Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti tulee tänään meille käymään

Vierailija
25.12.2016 |

Saa nähdä miten sujuu. En muista että ois käynyt meillä sen jälkeen kun kysyin palstalta apua siihen, että hän oli tulossa, vaikka en halunnut, ja sain täällä hirveän paskamyrskyn niskaani. Äiti tulee koska on joulu ja haluaa nähdä lapsia. Mies oli siellä muistaakseni viime vuonna lasten kanssa ja mä rauhoittelin hermojani kotona enkä lähtenyt mukaan.
Äidin kanssa varmaan parhaiten pärjää, jos ei koitakaan oppia mistään, mitä hän sanoo, varmaan tulee taas jotain sanomista.
t.kivikissaäiti

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei tuohon auta muu kuin hyväksyminen että äitisi ei muutu.

Pysyttele erossa sen minkä voit ja silloin kun näet häntä, näet mahd.lyhyesti ja psyykkaat itsesi valmiiksi.

Annat arvostelujen valua toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, tiedän ettei ole helppoa!

Jos jotain oikein järjetöntä laukoo, pysyt kylmän rauhallisena ja toteat että olipas epäkohteliasta tuollaista sanoa kun on tullut toiselle kylään.

Lasten takia, pidä itsesi kasassa ja rauhallisena vaikka sisällä kiehuisi.

Ymmärrä että äitisi on sairas, musta huumori myös auttaa.

Itseäni ainakin helpottaa se,että voin jälkikäteen mieheni kanssa naureskella mitä se äiti taas tällä kertaa päästi suustaan.

Vierailija
82/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyttele erossa sen minkä voit ja silloin kun näet häntä, näet mahd.lyhyesti ja psyykkaat itsesi valmiiksi.

Annat arvostelujen valua toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, tiedän ettei ole helppoa!

Jos jotain oikein järjetöntä laukoo, pysyt kylmän rauhallisena ja toteat että olipas epäkohteliasta tuollaista sanoa kun on tullut toiselle kylään.

Itseäni ainakin helpottaa se,että voin jälkikäteen mieheni kanssa naureskella mitä se äiti taas tällä kertaa päästi suustaan.

Täytyy koittaa näillä mennä, ongelmana vain n, että olen tottunut siihen, että moitteista kuuluu ottaa opiksi, eikä kuvitella itse tietävänsä paremmin, niin sitten on hankalaa, kun ei voi niihin uskoa, koska siis ne tuntuu niin pahalta. Minusta hyvä neuvo on sellainen, joka tuntuu vastaanottajastakin hyvältä, eikä tule paha mieli, kuten moitteesta tulee. En sitten tiedä, olnko ihan paska vai mikä, kun sanotaan pahasti.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei ole pakko ottaa p*skaa vastaan keneltäkään. Ei myöskään äideiltä. Jos tapaamiset aiheuttaa aina ahdistusta, ne voi lopettaa. Oli sitten kyseessä kaveri, sukulainen tai jopa oma vanhempi. Lapsia on turha käyttää tekosyynä. Aistivat kyllä tunnelman ja vaikuttaa niihin halusi tai ei. On ihan tervettä katkaista sellaiset ihmissuhteet, joista ei saa muuta kuin pahan mielen.

Vierailija
84/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakkopullaa kirjoitti:

Kenenkään ei ole pakko ottaa p*skaa vastaan keneltäkään. Ei myöskään äideiltä. Jos tapaamiset aiheuttaa aina ahdistusta, ne voi lopettaa. Oli sitten kyseessä kaveri, sukulainen tai jopa oma vanhempi. Lapsia on turha käyttää tekosyynä. Aistivat kyllä tunnelman ja vaikuttaa niihin halusi tai ei. On ihan tervettä katkaista sellaiset ihmissuhteet, joista ei saa muuta kuin pahan mielen.

Niin. Jossain kohtaa itseäni en tajua, miksi en sanonut ei. Kai se on kaipuu siihen idylliin, ettei tämmöisiä ikävyyksiä olisi olemassakaan.

ap

Vierailija
85/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy koittaa näillä mennä, ongelmana vain n, että olen tottunut siihen, että moitteista kuuluu ottaa opiksi, eikä kuvitella itse tietävänsä paremmin, niin sitten on hankalaa, kun ei voi niihin uskoa, koska siis ne tuntuu niin pahalta. Minusta hyvä neuvo on sellainen, joka tuntuu vastaanottajastakin hyvältä, eikä tule paha mieli, kuten moitteesta tulee. En sitten tiedä, olnko ihan paska vai mikä, kun sanotaan pahasti.

ap

Aikuisena olossa on se hyvä puoli, että voit lopettaa haitalliset lapsuudessa opitut käytös-ja ajatusmallit.

Jos ajattelet että sinä vaan pahoitat mielesi koska sinulle on opetettu että moitteista tulee ottaa opikseen, siirrät vastuun ja vallan taas äidillesi.

SINULLA on vastuu ja valta määrittää itse omat rajasi.

Aivan sama mitä sinulle on opetettu, voit muuttaa ajatteluasi nyt kun olet aikuinen.

Opettele erottamaan oikeasti rakentava kritiikki/palaute ja pelkkä länkytys.

Jos äitisi länkyttää että matto on ruman värinen, se on hänen ongelmansa ei sinun.

Jos työnantaja kertoo missä asioissa olisi petrattavaa, on syytä panostaa niihin asioihin.

Vierailija
86/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin se sujuu, jos niin tahdot. Ei tietenkään jos lietsot itsesi ensin raivoon. Käyttäydy kuten kunnon emäntä. Vaikkei muuta niin emäntä "ei erehdy laukomaan asioita" vierailleen.

Toivota tervetulleeksi. Juttele. Tai koita ainakin hymyillä

Ei se yksin minusta ole kiinni. Tänne saapuu The arvostelija. Ja ei tunnu kauhean kivalta joutua jonnekin stanan kävelylle jonkun kotimme asukkaista ulkopuolisen takia. Vaikka se ois tietty vaihtoehto jos alkaa keittää yli. Mutta ei äiti välitä, jos pahoittaa mun mielen. Antaa sen paskan häipyä kävelylle vaan se ajattelis varmaan minusta.

ap

Mutta et voi vaikuttaa kuin omaan käytökseesi. Minusta kyllä kuulostaa, että sinulle olisi helpompi olla muualla vierailun ajan. Mä itse asiassa luulen että se olisi äidillesi jonkinlainen henkinen tappio, kun hän ei pystyisi määräilemään ja ärsyttämään sinua. Ja olisihan se (sinun poissaolosi) myös vihje siihen suuntaan että hänessä on jotain vikaa.

Ymmärrän täysin toiveen hyväksyvästä äidistä, mutta jossain vaiheessa siitä kannattaa päästää irti, oman hyvinvoinnin takia.

Vierailija
87/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulostaa minun äidiltäni. Olen jo isoäiti, mutta ei siihen oman äidin erikoiseen käytökseen koskaan totu. Itseäni helpotti, kun ymmärsin ettei vika ole minussa, vaan äitini on luonnehäiriöinen narsisti. Pidän etäisyyttä, mutta en ole katkaissut välejä. Käyttäydyn vain asiallisesti hänen kanssaan, vaikka kuinka riepoisi. Tsemppiä! Netistä kannattaa lukea palstoja " äitini on narsisti". Kukaan ulkopuolinen ei niitä tilanteita koskaan voi ymmärtää, jollei itse ole kokenut samaa. Narsisti voi olla puoliso, vanhempi tai joku sisaruksista.

Vierailija
88/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu jonkun takia käymään terapiassa, niin minkä ihmeen takia tämän saman ihmisen pitää päästää kotiinsa.

Vierailija
89/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://narskulandia.blogspot.fi/2014/02/narsisti-aiti.html

ONko äitisi samanlainen kuin OMANI? Juuri tuollainen siis??

Vierailija
90/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Aikuisena olossa on se hyvä puoli, että voit lopettaa haitalliset lapsuudessa opitut käytös-ja ajatusmallit.

Jos ajattelet että sinä vaan pahoitat mielesi koska sinulle on opetettu että moitteista tulee ottaa opikseen, siirrät vastuun ja vallan taas äidillesi.

SINULLA on vastuu ja valta määrittää itse omat rajasi.

Aivan sama mitä sinulle on opetettu, voit muuttaa ajatteluasi nyt kun olet aikuinen.

Opettele erottamaan oikeasti rakentava kritiikki/palaute ja pelkkä länkytys.

Jos äitisi länkyttää että matto on ruman värinen, se on hänen ongelmansa ei sinun.

Jos työnantaja kertoo missä asioissa olisi petrattavaa, on syytä panostaa niihin asioihin.

Miten nyt joku vitun työnanataja liittyy tähän mitenkään? Jos työnanataja länkyttää mulle jotain typerää, se on mun ongelma, koska jos tulee yt:t, niin hän voi antaa potkut, vaikka mussa ei olis mitään vikaa. Muut vaikka sietää paskaa kohtelua vain paremmin ja ovat mielinkielin.

ap

Vierailija
91/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kävi jo. Vierailu meni muuten hyvin, paitsi että hän toi 4 lahjaa kuopukselle (tytölle) ja 3 lahjaa esikoiselle (poika). Ja noistäkin vielä yksi oli tippunut autoon niin, että ensin kuusen alla oli tytölle 4 ja pojalle 2 lahjaa.

Mietin siinä, että onneksi mulla ei ole sisaruksia, äitiä tuskin ois surettanut olla rauhassa epätasapuolinen meitä kohtaan. Mies tokaisi, että "ja sitten sitä ois perusteltu, että se vain kasvattaa". No, olihan niitä lahjoja toisellekin sitten sentään kolme eikä vain kaksi.

Ymmärtäisin vielä jos joku teke tuollaista miettimättä asiaa, mutta äitiäni ei mitenkään liikauttanut se, että toinen lapsi tunsi olonsa syrjäytetymmäksi.

Pieni asia nyt sinänsä nyt meidän lapsille, kyllä he lahjoja sai, mutta kun kasvat tuollaisen ihmisen kanssa, niin se ei ole niin pieni. Mutta muuten meni vierailu onneksi ihan pulkkaan.

ap

Vierailija
92/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länkyttäisit joskus anopistasi niin tulisi jotain vaihtelua.

Vierailija
93/93 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länkyttäisit joskus anopistasi niin tulisi jotain vaihtelua.

Tosiaan, avomiehen suku on käsittelemättä. Tähän mennessä kamalia ovat olleet ainakin salarakas, äiti, isä, isän vaimo, setä, kaikki entiset ystävät(nykyisiä ei enää ole), lapset ja mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi