitan tehdä äidin joulusta mukavan
Yritin lukea miten aggressiivisten kanssa tullaan toimeen eilen illalla. Se jäi käteen että sanot kyllä, kyllä, ymmärrän. Sitten kai se etenee siitä lepositeisiin laittoon.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin äiti tulee tänään käymään! Eilen ei jaksanut, koska on sairastellut. Vietiin äidille eilen lahjat, kukat, puurot, tuore leipä, kinkkua, maustekakkua ym ja syötiin yhdessä
Tänään tehdään joululounas. Alkupalaksi kaloja ja salaatteja. Laatikot ym pääruokana ja jälkkäriksi leivotaan suklaakakku.
Laatikoita annan äidille kotiinviemiseksi. Ollen jo pitkään tehnyt kaikki äidin ruuat ja hoitanut kauppa-asiat ym.
Tänään koitan tehdä äidin joulusta mukavan
Ehkä sellaiselle vanhemmalle, joka on ollut hyvä sinulle lapsena onkin mukava järjestää.
ap
Se riittää minulta antamiseksi, että äiti saa tulla meille tänään. (Lahjan lisäksi). Sen jälkeen pitää osata käyttäytyä. Ja siihen ei kuulu minun loukkaamiseni.
ap