37-vuotias mies kertoo tässä parhaan joululahjansa ikinä
Vaimo oli askarrellut sellaisen boksin, jossa kannessa oli kuva meistä viime joulusta ja teksti "Syitä rakastaa sinua." Sisällä oli pieniä lappusia, joihin oli kirjoitettu asioita minussa, joita hän rakastaa. Ja niitä lappusia oli siellä yli 50. Luin, itkin, nauroin, luin lisää, halasin vaimoani, itkin, luin taas, nauroin, itkin ilosta, halasin taas. Monessa lappusessa oli pieneltäkin tuntuvia asioita "Halaat aina, kun tulen kotiin", "Saat minut tuntemaan joka päivä oloni rakastetuksi", "Osaat keskustella vaikeistakin asioista", "saat minut nauramaan joka päivä", ja sitten useita todella tuhmiakin lappuja. :D
Vaimoni on niin hyvä minulle, että olen välillä miettinyt, olenko antanut hänelle yhtä paljon hellyyttä, välittämistä ja rakkautta takaisin. Nyt kuitenkin ymmärrän, että niiden kivojen asioiden ei tarvitse aina olla niin suureellisia ja spektaakkelimaisia, vaan pienistä puroista kasvaa joki, jota pitkin on mukava seilailla yhdessä samalla paatilla. <3 Itken oikeasti nytkin ilosta, kun kirjoitan tätä.
Miksi kirjoitin tämän? No en hieroakseni parisuhdeonneamme kenenkään naamalle, vaan yksinkertaisesti siksi, että muutkin miehet ymmärtäisivät, miten pienistä asioista tulee isoja - hyvässä ja pahassa. Mies: jos et ole halannut, rutistanut, silittänyt, paijannut ja suukotellut kumppaniasi vähään aikaan, tee se nyt. Ja sen jälkeen huomenna. Ja ylihuomenna. Ja joka päivä, siitä eteenpäin. <3
Kommentit (27)
Mä olen nainen, äärettömän rakastunut ihanaan mieheen. Ja mun mielestä aivan paska lahja. Mä pidän enemmän siitä, että tunteet kerrotaan koko ajan arjessa. Annetaan positiivista palautetta heti. Onneksi mieheni on samaa mieltä, eikä meiltä puutu kauniita sanoja ja huomaavaisuutta arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nainen, äärettömän rakastunut ihanaan mieheen. Ja mun mielestä aivan paska lahja. Mä pidän enemmän siitä, että tunteet kerrotaan koko ajan arjessa. Annetaan positiivista palautetta heti. Onneksi mieheni on samaa mieltä, eikä meiltä puutu kauniita sanoja ja huomaavaisuutta arjessa.
No voihan niitä tunteita kertoa ääneenkin noiden lappujen lisäksi. Ja joillekin jotkut kehut voi olla sellaisia että niitä on vaikea sanoa ääneen ja helpompi kirjoittaa lapulle. Musta noi laput ois aika ihana muistutus kaikesta hyvästä mitä mies musta ajattelee, voi lueskella niitä milloin vain ja muistaa että tästä se mussa tykkää koska ei kaikkia muista/tuu ees mieleen säännöllisesti ääneen sanoa.
Vierailija kirjoitti:
No meillä kyllä osoitetaan tunteita ihan joka päivä, eikä huomaavaisuutta tai niitä kauniita sanoja todellakaan puutu arjesta. Mutta olisi kovin epäkäytännöllistä itkeä ilosta joka kerta, kun toinen kysyy miten töissä meni tai sanoo kauniiksi/komeaksi. :D
Mutta toisen paska lahja saattaa olla jollekin toiselle paras lahja ikinä. Onneksi te olette te ja me ollaan me. <3
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt mitä ne rohkeammat viestit olivat.
Käytä mielikuvitustasi. Voisiko ne olla vaikka jotain seksiin liittyviä?
Vierailija kirjoitti:
Ai vitsi, onpa kiva jos tämä on paras lahja! Olen itse antanut avopuolisolleni tuollaisen lahjan, ja hänkin vaikutti kyllä olevan onnensa kukkuloilla. :') <3 Annoin kuitenkin lahjan vain parin vuoden seurustelun kohdalla, pitää muistaa tehdä tällainen lahja myöhemminkin, kun esim. elämäntilanne muuttuu ja tulee lapsia yms. Syyt rakastaa lisääntyvät vain ajan myötä.
Niinpä, ensihuumassa ties monennella kierroksella tuollaisia lappuja viitsii vielä kirjoitella. Palataan asiaan 20 vuoden kuluttua.
Kerro nyt mitä ne rohkeammat viestit olivat.