Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti tulee tänään meille käymään

Vierailija
25.12.2016 |

Saa nähdä miten sujuu. En muista että ois käynyt meillä sen jälkeen kun kysyin palstalta apua siihen, että hän oli tulossa, vaikka en halunnut, ja sain täällä hirveän paskamyrskyn niskaani. Äiti tulee koska on joulu ja haluaa nähdä lapsia. Mies oli siellä muistaakseni viime vuonna lasten kanssa ja mä rauhoittelin hermojani kotona enkä lähtenyt mukaan.
Äidin kanssa varmaan parhaiten pärjää, jos ei koitakaan oppia mistään, mitä hän sanoo, varmaan tulee taas jotain sanomista.
t.kivikissaäiti

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava ketju, kun kerrankin ap ei ehdi kirjoittaa enemmän kuin hänelle vastataan. :D  Mutta piruja hän ehtii maalata riittämiin, nyt on epäonnistunut vierailu pohjustettu niin, ettei ole mitään mahdollisuuksia onnistua kellään osapuolella. 

Vierailija
62/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtava ketju, kun kerrankin ap ei ehdi kirjoittaa enemmän kuin hänelle vastataan. :D  Mutta piruja hän ehtii maalata riittämiin, nyt on epäonnistunut vierailu pohjustettu niin, ettei ole mitään mahdollisuuksia onnistua kellään osapuolella. 

No en mä maalaa piruja, mä vain en oikeastaan voi tietää, meneekö kaikki ihan hyvin, vai alkaako äitini käyttäytyä huonosti vaatien samalla minua nielemään sen. Mutta veikkaisin, että koska vierailu keskittyy lapsiin, äiti ei välttämättä ehdi alkaa vihata minua, eli neuvoa minua. Tai sitten olisi oppinut, saamistaan banneista elämääni, että jos haluaa pitää välejä on pakko olla huomaavaisempi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa nähdä miten sujuu. En muista että ois käynyt meillä sen jälkeen kun kysyin palstalta apua siihen, että hän oli tulossa, vaikka en halunnut, ja sain täällä hirveän paskamyrskyn niskaani. Äiti tulee koska on joulu ja haluaa nähdä lapsia. Mies oli siellä muistaakseni viime vuonna lasten kanssa ja mä rauhoittelin hermojani kotona enkä lähtenyt mukaan.

Äidin kanssa varmaan parhaiten pärjää, jos ei koitakaan oppia mistään, mitä hän sanoo, varmaan tulee taas jotain sanomista.

t.kivikissaäiti

Mikä saa sut kärsimään vuosi toisensa jälkeen, oisit voinut laittaa välit poikki jo  ajat sitten ja alkaa oikeesti toipua. Oletko masokisti? Marttyyri olet ainakin. Estät oman toipumisesi pitämällä yhteyttä äitiisi ja se jos mikä on typerää.Me saadaan taas koko vuosi kärsiä sun aivopieruista ja valituksesta täällä sen takia että ihan itse päästät sen ihmisen kotiisi. Mä oisin laittanut tiedot salaiseksi ja ilmoittanut etten halua yhteydenottoja jos niitä tulee, teen ilmoituksen vainoamisesta. Jos sun äitis todella on hirviö, ei ole lastenkaan edun mukaista antaa niiden tavata sitä. Ilmeisesti sulla ei vielä ole kuppi täynnä kun äitisi saa tulla käymään.

Pliis, älä tule sitten tänne valittamaan miten se arvosteli kaikkea. Kun vanhempiin on lupa laittaa välit poikki jos ne ovat haitaksi omalle mielenterveydelle.

Mutta oikeastihan sä vaan haet huomiota täältä kuten aina ennenkin. On niin paljon helpompi kitistä kun oikeesti tehdä  jotain ratkaisevaa.

Vierailija
64/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there, done that.

Äiti on tärkeä ihminen lapsen elämässä, vaikka olisikin kamala ja lapsi jo aikuinen. Ymmärrän hyvin, ettet koskaa saa sitä äitiä, jonka koet tarvitsevasi, sitä joka tykkää ja rakastaa sinua sellaisena kuin sinä olet. Tämä on vaikea ja iso asia kohdattavaksi aikuiselle lapselle, jonka sisäinen lapsi haluaa ja tarvitsee sitä hyväksyntää ja rakkautta niin kovasti.

Aikuisena sinun on itse otettava ohjat käsiisi ja saatava sisäinen lapsesi ymmärtämään ettei tuota tapahdu ja että sinä itse arvostat ja rakastat itseäsi sellaisena kuin olet. Sinä hetkenä kun tuon ymmärrät, niin äitisi arvostelu asettuu omiin raameihinsa. Tosin aikuisten välinen keskustelu käytöksestä on paikallaan. Joko tilanne tokenee tälläsellä tai sitten ei.  Sinun pitää kuitenkin ymmärtää sekä pääkopassa että sydämessä, ettet koskaan tule olemaan äidillesi se lapsi, jonka hän haluaisi sinun olevan ja että se on ihan yx hailee, koska sinä olet itse arvokas ja juuri sellainen,kuin sinun pitääkin olla.

Joskus, jotta itse pääsee eheytymään, on vaan pantava välit poikki, jos keskustelu ei onnistu ja olla itsekseen niin kauan että se sisäinen pieni lapsi on saanut sinulta kaiken, mitä tarvitsee ollakseen onnellinen. Sitten voi yrittää rakentaa siltaa äitiin takain, oikeasti aikuisena.

Äidilläsi on varmaan omia taakkoja joita hän kantaa mukanaan, tiedostamatta, ja projisoi sinuun oman elämänsä kokemuksia. On raskasta olla aikuinen vanhemman kanssa, joka ei pysty tai osaa käsitellä omia taakkojaa, vaan yrittää nakata ne sinulle.

Vierailija
65/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kivikissaäiti

Mikä saa sut kärsimään vuosi toisensa jälkeen, oisit voinut laittaa välit poikki jo  ajat sitten ja alkaa oikeesti toipua. Oletko masokisti? Marttyyri olet ainakin. Estät oman toipumisesi pitämällä yhteyttä äitiisi ja se jos mikä on typerää.Me saadaan taas koko vuosi kärsiä sun aivopieruista ja valituksesta täällä sen takia että ihan itse päästät sen ihmisen kotiisi. Mä oisin laittanut tiedot salaiseksi ja ilmoittanut etten halua yhteydenottoja jos niitä tulee, teen ilmoituksen vainoamisesta. Jos sun äitis todella on hirviö, ei ole lastenkaan edun mukaista antaa niiden tavata sitä. Ilmeisesti sulla ei vielä ole kuppi täynnä kun äitisi saa tulla käymään.

Pliis, älä tule sitten tänne valittamaan miten se arvosteli kaikkea. Kun vanhempiin on lupa laittaa välit poikki jos ne ovat haitaksi omalle mielenterveydelle.

Mutta oikeastihan sä vaan haet huomiota täältä kuten aina ennenkin. On niin paljon helpompi kitistä kun oikeesti tehdä  jotain ratkaisevaa.

No ei ne mun ongelmat, jotka on jo syntyneet siitä minnekään katoa, vaikka en näkisi äitiä ollenkaan. Sen olen nyt vuodessa huomannut. Se auttaa, jos opin asettamaan rajoja, mutta se on vaikeaa, kun on kasvanut ihmisen kanssa, joka rikkoi niitä kokoajan. Rajoja voi ehkä asettaa katkaisematta yhteyksiä kokonaan, tai sitten ei, oikeastaan vasta silloin reilu vuosi sitten tajusin, että on aika asettaa rajoja äidille, eikä syyllistyä itse kaikesta. Tavallaan olet oikeassa, hyvä muistutus.

ap

Vierailija
66/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viettäkää ihana päivä! Olen iloinen puolestasi.

Hyvää joulua ja harmoniaa Teille!

No en mä nyt tästä mitään superihanaa toivo. Se jo riittäisi, jos ämm...äiti osaisi olla arvostelematta = loukkaamatta.

ap

Miksi minulle tulee sinusta sellainen mielikuva että keksimällä keksit että "Tuon sanomalla se varmasti tarkoitti sitä ja tätä." Älä yliajattele jokaista äitisi sanomista vaan sivuuta ne ja vaihda puheenaihetta jos tuntuu että mennään väärälle maaperälle. Muista että vahva ihminen hymyilee ja on niin kuin ei kuulisikaan. Äiti ei jaksa komennella jos sinä et lähde leikkiin mukaan. 

Vierailija
67/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää "kivikissaäiti" melkoinen satutäti. 98% vastauksista on sen omaa tekstiä. Katsokaa viestien lähetysaikoja, sopivasti aina muutaman minuutin välein. Leikkii tätä hahmoa ja myös vastapuolta :D Se on päättänyt tehdä tästä viidensadan viestin ketjun ihan omin voimin. Ota nyt sit edes vähän glögiä ja torttua välillä...

Vierailija
68/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there.... kirjoitti:

Been there, done that.

Äiti on tärkeä ihminen lapsen elämässä, vaikka olisikin kamala ja lapsi jo aikuinen. Ymmärrän hyvin, ettet koskaa saa sitä äitiä, jonka koet tarvitsevasi, sitä joka tykkää ja rakastaa sinua sellaisena kuin sinä olet. Tämä on vaikea ja iso asia kohdattavaksi aikuiselle lapselle, jonka sisäinen lapsi haluaa ja tarvitsee sitä hyväksyntää ja rakkautta niin kovasti.

Aikuisena sinun on itse otettava ohjat käsiisi ja saatava sisäinen lapsesi ymmärtämään ettei tuota tapahdu ja että sinä itse arvostat ja rakastat itseäsi sellaisena kuin olet. Sinä hetkenä kun tuon ymmärrät, niin äitisi arvostelu asettuu omiin raameihinsa. Tosin aikuisten välinen keskustelu käytöksestä on paikallaan. Joko tilanne tokenee tälläsellä tai sitten ei.  Sinun pitää kuitenkin ymmärtää sekä pääkopassa että sydämessä, ettet koskaan tule olemaan äidillesi se lapsi, jonka hän haluaisi sinun olevan ja että se on ihan yx hailee, koska sinä olet itse arvokas ja juuri sellainen,kuin sinun pitääkin olla.

Joskus, jotta itse pääsee eheytymään, on vaan pantava välit poikki, jos keskustelu ei onnistu ja olla itsekseen niin kauan että se sisäinen pieni lapsi on saanut sinulta kaiken, mitä tarvitsee ollakseen onnellinen. Sitten voi yrittää rakentaa siltaa äitiin takain, oikeasti aikuisena.

Äidilläsi on varmaan omia taakkoja joita hän kantaa mukanaan, tiedostamatta, ja projisoi sinuun oman elämänsä kokemuksia. On raskasta olla aikuinen vanhemman kanssa, joka ei pysty tai osaa käsitellä omia taakkojaa, vaan yrittää nakata ne sinulle.

Tätä juuri olen tehnytkin, panin poikki kokonaan joksikin aikaa ja äitihän se sieltä vaan soittelee joskus ja on niin kuin kaikki viat ois minussa, mutta "jalosti ei sano mitään". Mutta jos nytkin osaa olla sanomatta mitään, niin se ei mua haittaa, jos luulee olevansa jalokin ihminen, kyllä mä tiedän, että siinä on kyse juuri siitä, mitä sanoit viimeisessä kappaleessa. Eikä hänen jaloudestaan.

ap

Vierailija
69/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viettäkää ihana päivä! Olen iloinen puolestasi.

Hyvää joulua ja harmoniaa Teille!

No en mä nyt tästä mitään superihanaa toivo. Se jo riittäisi, jos ämm...äiti osaisi olla arvostelematta = loukkaamatta.

ap

Miksi minulle tulee sinusta sellainen mielikuva että keksimällä keksit että "Tuon sanomalla se varmasti tarkoitti sitä ja tätä." Älä yliajattele jokaista äitisi sanomista vaan sivuuta ne ja vaihda puheenaihetta jos tuntuu että mennään väärälle maaperälle. Muista että vahva ihminen hymyilee ja on niin kuin ei kuulisikaan. Äiti ei jaksa komennella jos sinä et lähde leikkiin mukaan. 

No hei haloo, kun olen hänelle sanonut, että otin tuon loukkauksena, niin äiti alkaa sanoa, että ei saa ottaa, mutta ei ikinä sano, että se ei ollut sitä. Eli = haluaa loukata, mutta ei kantaa vastuuta siitä, että sellainen tuntuu kohteesta pahalta.

Ja en tod vastaile ketjussa itselleni esiintyen jonain eri henkilönä.

ap

Vierailija
70/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vaan sanoisit johonkin yksittäiseen arvosteluun vastauksena että kiitos kun muistutit miten paska äiti olen (jos esim arvostelee lasten kasvatustaitoja tai vääränlaisia käsineitä lapsella tms). Katso miten reagoi ja pitääkö päänsä kiinni.

Sillä sitähän hän sillä kommentilla tarkoitti.

Vierailija
71/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku josta välitän sanoo minulle minun loukanneen, niin alanko mä vain inttää hänelle, että ei saa loukkantua? En tietenkään. Jos välitän hänestä, koitan kertoa, että minä en halunnut loukata. Äiti ei ole ikinä myöntänyt sitä. Varmaan aika iso trauma hänellä siinä, koska en ymmärrä millainen ihminen haluaa pitää jääräpäisesti kiinni siitä, että jos hän satutti jotakuta se on aina sen toisen oma syy jollainlailla.

ap

Vierailija
72/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär, nyt suu tukkoon!

T: Äiti

Vierailija
73/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos vaan sanoisit johonkin yksittäiseen arvosteluun vastauksena että kiitos kun muistutit miten paska äiti olen (jos esim arvostelee lasten kasvatustaitoja tai vääränlaisia käsineitä lapsella tms). Katso miten reagoi ja pitääkö päänsä kiinni.

Sillä sitähän hän sillä kommentilla tarkoitti.

Olen "koittanut" tätäkin ja äiti alkaa moittia, että ei saa nyt suuttua, kun hän asiasta sanoo. Aivan sama vaikka se olisi asiatonta (vaikka sitä minun on vaikea arvioida lytätyn itsetuntoni kanssa, mutta on pakko olettaa, että se on asiatonta, koska sitä moitetta tulee niin paljon ja myös keskenään ristiriitaisista asioista, siis tyyliin "punaiset sukat ovat kamalinta joulussa" ja "hei se, ettei jouluna ole punaisa sukkia on kamala virhe") ja se loukkaisi minua. Hän on aina oikeassa, eikä voi tehdä virheitä tai virhearviointeja.

ap

Vierailija
74/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tohon että ei saa ottaa loukkauksena, voisi ihan hyvin vastata että no hän (äitisi) ainakin voisi opetella olemaan ja sanomaan asiallisemmin sillä kukaan ei oikeasti jaksa kuunnella moista paskaa keneltäkään vapaaehtoisesti. Että jos hän olisi ystäväsi niin ei olisi ystävyyttä enää tuollaisen jälkeen että nyt joudut kuuntelemaan häntä vain pakosta koska on äitisi. Että jos ei paremmista muistoista väliä niin taidatpa lukea kaikki nämä hänen sanomisensa sitten hänen hautajaisissaan kaikille kun muistellaan millainen ihminen vainaja oli.

Vierailija
75/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon sukka episodiin jouluna; pidä sukat kädessä ja kysy äidiltä että mitenkäs tänä jouluna, laitanko punaiset sukat vai tuleeko siitä sanomista, että kun et pysy perässä mikä tuuli viirisalossa puhaltaa tänään?

Vierailija
76/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tohon että ei saa ottaa loukkauksena, voisi ihan hyvin vastata että no hän (äitisi) ainakin voisi opetella olemaan ja sanomaan asiallisemmin sillä kukaan ei oikeasti jaksa kuunnella moista paskaa keneltäkään vapaaehtoisesti. Että jos hän olisi ystäväsi niin ei olisi ystävyyttä enää tuollaisen jälkeen että nyt joudut kuuntelemaan häntä vain pakosta koska on äitisi. Että jos ei paremmista muistoista väliä niin taidatpa lukea kaikki nämä hänen sanomisensa sitten hänen hautajaisissaan kaikille kun muistellaan millainen ihminen vainaja oli.

Kiitos. Äiti on vain niin "kova", ettei tuollainenkaan varsinaisesti uppoa häneen :( Joko vaikuttaa sille, että rikon hänet, ja sitä en tahdo kontolleni, tai sitten hän on kova kuin muuri, jota ei hetkauta mikään mitä mä sanon.

ap

Vierailija
77/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on sairas ihminen. Tuolle sukkaepisodille tai vastaavalle paskat nakkaa, totea vain että olet yli 18v ja saat päättää itse sukkiesi värin. Että hän voi pitää omia sukkiaan kuten haluaa. Tai jos oikein korpeaa niin vie hänelle juhannuksena vihreät sukat että nyt pidetään näitä.

Tai heitä että vahtii isäsi /ukkonsa pukeutumista paremmin jos pakko päästä puuttumaan.

Vierailija
78/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohon sukka episodiin jouluna; pidä sukat kädessä ja kysy äidiltä että mitenkäs tänä jouluna, laitanko punaiset sukat vai tuleeko siitä sanomista, että kun et pysy perässä mikä tuuli viirisalossa puhaltaa tänään?

No kun ne ristiriitaiset neuvot eivät tule ikinä samassa tilanteessa, vaan ne tulevat miten milloinkin. Ja sukat oli vain esimerkki siitä, miten sanoo samasta asiasta mulle kahta eri neuvoa ja moittii sitä toista puolta asiasta, joka kuitenkin aiemmin oli se, miten piti tehdä. Niin sanoin vain, että siitä olen päätellyt, että hänen neuvonsa mulle ovat asiattomia, eli minun ei tule kuunnella niitä (mielelläni kuuntelen ja otan vastaan hyviä neuvoja, mutta en tietenkään toimimattomia tai huonoja.) Ja huono neuvo on ainakin se, että neuvotaan tekemään yhdessä hetkessä näin ja toisessa hetkessä se lytätään kamalana tapana.

ap

Vierailija
79/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi on sairas ihminen. Tuolle sukkaepisodille tai vastaavalle paskat nakkaa, totea vain että olet yli 18v ja saat päättää itse sukkiesi värin. Että hän voi pitää omia sukkiaan kuten haluaa. Tai jos oikein korpeaa niin vie hänelle juhannuksena vihreät sukat että nyt pidetään näitä.

Tai heitä että vahtii isäsi /ukkonsa pukeutumista paremmin jos pakko päästä puuttumaan.

Ei mulla ole tuollaista, että olisin asiasta jotain omaa mieltä. Mua loukkaa että joku ylipäätään sanoo asiasta. Varsinkin se noissa äidin sanomisissa loukkaa, että lyttää aina sen vaihtoehdon, joka ei ole hänen. Vaikka sanoo niitä ristiin.

ap

Vierailija
80/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole tuollaista, että olisin asiasta jotain omaa mieltä. Mua loukkaa että joku ylipäätään sanoo asiasta. Varsinkin se noissa äidin sanomisissa loukkaa, että lyttää aina sen vaihtoehdon, joka ei ole hänen. Vaikka sanoo niitä ristiin.

ap

Tai siis tarkoita, että ei sellaista kiveenhakattua mieltä. Saattaa se minullakin olla joskus niin ja joskus näin, mutta sitä en siedä, että se, mikä se ajatus ei sillä hetkellä ole, haukutaan. Tai muutenkin eri lailla ajattelevat. Tai siis se on okei, jos ne ois joitain, joita inhoaa, mutta oma tytär...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan